Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Anoniem30

Bericht 23 Feb 2014 21:38

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Niet iedereen is zo obsessief bezig met jouw lichaam. Gelukkig maar. Mij kan het echt niet schelen of een vriendin van mij nou 60 kilo weegt of 68.


Dan nog leef je vaak wel mee met een vriendin en kan ik me niet voorstellen dat je met bijna 20 kilo het niet kan zien aan iemand, ik zie het zelfs aan het gezicht van Sushi op foto's en heb haar al jaren niet gezien.
<<

Anoniem50

Bericht 23 Feb 2014 21:45

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Niet iedereen is zo obsessief bezig met jouw lichaam. Gelukkig maar. Mij kan het echt niet schelen of een vriendin van mij nou 60 kilo weegt of 68.


Nee, maar wel als ze naar een sauna gaat met een gewicht van 100 kg.

Je begint te draaien. Blijf eens bij je verhaal.
<<

Anoniem44

Bericht 23 Feb 2014 21:46

Re: Afvaltopic

Te draaien? Niet bij je verhaal blijven? Is dat allemaal mogelijk in 3 zinnen? Knap!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Feb 2014 21:50

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Niet iedereen is zo obsessief bezig met jouw lichaam. Gelukkig maar. Mij kan het echt niet schelen of een vriendin van mij nou 60 kilo weegt of 68.


Ze is TWINTIG kilo afgevallen, dan is het toch op z'n minst wel raar als een vriendin beweert dat niet te zien.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem54

Bericht 23 Feb 2014 21:51

Re: Afvaltopic

Kunnen jullie geen eigen topic openen? Ik vind deze discussies een beetje jammer eigenlijk. Vooral de denigerende posts van ED.
Dit topic is om elkaar te steunen toch? Niet om elkaar af te branden.
Laatst gewijzigd door Anoniem54 op 23 Feb 2014 21:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem50

Bericht 23 Feb 2014 21:55

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Te draaien? Niet bij je verhaal blijven? Is dat allemaal mogelijk in 3 zinnen? Knap!


Als ik tel zijn dat twee zinnen. Maar trol jij lekker door.

Lemon, hoeveel topics omtrent ED moeten er nog geopend worden? Ik heb er geen zin in. Maar ik laat dit topic wel met rust en vind dat jullie het goed doen of in ieder geval er goed mee bezig zijn. Succes you all!
<<

Anoniem44

Bericht 23 Feb 2014 21:57

Re: Afvaltopic

Ik zeg alleen dat niet iedereen zo bezig is met het gewicht en de omvang van een ander. Ik kan de reactie van die vriendin dus wel begrijpen. Al is 20 kilo idd wel erg veel, ik dacht dat het om 8-10 kilo ging.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Feb 2014 21:58

Re: Afvaltopic

Ik vind 8 kilo trouwens ook wel een verschil, dat scheelt bij mij echt wel een kledingmaat hoor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem51

Bericht 23 Feb 2014 21:58

Re: Afvaltopic

Marley, ik ben het wel met Lemon eens dat het zuur is dar er keer op keer topics bevuild worden door toedoen van ED en iedereen die op haar reageert. Ik hou het de laatste tijd ook maar gewoon kort. Beter is om gewoon helemaal niet te happen maar dat is soms nog wel lastig :laughcry:

Maargoed, die sneer die jij gaf, dat dácht ik misschien ook wel, maar ik zeg het maar niet. Het is niet mijn topic.
<<

Anoniem50

Bericht 23 Feb 2014 22:06

Re: Afvaltopic

Dundas, nu reageer je alsnog. :P Ik snap het heus wel, maar het duurt altijd even voor ik iemand zat ben. En ik ben dat gedraai van haar nu echt zat. Maar hé, ik richt me nu weer op andere zaken.

En ik mocht alleen van mezelf reageren als ik ook iets had te vertellen dat er toe zou doen en dat heb ik gevonden: Toen ik 9 kg was afgevallen zag ook niemand het. Behalve mijn stiefmoeder die opeens zag, nadat ze zei niets te zien, dat mijn 'kont in de waske' hing (Het zal dialect zijn, maar dat mijn spijkerbroek om mijn kont hing). Heb ook continu gezegd dat als niemand het zou zien ik het er eigenhandig bij zou eten. Tot nu toe verschil ik 1,2 kg met dat gewicht. Dus ik ben redelijk stabiel gebleven. 20 kg is trouwens sowieso te zien, maar ging het niet om de 8 kg?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 23 Feb 2014 22:16

Re: Afvaltopic

Marley schreef:20 kg is trouwens sowieso te zien, maar ging het niet om de 8 kg?
Nee, sushi is bijna 20 kilo afgevallen en één van haar vriendinnen beweert dat ze geen verschil niet. Ook ik kan me niet voorstellen dat als iemand 20 kilo afvalt, dat je dat niet ziet (tenzij je blind bent).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Feb 2014 22:18

Re: Afvaltopic

Als je bijna 20 kilo bent afgevallen en een vriendin beweert dat ze niks ziet dan denk ik eerlijk gezegd dat ze een beetje jaloers is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem50

Bericht 23 Feb 2014 22:18

Re: Afvaltopic

Zou me ook niets anders kunnen voorstellen, Susan!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 23 Feb 2014 22:26

Re: Afvaltopic

Susan schreef:Ik vind 8 kilo trouwens ook wel een verschil, dat scheelt bij mij echt wel een kledingmaat hoor.


Ik moet zeggen dat dat wel van je startgewicht afhangt. Helaas weet ik dat als ik nu de -20kg haal, dat het hoog uit 1 maat gaat schelen. :( helaas is dat dus ook de reden dat de laatste kilo's er bij zijn geslopen want in mijn kleren was het nauwlijks te merken :nopompom:

Maar goed, we blijven positief, sta nu op -6kg en heb het gevoel dat ik kan volhouden!
<<

Anoniem44

Bericht 23 Feb 2014 22:53

Re: Afvaltopic

Iemand gewicht en omvang liggen bij veel te dikke dames nu eenmaal erg gevoelig. Ik als slanke vrouw, heb al jaren geleden besloten om hierover tegen mijn vriendinnen geen uitspraak meer te doen, dus geen complimenten niks. Het gaat mij namelijk om de mens en ik heb gemerkt dat eigenlijk alles wat je zegt verkeerd kan worden opgevat.

Zo kan een compliment, zoiets als wauw wat zie je er mooi uit, ben je afgevallen? Vertaald worden in: je zag er niet uit voordat je was afgevallen.

Ik heb dus besloten om er geen woorden meer aan vuil te maken en misschien heeft die vriendin wel hetzelfde gedacht.
<<

Anoniem57

Bericht 23 Feb 2014 23:04

Re: Afvaltopic

Als ik jou was zou ik wat vaker je mond houden als je wat negatiefs te zeggen hebt, en juist je mond open trekken als er wat positiefs over iemand te melden van. Wordt je vast een leuker mens door gevonden!

Wat goed van jullie allemaal zeg, sushi en lemon, echt heel knap!
Ik woog vanochtend 77,5! Dat is lang geleden zeg! Ik heb niet zo'n eetlust tegenwoordig en ik val dus af!
<<

Anoniem54

Bericht 24 Feb 2014 07:47

Re: Afvaltopic

Jorja schreef:
Susan schreef:Ik vind 8 kilo trouwens ook wel een verschil, dat scheelt bij mij echt wel een kledingmaat hoor.


Ik moet zeggen dat dat wel van je startgewicht afhangt. Helaas weet ik dat als ik nu de -20kg haal, dat het hoog uit 1 maat gaat schelen. :( helaas is dat dus ook de reden dat de laatste kilo's er bij zijn geslopen want in mijn kleren was het nauwlijks te merken :nopompom:

Maar goed, we blijven positief, sta nu op -6kg en heb het gevoel dat ik kan volhouden!


Die ervaring heb ik ook. Nu ik bijna 10 kilo kwijt ben passen mijn broeken nog steeds, hij zit alleen een beetje losser.
Bij mij zaten de kilos ook vooral bij mijn buik.

Goed -6 kg! En parel ook! Hoeveel willen jullie er nog af?
<<

Anoniem44

Bericht 24 Feb 2014 09:25

Re: Afvaltopic

Parel schreef:Als ik jou was zou ik wat vaker je mond houden als je wat negatiefs te zeggen hebt, en juist je mond open trekken als er wat positiefs over iemand te melden van. Wordt je vast een leuker mens door gevonden!

Ik zeg heel vaak positieve dingen tegen mijn vriendinnen, alleen niet over hun gewicht/omvang, omdat ik weet dat dit gevoelig ligt bij sommige van hen. Over de jaren heb ik geleerd dat je er beter helemaal niks over kunt zeggen, dus niet de positieve dingen en niet de negatieve. Als een vriendin zegt dat ze veel is afgevallen, dan zeg ik natuurlijk wel 'oh, wat knap' ik ben dan vooral geïnteresseerd in hoe zij zich voelt.

Overigens schommel ik tussen de winter en zomer wel wat in gewicht, op mijn lichtst ben ik 55 kilo, op mijn zwaarst 63 kilo, maar eigenlijk spreekt nooit iemand mij daarop aan. Vind ik ook wel prima eigenlijk, ik zou het wat akward vinden als vrienden en bekenden zo met mijn lichaam zouden bezig zijn.
<<

Anoniem38

Bericht 24 Feb 2014 09:42

Re: Afvaltopic

Gelukkig heb ik vrienden die zich er wel mee bezig houden en zijn/waren oprecht bezorg naar mij toe gekomen. Dat is toch ook juist fijn? Ik had een vriendin die heel graag wilde afvallen en het ging ineens heel hard, toen heb ik aan haar gevraagd of het niet een beetje te snel ging. En daarop barste ze in tranen uit. Een beetje op elkaar letten kan geen kwaad denk ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Feb 2014 09:46

Re: Afvaltopic

Niet uit jezelf over iemands gewicht beginnen is natuurlijk totaal iets anders dan zeggen dat je er helemaal niks van ziet dat iemand is afgevallen. Dan zeg je er wel iets over, alleen niks aardigs.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 24 Feb 2014 10:15

Re: Afvaltopic

Of ze spreekt gewoon de waarheid, dat kan natuurlijk ook nog. Of! O, nee! Sorry de waarheid mag natuurlijk niet gezegd worden, sorry dat was ik even vergeten.
<<

Anoniem57

Bericht 24 Feb 2014 10:19

Re: Afvaltopic

Joh flikker toch op, 20 kilo verschil zie je echt wel hoor.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Feb 2014 10:20

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Of ze spreekt gewoon de waarheid, dat kan natuurlijk ook nog. Of! O, nee! Sorry de waarheid mag natuurlijk niet gezegd worden, sorry dat was ik even vergeten.


De waarheid. 20 kilo eraf, dat ziet zelfs Stevie Wonder nog...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Feb 2014 10:21

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Of ze spreekt gewoon de waarheid, dat kan natuurlijk ook nog. Of! O, nee! Sorry de waarheid mag natuurlijk niet gezegd worden, sorry dat was ik even vergeten.


Och kind, wat ben je toch weer scherp vandaag, vroeg naar bed gegaan gisteravond?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 24 Feb 2014 10:31

Re: Afvaltopic

Jorja schreef:
Ik moet zeggen dat dat wel van je startgewicht afhangt. Helaas weet ik dat als ik nu de -20kg haal, dat het hoog uit 1 maat gaat schelen. :( helaas is dat dus ook de reden dat de laatste kilo's er bij zijn geslopen want in mijn kleren was het nauwlijks te merken :nopompom:

Het kán dus zeker wel, dat je 20 kilo afvalt en het dan niet zo opvalt. Heel crue, maar wel waar... Daarnaast reageerde ik meer op de meiden die zeiden 8 en 10 kilo te zijn afgevallen en dat de omgeving het niet ziet. Ik denk zeker wel dat dit mogelijk is, omdat het voor jezelf misschien een heel ding is, dat afvallen, maar je omgeving simpelweg niet zo met jouw omvang bezig is. Dat lijkt me juist een goed iets. Stel je voor dat je hele omgeving bij iedere kilo opmerkingen gaat maken, daar zit je toch helemaal niet op te wachten?
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers