Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 08 Sep 2013 11:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Een naamvraagje:
Onze beide moeder heten Marion, mijn man zijn oma heet Maartje. Wij zouden een dochter graag de naam Mara geven, vinden jullie dit gek als eerste naam? Zo'n rechtstreekse vernoeming?


Nee, ik vind het een hele mooie naam en alleen maar leuk dat jullie op die manier in 1 klap 3 mensen kunt vernoemen!
<<

Anoniem166

Bericht 08 Sep 2013 11:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind dat niet gek, tenzij je de naam Mara wil kiezen omdat je die naam graag wil, terwijl je juist niet wil vernoemen. Dan lijkt het me voor jullie zelf gewoon vervelend. Als je én die naam mooi vindt én je wil vernoemen, dan is het toch juist prachtig zo?
<<

Anoniem73

Bericht 08 Sep 2013 13:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

ik vind het een mooie naam, maar wel zelf doen omdat je het ook echt mooi vind.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 08 Sep 2013 21:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind het een mooie naam
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 08 Sep 2013 21:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind het een mooie naam!
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 08 Sep 2013 21:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind de naam mooi en met het vernoemen ook nog met een mooie gedachte erbij.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 08 Sep 2013 21:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind het een mooie naam en de gedachte erachter ook.
<<

Anoniem2

Bericht 08 Sep 2013 22:02

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heel mooi!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Sep 2013 14:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Mara een hele mooie naam en die vernoeming weten toch ook alleen de meest belangrijke mensen in jullie leven. Plus dat ik de gedachte erachter wel mooi vind. Zelf doen wij hier niet aan vernoemen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Sep 2013 09:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben 1 dag overtijd :nopompom:
Normaal kan ik op de dag nauwkeurig zeggen wanneer mijn menstruatie start. Afwachten maar.
Vanmiddag koop ik een test en morgenochtend ga ik testen.
<<

Anoniem219

Bericht 10 Sep 2013 13:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat spannend biechtje. Maak ik uit je post op dat het niet gepland is? Heb je misschien stress waardoor je menstruatie uit kan blijven?

Laat je morgen weten wat de test zei?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 10 Sep 2013 16:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Spannend biechtje, zo te lezen ben je er niet helemaal happy mee.

Wellicht is er niks aan de hand, ik had hetzelfde afgelopen maand en niets aan de hand. Ben benieuwd wat de test aangeeft.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Sep 2013 06:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Vanmorgen ben ik gelukkig ongesteld geworden.
Het klopt dat het absoluut niet gepland is, ik zou ook verre van blij zijn als het wel zo zou zijn.
<<

Anoniem16

Bericht 11 Sep 2013 09:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gelukkig maar dat de test negatief was voor je.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Sep 2013 11:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Soms ben ik zo bang dat ik geen kinderen kan krijgen. Mijn vriend en ik zitten nu in ronde drie, de afgelopen twee cyclussen waren onregelmatig, namelijk 35-42. Ik wil heel graag een kindje maar kan het me helemaal niet voorstellen dat ik echt zwanger zal zijn. Dat maakt me onzeker, alsof ik mezelf daar onbewust al op voorbereid. Herkenbaar? En zijn er hier meiden die zich ook echt niet konden voorstellen ooit zwanger te zijn maar het toch gewoon werden? De verhalen hier maken me soms ook wel bang, ik vind het echt heel erg dat er zoveel vrouwen zijn bij wie het zwanger worden niet lukt, die de medische molen in moe(s)ten of helemaal geen kinderen kunnen krijgen.

Ik had gedacht meer plezier te hebben in het proberen zwanger te raken maar het maakt me juist alleen maar onzeker.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 11 Sep 2013 18:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

@biechtje in ronde 3:Lang gedacht dat ik geen kinderen wilde maar nu we er voor gegaan zijn en het niet zomaar lukt ben ik daar af en toe ook wel bang voor. Omdat het nu al een jaar duurt kan ik me er ook helemaal niks bij voorstellen. Ik met een dikke buik? Eerst zien, dan geloven.

En die laatste zin van je, daar ben ik het zo mee eens! Ik wens jullie in ieder geval ook veel succes!

@biechtje in de overgang: jeetje, dat moet een enorme teleurstelling zijn. En dat is natuurlijk nog zacht uitgedrukt.
Ik wil je echt heel veel sterkte wensen want wat zal jij verdrietig zijn!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Sep 2013 18:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik had die angst ook. Dat ik in eerste instantie voor een kindje ging lukte dit ook niet. Ik was er denk ik ook onbewust te veel mee bezig. Toen hebben we een pauze gehad. Daarna zoiets van we zien wel. Over een poosje gaan we er echt voor, maar we gebruiken ook niets. Toen was ik plotseling zwanger. Soms ben je er ook te veel mee bezig. Ik heb trouwens ook een onregelmatige cyclus. Ik probeerde in te schatten wanneer de eisprong was, maar je kunt natuurlijk ook ovulatietesten doen. Drie maanden is nog niet zo lang. Probeer de moed er in te houden!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Sep 2013 20:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik weet zelf ook dat drie maanden nog niet zo lang is en had dan ook niet verwacht er nu al onzeker over te worden. Ik wil nu ook nog geen ovulatietesten gaan gebruiken, dat vind ik nog te vroeg.
<<

Anoniem25

Bericht 11 Sep 2013 20:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb echt geen plezier beleefd aan het zwanger willen worden. Die onzekerheid, geen controle hebben, toch zin maken terwijl je eigenlijk niet echt zin had... Ik denk ook dat vrijwel iedereen er wel eens bij stil staat 'wat als het niet lukt?'. Ik hoop voor je dat het snel lukt, want het is gewoon slopend.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Sep 2013 13:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb een vraag, hopelijk weet iemand het antwoord. Misschien moet het in persoonlijk, ik weet het niet. Sinds kort loop ik bij een psycholoog voor problemen die on het verleden gebeurd zijn en voor de heftige periode die ik ervaren heb na geboorte van mijn kind. Nu zegt de psycholoog dat ik een depressie heb. Het is volgens haar normaal dat.ze een.terugkoppeling stuurt naar der huisarts over de behandeling, hier jen ik tijdens de intake al toestemming voor gegeven.. Maar nu is het toch niet zo dat de huisarts dit kan doorspelen naar bijvoorbeeld bjz? Het verhaal van moeder is depressief en houd dit kind in de gaten of toch wel? Wij zorgen goed voor hem, geensprake van mishandeling,tekortkomingen of verwaarlozing, of doen ze dit wel als een van de ouders een depressie heeft?
<<

Artemis

Bericht 12 Sep 2013 14:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou dat doorsturen gewoon weigeren. Dat is niet verplicht en hoeft niet. Ze kunnen het ook niet zomaar doorsturen,maar als jij niet wilt dat de psych iets terugkoppelt mag je dat zeggen en zelfs de toestemming intrekken

Maar uit voorzorg zullen ze het echt niet melden en je hoeft dus nergens bang voor te zijn. De huisarts heeft te maken met privacywetgeving, dus die mag dat niet zomaar doorspelen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Sep 2013 15:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben eigenlijk benieuwd wanneer jullie 'wisten dat je aan kinderen wilde beginnen'.
Mijn vriend wil al jaren kinderen, maar ik heb dat gevoel nog niet zo. Dit leidt best wel eens tot moeilijke gesprekken, maar ik wil niets doen waar ik niet achter sta. Eerder zag ik alleen maar praktische problemen, inmiddels ben ik wel zo ver dat ik weet dat dat allemaal wel goed zou komen, verder denk ik soms wel 'ach waarom zouden we er nu niet aan beginnen' , maar het gevoel is er niet. Hebben jullie echt met je gevoel gekozen voor kinderen of was het ook een verstandskeuze?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 12 Sep 2013 16:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Soms ben ik zo bang dat ik geen kinderen kan krijgen. Mijn vriend en ik zitten nu in ronde drie, de afgelopen twee cyclussen waren onregelmatig, namelijk 35-42. Ik wil heel graag een kindje maar kan het me helemaal niet voorstellen dat ik echt zwanger zal zijn. Dat maakt me onzeker, alsof ik mezelf daar onbewust al op voorbereid. Herkenbaar? En zijn er hier meiden die zich ook echt niet konden voorstellen ooit zwanger te zijn maar het toch gewoon werden? De verhalen hier maken me soms ook wel bang, ik vind het echt heel erg dat er zoveel vrouwen zijn bij wie het zwanger worden niet lukt, die de medische molen in moe(s)ten of helemaal geen kinderen kunnen krijgen.

Ik had gedacht meer plezier te hebben in het proberen zwanger te raken maar het maakt me juist alleen maar onzeker.


Ik een enorme kinderwens! Het beheerste mijn hele leven omdat ik het al heel erg lang wilde maar mijn vriend nog niet. We hadden afgesproken er in okt. 2012 voor te gaan. Ik heb vol ongeduld gewacht tot het eindelijk zo ver was dat we ervoor konden gaan. Tegelijkertijd kon ik me absoluut niet voorstellen dat ik zwanger zou kunnen worden. Op een avond keek ik een programma waarin ze lieten zien hoe een zwangerschap tot stand kwam en hoe ingewikkeld dat proces was. Toen wist ik al helemaal zeker dat ik niet zwanger zou worden. En... 2 weken later had ik een positieve test in handen!

Het is heel moeilijk voor te stellen dat het lukt als je iets zó graag wilt. En lol hebben aan het proberen.. het is veel te spannend! In dit geval is de bestemming 100x belangrijker dan de weg er naartoe..

Héél veel succes én ook plezier!
<<

Anoniem272

Bericht 12 Sep 2013 18:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik heb een vraag, hopelijk weet iemand het antwoord. Misschien moet het in persoonlijk, ik weet het niet. Sinds kort loop ik bij een psycholoog voor problemen die on het verleden gebeurd zijn en voor de heftige periode die ik ervaren heb na geboorte van mijn kind. Nu zegt de psycholoog dat ik een depressie heb. Het is volgens haar normaal dat.ze een.terugkoppeling stuurt naar der huisarts over de behandeling, hier jen ik tijdens de intake al toestemming voor gegeven.. Maar nu is het toch niet zo dat de huisarts dit kan doorspelen naar bijvoorbeeld bjz? Het verhaal van moeder is depressief en houd dit kind in de gaten of toch wel? Wij zorgen goed voor hem, geensprake van mishandeling,tekortkomingen of verwaarlozing, of doen ze dit wel als een van de ouders een depressie heeft?

Dat zou ik een heel vreemde gang van zaken vinden! Het is toch juist een goed teken dat je hulp zoekt?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Sep 2013 18:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ze gaan niet alleen op basis hiervan Bureau Jeugdzorg inlichten, de huisarts doet hier verder niks mee. Mochten jullie om de een of andere reden met Bureau Jeugdzorg in aanraking komen, en dat hoeft natuurlijk niet alleen te zijn doordat jullie niet goed voor hem zorgen, dat kan ook om een andere reden, Bureau Jeugdzorg is niet alleen maar voor ouders die iets fout doen, dan wordt hier wel naar gevraagd en dan komt dit ook in verslagen te staan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers