Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tuinier tips

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Feb 2014 16:55

tuinier tips

Zoals een aantal wel weten ben ik net verhuist en heb ik voor het eerst in mijn leven een tuin. Helaas geen kleintje, dus dat betekend dat ik aan het werk moet. Eigenlijk helemaal niet erg, aangezien ik net een uurtje bezig ben geweest en het stiekem wel leuk vind.
Nu ben ik een behoorlijk leek als het om tuinieren gaat. Ik laat zelfs kamerplanten overlijden. Dus ik wil het nu wel goed doen. Misschien zijn er meerdere dames die tips en trucs kunnen proberen, dus vandaar dat ik een topic open.

Mijn eerste vraag is, hoe krijg ik een bodembedekker de tuin uit. Het is een klimplant die ook tegen een boom aan het groeien is. Bij de boom heb ik al de wortel doorgeknipt, zodat hij in de boom niet meer kan groeien. De wortels gaan de hele tuin doen, hoe krijg ik die er het beste uit?
Laatst gewijzigd door Silly-One op 18 Feb 2014 16:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem17

Bericht 17 Feb 2014 17:02

Re: tuinnier tips

Als je er helemaal vanaf wilt kun je het beste gewoon de hele plant eruit spitten en nieuwe grond halen. Je kunt het er ook uittrekken, maar dan heb je de kans dat er wortels achterblijven en dan gaat de plant weer opnieuw groeien.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Feb 2014 17:06

Re: tuinnier tips

Dat snap ik, maar het zit echt helemaal rondom mijn huis. Dus ongeveer 40 meter in de heg geweven. Dus ik hoopte een beetje op een 'snelle' oplossing.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem17

Bericht 17 Feb 2014 17:10

Re: tuinnier tips

Als je het kapot trekt net boven de grond sterft de plant af en hoef je dus niet al die 'geweven' takken tussen je heg uit te trekken. Dat gaat vanzelf dood en dan kun je het er veel makkelijker uit trekken. Maar uit de bodem zul je het toch echt moeten spitten, of doodspuiten maar dat lijkt me ook niet zo'n goeie optie als je er andere planten wilt neerzetten.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 17 Feb 2014 23:50

Re: tuinnier tips

Ik vrees dat Elliot gelijk heeft.
Je hebt wel eer van je werk als je die planten weghaalt. Dat is dan wel weer een lekker gevoel.
Leven en laten leven
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Feb 2014 14:46

Re: tuinnier tips

Tja, eer van mijn werk. Het schiet niet snel op. Nu kwam ik er gisteren achter dat ik ook nog eens zevenblad in de tuin heb staan. Voordat ik dat weg heb, moet ik een hele lange adem hebben. Maar ik heb al gelezen hoe ik het kan gaan doen.
Nu nog last van mijn handen van gisteren. Dus vandaag ga ik maar niet trekken, anders liggen mijn handen open. Stap voor stap lijkt mij bij deze klus het beste.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem17

Bericht 18 Feb 2014 15:06

Re: tuinnier tips

Ik zou sowieso handschoenen aantrekken bij dat getuinier, dat scheelt een hoop!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Feb 2014 15:36

Re: tuinnier tips

Die moet ik nog gaan halen. Nog niet aan toe gekomen. Hopelijk van het weekend tijd om naar een tuincentrum te fietsen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

anoniem213

Bericht 18 Feb 2014 15:48

Re: tuinnier tips

Een tuinnier. Is dat de toekomst voor mensen met nierfalen?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Feb 2014 16:08

Re: tuinier tips

June schreef:Een tuinnier. Is dat de toekomst voor mensen met nierfalen?

Thanks, ik had het niet gezien. Aangepast
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 19 Feb 2014 20:29

Re: tuinnier tips

Silly-One schreef:Tja, eer van mijn werk. Het schiet niet snel op. Nu kwam ik er gisteren achter dat ik ook nog eens zevenblad in de tuin heb staan. Voordat ik dat weg heb, moet ik een hele lange adem hebben. Maar ik heb al gelezen hoe ik het kan gaan doen.
Nu nog last van mijn handen van gisteren. Dus vandaag ga ik maar niet trekken, anders liggen mijn handen open. Stap voor stap lijkt mij bij deze klus het beste.


Zevenblad kan je eten! Zo kan je na het harde werken je resultaat zien én proeven!
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Feb 2014 22:04

Re: tuinier tips

Jammie! Zevenbladsalade met zevenbladsoep toe!
<<

Anoniem260

Bericht 20 Feb 2014 21:17

Re: tuinier tips

Bij zevenblad kun je niet de wortels laten zitten, dan begint het hele feest gewoon weer van voren af aan (maar dat had je misschien wel gevonden al op internet :smile: ). Been there, done that...
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Feb 2014 18:02

Re: tuinier tips

Vandaag weer een flinke slag gemaakt. Samen met een vriendin aan het werk gegaan. Veel klimop verwijderd, aan twee kanten van de heg. Dus dat stuk is nu vooral bijhouden. Zodra er iets boven komt gelijk afknippen.

Zevenblad kan je ook uitputten. De truc is vooral niet aan de wortels zitten. Eigenlijk alleen de blaadjes eraf knippen en op die manier kan je de wortels blijkbaar uitputten. Als je gaat schoffelen o.i.d. dan activeer je de wortels blijkbaar weer. Dus ik ga dit proberen.

Afbeelding
achtertuin. Alle klimop hangt door de heg heen geweven.
Afbeelding
Voortuin, ook door de heg heen geweven, maar meer tegels dus wat makkelijker te pakken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers