Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Feb 2014 10:40

Re: Afvaltopic

Het zal wel. Ik geloof het in ieder geval niet. Ik ken meerdere mensen die flink overgewicht hebben gehad en zijn afgevallen, en 20 kilo zag ik echt wel, al was het startgewicht dan hoog.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem78

Bericht 24 Feb 2014 15:32

Re: Afvaltopic

Nondeju ik ben me toch een partij ziek geweest 2 dagen lang. Alles kwam er aan beiden kanten uit, brrr! Ben nu weer aan het opknappen gelukkig. Ik kan weer eten binnenhouden.
Morgen is mijn weegmoment, dat zal wel niet erg realistisch zijn helaas.
Ik heb me ook aangemeld bij de sportschool in mijn vriend zijn woonplaats, ik baalde als een stekker dat ik nooit kan sporten als ik bij hem ben. Bij basic fit was aan aanbieding, geen inschrijfkosten, nou dat is toch lekker! Nu betaal ik 30 euro bij mijn eigen sportschool en 16,95 bij basic fit, best een hoog bedrag als je het optelt, maar alles voor het goede doel! In de zomer 15-20 kilo kwijt zijn!!
<<

Anoniem304

Bericht 24 Feb 2014 15:40

Re: Afvaltopic

Ik heb een weegschaal besteld. Eens kijken of ik het morgen ook echt aandurf om erop te staan. :face:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Feb 2014 16:02

Re: Afvaltopic

@ Yare: dan zou ik je eigen abonnement opzeggen, aangezien je bij Basic Fit gewoon door het hele land kunt sporten!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem78

Bericht 24 Feb 2014 18:34

Re: Afvaltopic

Haha nou ik woon in de Achterhoek en de basic fit bij mij in de buurt zit....jawel.....35 km verderop;-)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Feb 2014 18:36

Re: Afvaltopic

Ha, dan weet ik al waar: in mijn hometown (D.). Ben daar ook eens wezen sporten toen ik een weekendje bij mn moeder was. Maar dat is niet echt praktisch idd. In welk gehucht woon jij dan? :P
❤ 7 juni 2018
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 24 Feb 2014 19:12

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:
Jorja schreef:
Ik moet zeggen dat dat wel van je startgewicht afhangt. Helaas weet ik dat als ik nu de -20kg haal, dat het hoog uit 1 maat gaat schelen. :( helaas is dat dus ook de reden dat de laatste kilo's er bij zijn geslopen want in mijn kleren was het nauwlijks te merken :nopompom:

Het kán dus zeker wel, dat je 20 kilo afvalt en het dan niet zo opvalt. Heel crue, maar wel waar... Daarnaast reageerde ik meer op de meiden die zeiden 8 en 10 kilo te zijn afgevallen en dat de omgeving het niet ziet. Ik denk zeker wel dat dit mogelijk is, omdat het voor jezelf misschien een heel ding is, dat afvallen, maar je omgeving simpelweg niet zo met jouw omvang bezig is. Dat lijkt me juist een goed iets. Stel je voor dat je hele omgeving bij iedere kilo opmerkingen gaat maken, daar zit je toch helemaal niet op te wachten?


Nou ja er zit nog een verschil in niet opvallen en niet zo erg opvallen. Ik reageerde op het kledingmaat verschil dat Susan ophaalde. Ik weet wel dat men die 20kg wel gaat zien, o.a. In mijn gezicht.

Overigens begrijp ik het best dat sommige niet zo snel geneigd zijn om uit zich zelf over iemands gewicht iets te zeggen, maar daar ging het niet om. Wat ik uit Sushi haar reactie begrijp is dat die vriendin zegt dat ze het niet ziet, dus ook. Niet nadat het gezegd is, dat is wel apart.
Misschien moet je haar een foto laten zien van een paar maanden geleden, dan zou ze het wel moeten zien!
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:15

Bericht 24 Feb 2014 22:06

Re: Afvaltopic

Even een kort bericht van mij. Bedankt iedereen voor de leuke reacties :)
Weet even niet meer wie het vroeg, ik geloof Lemon: Ik heb niet echt een streefgewicht en weet dus ook niet hoeveel ik er nog af wil hebben, ik ga gewoon door tot ik op een gewicht zit waar ik me goed bij voel. Zo blijft het fijner om af te vallen denk ik. Als ik mezelf een doel stel dan baal ik enorm als dat ik dat doel dan niet (op tijd) haal.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:15

Bericht 24 Feb 2014 22:07

Re: Afvaltopic

Oh en ED: ik vind je reacties in dit topic erg onvriendelijk en je reactie richting mij ook. Verder heb ik weinig tegen je te zeggen geloof ik.
<<

Anoniem44

Bericht 24 Feb 2014 22:52

Re: Afvaltopic

Huh? Onvriendelijk naar jou toe, kun je concreet benoemen wat je precies onaardig vindt in mijn reacties? Ik heb gezegd dat omvang voor mij als vriendin echt totaal niets uitmaakt. Het zou een verklaring kunnen zijn voor de reactie van je vriendin. Daarnaast heb ik er zelf voor gekozen geen opmerkingen meer te maken over iemand zijn omvang/gewicht, omdat het iets is dat voor veel vrouwen gevoelig ligt. Daar brand ik me niet meer aan.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed wat hier zo onaardig aan zou zijn.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 25 Feb 2014 06:38

Re: Afvaltopic

Eindelijk gaat mijn getal ook weer eens naar beneden en lijk ik weer in een goede flow te zitten. Hopelijk kan ik dit weer vasthouden :banaan:
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 25 Feb 2014 09:30

Re: Afvaltopic

Ik snap de opmerking wel dat als je 20 kilo afvalt je het bijna niet hoeft te zien. Althans, het is maar waar je kijkt.
Ik ben nu 17 kilo afgevallen. In mijn kleding zie je dit weinig. Ik kan nog steeds mijn oude 'grote' broeken aan. Ze zitten los, dat wel. Maar als ik een nieuwe broek koop is die maar een maat kleiner. In mijn gezicht is het trouwens wel enorm goed zichtbaar! Maar wat ik dus wil zeggen.. 20 kilo lijkt heel veel, maar het kan in de praktijk best tegenvallen.
Zelf ben ik meer tevreden met alle centimeters die ik kwijt ben, dan de kilo's.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem44

Bericht 25 Feb 2014 09:55

Re: Afvaltopic

Precies Bloom! Uiteindelijk hoop ik toch ook dat je het doet voor jezelf en niet voor hoe de omgeving op je reageert. Natuurlijk zijn complimentjes leuk, maar een gezond gewicht bereiken lijkt me puur voor jezelf en je gezondheid vele malen belangrijker!
<<

Anoniem78

Bericht 25 Feb 2014 10:32

Re: Afvaltopic

Ongelofelijk........ik ben keihard en goed bezig, ben ik gewoon 0,4 kilo aangekomen! Er moet toch ergens iets mis gaan, de moed zakt even in mijn schoenen zeg :(
<<

Anoniem193

Bericht 25 Feb 2014 10:43

Re: Afvaltopic

Probeer het over een langere termijn te zien.
Lijkt het niet alsof je iets bent aangekomen, misschien wat vocht vasthouden, ander moment in je cyclus, je ontlasting wel/niet gehad. Zijn zomaar een paar dingen waar het verschil in kan zitten.
<<

Anoniem78

Bericht 25 Feb 2014 10:53

Re: Afvaltopic

Ik ben zaterdag en zondag wel flink ziek geweest, diarree remmers gebruikt. Sindsdien nog niet naar de wc geweest, dus daar kan het wel aan liggen natuurlijk. Maar toch blijft het frustrerend, ik weeg me eens in de 2 weken, dus ik was wel uitgegaan van 1 tot 1,5 kilo....
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Feb 2014 13:51

Re: Afvaltopic

Ik zit ook nog in de goede flow! Heb vakantie nu en ben me steeds erg bewust van wat ik eet. Probleem is wel dat ik de hele dag aan (wel/niet) eten denk :laughcry: Maar goed, het lijkt erop dat ik de nieuwe mindset nu te pakken heb: hoe beter ik er nu op let, hoe eerder ik in mijn streefbroeken pas. Niet dat die broeken zo mooi zijn trouwens, maar het gaat om het idee ;) Als ik eenmaal op een goed gewicht ben, ga ik een paar echt mooie broeken aanschaffen! (en krijg er dan ook nog één van mn vader)
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Feb 2014 14:01

Re: Afvaltopic

Hey Bliss ik zat nog even te denken, is het voor jou niet een idee om wat meer in het Clean Healthy en Fit topic rond te gaan dolen? Ik merk zelf dat het echt scheelt als je wat meer met gezonde voedingsmiddelen bezig bent. Dan gaat dat minder-snaaien/snoepen steeds meer vanzelf!
#teammaple🍁
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 25 Feb 2014 19:33

Re: Afvaltopic

Ik heb ook dat ik aan eten denk over het wel of niet nemen van dingen. Net alleen wel gezondigd met een wolkentoetje wat ik al heel lang niet meer gehad heb (toetje algemeen) en een stukje snicker. Vriend had reep gehaald voor mij... :palm: het was 1 die uit 2 stukken bestond. Ik heb 1 stuk op en 1 aan vriend gegeven. Dat vond ik dan wel weer goed van mij zelf dat ik niet alles op had gegeten :) Volgende keer hoop ik dat ik de stap kan zetten en de verleiding kan weerstaan om dan helemaal niks te nemen. Verder is het naar mijn idee wel oke gegaan vandaag.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Feb 2014 20:08

Re: Afvaltopic

Maar als je goed aan het sporten bent dan is het echt wel logisch dat je eetlust ook groter wordt. Ik merk het ook, m'n lichaam heeft echt behoefte aan meer voeding. Dan is het denk ik handiger om te zorgen zo'n hongerklap (waarin je snel gaat snaaien) vóór te zijn en goed vullende dingen eten die ook echt voedzaam zijn. Havermout! Vult lang en goed.
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Feb 2014 20:09

Re: Afvaltopic

Urban Naked schreef:Hey Bliss ik zat nog even te denken, is het voor jou niet een idee om wat meer in het Clean Healthy en Fit topic rond te gaan dolen? Ik merk zelf dat het echt scheelt als je wat meer met gezonde voedingsmiddelen bezig bent. Dan gaat dat minder-snaaien/snoepen steeds meer vanzelf!


Mwah, ik weet niet, ik kijk daar af en toe wel eens, maar maak me ook gauw weer uit de voeten als ik lees over spelt, gojibessen, chiazaad, lijnzaad en weet ik wat voor ongein allemaal :12: Ik heb weinig zin om me met dat soort dingen bezig te houden, ik hou niet van koken en bakken en vind dat veel te veel gedoe. Ik hou niet van gedoe. Maarrr voor de bewustwording is het wel goed om er af en toe een blik te werpen, dus dat zal ik wel blijven doen :)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 25 Feb 2014 20:42

Re: Afvaltopic

Bliss schreef:
Urban Naked schreef:Hey Bliss ik zat nog even te denken, is het voor jou niet een idee om wat meer in het Clean Healthy en Fit topic rond te gaan dolen? Ik merk zelf dat het echt scheelt als je wat meer met gezonde voedingsmiddelen bezig bent. Dan gaat dat minder-snaaien/snoepen steeds meer vanzelf!


Mwah, ik weet niet, ik kijk daar af en toe wel eens, maar maak me ook gauw weer uit de voeten als ik lees over spelt, gojibessen, chiazaad, lijnzaad en weet ik wat voor ongein allemaal :12: Ik heb weinig zin om me met dat soort dingen bezig te houden, ik hou niet van koken en bakken en vind dat veel te veel gedoe. Ik hou niet van gedoe. Maarrr voor de bewustwording is het wel goed om er af en toe een blik te werpen, dus dat zal ik wel blijven doen :)

Maar dat nadenken over eten helpt juist wel! Dat is the key denk ik. Niet veel mensen met die eetstijl hebben overgewicht in dat topic.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Feb 2014 20:53

Re: Afvaltopic

Nee klopt, maar ik heb nog liever een paar kilo overgewicht dan dat ik me druk moet maken om al dan niet gebroken lijnzaad en weet ik wat voor rare fratsen allemaal. Vind het een beetje een hype, tot een paar jaar geleden had niemand het hierover en toen ging het ook prima met de mensheid ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 25 Feb 2014 20:56

Re: Afvaltopic

Bliss schreef:Nee klopt, maar ik heb nog liever een paar kilo overgewicht dan dat ik me druk moet maken om al dan niet gebroken lijnzaad en weet ik wat voor rare fratsen allemaal. Vind het een beetje een hype, tot een paar jaar geleden had niemand het hierover en toen ging het ook prima met de mensheid ;)

Jammer dat je het ziet als je druk maken om iets. Ik maak me totaal niet druk en ben slank ;)
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 25 Feb 2014 21:00

Re: Afvaltopic

Ik heb het ook een beetje als Bliss. Alleen is het bij meer omdat er veel onbekende dingen zijn en ik niet goed weet waar ik nu mee kan beginnen. Aangezien ik niet alles in 1x anders wil gaan doen.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron