Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lekkere maar vooral gezonde smoothie recepten?

<<

Zilver

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:01

Bericht 19 Feb 2014 18:25

Lekkere maar vooral gezonde smoothie recepten?

Aangezien ik aan het lijnen ben en meer fruit en groente wil eten wil ik gaan ontbijten met smoothies.

Iemand lekkere combinaties?
En kan ik ook diepvries spinazie en boerenkool in de blender doen?
Mama van Yasemin & Mas
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 19 Feb 2014 18:39

Re: Lekkere maar vooral gezonde smoothie recepten?

Diepvriesgroente kan prima in de blender.
Ik ontbijt ook vaak met een smoothie. Doe er geen groente door omdat ik dat vies vind, maar alle soorten fruit. Ik doe vaak als basis een banaan en wat yoghurt en dan ananas, aardbei, mango, framboos of wat dan ook qua fruit. Banaan/ananas en aardbei/banaan zijn favoriet. Ik pers ook wel eens sinaasappels, dat sap gebruik ik dan ipv yoghurt. Dit weekend had ik appelsap gebruikt, met cranberry's en een banaan. Ook lekker. Ik doe er vaak ook nog lijnzaad bij.
Eigenlijk kan alles wel, gewoon proberen.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Feb 2014 20:14

Re: Lekkere maar vooral gezonde smoothie recepten?

Havermout kan ook prima door een smoothie! Werkt heel vullend. :)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Feb 2014 20:45

Re: Lekkere maar vooral gezonde smoothie recepten?

Wat ik heb geleerd is dat smoothies en fruitsappen niet zo gezond zijn omdat de vitaminen er in grote maten uit gaan bij het bewerken (zoals bij koken enzo). Maar ik weet niet of dat waar is.
AfbeeldingAfbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 20 Feb 2014 10:04

Re: Lekkere maar vooral gezonde smoothie recepten?

Ik gebruik voor de smoothies als basis meestal vers of diepvriesfruit wat ik alleen maar pureer, dat kook ik verder niet hoor Slakje.

Ik haal bij de Lidl zakken met 750gram diepvriesfruit en gooi dan een handje aardbeien en frambozen of bijvoorbeeld blauwe bessen in de litermaat, daar doe ik vaak een verse banaan bij, of wat ik dan ook maar in huis heb gister bijvoorbeeld mango. En dan vaak iets van yoghurt of sinaasappelsap.

Als ik het als ontbijtsmoothie drink dan doe ik er meestal iets van (amandel) melk en wat havermout bij inderdaad.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 21 Feb 2014 11:08

Re: Lekkere maar vooral gezonde smoothie recepten?

Ik zei zoals bij koken, mixen is ook bewerken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 21 Feb 2014 21:34

Re: Lekkere maar vooral gezonde smoothie recepten?

Ik maak alleen maar sinasappel en banaan smoothie.

3 sinasappels en 1 banaan dan heb je 2 volle glazen smoothie. Heeerlijk!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 21 Feb 2014 22:01

Re: Lekkere maar vooral gezonde smoothie recepten?

Klinkt lekker, Magenta. Ik heb gister een smoothie van banaan en framboos op, heerlijk! Had het niet zelf gemaakt trouwens.
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers