Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borstvoeding en tandjes

<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Feb 2014 22:25

Borstvoeding en tandjes

Hoe ging dat bij jullie?

D. heeft nu 2 ondertandjes die helemaal door zijn en 4 die net door het tandvlees heen komen en dus lekker scherp zijn en dat doet pijn tijdens het voeden! En thank god dat hij nog nooit gebeten heeft.
Het doet ook echt pijn op 1 plek waar zijn boventandjes telkens overheen schrapen tijdens het drinken.
Ik leg hem nu telkens in een andere houding aan zodat niet iedere keer hetzelfde stukje tepel ermee belast word maar het blijft een vervelend gevoel. Iemand nog tips hoe ik dat kan verminderen?
<<

Anoniem186

Bericht 23 Feb 2014 22:51

Re: Borstvoeding en tandjes

Je kan hem het beste even opnieuw goed aan laten happen, want als zijn tandjes langs je tepel gaan dan is hij niet goed aangehapt. In principe hoort je tepel namelijk veel verder in z'n mondje te zitten.

Hier helaas wel ervaring met bijten. Het helpt om hem wat verder tegen je borst te duwen, dan laten ze vanzelf los. Ik gil ook, maar daar schrikt zoon heel erg van en dan gaat hij huilen. Inmiddels doet hij het gelukkig niet meer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Feb 2014 22:54

Re: Borstvoeding en tandjes

Bij mij beten ze ook allebei. Bij Ezra vond ik het heel veel pijn doen, bij Yrsa minder, blijkbaar had ik toen al een soort van eelt gekweekt (niet letterlijk, maar ik voelde het wel veel minder).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 23 Feb 2014 22:57

Re: Borstvoeding en tandjes

Mijn dochter beet alleen als er tandjes doorkwamen. Dan had ze er blijkbaar wel wat last van. Hier hielp overigens niks (schreeuwen, auw roepen, gezichtje tegen mijn borst aanduwen...). Het ging wel vrij snel over hier, omdat het dus echt te maken had met doorkomende tandjes.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Feb 2014 23:00

Re: Borstvoeding en tandjes

Jans schreef:Je kan hem het beste even opnieuw goed aan laten happen, want als zijn tandjes langs je tepel gaan dan is hij niet goed aangehapt. In principe hoort je tepel namelijk veel verder in z'n mondje te zitten.

Hier helaas wel ervaring met bijten. Het helpt om hem wat verder tegen je borst te duwen, dan laten ze vanzelf los. Ik gil ook, maar daar schrikt zoon heel erg van en dan gaat hij huilen. Inmiddels doet hij het gelukkig niet meer.


Ik bedoel trouwens de tepelhof, wel een verschil haha. Ik laat hem nu inderdaad ook meestal even opnieuw aanhappen of ik wissel tussendoor van houding maar het blijft gevoelig.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 23 Feb 2014 23:01

Re: Borstvoeding en tandjes

Oh man, mijn dochtertje doet dat ook zo erg, echt d'r kaken op elkaar klemmen en echt klemvast houden..
Mijn zoontje deed dat destijds ook, met tandjes, ik ben niet lang daarna gestopt (maar dat kwam ook omdat hij niet meer voldoende binnen kreeg).
Ik lees dus mee voor tips want ik vrees echt voor het tandentijdperk. ;)
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Anoniem97

Bericht 24 Feb 2014 09:44

Re: Borstvoeding en tandjes

Als hij goed aanhapt dan zou je de tandjes niet mogen voelen.
Ik zou een andere houding proberen en nogmaals laten aanhappen.

Mijn dochter heeft ook wel eens gebeten dat doet idd zeer gelukkig komt dat nauwelijks voor. Ze heeft een compleet gebit nu en alleen als ze niet goed ligt of hapt dan doet het zeer.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Feb 2014 09:56

Re: Borstvoeding en tandjes

Mijn dochter heeft mijn tepel toen een keer helemaal stuk gebeten, heb een lelijk litteken nu. Auch. Maar het was bij mij een kwestie van doorgaan en al snel dronk ze weer pijnloos .
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Feb 2014 13:36

Re: Borstvoeding en tandjes

Hmm dan ga ik toch maar even kijken naar het aanhappen. Het gaat ook pas na een paar minuten pijn doen.
Kan het zijn dat hij anders drinkt omdat hij last heeft van zijn tandjes? Ik heb nog nooit mijn gehad tijdens het drinken dus blijkbaar deed hij het eerst wel altijd goed.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Feb 2014 13:50

Re: Borstvoeding en tandjes

Bij mij ging ze juist bijten omdat ze last van tandjes had! Van dat anders drinken zou ik het niet weten.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers