Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 19 Feb 2014 23:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@AnnaK Ik lees met tranen in mijn ogen jouw stukjes... Wat vind ik het toch erg voor je dat het nu weer op een miskraam is uitgelopen. Ik begrijp je heel goed in je overweging om nu te stoppen en ook dat je het zo erg vindt dat er elke keer een gezond vruchtje afgestoten wordt. Zo voelden voor mij de mislukte terugplaatsingen al wat aan en jij was al daadwerkelijk zwanger, dus dat maakt het nog weer heel anders. Maarja definitief stoppen is echt zo'n moeilijke, maar ook moedige beslissing.. Hebben jullie dan nog adoptie in gedachten of houdt het echt op voor jullie? Wou dat ik iets kon doen :-(. Heel veel sterkte in ieder geval.

Zal op de rest binnenkort even reageren. ..
Afbeelding
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 20 Feb 2014 10:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weegschaal, in Nijmegen geven ze aan dat ze helemaal niets kunnen doen om mij te helpen. De kans dat het effect zal hebben is zo ontzettend minimaal dat het hele proces te veel van ons vraagt. Ze gaf aan alles te willen doen als er maar een klein beetje hoop zou zijn dat het de kansen vergroot, maar dat is er helaas niet. Dus nu iedere maand dat ik nog ongesteld word een klein feestje vieren en heel hard hopen dat het lukt.

Shally,het is nu inderdaad iedere maand weer spannend of er een cyclus is. Het kan iedere maand ophouden. Ze kunnen niks zeggen of dat nog een maand, drie maanden of een jaar is. Maar de verwachtingen zijn niet positief. Maar zolang er een cyclus is geven we niet op.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem328

Bericht 20 Feb 2014 11:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bisq heftig hoor! Dus voor jou is het nog meer van belang en hopen dat het deze ronde raak is! Ik hoop en duim met jullie mee!

Shally bij jou zijn de twee wachtweken inmiddels ook begonnen neem ik aan. Spannend weer! Ik duim weer voor je!

Taeda, wat vervelend dat je nog een half jaar moet wachten. Ik vind het wel erg lang hoor jemig! Ik zou als ik jou was toch echt aandringen op verder onderzoek, desnoods bij een ander ziekenhuis. 2 jaar zelf proberen en dan pas onderzoek, dat is volgens mij echt niet overal gebruikelijk.

Weegschaal wat fijn jullie een pup krijgen! Wat voor ras? Ik denk dat het een heel goede keus is om er niet langer mee te wachten. Het zal jullie ook vast veel afleiding geven. Wij willen ook heel graag een pup maar dat is met ons werk helaas nog niet mogelijk. We zijn te veel weg van huis. Hopelijk komt het er ooit nog van!

Ik heb vandaag waarschijnlijk m'n nod. Ben nog niet ongesteld, maar ik gebruik voor het eerst utrogestan en dat verlengt je tweede helft van je cyclus dus ik ga ervan uit dat het daaraan te wijten is. Ook gezien m'n buikpijn die me helaas iets te bekend voorkomt, dus ik verwacht elk moment ongesteld te worden. Officieel mag ik ook pas zondag testen, omdat anders de pregnyl een vals positieve test zou kunnen geven, maar ik denk dus niet dat dat nog nodig zal zijn, al heb ik natuurlijk nog wel een sprankje hoop.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Feb 2014 12:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, ik hoop toch echt dat je niet ongesteld wordt hoor. Mijn duimen draaien!
2012 & 2016
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 20 Feb 2014 12:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@bisq: heb je je ooit verdiept in DHEA? In Dusseldorf bij de kliniek waar ik ben geweest lopen ook veel vrouwen met heel laag amh. De dhea waarde wordt daar ook bepaald en zo nodig als supplement geadviseerd. Heeft een goede invloed bij veel.
Afbeelding
<<

Anoniem117

Bericht 20 Feb 2014 13:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

...
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 20 Feb 2014 14:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Is er bij jou eigenlijk ooit bloedonderzoek/immuunonderzoek gedaan voor en vooral na positieve test? Jeetje snap goed dat echt definitief stoppen ontzettend moeilijk is. Je kunt ook met jezelf een soort termijn afspreken en daarna kijken of je er nog achter staat..Misschien iets minder definitief..

Met mij gaat het elke dag wel beter. Herstel snel. Alleen borstvoeding lukt niet door het extreme bloedverlies, dus ik bouw het jolven nu af. De meisjes liggen nog in het ziekenhuis. Maar ze komen bijna thuis.
Afbeelding
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 20 Feb 2014 18:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Lcn, heel toevallig heb ik gisteren iets gelezen over Dusseldorf inderdaad. Ga me er eens in verdiepen. Bedankt voor de tip.
AnnaK, accepteren dat het hoogstwaarschijnlijk hier stopt voor jullie gaat waarschijnlijk een hele tijd duren. Dat mag ook. Het is ook een soort rouwproces. Je moet gedwongen afscheid nemen van je droom toekomst beeld en deze gaan bijstellen. Super heftig! Wens je enorm veel sterkte in dit proces. Hier ben je altijd welkom om je hart even te luchten.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem328

Bericht 21 Feb 2014 17:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hier nog geen tekenen van ongesteldheid. Maar als Utrogestan je cyclus met 2/3 dagen verlengt, dan kan ik ook nog makkelijk vandaag of morgen of zelfs zondag ongesteld worden. Zit nu 15 dagen na m'n eisprong. Mocht er morgenvroeg nog steeds niks aan de hand zijn, dan ga ik toch een testje doen denk ik. Irritant dit afwachten zeg!! Ik heb steeds van die zeurderige buikpijn dus verwacht echt ongesteld te worden, maar toch is het spannend en ik ren echt de hele dag naar de wc pff.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 21 Feb 2014 17:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh Olijfje, zo spannend! Ik houd dit topic in de gaten :)
2012 & 2016
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 21 Feb 2014 20:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Olijfje; Wat ontzettend spannend!! En dat zeurende gevoel kan ook gewoon wijzen op een zwangerschap. Ik heb dan ook vaak het gevoel ongesteld te gaan worden qua zeurderigheid. Maar utrogestan verlengt bij mij ook mn cyclus, daarom ben ik er nooit happig op het voor de testdatum te gaan gebruiken. Het kan dus 2 kanten op, mijn duimen draaien!!!

@ LCN; Wat fijn dat je meisjes bijna thuis komen! En jammer dat de borstvoeding niet lukt. Maar je hebt ook nu rond de bevalling weer zoveel meegemaakt zeg.. Hoe is het met je qua verwerking, dringt alles al een beetje tot je door? En je lichamelijke herstel, heb je er nog veel last van?

@ AnnaK; Kan me voorstellen dat je af en toe nog twijfelt. Je vraagt je dan denk toch af of er niet nog meer te proberen valt. Fijn dat je nog een gesprek met dr S hebt. Gesprekken met een kundige arts helpt mij altijd weer te weten waar ik sta en wat ik wil. Goed om te lezen dat de hond zo'n steun voor je is, het geeft mij hopelijk ook veel afleiding. Hoe is het eigenlijk met jou rondom de miskraam, is dat al even geleden of speelt het nu nog?

@ Bisq; Tuurlijk is daar door artsen goed over nagedacht en doen ze alles om jullie te helpen. Daarom te simpel van mij gedacht dat ze jouw laatste eicellen wel 'even' kunnen laten rijpen om deze dan via ivf te bevruchten. Maar ik hoop toch zo ontzettend dat het dan spontaan mag gebeuren. Ik hoop ontzettend hard met je mee!

@ ShallY; Ik hoop voor je dat je het de komende 2 weken een beetje los kan laten, maar dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan.. En je hoort vaak goede verhalen na het doorspuiten van de eierstokken! Waarom doe je het liever niet?
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 21 Feb 2014 21:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@olijfje: spannend zeg! Ik had ook een zeurderig gevoel alsof ik ongesteld ging worden en was toen zwanger. Dus wie weet!!

@ weegschaal: nou ja liever niet is een groot woord hoor. Ga het wel doen als het nog lang duurt. Het likt me g
Zo ontzettend pijnlijk. Daar zie ik tegenop.
<<

Anoniem328

Bericht 22 Feb 2014 18:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nou ik had vanmorgen op dag 16 na mn eisprong een omowitte test helaas.
de utrogestan zal dus wel (te) goed zn werk doen.
Hopelijk zet mn menstruatie snel door want die valse hoop, daar word je niet blij van.
fijn weekend allemaal!
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 22 Feb 2014 18:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje : :hug:
Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 23 Feb 2014 19:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@olijfje, wat klote zeg. Na 15 dagen zou je toch al wel iets moeten zien..hoewel, ik testte op dag 15 positief maar heel licht. Ben je al ongesteld geworden?
En hoe ga je nu verder? Met clomid of weer spuiten?

Sterkte meis :hug:
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 23 Feb 2014 22:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dat had ik niet willen lezen Olijfje, zo ontzettend balen weer. Zet het al door? Want dan wil je het ook definitief weten en weer verder. Heel veel sterkte hoor meis, die teleurstelling iedere keer weer...
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem328

Bericht 23 Feb 2014 22:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nee nog steeds niet ongesteld.
ik ga morgen nog 1 keer testen maar ik voel eigenlijk aan alles dat ik toch echt ongesteld moet worden.
Heb het idee dat de utrogestan het tegen houdt dus als ik morgen weer negatief test dan ga ik bellen en vragen of ik mag stoppen met de utrogestan.
Ik vind het echt heel vervelend dit. Voor mij de volgende rondes geen utrogestan meer.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Feb 2014 13:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat vervelend, Olijfje :(
2012 & 2016
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 24 Feb 2014 13:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hallo allemaal,

Zoals sommige misschien gemerkt hebben ben ik niet meer zo actief in dit topic.
Het lijkt wel alsof iedereen om me heen zwanger is binnen 3 maanden, mijn lichaam laat mij volledig in de steek. Cyclus is helemaal in de war. Of terwijl; ik ben er helemaal klaar mee. Ik wil daarom ook even stoppen met het actief zwanger worden enz dus neem ook even afstand van dit topic.

Ik wil jullie allemaal veel sterkte en succes wensen en hoop voor iedereen op goed nieuws! Hopelijk kan ik het snel allemaal weer wat beter aan en kom ik snel weer actief meeschrijven.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 25 Feb 2014 20:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@olijfje: hoe gaat het? Al ongesteld geworden?

@vlinder: ik begrijp je helemaal meid. Wat is het allemaal oneerlijk hè. Veel sterkte en succes met alles.

Met mij alles goed. Nog 2 dagen en verwacht dan ongesteld te worden want dan is het 10 dagen na de pregnyl. Ik word helemaal gek van mijn hormonen. Gisteren was mijn laptop nogal traag en begin keihard te huilen. Vanmiddag zag ik iets op tv en daar kwamen de waterlanders weer. Soms herken ik mezelf gewoon niet meer. Maar god, we nemen het maar voor lief.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Feb 2014 08:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, wat vervelend dat je extra in onzekerheid zit. Ik duim heel hard dat er snel positieve duidelijkheid komt!

Shally, spannend!

Vlinder, zo frustrerend dat snap ik helemaal. Heb vannacht gedroomd dat mijn beste vriendin vertelde dat ze zwanger was(terwijl ze dat helemaal niet wil), wat heb ik gehuild in mijn droom.

Gisteren, heb vrijdag mijn nod, kreeg ik een bloeding. Het is nu nog niet gestopt, maar het is helder rood zonder 'pruttel'. Hoop niet dat het ongesteldheid is, maar wat het dan wel is..? Maandag had ik een witte test, maar dat was wel behoorlijk vroeg. Had/heb zoveel zwangerschaps symptomen, maar misschien zit het wel tussen m'n oren :laughcry:.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem219

Bericht 26 Feb 2014 09:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@shally en Bisq: spannend meiden! Mijn duimen draaien weer.

@teada: balen zeg dat je nog langer moet wachten, ik zou ook op mijn strepen staan en eventueel een andere HA of ziekenhuis benaderen. Succes!

@annak: jeetje meid, ik heb er gewoon geen woorden voor. Lijkt me echt verschrikkelijk moeilijk om te moeten stoppen. Sterkte!

@olijfje: wat naar die onduidelijkheid, ook ik hoop op snel duidelijkheid voor je.



@all: ik ben gister bij de gyn geweest. Deze ronde was het te laat om nog IUI te starten, dus ik heb nog 1x clomid, en dan 100mg.

18 maart heb ik dan een intake voor IUI en krijg ik prik instructies.

en dan begint ergens 25 maart mijn eerste IUI project mocht ik deze ronde niet zwanger worden.
Ik vind het allemaal zo spannend.
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 26 Feb 2014 21:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Aagje!; Zeker spannend! Maar misschien is de iui niet nodig dan, succes met deze laatste ronde clomid!

@ Bisq; Wat zenuwslopend dit! Het zou natuurlijk heel goed een innestelingsbloeding kunnen zijn. Wanneer wil je weer gaan testen?

@ ShallY; Jij verwacht niks geen ongesteldheid, gewoon een positieve test! Wanneer wil je gaan testen?

@ Vlinder; Wat heftig toch dat je zo geconfronteerd wordt en het bij jullie niet wil lukken :hug:

@ Olijfje; Hoe is het met jou?

Mijn nod is maandag, maar wil zaterdag vast gaan testen ivm carnaval. Durf nergens op te hopen.
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 26 Feb 2014 23:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weegschaal hopelijk is het raak voor jullie!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 26 Feb 2014 23:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ bisq: spannend zeg.

@ aagje: fijn dat je iui gaat doen. Lang genoeg clomid gebruikt. Hopelijk is het niet nodig! Ga je extra hormonen spuiten? Het spuiten valt echt reuze mee hoor.

@ weegschaal: inderdaad wel fijn om te testen voordat je gaat carnavallen.succes!

Ik wacht eerst maar eens morgen of vrijdag af en als ik dan het weekend niet ongesteld ben geworden ga ik maamdag testen. Vanmorgen dacht ik dat het er wel aam zat te komen want had de welbekende steken in mn buik maar die zijn nu weg. Heb op zere borsten na nergens last van. Maar dat komt door de pregnyl,heb ik altijd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers