Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fles weigeren

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 23 Feb 2014 23:15

Fles weigeren

Mijn nichtje van 3,5 maand krijgt momenteel borstvoeding. Mijn zusje wil overstappen op flesvoeding. Nu is het grote probleem dat mijn nichtje de fles weigert. Zusje heeft van alles geprobeerd, blijft aanbieden maar ze drinkt echt niet. Het lijkt erop dat mijn nichtje de voeding zelf gewoon niet lekker vindt. Begrijpelijk, borstvoeding is zoeter. Ze pakt de fles, maar zodra er een druppel in haar mond komt spuugt ze het uit. Iemand tips? Ervaringen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Feb 2014 23:21

Re: Fles weigeren

Is er geen ander merk flesvoeding dat net iets anders smaakt of zo? Ik zou het anders ook niet zo snel weten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 23 Feb 2014 23:24

Re: Fles weigeren

Ik lees hier veel dat friso het meest op borstvoeding lijkt qua smaak, misschien is dat iets om te proberen.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem123

Bericht 23 Feb 2014 23:30

Re: Fles weigeren

Misschien eerst de fles geven met bv en dan langzamerhand overgaan op fv. Schijnt dat friso erg op bv lijkt qua smaak. Kun je trouwens ook bv mengen met fv?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 24 Feb 2014 00:10

Re: Fles weigeren

Weigert ze ook een fles met bv? Of weigert ze puur de kv?

Anders eerst overstappen op een fles met bv, als ze daar aan gewend is overgaan op kv. Daar verder geen tips voor. Wel als ze echt puur de fles weigert...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 24 Feb 2014 00:37

Re: Fles weigeren

Ja, ze weigert de fles zelf ook. Wij denken dat het komt omdat ze dus al een druppel FV heeft geproefd en het echt vies vindt. Sabbelen op de speen doet ze niet tot nauwelijks, ook als er gekolfde melk in zit. Misschien omdat ze die vieze smaak van flesvoeding asocieert met elke fles die ze nu krijgt? Gisteren sabbelde ze wel even, tot er een druppel FV in haar mond kwam.

FV en gekolfde melk mengen kan mijn zusje gaan proberen, maar dan moet ze wel eerst die fles gaan pakken.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 24 Feb 2014 01:04

Re: Fles weigeren

Parisienne schreef:Ja, ze weigert de fles zelf ook. Wij denken dat het komt omdat ze dus al een druppel FV heeft geproefd en het echt vies vindt. Sabbelen op de speen doet ze niet tot nauwelijks, ook als er gekolfde melk in zit. Misschien omdat ze die vieze smaak van flesvoeding asocieert met elke fles die ze nu krijgt? Gisteren sabbelde ze wel even, tot er een druppel FV in haar mond kwam.

FV en gekolfde melk mengen kan mijn zusje gaan proberen, maar dan moet ze wel eerst die fles gaan pakken.


Maar dan zat er dus FV in? Ik zou eerst alleen maar flessen met bv aanbieden (desnoods kleine beetjes, zodat als ze niet drinkt je niet teveel moet weggooien). Misschien zelfs door de vader laten geven en niet door moeder. Pas als ze die goed drinkt, de bv langzaam gaan mengen met fv.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 24 Feb 2014 01:09

Re: Fles weigeren

Ja, de eerste fles die ze aangeboden kreeg was FV. Alle flessen erna weigerde ze gelijk, ook al zit er dus BV in. Anderen hebben ook al geprobeerd de fles te geven, maar ook dan zonder resultaat.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 24 Feb 2014 01:10

Re: Fles weigeren

Gisteren merkte mijn zusje dat ze wel wilde drinken, ze sabbelde even op de speen, tot er dus een druppel FV in haar mond kwam. Toen spuugde ze het gelijk uit en was heel boos.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 24 Feb 2014 01:31

Re: Fles weigeren

Misschien proberen om wat druppels bv op de speen te hebben, of een beetje in knijpen zodat het al in haar mondje druppelt, zodat ze meteen proeft dat het bv is?

En vrees dat er gewoon heel veel geduld nodig is. Veel kindjes hebben moeite met de fles na bv, en dan gaat het vaak niet eens om een overstap naar fv, maar naar gekolfde melk omdat de moeder weer moet werken.
<<

Anoniem272

Bericht 24 Feb 2014 07:20

Re: Fles weigeren

Vervelend zeg! Ik heb wel ervaring met flesweigeren, al ging het hier om flesjes met afgekolfde moedermelk. Mijn ervaring is dat het vanzelf lukt op het moment dat de baby doorkrijgt dat het òf de fles is òf de hele dag niks. Hoe zielig dat ook klinkt: dan moet ze toch gaan drinken... Dus mijn advies zou zijn: baby een paar dagen alleen maar flesvoeding aanbieden en de borstvoeding afbouwen met een kolf (heeft ze die?) Heeft de baby genoeg reserves?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 24 Feb 2014 07:34

Re: Fles weigeren

Ik hoor voorgehad. Wij gaven de voeding dan gewoon met een spuitje, fingerfeeding. Van dne dag op de ander ging ze toch drinken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 24 Feb 2014 10:31

Re: Fles weigeren

Tja, kan me dat kindje wel voorstellen :smile:

Hier wekenlang flesweigeraar gehad (weliswaar met afgekolfde melk). Er zijn al vaker topics over geweest, misschien heb je er wat aan:

http://www.zegmaaryes.nl/geen-fles-willen-t5143.html?hilit=%20fles
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 24 Feb 2014 10:34

Re: Fles weigeren

L weigerde ook veel flessen, daar liep ik al wiegend en zingend mee en ondertussen dronk ze d'r fles leeg omdat ze afgeleid was.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers