Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem199

Bericht 24 Feb 2014 10:54

Re: Het hardlooptopic

Heb afgelopen zaterdag sinds lange tijd weer écht hardgelopen. Vaak ging ik voor een les in de sportschool nog even tien minuten of een kwartiertje hardlopen. Zaterdag wou ik kijken of ik het nog vol kan houden en heb 5 km hardgelopen. Wel op de loopband dus dat is anders, maar heb dit iig al volgehouden. Vond het wel echt zwaar. Binnenkort maar weer een keer naar buiten.
<<

Anoniem44

Bericht 24 Feb 2014 15:52

Re: Het hardlooptopic

Leuk al die nieuwe mensen er weer bij! Ik heb vandaag 49 minuten hardgelopen, heerlijk in het zonnetje. Het was wel een zware training, want ik ben off-road heuvels gaan oprennen, en dan echt behoorlijke heuvels. 12 min ingelopen en 12 min uit en dan nog zo'n 25 minuten die heuvels op, met steeds rustig naar beneden joggen. Was weer echt lekker en ik vind het ook leuk om nu weer wat kortere trainingen te doen.
<<

Anoniem100

Bericht 24 Feb 2014 19:15

Re: Het hardlooptopic

Hoi allemaal!

Ik meld me ook weer eens! Vanmiddag ook weer voor het eerst gelopen sinds november. Slechte motivatie en een nieuwe baan maakten dat ik mezelf er gewoon niet toe kon zetten weer te beginnen. Maar....dat is voorbij, ik ga de draad weer oppakken! Voor die tijd liep ik ongeveer 5 km in 35 minuten. Wisselend alleen met Evy en af en toe samen met m'n vriend, die loopt meestal 10-12 km.

Vandaag rondje door het bos gelopen, inclusief heuveltjes en af en toe een verhard pad. Eens gekeken hoe het met m'n conditie stond, uiteindelijk ruim 4 km gelopen in 33 minuten. Best netjes na zo'n tijd niet gelopen te hebben :)

Woensdag of vrijdag wil ik weer, dan het programma van Evy weer oppakken.
<<

Anoniem38

Bericht 24 Feb 2014 20:05

Re: Het hardlooptopic

Mijn duurloop zondag ging helaas niet. Het gevoel alsof er geen zuurstof in mijn benen zat. Heb er maar een lange zonnige wandeling van gemaakt na 45 minuten. Vandaag na het fietsen nog even 20minuten gelopen en dat voelde net zo. Heb ook steeds wat vocht in mijn benen en weet ook niet hoe ik het eruit krijg. Misschien moet ik ongesteld worden of zo.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Feb 2014 19:54

Re: Het hardlooptopic

Ik moet mezelf de laatste tijd echt heel hard schoppen om te gaan lopen. Heel vervelend is dat. Maar ik ga wel, ik moet van mezelf.
Vandaag ging het best goed! Lekker rondje was het. Les 18. Bij de komende les moet ik 10 ipv 7 minuten lopen. Het wordt ineens wel erg rap opgebouwd. Ben benieuwd of ik dat vol zal houden. Ik vind 7 al pittig, eerlijk gezegd.

Zaterdag ga ik bij een vriendin logeren en gaan we een rondje van 5 km lopen. Ik loop normaal altijd alleen. Geen idee of ik het prettig zal vinden om samen te lopen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 26 Feb 2014 19:57

Re: Het hardlooptopic

Ik ben gisteren niet gegaan maar heb krachttraining gedaan. Maar mijn hemel wat een spierpijn heb ik nu. Ben bang dat ik morgenvroeg niet kan hardlopen ook :(
<<

Anoniem44

Bericht 27 Feb 2014 09:51

Re: Het hardlooptopic

@D'n Ibbel: Wat vervelend die spierpijn! Wat voor mij altijd helpt is even twintig minuutjes gaan fietsen om je benen wat los te werken, wandelen kan ook (ik wandel dan vaak naar de supermarkt hier 10 minuten lopen verderop en weer terug), bij mij zakt de spierpijn dan altijd snel af (dezelfde dag al).

@Jans: Ik heb er zelf momenteel ook wat moeite mee, terwijl het nu juist zulk lekker weer wordt! Toch ga ik elke keer maar gewoon, domweg schoenen aan en naar buiten stappen en dan maar zien. Halverwege vind ik het toch altijd wel weer lekker om buiten te zijn! Ik loop zelf ook altijd alleen maar de laatste weken loop ik af en toe met iemand anders en dat bevalt me eigenlijk heel goed. Nooit gedacht, maar het is wel gezellig en de tijd vliegt om.

@Jip: Vervelend, soms helpt het om gewoon een dag of drie helemaal rust te houden, zodat je benen zich echt even kunnen herstellen?

Ik ben vanochtend vroeg alweer wezen hardlopen. 12 km in 1 uur en 15 minuten. Ging wel lekker en ik heb een pad ontdekt in mijn eigen stad, waar ik nog nooit eerder ben geweest en het was er prachtig! Ik kan niet wachten om op een moment dat ik meer tijd heb daar verder te lopen, ik moest omkeren, maar het loopt nog een heel eind door! Zo leuk om nieuwe plekken te leren kennen in je eigen stad waar je al jaren woont!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 27 Feb 2014 10:16

Re: Het hardlooptopic

ED> ik wandel genoeg op mijn werk haha. Straks ook weer kindjes halen op school. Alleen was het gisteren dat ik op een babygroep moest werken dus veel door knieën en zo. Heb ik wel gedaan om toch beweging er in te houden. Ik voelde mij met opstaan alleen een oud vrouwtje haha. Het is gelukkig vandaag toch al weer wat minder. Hopelijk kan ik morgen of overmorgen weer de draad oppakken.
<<

Anoniem38

Bericht 27 Feb 2014 10:24

Re: Het hardlooptopic

Met drie dagen rust is mijn hele opbouw weg. Inmiddels vanmorgen een uur gelopen en dinsdag 1:15. Ging alweer beter.
<<

Anoniem44

Bericht 27 Feb 2014 10:25

Re: Het hardlooptopic

Oh? Na drie dagen al je hele opbouw weg? Nou, zo werkt het voor mij niet hoor, hoe komt dat dan?
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 27 Feb 2014 10:27

Re: Het hardlooptopic

ED> ja leuk om nieuwe routes te vinden he. Ik wissel ook zo af en toe van route. Dat motiveert wel lekker als je een leuke route hebt gevonden :)
<<

Anoniem38

Bericht 27 Feb 2014 10:28

Re: Het hardlooptopic

Omdat ik iets meer train dan jou. Ik heb vorige week 17 uur getraind. Als ik dan drie dagen op mijn gat ga zitten dan is mijn hele spierspanning weg en de opbouw in mijn trainingsschema ook.
<<

Anoniem44

Bericht 27 Feb 2014 10:31

Re: Het hardlooptopic

Ah ok! Nou sorry dan. Ik kan alleen van mijn eigen ervaringen uitgaan. Als ik steeds meer pijntjes en dingetjes krijg, dan hou ik vaak een paar dagen rust, dan voel ik echt dat mijn lichaam dat even nodig heeft. Als ik dan weer ga hardlopen drie dagen later, dan voel ik gewoon dat alles weer goed zit en dat mijn lichaam juist krachtiger is geworden.

Maar dat kan natuurlijk anders werken als je zoveel traint. 17 uur is trouwens wel echt veel zeg! Chapeau!
<<

Anoniem38

Bericht 27 Feb 2014 10:35

Re: Het hardlooptopic

Gelukkig ken ik mijn lichaam ook goed.

En het gaat mij er niet om dat ik meer train dan jou, alleen sport ik heel anders dan jou omdat ik een heel ander doel heb. Na drie weken hard trainen (met een rustdag in de week) heb ik een week 'rustweek ' dan train ik maar 10 uur en doe ik alsnog elke dag wat, afgezien van de rustdag). Zelfs dag voor wedstrijden doe ik nog wat, omdat ik anders als een natte krant fungeer. Complete rust werkt voor mij niet.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 27 Feb 2014 11:25

Re: Het hardlooptopic

Hier een nieuwe hardloopster. Ben nog geen twee weken bezig maar het gaat hartstikke goed! (al zeg ik het zelf, haha) Conditioneel is mijn opbouwschema goed te doen, maar ik krijg élke keer steken. en dan vind ik het toch een stukje minder leuk. Ik probeer al om 2 uur tussen mijn avondeten en het lopen te laten zitten, maar hebben jullie misschien nog supertips om die ellendige steken tegen te gaan?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 27 Feb 2014 14:06

Re: Het hardlooptopic

ED (en Jip): Bij mij helpt een paar dagen rust altijd wel goed bij overbelasting, en net als jij ben ik dan ook niet meteen mijn opbouw kwijt. Maar ik train inderdaad ook niet heel intensief en doe naast het hardlopen niet aan sport, behalve dat ik regelmatig op de fiets ga als ik ergens heen moet. Ik wist ook niet dat het anders is als je echt veel beweegt. Maar inderdaad wat Jip al zegt, je voelt het beste aan je eigen lichaam wat voor jou werkt.

D'n Ibbel: Vervelend van die spierpijn! Ik ben altijd wel blij met de rustdag om de spieren weer een beetje rust te geven. Gelukkig heb ik tot nu toe weinig last van spierpijn want het is wel heel lastig als het je beperkt in het hardlopen.

Truus: Leuk dat je ook hardloopt! En leuk om te zien dat je zo snel een betere conditie krijgt hè? Ik heb alleen last van steken als ik te snel na het avondeten ren, maar meestal loop ik anderhalf uur na het eten en dan heb ik al nergens last van. Misschien helpt het om op de dagen dat je gaat rennen niet te veel en te zwaar eet en ook niet meteen al te hard rennen.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 27 Feb 2014 14:54

Re: Het hardlooptopic

Ik moet mezelf er ook heel erg toe dwingen om te gaan, heb totaal geen zin om te lopen. Heb er de afgelopen 2 keer ook totaal geen lol aan beleeft, het was zwaar en ik kwam niet in de cadans. Wel gewoon mijn rondjes uitgelopen zonder te wandelen, dat is dan nog iets positiefs aan het verhaal. Morgen moet ik weer van mezelf.
<<

Anoniem321

Bericht 27 Feb 2014 15:33

Re: Het hardlooptopic

Jules, volhouden! Er komt vanzelf weer een dag dat het wel goed voelt en dat geeft je dan vast weer nieuwe motivatie.
Misschien helpt het eens een andere route te kiezen?
Succes in ieder geval.
<<

Anoniem215

Bericht 27 Feb 2014 16:23

Re: Het hardlooptopic

Ik wil het hardlopen weer oppakken. In de winter zag ik er erg op tegen om te gaan hardlopen, maar nu is het weer langer licht buiten en 's ochtends ook weer vroeger licht. Nu nog de motivatie bij elkaar rapen. :eyes:
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 27 Feb 2014 16:32

Re: Het hardlooptopic

Ik ben dinsdagavond weer een klein rondje wezen lopen.
Gister met mijn vriend mee gefietst tijdens zijn rondje van 16 km.
Morgen zelf lopen.
Wilde eigenlijk vandaag gaan, maar het was me iets te slecht weer!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 27 Feb 2014 20:36

Re: Het hardlooptopic

Lookie> Ja het is vervelend dat hardlopen dan even niet lukt door de spierpijn idd. Gelukkig is het al heel erg afgenomen. Morgen moet ik werken dus geen hardlopen. Misschien s avonds wel weer de oefeningen.
En dan zaterdag en zondag hoop ik weer hard te gaan lopen. Maar we zullen zien hoe het loopt.

Madam> de motivatie...het is zo lekker even verstand op nul en gaan. Heerlijk de lekkere buitenlucht. Het geeft zoveel voldoening. Ik vind het iig erg fijn om in de ochtend te gaan. Dan heb ik daarna lekkere energie om de dag verder te gaan.

Snirp> toch lekker gesport anders hoor!

Jules> loop jij met muziek of met een programmatje of zo? Ik vind het iig erg fijn muziek op te hebben. En loop je altijd dezelfde route? Misschien eens wisselen van route. Dat vind ik zelf ook fijn. Succes!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 28 Feb 2014 16:30

Re: Het hardlooptopic

D'n Ibbel schreef:
Jules> loop jij met muziek of met een programmatje of zo? Ik vind het iig erg fijn muziek op te hebben. En loop je altijd dezelfde route? Misschien eens wisselen van route. Dat vind ik zelf ook fijn. Succes!


Ik loop met mijn eigen muziek en loop nu een andere route dan anders. Zitten wel meer hoogteverschillen in, kan er wel mee te maken hebben. Nou ja, hopelijk komt het gewoon vanzelf weer.

Vandaag nog in mijn lunchpauze een rondje van ruim 5 kilometer hardgelopen in 35 minuten. En ik ben nog gevallen ook. Gleed uit op een stoep die compleet bemost was, had er niet aan gedacht dat je daarop kon uitglijden tijdens het lopen. Wel dus.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 28 Feb 2014 16:54

Re: Het hardlooptopic

En Madam, de motivatie al gevonden? ;)
Ibbel, nog aan je oefeningen toegekomen gisteravond? Morgen weer lopen?
Jules, goed bezig! Even lekker lopen in je pauze. Balen dat je bent gevallen! Gras, mos en blaadjes zijn altijd levens gevaarlijk ja.

Ik heb vanmiddag een rondje van 5km gelopen. Heb er 28:03 over gedaan, ben erg tevreden!
Zondag een rondje door de duinen en evt. nog een stukje over het strand.
Over 4 weken een loop die ook over het strand gaat, wil toch wel even weten hoe dat voelt.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 28 Feb 2014 19:48

Re: Het hardlooptopic

Ik ben vandaag na 4 weken niet gelopen te hebben weer gegaan. Het viel me niks tegen, ik heb 4,6 km gelopen in 27 minuten. Ik heb me opgegeven voor een loop waar ik 10 km wil gaan lopen, is in mei dus dat moet wel lukken. Zondag ga ik weer.
Leuk dat hier zoveel enthousiaste hardlopers zijn.

Ibbel, jij gaat ook nog steeds goed, knap hoor!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 28 Feb 2014 20:09

Re: Het hardlooptopic

Nee niet meer gedaan die oefeningen. Ik twijfel even wat ik morgenvroeg doe. Hardlopen of de krachtoefeningen voor de 2x. Of ik doe ze dadelijk nog nog die oefeningen, maar dan heb ik kans dat ik misschien weer spierpijn krijg...
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers