Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Anoniem50

Bericht 19 Feb 2014 00:08

Re: Sollicitatietopic

Tabbie schreef:Haha, Marley, dat ga ik eens proberen :D


Het zit in me om eens een brief uit wanhoop te sturen met: Geachte heer/mevrouw, Zie mijn CV. Graag antwoord. Ik verblijf in mijn woonplaats. Mvrgr. De wanhopige.

Sorry, die vind ik nog steeds het mooiste. Niet in afwachting van uw antwoord verblijf ik, maar in mijn woonplaats verblijf ik. :D

Whoop, tegenwoordig schrijven ze mensen niet meer in. Je zou het kunnen proberen, maar mijn vader is zelfs naar huis gestuurd met de mededeling dat kon reageren op een vacature, maar dat zij geen tijd hadden om hem te zoeken bij een passende vacature. Omgekeerde wereld.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 19 Feb 2014 13:25

Re: Sollicitatietopic

@ Boekenwurm: Mijn voorkeur gaat wel uit naar secretarieel/administratieve functies maar ik solliciteer ook wel op functies in winkels, in de schoonmaak, in de zorg (maar dan functies in de huishouding en keuken) etc.. Het gaat me er nu echt om dat het in de buurt is.

Succes bij het uitzendbureau!
<<

Anoniem238

Bericht 19 Feb 2014 16:15

Re: Sollicitatietopic

@ Whoop, jij ook welkom in dit topic! Spannend dat je een sollicitatie hebt lopen, hopelijk krijg je maandag goed nieuws.

Ik vind zeker dat het zin heeft om langs een uitzendbureau te gaan, zelf werk ik al 3,5 jaar bij dezelfde werkgever via een uitzendbureau. Zij hebben toch kortere lijntjes en kunnen soms sneller inspelen op vacatures.
Wie zoekt er nog meer via een uitzendbureau?

@ Lookie, jij zoekt dus in dezelfde sector als ik. Hopelijk hebben we allebei geluk!

Ben net terug van een intake gesprek bij een uitzendbureau, was een fijn gesprek. Ik ben volgens de intercedent breed opgeleid en voldoende werkervaring. Zou mooi zijn als zij wat voor mij kunnen betekenen.

Net ook weer een sollicitatiebrief verstuurd, de sluitingsdatum is 20 februari. Weer afwachten...
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 19 Feb 2014 19:05

Re: Sollicitatietopic

Ik mag volgende week weer op gesprek. Het enige nadeel is dat ze met ov slecht te bereiken zijn (meestal check ik dat eerst even maar nu niet omdat het hemelsbreed niet zo ver is). Ik heb geen auto en ook al 5 jaar niet gereden dus mocht ik daar komen te werken dan valt er nog wat te overwegen...
<<

Anoniem238

Bericht 19 Feb 2014 19:28

Re: Sollicitatietopic

@ Nijntje, is dat een nieuwe vacature waar je voor op gesprek mag?
Balen dat het bedrijf slecht bereikbaar is met OV. Daar loop ik nu ook wel is tegenaan, ik heb namelijk geen rijbewijs.
Maar volgens mij heb je je rijvaardigheid wel weer snel onder de knie...

Vanavond nog gereageerd op een vacature via een uitzendbureau.
Het enige nadeel is dat de opdrachtgever geen reiskosten vergoed en ik zeker 20 minuten enkele reis met de trein maak. Eerst maar is afwachten of ik door de eerste selectie kom...
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 19 Feb 2014 19:33

Re: Sollicitatietopic

Ja dat is een nieuwe sollicitatie. Wellicht kan ik het rijden wel weer onder de knie krijgen maar dan nog heb ik geen auto :)

Hm dat is wel lastig dat je geen reiskosten vergoed krijgt, maar er zijn er helaas wel meer die dat niet doen. Ligt er ook aan wat je gaat verdienen natuurlijk, of het te doen is.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 20 Feb 2014 07:42

Re: Sollicitatietopic

Ik kom ook weer eens in dit topic. Vandaag heb ik om kwart over 1 en sollicitatiegesprek voor een leerwerkplek op een leidinggevende functie. Ik vind het superspannend. Hopelijk kan ik mezelf een beetje verkopen.
Niet quoten
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem238

Bericht 20 Feb 2014 12:13

Re: Sollicitatietopic

@ Plien, succes met je sollicitatiegesprek, hopelijk lukt het goed om je talenten te verkopen!

@ Nijntje, ik baal er wel van als de reiskosten vergoed niet worden en er ook nog een laag netto-loon is. Maar ik hoef daar niet meer over na te denken, vanochtend een email gekregen dat ik ben afgewezen in verband met gebrek aan ervaring.

Het wordt inderdaad wel lastig als je geen eigen auto hebt, kijken of het mogelijk is om een vacature te vinden die bereikbaar is met OV:).

Wat wel grappig is, voor de vacature waarop ik gister heb gereageerd heb bij uitzendbureau A, vond ik vanochtend dezelfde vacature bij uitzendbureau B, alleen nu vroegen ze niet specifieke ervaring. Dus ook hier weer op gesolliciteerd :smile:.
<<

Anoniem23

Bericht 20 Feb 2014 12:18

Re: Sollicitatietopic

Aaahhh ik heb net gesolliciteerd op mijn droom startersfunctie. Ik hoop echt zo dat ik uitgenodigd word!
Ik ben echt een sollicitatie noob dus dat wordt nog wat haha!
<<

Anoniem238

Bericht 20 Feb 2014 12:50

Re: Sollicitatietopic

@ Harrison, spannend!!!! Wanneer is de sluitingsdatum?
Ik ga voor je duimen dat je wordt uitgenodigd. :smile:
<<

Anoniem 49

Bericht 20 Feb 2014 13:32

Re: Sollicitatietopic

Super spannend Harri! :D
<<

Anoniem23

Bericht 20 Feb 2014 14:12

Re: Sollicitatietopic

Dat staat er niet bij helaas. Ik kreeg wel een mailtje terug dat de selectieprocedure nog wel een paar weken kon duren. Lekker breed begrip dus haha!
<<

Anoniem23

Bericht 20 Feb 2014 16:10

Re: Sollicitatietopic

Nouu dat was van korte duur, gadver. Ze hebben al iemand.. :(
<<

Anoniem238

Bericht 20 Feb 2014 16:13

Re: Sollicitatietopic

@ Harrison..argh..frustrerend!

Zo had ik het vanochtend ook, zag een vacature op de site van een uitzendbureau staan. Ik er op reageren, mijn contactpersoon bij hetzelfde uitzendbureau er een extra referentie achter aan gestuurd.
Krijg ik als reactie dat de sluitingsdatum gisteren was en het uitzendbureau geen nieuwe kandidaten mag voorstellen na de sluitingsdatum... :palm:
<<

Anoniem23

Bericht 20 Feb 2014 16:47

Re: Sollicitatietopic

Jaa super irritant. Ik wil wel graag weten wat ze verder van m'n brief en cv vond, zou ik dat kunnen vragen?
<<

Anoniem 49

Bericht 20 Feb 2014 18:01

Re: Sollicitatietopic

Natuurlijk kun je dat vragen!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Feb 2014 18:43

Re: Sollicitatietopic

Ik heb vanmiddag echt een heel leuk gesprek gehad! Ik hoop zo dat ze me geschikt vinden :)
Einde volgende week hoor ik meer!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem23

Bericht 20 Feb 2014 20:36

Re: Sollicitatietopic

Spannend MissEnergy!
<<

Anoniem50

Bericht 20 Feb 2014 20:50

Re: Sollicitatietopic

Nog even terugkomen op de vacature waar ik het eerder deze week over had.

De afgelopen dagen heb ik wel honderd keer de functie-eisen nagelezen en ondanks dat er geen '(absolute) pre' stond, voelde het niet goed om te solliciteren op iets waar ik eigenlijk niet geheel aan voldoe. Mijn 'oude ik' zou de vacature aan de kant schuiven en nooit meer omkijken, maar mijn 'nieuwe ik' kwam halverwege de middag tot de conclusie dat ik ze daar ook over kon bellen. En dat heb ik gedaan.

De contactpersoon gaf aan dat ze inmiddels kandidaten had gevonden die voor 100% voldeden, maar dat ze wel wilde dat ik solliciteerde. Niet voor deze functie, maar wel dat ze mijn gegevens had en of het voor ons noodzaak is om kennis te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Dus ik heb gesolliciteerd op een functie waar ik niet voor in aanmerking kom, maar wel om te netwerken. En ik denk dat dat ook belangrijk is.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Feb 2014 21:58

Re: Sollicitatietopic

Dat is hartstikke goed!
<<

Anoniem50

Bericht 21 Feb 2014 21:52

Re: Sollicitatietopic

Vandaag alsnog een afwijzing gekregen van het uitzendbureau. Volgens mij hadden we telefonisch duidelijke afspraken gemaakt en was het tijdens het telefoongesprek al duidelijk dat ik niet geheel voldeed aan het gewenste profiel, dus maandag zit ik weer aan de telefoon. Daarnaast ben ik het niet eens met één van de gestelde punten waarom ik niet geschikt zou zijn voor de functie. Ook daar zal ik haar eens naar vragen.

Raak gewoon gefrustreerd door zoiets. Ow nee, ik was al gefrustreerd en nu nog een beetje erger.
<<

Anoniem215

Bericht 23 Feb 2014 22:03

Re: Sollicitatietopic

Ik meld mij aan in dit topic. Ben hard op zoek naar een baan.
Spannend MissEnergy.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Feb 2014 07:33

Re: Sollicitatietopic

Ik lees wel mee, maar reageer niet veel omdat ik weinig kan solliciteren. Te weinig vacatures die passen bij mijn uren die ik al heb.
Nu zit ik sinds vrijdag al een beetje in spanning omdat een vriendin van mijn mijn cv op een school heeft afgegeven aan de hand van verhalende van haar. Ze weten ook daar dat ik maar twee dagen kan werken en toch krijg ik nog appjes of ze al gebeld hebben omdat ze zo enthousiast waren. Ik word er helemaal getikt van. Het is afwachten, maar geloof dat ik het op deze manier ergeren vind dan na zelf een brief gestuurd te hebben.

ME. Ik duimen.
Marley: ik herken het hopeloze gevoel. Blijven doorzetten en ook gewoon de UZB blijven bellen. Want daar doen ze soms rare dingen is mijn ervaring een beetje.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem54

Bericht 24 Feb 2014 07:42

Re: Sollicitatietopic

Ik wil ook graag meeschrijven. Ik heb gister mijn cv bijgewerkt en 2 brieven verstuurd. Ben benieuwd of ik wat hoor.
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 24 Feb 2014 09:55

Re: Sollicitatietopic

Meiden, ik heb (als lotgenoot) dit topic doorgelezen en wil jullie hierbij allemaal een knuffel geven. Ik kan me voorstellen dat het hele sollicitatiegebeuren erg frusterend is en de onzekerheid kan vergroten.

Ik heb gesolliciteerd op een vacature die niet massaal is gepubliceerd, vanwege de hoge advertentiekosten. Misschien een tip voor jullie, om ook eens op de FB-pagina van bedrijven te kijken.

Verder heb ik meerdere positieve verhalen gehoord van mensen die (oa via Linkedin) bedrijven hadden aangeschreven om in 1e instantie te netwerken: ' hoi, ik ben Pietje, jullie bedrijf spreekt mij erg aan, zullen we linken?', en vanwege deze actie een baan hebben gescoord.

Succes dames!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers