Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Harde buiken?

<<

Anoniem180

Bericht 22 Feb 2014 20:44

Harde buiken?

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik nooit een harde buik gehad, behalve tijdens de bevalling, dat was één en al harde buik. Ik zit nu in het laatste trimester en heb regelmatig harde plekken in mijn buik. Mijn buik is dan hard en voelt ongemakkelijk aan. Dit is met name aan de kant waar de baby ligt, de kant waar de baby niet ligt (klein stukje nog maar :p) is nog redelijk zacht en soepel. Na een tiental seconden trekt het weg en is het weer zacht. Zijn dit wel of niet harde buiken? Ik voel dit meerdere malen per dag, ook in rust toestand.
<<

Anoniem166

Bericht 22 Feb 2014 21:19

Re: Harde buiken?

Volgens mij zijn dat inderdaad harde buiken. Als je er veel hebt, en ook in rust, zoals je zegt, zou ik de verloskundige bellen voor een extra controle. Het kan natuurlijk zijn dat je nu meerdere harde buiken hebt dan ik de eerste zwangerschap, omdat je al een peuter hebt rondlopen en dat extra energie kost. Maar ik zou wel voorzichtig zijn. Beter te vaak bellen dan te weinig.
<<

Anoniem180

Bericht 22 Feb 2014 21:44

Re: Harde buiken?

Ik heb dit al een paar weken dagelijks. De ene dag meer dan de andere dag. Heb dit ook besproken met de verloskundige. Zij geeft aan dat dit gewoon bij een zwangerschap kan horen en dat het niet pijnlijk en regelmatig mag zijn. Dat is het beide niet. Ik heb alleen geen idee hoe vaak je dit mag hebben voordat je er wat aan/tegen moet doen? Vandaag had ik het bijvoorbeeld best regelmatig en daardoor twijfel ik er aan of dit wel echte harde buiken zijn?
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 22 Feb 2014 21:47

Re: Harde buiken?

Het klinkt zeker als harde buiken. Als je je zorgen maakt zou ik gewoon even bellen. Daar zijn ze voor.
<<

Anoniem180

Bericht 22 Feb 2014 21:53

Re: Harde buiken?

Ik maak me voor nu niet direct zorgen. Vraag me alleen af of ik op hetzelfde 'tempo' zo kan doorgaan de komende weken of dat ik me er meer op moet aanpassen, dus rusten?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 22 Feb 2014 21:55

Re: Harde buiken?

Aanpassen. Het is een reactie van je lichaam op je activiteiten.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx