Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Motorrijden.

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Sep 2013 19:00

Motorrijden.

Hallo dames,
De motorrijders van het yes-forum zich hier ook weer gemeld?

Ik ben vandaag weer terug gekomen van een weekend Luxemburg. Altijd leuk rijden daar. Ik reed op een klein stuk voor en de persoon achter mij gaf vanmorgen aan dat ik nog maar millimeters over heb voordat ik voet aan de grond heb, dus ik moet nu met mijn voeten anders op mijn stepjes gaan zetten. Helaas is het seizoen al weer bijna ten einde.

Ik heb nog een paar ritjes in de planning als verkeersregelaar, ook heel gaaf om te doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 11 Dec 2013 18:50

Re: Motorrijden.

Ik ben nog bezig met lessen en heb toevallig vanmiddag mijn AVB gehaald!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Dec 2013 08:29

Re: Motorrijden.

Goed bezig, het is nu gewoon voor mij te koud om te rijden. Plus de pekel. Dit weekend breng ik mijn motor naar het nieuwe huisje en dan ga ik klussen aan dat ding. Oliefilter moet vervangen worden, nieuwe olie in en de kuip moet weer gemaakt worden.

Weet je al hoe lang het gaat duren voordat je je AVD mag doen? en onder welke categorie ga jij straks vallen? Motorrijden is gewoon veels te leuk om te doen :D.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 12 Dec 2013 19:56

Re: Motorrijden.

Silly-One schreef:Goed bezig, het is nu gewoon voor mij te koud om te rijden. Plus de pekel. Dit weekend breng ik mijn motor naar het nieuwe huisje en dan ga ik klussen aan dat ding. Oliefilter moet vervangen worden, nieuwe olie in en de kuip moet weer gemaakt worden.

Weet je al hoe lang het gaat duren voordat je je AVD mag doen? en onder welke categorie ga jij straks vallen? Motorrijden is gewoon veels te leuk om te doen :D.


Ik hou nu even 2 maandjes een winterstop, kan ik me even op mijn theorie richten want die moet ik ook nog halen. En ga dan eind januari als het meezit weer verder met lessen.

Ik ben 26 dus ik mag gelukkig meteen op een zware motor rijden, ik les nu ook op een zware motor. Gelukkig geen gedoe met de nieuwe regels.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem187

Bericht 12 Dec 2013 20:40

Re: Motorrijden.

Motorrijden is doodeng man!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Dec 2013 21:20

Re: Motorrijden.

Hoe komt het dat je zo denkt Seredpity? Ik vond de eerste keer achterop eng bij mijn ex. Want die kerel reed gelijk te hard, terwijl ik ook niet hoe of wat qua bewegen. Maar toch vond ik het niet eng genoeg om niet te gaan rijden. Ik vond laatst auto rijden gewoon eng, puur omdat ik zoveel op de motor zit.

Succes met je theorie Beachgirl. Eigenlijk is het een kwestie van logisch nadenken, de meeste regels ken je wel vanuit de auto. Een paar dingen zijn anders zoals het inhalen in de file, de manier van koppel gebruik, wat ze geloof ik ook vragen. Plus een paar borden die anders zijn. Plaats op de weg is eigenlijk hetzelfde als in de auto waar je als bestuurder zit.

Ik moet wel zeggen, dat sinds ik motor rij, mijn kijkgedrag als fietser behoorlijk verbeterd is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 12 Dec 2013 23:38

Re: Motorrijden.

Silly-One schreef:Hoe komt het dat je zo denkt Seredpity? Ik vond de eerste keer achterop eng bij mijn ex. Want die kerel reed gelijk te hard, terwijl ik ook niet hoe of wat qua bewegen. Maar toch vond ik het niet eng genoeg om niet te gaan rijden. Ik vond laatst auto rijden gewoon eng, puur omdat ik zoveel op de motor zit.

Succes met je theorie Beachgirl. Eigenlijk is het een kwestie van logisch nadenken, de meeste regels ken je wel vanuit de auto. Een paar dingen zijn anders zoals het inhalen in de file, de manier van koppel gebruik, wat ze geloof ik ook vragen. Plus een paar borden die anders zijn. Plaats op de weg is eigenlijk hetzelfde als in de auto waar je als bestuurder zit.

Ik moet wel zeggen, dat sinds ik motor rij, mijn kijkgedrag als fietser behoorlijk verbeterd is.


Dankje! Merk idd nu al in de auto dat ik veel beter en veel verder vooruit kijk. Ik vind het rijden soms nog best spannend vooral omdat de snelheid heel anders aanvoelt dan in de auto. 80 lijkt veel harder op de motor. Is natuurlijk ook logisch want je vangt alle wind. Maar doodeng vinden nee, als ik het eng had gevonden had ik gestopt met lessen want dat is niet de manier. Je moet er wel plezier in hebben.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem187

Bericht 12 Dec 2013 23:39

Re: Motorrijden.

Ik vind ze eng, snel, gevaarlijk. Ik heb de vage gedachten dat rijden op een motor vragen is voor moeilijkheden.
Voor mijn gevoel (en ik heb het vast fout, I know) krijgen veel motorrijders een ongeluk.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Dec 2013 07:22

Re: Motorrijden.

Als een motorrijder een ongeval heeft is het vaak in combinatie met een auto die, hoe lomp het ook is, niet alitjd goed oplet. Ik heb tot vorige week nog woon werk gereden en ik ben gestopt omdat het te gevaarlijk werd. Auto's verwachten geen motoren meer op de weg en kijken minder goed. Waardoor je als motorrijder nog beter moet opletten. Ik vond dat te gevaarlijk worden in combinatie met vermoeiende werkdagen en de kou.
Ik denk juist dat je als motorrijder je meer bewust bent van de gevaren op de weg. Juist omdat je zo kwetsbaar bent, let je beter op, je rijdt veel assertiver. Je bent veel meer bedacht op eventuele acties die medeweggebruikers kunnen uitvoeren. En als laatste ik ben altijd op zoek naar een uitwijkmogelijkheid op de motor.

Waarom heb ik een keertje op de grond geleggen, omdat een auto de voorrangswegopschoot. Ik had voorrang en ik zag aan de manier van rijden dat de auto gewoon de weg op zou rijden. Ik reed al rustiger en ik was er duidelijk op bedacht. Toch 'schrok'' ik er van door verkeerd te remmen. Gelukkig reed ik ' maar' 30 en viel het mee. Maar alle mensen die mij hielpen met opstaan die gaven duidelijk aan de auto verkeerd was.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Dec 2013 07:26

Re: Motorrijden.

Beachgirl schreef:Dankje! Merk idd nu al in de auto dat ik veel beter en veel verder vooruit kijk. Ik vind het rijden soms nog best spannend vooral omdat de snelheid heel anders aanvoelt dan in de auto. 80 lijkt veel harder op de motor. Is natuurlijk ook logisch want je vangt alle wind. Maar doodeng vinden nee, als ik het eng had gevonden had ik gestopt met lessen want dat is niet de manier. Je moet er wel plezier in hebben.


De snelheid went vanzelf. Ik merk het verschil tegenwoordig of er veel of weinig wind staat. Dan merk ik ook verschil in mijn snelheden. Ik moet nu soms opletten dat ik niet te hard rijdt. Laatst een week zonder snelheidsmeter gereden, een onderdeel was kapot en deze was al besteld. Ik rij dan voor met het verkeer mee en neem mijn navigatie mee als snelheidsindicator. Toch merkte ik op dat moment wel al dat ik vrij goed weet hoeveel wind, bij welke snelheid hoort.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 18 Feb 2014 17:45

Re: Motorrijden.

Zojuist gezakt voor mijn theorie.... 1 fout teveel. Bummer!! :palm: :thumbdown:

Wilde meteen op de site van het CBR een nieuw examen reserveren maar de komende 2 weken is er gewoon niks in mijn woonplaats gepland. :nopompom:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Feb 2014 20:43

Re: Motorrijden.

O balen. Zo zonde om op één fout te zakken.
Kan je niet in een andere plaats in de buurt het opnieuw doen? Ik heb gelukkig nooit dat probleem gehad, de steden waar ik woon hebben hun eigen examenbureaus.

Hoe gaan de rijlessen verder?

Wij hebben voor hemelvaart een huisje geboekt en binnenkort gaan we de routes maken. Zaterdag ga ik waarschijnlijk nog naar de motorbeurs eens kijken of ik een spiegel kan vinden en of we een druppellader kunnen vinden. Kan ik de accu van mijn motor en die van mijn broer gaan opladen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 18 Feb 2014 22:05

Re: Motorrijden.

Ik heb mijn rijlessen even op hold gezet toen ik mijn AVB gehaald had. Vond het toch wel koud worden (vooral mn handen!) en wilde me even op mijn theorie gaan richten.

Had ook wel verwacht dat we nog een bak sneeuw zouden krijgen maar nee dus... Denk dat ik eind van deze maand mijn instructeur weer bel om verder te gaan met lessen.

Gaaf dat je naar de beurs gaat! Had ook graag gewild maar heb helaas niemand om mee te gaan. Mijn relatie is in oktober uit gegaan en het plan om met mijn (toen nog) vriend te gaan was er wel... maar helaas nu dus niet meer.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 19 Feb 2014 20:23

Re: Motorrijden.

Ik mis het achterop zitten heel erg. Mijn vriend zijn Harley was sinds oktober kapot omdat hij een ongeluk heeft gehad.
Ik geloof dat hij nu bijna weer goed rijdt dus hopelijk kunnen we over een paar weken weer rijden :)
Stiekem mag ik me hier misschien niet melden gezien ik niet zelf rij, maar het plan is er nog steeds om zelf mijn rijbewijs te halen dus dan misschien wel? :P
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 21 Feb 2014 20:58

Re: Motorrijden.

Morgen naar de motorbeurs!! :cheering:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 22 Feb 2014 20:58

Re: Motorrijden.

Ik ook!
Ik heb afgelopen najaar mijn rijbewijs gehaald. Daarna gelijk een motor gekocht en als het nu een beetje weer is gaan we de weg op. Ik moet wel wennen aan het verschil tussen de lesmotor en mijn eigen. Met veel wind voelt het nog niet helemaal alsof ik het onder controle heb. Morgen ga ik op zoek naar een windschemrpje, hopelijk wordt het daarmee beter.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Feb 2014 07:57

Re: Motorrijden.

Gisteren met een groep naar de motorbeurs geweest. Echt veel lol gehad en veel gezien.
We hebben iemand in de groep die ducatie rijdt. Dus hij ging op de nieuwste monster zitten. Die werd dus helemaal afgekraakt, omdat er bij de tank iets van een randje zit wat je dus voelt bij het sturen. Omdat je dan je knieen in de tank drukt om een betere bocht te maken.
Helaas kon ik geen spiegel vinden voor mijn motor, maar heb ook niet heel erg gezocht. Ik weet wel dat ik, als deze motor op is, ik voor een zelfde ga maar dan 1000 cc. Nog meer power.

Krijg nu echt zin in hemelvaart, lekker 5 dagen naar het zwarte woud met de motor.

Jullie nog leuke dingen gedaan op de beurs?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 23 Feb 2014 14:27

Re: Motorrijden.

Ik was op zoek naar een Suzuki GSR600. Wel een aantal gezien, maar niet heel veel helaas. Dat is echt mijn droommotor, maar de Yamaha XJ6 komt ook in de buurt! De nieuwe Suzuki GSR750 kreeg natuurlijk veel meer aandacht maar dat vind ik niet echt een motor voor mij. Wel een mooi ding.
Suzuki Gladius vind ik ook wel leuk maar die naam :palm: haha

Heb wel op de Suzuki B King gezeten, wat een ding joh! :thumbup: geweldig! Maar veels te groot voor mij haha
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 26 Feb 2014 18:14

Re: Motorrijden.

Beachgirl: misschien is de Yamaha FZ6n dan ook wel wat voor je, die lijkt er precies op. Daar zijn er in ieder geval enorm veel van op de markt, ook tweedehands.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 26 Feb 2014 22:55

Re: Motorrijden.

Chickster schreef:Beachgirl: misschien is de Yamaha FZ6n dan ook wel wat voor je, die lijkt er precies op. Daar zijn er in ieder geval enorm veel van op de markt, ook tweedehands.


Dank voor de tip! :thumbup:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 10 Mrt 2014 23:11

Re: Motorrijden.

Afgelopen zaterdag na 3 maanden niet gereden te hebben weer 1,5 uur les gehad! Ging heel goed, weer de snelweg op geweest en vond het zowaar leuk ipv eng deze keer :smile:

18 maart moet ik weer voor m'n theorie, hopen dat ik hem deze keer wel haal.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Mrt 2014 17:03

Re: Motorrijden.

Succes met je theorie Beachgirl.

Ik heb net de eerste km's van het seizoen gereden. Zonder spiegels, maar het moest even. Op en neer naar een verfwinkel om verf voor mijn motor te kopen. Helaas is dat niet gelukt omdat ik niet weet wat voor primer mijn vader op de kuip heeft zitten. De kleur weet ik wel, dus hopelijk kan ik van het weekend gaan spuiten als mijn vader de kuip komt brengen. Anders is het eerst schuren, ontvetten en dan pas spuiten. Ik zit nu nog lekker met mijn laarzen aan, heerlijk. Op een of ander manier hou ik daar van. Na het rijden de laarzen lang aan laten :D.

Dit weekend met mijn broer plannen gemaakt om 5 dagen naar Schotland te gaan. Tent achter op de motor en gaan. Ik wil het al heel lang, maar eigenlijk heb ik het geld er niet voor en ik geloof dat mijn broer nu een deel wilt betalen. De schat. Hopelijk krijgen we het geplant en gaat het mij ook financieel lukken. Ik kan in elk geval uitkijken naar het Hemelvaart weekend. Vijf dagen naar het Zwarte Woud. Ik heb er zin in, zeker na de eerste km's die ik net gemaakt heb.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 18 Mrt 2014 13:29

Re: Motorrijden.

Theorie gehaald!! :D
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Mrt 2014 18:29

Re: Motorrijden.

Gefeliciteerd. Dus nu op weg naar de laatste hobbel.
Morgen ga ik mijn kuip afronden qua spuiten. Hopelijk de blanke lak erop en dan kan ik hem van het weekend weer in elkaar zetten. Morgen ook nog even een spiegel bestellen, de linker is kapot, dus ik mag nu niet rijden.

Net op mijn werk ook een zekering geregeld zodat ik mijn sigaretenaansteker weer kan gebruiken. De zekering heb ik per ongelijk gesloopt. Voordeel van werken op een vakschool waar ook voertuigentechniek wordt gegeven.

Hopelijk vanaf volgende week weer met de motor naar mijn werk. Lekker weer rijden en genieten van de vrijheid.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Mrt 2014 18:52

Re: Motorrijden.

En hoe gaan de lessen Beachgirl?

Ik rij vanaf vandaag weer 2x per week met mijn motor naar het werk. Heerlijk, vanmorgen was het koud en dat verpest het goed. Maar nu heb ik wel in mijn ochtendrit de kilometerstand over de 50.000 gezet. Dus dat maakt het weer leuk.
Terug naar huis was het heerlijk. Lekker zonnetje, muziek in op de snelweg en genieten van de vrijheid en het rijden. Ik geniet nu gewoon nog na, terwijl ik al een half uur thuis ben ( broek moet ik ook gewoon nog uittrekken hehe).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers