Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

<<

Anoniem70

Bericht 23 Feb 2014 19:19

Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

We hebben onze lambrisering eruit gesloopt plafond en muren zelf bezet en wilde alles met structuurverf redelijk netjes proberen te krijgen. Niet perfect dat lukt niet er blijven oneffenheden maar een stukadoor vinden we te duur dus we doen alles zelf nou ja proberen haha..

Dus alles wit gemaakt + 1 hele lange muur middel bruin ( structuur) alleen die bruine muur is helemaal niet mooi geworden. De randen zijn niet strak bij het plafond en de zijkant van de muren overal door de structuur en je ziet de aanzet stukken en de stroken hoe je gewerkt hebt.

We hebben 2 keuzes de bruine muur opnieuw doen maar dan een stuk donkerder in de hoop dat het wel mooi pakt maar perfect strak aan de zijkanten lukt niet met structuur of de muren + het plafond allemaal wit maken alles dezelfde kleur en straks met accesoires alles wat op pimpen.

Wat zouden jullie adviseren? Wordt alles wit niet TE wit? Er komt wel een midden bruine vloer, zwarte bank en bruinachtige meubels.

Bedankt voor jullie advies.

Groetjes rituals.
<<

Anoniem181

Bericht 23 Feb 2014 20:31

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Ik vind dat het wel kan. Wij hebben op één muur na witte muren en een wit plafond. Als je er een vloer in hebt liggen en er meubels staatn wordt het al snel wat minder 'klinisch'. Met planten tegen de muur en foto's oid aan de muur komen zal dat ook al schelen. Bovendien is het volgens mij ook wel mooier om met een donkere vloer en donkere meubels de muren wit te houden, anders wordt het helemaal zo donker voor mijn gevoel. Succes ermee!
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 23 Feb 2014 20:58

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Ik vind dat het ook kan. Ik heb ook alles wit, behalve 1 muur. En zelfs nog een lichte vloer erin liggen. Je moet het aankleden met accessoires en schilderijen. Dat scheelt erg veel.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 23 Feb 2014 21:44

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Het kan denk ik wel!
Wij verven ook al onze muren wit (nou ja, ral 9010, dat is niet helemaal spierwit). Misschien verven we later nog wel een muur in een kleurtje, maar eerst maar alles wit. Wij kiezen waarschijnlijk wel voor lichtgrijze overgordijnen, dat geeft dan ook weer wat kleur.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Feb 2014 21:47

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Ik vind dat het prima kan. Ik zou dan inderdaad gaan werken met gekleurde accessoires, planten etc.
<<

Anoniem75

Bericht 23 Feb 2014 21:48

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Ik vind een gekleurde muur persoonlijk net iets warmer staan. Wij hebben 1 lange beige muur en de rest is ral 9010. We hebben ook een witte tv kast en dressoir die tegen de beige muur komen anders vond ik het wel klinisch als die muur ook wit zou zijn. De vloer is bij ons midden bruin (pvc laminaat look)
<<

Anoniem28

Bericht 23 Feb 2014 21:50

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Wij hebben echt alles wit, alle muren, plafond, witte bank, witte salontafel, tv meubel, dressoir, keuken is wit en we hebben witte houten lamellen voor het raam. We hebben grijs eiken pvc op de vloer. Ik vind het heerlijk licht, waarom zou veel wit niet kunnen?
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 23 Feb 2014 21:54

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Ik vind ook dat het kan en je maakt het kleuriger warmer met gordijnen, vloer en accessoires.
Als het maar niet zo wordt als dat huis wat laatst in tv makelaar.? was met dat helemaal witte huis van die vrouw die het al 9 jaar te koop had staan!! Alles was wit , echt alles.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 23 Feb 2014 23:25

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Wij hebben witte plafonds en witte muren, met de meubels erin vind ik het juist mooi. Heerlijk licht!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Feb 2014 23:26

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Ja, waarom niet, ik vind dat juist lekker licht. Wij hebben wel balken op het plafond die we grijs hebben gemaakt, voor de rest zijn de muren en het plafond ook wit en ook het rolgordijn is wit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 24 Feb 2014 10:11

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Is nogal smaakgebonden natuurlijk. En het ligt er ook nogal aan welke kleur vloer je hebt. Wij hadden in ons vorige huis een witte vloer, wit tv meubel, witte salontafel en 1 muur grijs maar ik vond het echt te kil, net een ziekenhuis. Met een warme vloerkleur is dat weer anders.
Wij hebben nu weer een hele lichte vloer gekocht en witte meubrls/witte keuken waardoor wij alle muren een andere kleur hebben (early dew). Ook structuurmuren en plafon en dat krijg je inderdaad niet strak bij het plafon en in de hoeken, maar doordat we alle muren die kleur doen is dat geen punt. Langs het plafon komen er plinten zodat je het knoeirandje niet ziet en ik vind dat ook wel fris. Wellicht is een plint er bovenlangs voor jullie ook een optie?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem 42

Bericht 24 Feb 2014 12:12

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Ik vind ook dat het kan, heb het namelijk in vrijwel mijn hele huis :). Ik heb de basis het liefst simpel, zodat ik er wat opvallendere spullen in kan zetten.
<<

Anoniem 43

Bericht 24 Feb 2014 12:14

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 16:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 24 Feb 2014 12:57

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Ik heb ook witte muren en wit plafond, al moet ik zeggen dat de muren inderdaad net wit-af zijn, maar het staat prima. Je kan leuk variëren met accessoires en ik vind het heerlijk licht staan.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Feb 2014 13:00

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Wij hebben ook alles wit. Ik heb op een paar muren wat strepen geverfd om het te onderbreken en natuurlijk hangt er en der een schilderijtje/klok/foto.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Feb 2014 13:03

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Wij hebben 1 hele lange witte muur en ik vind het er leuk uit zien. De andere muren zijn taupe en antraciet.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem162

Bericht 24 Feb 2014 13:30

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Wij hebben alle muren en plafonds wit. In beide huizen zo gehad, nooit over nagedacht dat dat niet zou kunnen.
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 24 Feb 2014 16:51

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Bij ons zijn inmiddels ook alle muren wit. We hebben 2 accent muren, 1 met 2 verticale taupe banen en de keukenmuur met horizontale taupe strepen.
De kozijnen, deuren worden hoogglans wit en de plinten zijn ook wit. 12cm hoog. :heart:
De vloer is grijs eiken en onze meubels zijn white wash gefineerd. De kleuren die verder terug komen in de accessoires zijn ook wit en (bruin)/taupe. Straalt indd veel rust en vooral heel licht in huis nu. Heerlijk!
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Feb 2014 20:28

Re: Witte muren + wit plafond is dat mooi ?

Tuurlijk is dat mooi. Wit is mooi, rustig. Je kunt de boel opfleuren met schilderijen, maar ook de vloer en de meubels zijn al erg druk vind ik altijd. Je zou wel bijv. een muurtje een andere tint kunnen geven. Dat had ik in mijn vorige huis ook. Hier niet, hier is alles wit. Heerlijk.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers