Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Anoniem44

Bericht 24 Feb 2014 16:47

Re: Biechttopic

Maar hoe leuk is dat, als de mensen het zelf helemaal niet leuk vinden? Als ik een feestje geef dan heb ik graag alleen de mensen erbij die er ook echt zin in hebben, de rest mag gerust thuisblijven. Zou wat zijn, dat je met allemaal mensen op een feestje bent terwijl de helft er niet eens zin in heeft, sorry, maar daarover zou ik pas écht teleurgesteld zijn!!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Feb 2014 16:50

Re: Biechttopic

Het maakt me echt vrij weinig uit of ze het wel of niet leuk vinden in dit geval. Ik vind een verjaardag met 20 Duitsers ook niet het toppunt van geluk maar ik doe wel mijn ouders een plezier en kom gewoon.
R. 2013
D. 2016
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 24 Feb 2014 17:35

Re: Biechttopic

Normaal zou ik ook zeggen dat je beter mensen om je heen kunt hebben die er op dat moment zelf ook graag bij zijn. Maar jeetje, dit gaat over je ouders..over de oma en opa van R. Het is z'n eerste verjaardag! Dan vind ik dat je je eigen gevoelens maar aan de kant moet zetten en gewoon maar een feestje moet gaan.
Ik zou in jouw geval ook héél erg teleurgesteld zijn hoor. Dat ze er niet bij zijn, maar ook omdat ze het er niet voor over hebben.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 24 Feb 2014 17:40

Re: Biechttopic

Ik zou het ook heel jammer vinden. Ik snap dat verjaardagen niet heel fijn zijn als je de helft niet verstaat of zelf niet mee kan praten. Maar het is wel de eerste verjaardag van je kleinkind. Dan bijt je maar even door de zure appel heen hoor. Zeker als je weet hoeveel het voor je eigen kind en later je kleinkind betekent.
<<

Anoniem58

Bericht 24 Feb 2014 17:50

Re: Biechttopic

-ED- schreef:Maar hoe leuk is dat, als de mensen het zelf helemaal niet leuk vinden? Als ik een feestje geef dan heb ik graag alleen de mensen erbij die er ook echt zin in hebben, de rest mag gerust thuisblijven. Zou wat zijn, dat je met allemaal mensen op een feestje bent terwijl de helft er niet eens zin in heeft, sorry, maar daarover zou ik pas écht teleurgesteld zijn!!


Als ik geen zin heb in een feestje ga ik niet, maar als mijn zoon jarig is en mijn ouders komen niet op zijn verjaardag om zo'n reden vind ik dat ze zich wel even moeten kunnen opofferen. Al is het maar een uurtje.
<<

Anoniem44

Bericht 24 Feb 2014 17:56

Re: Biechttopic

Ik vind het eerlijk gezegd een prima oplossing om op een andere dag even langs te komen, dan is er waarschijnlijk sowieso veel meer aandacht voor elkaar, dan tijdens die drukke dag waarop iedereen komt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Feb 2014 18:08

Re: Biechttopic

Mijn schoonouders komen ook altijd op een aparte dag. Ik snap wel dat je eigenlijk vindt dat ze gewoon maar een uurtje hun best moeten doen, het draait tenslotte om hun kleinkind en niet om hun. Dat vond ik het eerste jaar precies zo. Inmiddels komen ze ieder jaar apart langs.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem58

Bericht 24 Feb 2014 18:09

Re: Biechttopic

Prima, was ook wel te verwachten weer.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Feb 2014 18:10

Re: Biechttopic

Ik zou niet moeilijk doen en ze een andere dag langs laten komen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 24 Feb 2014 18:40

Re: Biechttopic

Jesus, Caroow doet niet moeilijk. Haar ouders doen moeilijk.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 24 Feb 2014 18:50

Re: Biechttopic

Nel schreef:Caroow doet niet moeilijk. Haar ouders doen moeilijk.


Vind ik dus niet. Als je dan vind dat iemand moeilijk doet dan beide partijen. Ze willen beiden iets hebben-doen wat de ander niet wil. En er is voor beide dingen wat te zeggen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem44

Bericht 24 Feb 2014 18:53

Re: Biechttopic

Ik vind niet dat je mensen kunt dwingen naar een feestje te komen. Natuurlijk wil je graag dat je ouders betrokken zijn bij je leven en bij het leven van je kind en erbij zijn bij belangrijke momenten, maar die blijk van aandacht en waardering kan op verschillende manieren worden geuit. Ik zou zoeken naar een manier van contact waarbij beide partijen zich prettig voelen.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 24 Feb 2014 18:54

Re: Biechttopic

Maar het gaat om de verjaardag van hun kleinkind! Nu begrijpt de kleine man het nog niet.. Maar mijn zoon zou hartstikke verdrietig zijn als z'n grootouders er niet bij zouden zijn hoor. Dat is echt niet leuk.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 24 Feb 2014 19:12

Re: Biechttopic

Carool; ik snap je helemaal.
Mijn schoonouders zijn voor de 2de keer niet bij de verjaardag van Anouk. Want ze gaan op vakantie. En dat doet me zeer, want jaren terug hebben ze gezegd er voor te zullen zorgen dat ze met de verjaardagen van de kleinkinderen, en hun eigen kinderen er bij zouden zijn (en heel toevallig zijn al hun schoonkinderen bijna te gelijk met partner jarig behalve bij ons). Ook van verjaardag van Maaike wordt overgeslagen door ze.
Het is net alsof we/de kinderen niet belangrijk zijn. En dan zijn ze nog pissig ook dat de kinderen ze geen handje willen geven... Vind ik niet gek, want we zien ze haast nooit, komt nooit uit. Daar mogen ze niks in huis en schoonpa komt nooit bij ons.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Feb 2014 19:49

Re: Biechttopic

Nel schreef:Jesus, Caroow doet niet moeilijk. Haar ouders doen moeilijk.


Sinds wanneer heet Carool Jesus? Het is toch simpel, of ze komen niet of ze komen een andere keer? Ze doen toch allebei moeilijk in dit geval?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem44

Bericht 24 Feb 2014 20:37

Re: Biechttopic

Als ik naar alle verjaardagen zou moeten van vrienden, familie en kinderen/aanhang, dan zou ik nooit op vakantie kunnen. Lekker dan.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 24 Feb 2014 20:42

Re: Biechttopic

Ach ED, de datum van onze bruiloft stond al 3 jaar bekend voor familie en nog durfde ze ons 6 maanden van te voren te vragen of we het niet even konden verzetten voor ze. Kwam HUN beter uit...
Uuuh no way!!! 4 jaar eerder(op 04-07-2003) hadden we die datum (07-07-2007) al uitgekozen...
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 24 Feb 2014 21:25

Re: Biechttopic

-ED- schreef:Als ik naar alle verjaardagen zou moeten van vrienden, familie en kinderen/aanhang, dan zou ik nooit op vakantie kunnen. Lekker dan.

Zucht. Het gaat hier om een kleinkind.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 24 Feb 2014 21:26

Re: Biechttopic

Thunder schreef:
Nel schreef:Jesus, Caroow doet niet moeilijk. Haar ouders doen moeilijk.


Sinds wanneer heet Carool Jesus? Het is toch simpel, of ze komen niet of ze komen een andere keer? Ze doen toch allebei moeilijk in dit geval?

Lekker gaan mierenneuken. Je snapt heus wel dat ik haar niet zo aanspreek
<<

Anoniem301

Bericht 24 Feb 2014 21:31

Re: Biechttopic

Ik vind ook niet dat je moeilijk doet Carool. Toen de dochter van mijn vriendin 1 werd werd er ook een feest gegeven. De hele familie was er, lekkere hapjes en drankjes, mijn vriendin had echt haar best gedaan. Een taart met 1 kaarsje erop, die ze uit mocht blazen en iedereen er omheen staan en liedjes zingen. Daar heb ik een filmpje van gemaakt. Tuurlijk wil je dat je ouders daar bij zijn!
<<

Anoniem75

Bericht 24 Feb 2014 21:33

Re: Biechttopic

Ik zou het toch echt niet leuk vinden als mijn ouders/schoonouders niet op de eerste verjaardag van m'n kind zouden komen. Ik vind een 1e verjaardag toch heel speciaal. En zeker als de datum al een aantal weken vaststaat en zie niet willen/kunnen komen omdat ze moe zijn, het te druk vinden etc. Ik zou daar echt verdrietig om zijn.
<<

Anoniem32

Bericht 24 Feb 2014 21:37

Re: Biechttopic

Niet alleen zijn 1e verjaardag, ook alle anderen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Feb 2014 23:22

Re: Biechttopic

Nel schreef:
Thunder schreef:
Nel schreef:Jesus, Caroow doet niet moeilijk. Haar ouders doen moeilijk.


Sinds wanneer heet Carool Jesus? Het is toch simpel, of ze komen niet of ze komen een andere keer? Ze doen toch allebei moeilijk in dit geval?

Lekker gaan mierenneuken. Je snapt heus wel dat ik haar niet zo aanspreek

Je bent zelf aan het mierenneuken, want je snapte heus wel dat ik Carool zelf niet moeilijk vond doen. Het is gewoon een uitdrukking.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Mrt 2014 09:47

Re: Biechttopic

Ik heb geen vriendinnen en daardoor voel ik me op sommige momenten verschrikkelijk eenzaam. Ik ben altijd een einzelgänger geweest, mezelf altijd voorgehouden dat ik nooit behoefte had aan vriendschappen, maar dat begint volledig om te turnen.
Ik heb wel een lieve man, maar omdat hij het erg druk heeft zit ik sowieso drie avonden in de week, mijn vaste doordeweekse vrije dag, en één dag in het weekend alleen thuis. De muren komen op die momenten echt op me af, wat lijkt het me dan toch heerlijk om lekker met een vriendin te kletsen/even de deur uit te gaan. Gewoon, spontaan. Ik begin een sociale kring nu echt te missen, maar ik heb geen idee hoe ik zoiets op moet bouwen. Sporten, en zo mensen leren kennen, is voor mij geen optie. We hebben ook geen kinderen, dus aanspraak via de kinderen is er ook niet. Sowieso voel ik me het prettigst bij mensen via internet leren kennen, ik ben erg terughoudend in nieuwe contacten en het idee van iemand eerst per mail leren kennen vind ik fijn. Maar wat is er maar een beperkt aanbod aan sites waar je contacten kunt opdoen... Datingsites genoeg, maar als het om vriendschappen gaat, is er bijna niets. Ik heb een paar weken terug een oproepje op het Viva-forum geplaatst maar daar heb ik nog geen reactie op. Hier op het forum heb ik in het verleden ook wel eens een meeting in mijn omgeving proberen te organiseren, ook zonder succes. Zijn er nog andere sites/mogelijkheden die ik over het hoofd zie?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 01 Mrt 2014 10:01

Re: Biechttopic

Ik heb zelf ook niet veel vriendinnen. Mijn beste vriendin woont hier ongeveer 3 kwartier vandaan.
Wel heb ik via een zwangerschap en baby site iemand leren kennen. En ze woont serieus 7 huizen verderop! Ze is wel iets jonger dan mij, maar dat gevoel heb ik niet. Ook lopen we de deur niet bij elkaar plat, we appen meer met elkaar haha.

Heb je geen website om mensen te leren kennen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers