Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


5:2 dieet

<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 20 Feb 2014 15:14

5:2 dieet

Is er hier iemand bekend met het 5:2 dieet? 5 dagen normaal eten en 2 dagen 500 calorieën per dag. Op de normale dagen natuurlijk gezond eten dan.Ik ben hier deze week mee begonnen en vroeg me af of er anderen zijn?
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 20 Feb 2014 15:16

Re: 5:2 dieet

Ik ken het niet! Ik ben wel benieuwd of dat vol te houden is. Natuurlijk is het vol te houden, maar of het ook fijn is. Als ik naar mezelf kijk kom ik een dag niet door op maar 500 calorieën, maar misschien kan het wel werken,
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Feb 2014 15:17

Re: 5:2 dieet

Volgens mij bestaan er niet veel kansloze dieeten als deze.
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 20 Feb 2014 15:18

Re: 5:2 dieet

Ja ik heb dus 1 dag pad achter de rug en 500 calorieën is gewoon weinig alleen heb ik veel fruit& Courgettesoep gegeten daar zit weinig in.Maar ik moet dan ook echt 15 kg kwijt en wil dit ook echt volhouden! Leuk dat je reageert ben benieuwd of er anderen zijn die resultaten hebben geboekt (of niet) kan ook natuurlijk
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 20 Feb 2014 15:19

Re: 5:2 dieet

SoGood schreef:Volgens mij bestaan er niet veel kansloze dieeten als deze.


Ja? Waarom dan precies
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 20 Feb 2014 15:19

Re: 5:2 dieet

Ik ken het niet maar ik weet wel dat 2 dagen crashen en dan de rest normaal eten niet erg gezond is. Juist die pieken en dalen in je voedingspatroon zijn volgens mij niet goed.
Hetzelfde dat ze afraden om na een slecht weekend een week lang minimaal te gaan eten.

Op 500 cal leven per dag is wel te doen, heb het zelf gedaan tijdens het Cambridge dieet. Het is zwaar, en erg wennen maar ik denk dat 2 dagen per week zeker te doen moet zijn. Alleen lijkt me dat juist in het weekend moeilijker dan doordeweeks.


Maar het valt te proberen toch?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Feb 2014 15:22

Re: 5:2 dieet

Eens met SoGood, dit is niet gezond voor je lijf. Je hebt gewoon meer caloriën nodig op 1 dag dan 500. Wellicht dat je er wel van afvalt, maar dat zal er net zo hard weer aanvliegen als je stopt.
Ik denk dat de enige goede manier van afvallen het omgooien van je eetpatroon is. Vervang kant-en-klaar dingen door verse producten, zorg dat je bewust en gezond eet en zorg vooral dat je gewoon voldoende eet. Dat is beter vol te houden en geeft ook een blijvend resultaat, in tegenstelling tot veel van dit soort rare dieeten.

♥♥
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 20 Feb 2014 15:22

Re: 5:2 dieet

Beachgirl schreef:Ik ken het niet maar ik weet wel dat 2 dagen crashen en dan de rest normaal eten niet erg gezond is. Juist die pieken en dalen in je voedingspatroon zijn volgens mij niet goed.
Hetzelfde dat ze afraden om na een slecht weekend een week lang minimaal te gaan eten.

Op 500 cal leven per dag is wel te doen, heb het zelf gedaan tijdens het Cambridge dieet. Het is zwaar, en erg wennen maar ik denk dat 2 dagen per week zeker te doen moet zijn. Alleen lijkt me dat juist in het weekend moeilijker dan doordeweeks.


Maar het valt te proberen toch?


Jaa precies en dan mag je hier nog gewoon eten (kauwen) natuurlijk ja het zal niet het aller gezondste zijn maarja ik zorg dat ik genoeg fruit en eiwitten binnenkrijg. Ja ik doe dan woensdag en zondag dan zitten er genoeg dagen tussen.
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 20 Feb 2014 15:23

Re: 5:2 dieet

Elliot schreef:Eens met SoGood, dit is niet gezond voor je lijf. Je hebt gewoon meer caloriën nodig op 1 dag dan 500. Wellicht dat je er wel van afvalt, maar dat zal er net zo hard weer aanvliegen als je stopt.
Ik denk dat de enige goede manier van afvallen het omgooien van je eetpatroon is. Vervang kant-en-klaar dingen door verse producten, zorg dat je bewust en gezond eet en zorg vooral dat je gewoon voldoende eet. Dat is beter vol te houden en geeft ook een blijvend resultaat, in tegenstelling tot veel van dit soort rare dieeten.


Ben ik wel met je eens hoop dat ik dat ook een keer in ga zien. Thanks voor je reactie.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Feb 2014 15:28

Re: 5:2 dieet

Churrito schreef:
SoGood schreef:Volgens mij bestaan er niet veel kansloze dieeten als deze.


Ja? Waarom dan precies


Omdat je lichaam helemaal ontregeld raakt. De ene keer krijgt hij veel te weinig voedingsstoffen binnen en de andere dagen ineens weer wel genoeg. Of misschien wel zelfs teveel omdat je 2 dagen jezelf uithongert en je op dag 3 ineens heel veel voeding nodig hebt voor je gevoel. Verder maakt het dus niet uit wát je verder eet als je maar aan je calorieen komt? Dus als je per dag 500 kcal aan chips wil eten mag dat? En die andere dagen dan? Zit daar een limiet aan? Wat is normaal?

Nee, lijkt me absoluut geen gezonde manier van afvallen. Sterker nog, ik denk dat het averechts werkt en ik vermoed dat je je na een paar weken heel lusteloos en moe voelt.

Goed dat je af wil vallen, ik adviseer je toch eens een kijkje te nemen in het Clean, Fit & Healthy topic. :)
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 20 Feb 2014 15:32

Re: 5:2 dieet

SoGood schreef:
Churrito schreef:
SoGood schreef:Volgens mij bestaan er niet veel kansloze dieeten als deze.


Ja? Waarom dan precies


Omdat je lichaam helemaal ontregeld raakt. De ene keer krijgt hij veel te weinig voedingsstoffen binnen en de andere dagen ineens weer wel genoeg. Of misschien wel zelfs teveel omdat je 2 dagen jezelf uithongert en je op dag 3 ineens heel veel voeding nodig hebt voor je gevoel. Verder maakt het dus niet uit wát je verder eet als je maar aan je calorieen komt? Dus als je per dag 500 kcal aan chips wil eten mag dat? En die andere dagen dan? Zit daar een limiet aan? Wat is normaal?

Nee, lijkt me absoluut geen gezonde manier van afvallen. Sterker nog, ik denk dat het averechts werkt en ik vermoed dat je je na een paar weken heel lusteloos en moe voelt.

Goed dat je af wil vallen, ik adviseer je toch eens een kijkje te nemen in het Clean, Fit & Healthy topic. :)


Ja het maakt uit wat je eet, eiwitten &groenten en geen chips etc.En de andere dagen wat je wilt al is dat een beetje raar dan heeft het geen zin denk ik.. Ja ik ga daar kijken lees sowieso vaak mee en ben al aan de groene smoothies,salades,chiazaden etc dus dat helpt mij sowieso wel Thanks!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Feb 2014 15:38

Re: 5:2 dieet

Ja moet je echt doen! Dit is ook een tijdelijk iets, dat houd je niet lang vol joh, en straks als het dieet stopt, wat dan? Ik denk dat je beter je voedingspatroon wat aan kan passen enzo. Dan duurt het afvallen misschien iets langer (of juist niet!) maar dan is het iig niet van korte duur, als het goed is.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 20 Feb 2014 16:54

Re: 5:2 dieet

Op het Viva forum is er een vrij actief topic met mensen die dat doen, misschien kan je daar meelezen/meeschrijven over ervaringen?
<<

Anoniem 52

Bericht 20 Feb 2014 17:27

Re: 5:2 dieet

Je moet 't zo zien; jouw lichaam krijgt 2 dagen amper wat binnen en raakt dan ontregeld, als er dan weer wat binnenkomt na die 48 uur, wordt dat gelijk opgeslagen als vetreserve, want stel je voor dat er straks weer 2 dagen niks meer binnenkomt... Daarom is een crashdieet zo slecht.

Kijk naar de hoeveelheid beweging die je hebt en pas dáár de calorieën op aan. Beweeg je veel, doe je fysiek werk, dan heb je simpelweg meer calorieën nodig! Doe je zittend werk en sport je niet, dan kun je het met een stuk minder calorieën af natuurlijk. Een vrouw heeft gemiddeld 1800 tot 2400 calorieën nodig, om energiek en gezond te blijven. 2400 is bij een actieve levensstijl en 1800 bij een 'lui bestaan'. Beide factoren zijn van belang als je gezond en verantwoord wilt afvallen.

De meest simpele manier van afvallen; niet meer snoepen, meer bewegen en kleinere maaltijden verdelen over de dag. Andere tips of trucjes; eet vóór je trek krijgt, houd je lichaam verzadigd, zodat er nooit reserves worden opgeslagen. Verklein je maag door kleine maaltijden te nuttigen en begin je dag met een glas water en halve uitgeperste citroen. Sommige noemen het een fabeltje, maar voor anderen werkt het; het zuur van de citroen doet je maag iets krimpen en dan neem je minder ontbijt omdat je sneller vol zit.

En het áller-áller-állerbelangrijkste? Zelfdiscipline. Stop met snoepen en ga meer sporten en blijf volhouden.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Feb 2014 17:29

Re: 5:2 dieet

Internationaal wordt het intermittent fasting genoemd, en is het de laatste jaren juist erg in opkomst in de cleane, paleo en fitness hoek. Als je googlet op intermittent fasting kom je heel veel informatie tegen, zoals bijvoorbeeld hier bij Mark's Daily Apple (een paleo blog):
http://www.marksdailyapple.com/health-b ... t-fasting/
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 20 Feb 2014 19:31

Re: 5:2 dieet

Thanks voor de antwoorden en tips! Had idd al het vivaforum gezien alleen kan me niet aanmelden. Maar het is wel waar wat jullie zeggen haha had ooit discipline en ga het weer terug krijgen!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron