Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


minder gaan werken

<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 18 Feb 2014 23:30

minder gaan werken

Hoe pak ik dit aan?

Graag wil ik weten wat ik per maand over hou als ik minder ga werken.
Maar ik weet helemaal niet als dat mogelijk is minder werken.

Wat kan ik het beste als eerst gaan doet?
Met leidinggevende overleggen als het mogelijk is of eerst bij personeels zaken vragen wat er per maamd over nlijft?
<<

Anoniem173

Bericht 18 Feb 2014 23:43

Re: minder gaan werken

Eerst je lediginggevend voordat het binnen het bedrijf een eigen leventje gaat leiden het verhaal.
<<

Anoniem29

Bericht 19 Feb 2014 09:10

Re: minder gaan werken

Je kunt toch wel zelf uitrekenen wat er overblijft?

Gewoon je loon wat je nu krijgt voor het aantal uren dat je werkt, delen door het aantal uren dat je werkt.

En vervolgens dat bedrag x het aantal uren dat je wil gaan werken.

Voorbeeld:

Stel je werkt nu 32 uur p.w.

Dan kijk je op je loonstrook hoeveel uur dat per maand is (bijvoorbeeld 144 uur) en daar krijg je een x bedrag voor, bijvoorbeeld 2200 euro.

Dan deel je 2200/144= 15.27, en dat doe je dan x het aantal uren dat je wil gaan werken (bijvoorbeeld 24). Dan komt daar 366.48 uit (per week), dat doe je dan x 52 (weken). Is 19.056 euro dat deel je door 12 maanden is 1588 per maand.

Het zal niet waterdicht zijn, maar het geef je in iedergeval een indicatie.
<<

Anoniem23

Bericht 19 Feb 2014 09:33

Re: minder gaan werken

Ja alleen kan het wel zijn dat je dan in een andere belastinggroep komt dus dat je minder belasting gaat betalen bijv. daar moet je ook rekening mee houden. Maar je kunt het idd prima zelf uitrekenen. Als je nu bijv. 32 uur werkt is dat 0.8 fte en je wilt naar 24 uur is 0.6 fte dus je doet je 1.0 fte salaris x 0.6 dat is dan je nieuwe salaris als je minder zou gaan werken en dan check je dat x 12 in welke belastinggroep het valt en hoeveel % je dan moet afdragen.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 19 Feb 2014 10:08

Re: minder gaan werken

Jullie hebben daar ook wel gelijk in.
Het gaat maar om 4 uur minder per week.
Van 24 naar 20.

Vanavond mijn loonstrook maar even bekijken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Feb 2014 19:17

Re: minder gaan werken

P&O kan een berekening voor je maken, dan zie je wat je gaat verdienen wanneer je minder gaat werken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem85

Bericht 22 Feb 2014 09:19

Re: minder gaan werken

Je kan ook in Google intypen bruto netto loon. Dan kom je op een site en vul je je bruto salaris in op basis van fulltime dienstverband, staat ook op je loonstrook. Vul je daar 20 uur in en dan heb je het bedrag. Bij mij klopte het precies.
<<

Anoniem85

Bericht 22 Feb 2014 09:26

Re: minder gaan werken

Je kan ook in Google intypen bruto netto loon. Dan kom je op een site en vul je je bruto salaris in op basis van fulltime dienstverband, staat ook op je loonstrook. Vul je daar 20 uur in en dan heb je het bedrag. Bij mij klopte het precies.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 22 Feb 2014 09:36

Re: minder gaan werken

Kijk eens op de website van het bedrijf wat je salaris verwerkt, bv raet, deze hebben vaak een tool op de website staan waar je het precies mee kan uitrekenen. Die nemen ook je pensioen etc mee.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 23 Feb 2014 03:01

Re: minder gaan werken

Ik heb het door personeelszaken uit laten rekenen en mijn leidinggevende even ingelicht dat ik dit uit liet rekenen omdat ik graag wilde weten hoe het ervoor stond. Uiteindelijk heb ik heb niet gedaan maar ik vond het wel zo netjes om hem eerst in te lichten en het daarna uit te laten rekenen. Bij mij was het trouwens niet een kwestie van je loon delen door het het aantal uren dat je werkt per maand en dan x het aantal uren dat je wilt gaan werken. Ik ging er meer op achteruit (wat te maken had met pensioen en nog meer bijkomende zaken die ik alweer vergeten ben)
Afbeelding

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers