Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijk,wanneer beginnen?

<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 22 Feb 2014 17:45

Zindelijk,wanneer beginnen?

Gisteren toen ik m'n dochter van het kdv haalde zat er een kindje van 10 maanden op het potje.haar moeder vertelde dat ze zelf naar het potje kruipt als ze moet poepen en plassen en dit overdag thuis al goed gaat. Sinds ze goed zelf kon zitten zette ze haar op vaste tijden op het potje en nu kruipt ze er dus zelf al heen. Echt heel knap!

Maar toen bedacht ik me dat ik er (A is 14 maanden) nog helemaal niet over nagedacht heb om daar nu al mee te beginnen,heb ook nog geen potje in huis. Die moeder op het kdv zei toen,lachend,dat het toch wel tijd werd om er 1 te kopen. Leidster van kdv zei dat A het hele potje niet interessant vond en dat het van dat andere kindje wel heel vroeg en knap was.

Ik maak me dus geen zorgen oid maar ben wel benieuwd wanneer jullie begonnen zijn met zindelijk maken en hoe je merkte dat je kindje er aan toe was.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 22 Feb 2014 17:53

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

Hier ook nog totaal niet mee bezig hoor. Geen idee wanneer we ermee beginnen maar nu nog niet.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 22 Feb 2014 17:55

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

Ik vind dat wel heel vroeg!
toevallig heb ik laats een potje gekocht toen ik ze bij het kruidvat zag staan.
Als we gaan douchen zet ik haar er op. Maar ze gaat met de zelfde vaart weer staan. Daarna gooit ze al haar badspeeltjes er in :) en meestal staat ze daarna op de vloer te plassen.
Ik maak me er nog niet zo druk om. Zo went ze er vast aan.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Feb 2014 18:11

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

Maak je geen zorgen, de gemiddelde leeftijd ligt op 2,5 jaar dat kinderen het interessant vinden.
En klokzinnelijkheid is ook niet alles, want dan leren ze de aandrang niet voelen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem85

Bericht 22 Feb 2014 18:23

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

Dora schreef:Maak je geen zorgen, de gemiddelde leeftijd ligt op 2,5 jaar dat kinderen het interessant vinden.
En klokzinnelijkheid is ook niet alles, want dan leren ze de aandrang niet voelen.

Maar dit kindje voelt toch wel aandrang, dan kruipt ze naar het potje?

Ik vind het ook erg jong, zelf was ik ook jong vertelde mijn moeder, 1,5 jaar.
Ik zie mijn zoon dit ook nog lang niet doen, maar wil binnenkort wel een potje aanschaffen.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 22 Feb 2014 18:31

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

Ik ben bekend met het principe, het is zelfs een bepaalde "filosofie" of hoe je het wil noemen: baby's op het potje. Google maar eens.
Oa http://kiind.nl/articles/21/LekkerLuierloos.html

Ik moet zeggen dat ik het ook niet echt begrijp en heb het ook echt laten rusten tot Liz er zelf mee bezig begon te zijn. Het intrainen van dingen ben ik eigenlijk ook totaal niet voor. Mijn dochter is sinds vorig jaar rond deze tijd zindelijk. Ze was toen 2,5 en kwam altijd naar mij als ik op de wc zat enzo. Van de een op de andere dag was ze zindelijk (zowel plas als poep)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 22 Feb 2014 19:09

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

Mijn dochter is bijna 2 en ik ben nog niet begonnen met zindelijkheidstraining. Ze heeft één keer bij toeval op het potje gepoept en nadat ze haar ontlasting had gezien, is ze doodsbenauwd voor het potje geworden. Ze werd helemaal hysterisch als ze dat ding ziet. Ook van de wc wordt ze bang. Ik oefen dus helemaal niet. Dat komt over een paar maanden wel. Ze geeft wel aan dat ze moet poepen en soms ook dat ze een plasje heeft gedaan, maar als ik haar vraag of ze dan op het potje wil, reageert ze gelijk angstig. Ik ga het niet forceren. Het komt vanzelf wel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Feb 2014 19:15

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

Tien maanden is echt absurd vroeg en eerlijk gezegd zou ik het hele verhaal over zelf naar het potje kruipen ook een beetje met een korreltje zout nemen. Ik zou me zeker geen zorgen maken, je bent echt nog ruim op tijd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem97

Bericht 22 Feb 2014 19:20

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

Wat goed! Als je wilt kan je er gewoon mee beginnen hoor.
Mijn dochter van 22mnd is ook al zindelijk.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 22 Feb 2014 23:19

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

Ik maak me ook geen zorgen hoor! Ik had zelf ook het idee even te wachten. Zal de link nog eens op het gemak bekijken. Bedankt voor jullie reacties
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Feb 2014 13:53

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

Ik heb het potje bij onze wc gezet en haar erop laten zitten toen ik ging plassen. Ze vond het helemaal niks, dus wacht weer even. Neerzetten en aanbieden is niet verkeerd, als je maar niet te hoge verwachtingen hebt vind ik!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Feb 2014 13:59

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

B gaat altijd met me mee als ik ga plassen, het potje staat ook in de badkamer. Maar in haar blote billen wil ze er nog niet echt op zitten.
Wil morgen even kijken voor een toiletbril verkleiner, misschien vindt ze dat wel wat.
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 23 Feb 2014 14:36

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

Mijn oudste zoontje was net 3 toen we het probeerden en het ging direct helemaal goed. Ik heb nooit aangedrongen of gestimuleerd en denk dat ik het ook bij de jongste op deze manier ga doen.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Anoniem25

Bericht 23 Feb 2014 14:49

Re: Zindelijk,wanneer beginnen?

Wow, dat is wel heel jong!

Ik denk dat het hier voorlopig nog wel even gaat duren voordat Luuk zindelijk is. In de zomer wil ik wel proberen hem buiten zonder luier te laten lopen, maar als het nog niet gaat, dan niet. Hij vind het wel heel interessant als vriend of ik naar de wc gaan, maar als ik hem vraag of hij ook op de WC wil plassen zegt hij nee en rent weg.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers