Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 20 Feb 2014 07:01

Re: Katten Topic <3

Heel veel sterkt nien. Ik begrijp heel goed waar je doorheen gaat.

Gisteren is mijn grootste angst uitgekomen. We zaten damen een spelletje te spelen om kwart voor 10 ging ineens de bel. Een vreemde... hij vertelde dat er een kat dood op de weg lag. Met lood in onze schoenen zijn we nasr de straat gelopen. Daar lagze, onze kyra. Ik kon het niet geloven. Ze was nog warm, het was net gebeurd. HHaar nekje was gebroken. Mijn vriend heeft haar opgetild en mee naar binnen genomen. We hebben haar op een handdoek gelegd en afscheid genomen.
Samen hebben we een gat in de tuin gegraven. Toen we binnenkwamen zat noortje bij kyra.
Kyra ligt nu in de tuin, de tuin waar ze zo graag speelde. Ze was het liefst buiten. Binnen was om te slapen en om te eten en om knuffels bij ons te halen. Ik heb de hele avond gehuild. Voel me schuldig dat ik haar naar buiten heb gelaten. Ze was net uit haar schulp gekropen. Ze was zo lief en eigengereid. Ze had een obsessie voor water in flesjes en was een echte prater die altijd iets van zich liet horen. Lieve kyra we gaan je zo missen!

Haar mandje hebben we weggezet. Ik kon er niet naar kijken. Het idee dat ze er nooit meer in zal liggen. Opnieuw vloeien de tranen rijkelijk... bah zo oneerlijk.
Soms vraag ik me af of het afscheid wel opweegt tegen de mooie momenten. Dit is bijna niet te doen. Ik hoop dat dit gevoel zal slijten. Sorry voor het lange verhaal. Moest het van mij af schrijven..
Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 20 Feb 2014 08:27

Re: Katten Topic <3

Jeetje Eppie, wat ontzettend naar :(. Maar voel je niet schuldig, je kan hier helemaal niks aan doen. Heel veel sterkte!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem17

Bericht 20 Feb 2014 08:43

Re: Katten Topic <3

Oh bah Eppie, wat vreselijk! Sterkte hoor, en voel je inderdaad niet schuldig! :hug:
<<

Anoniem38

Bericht 20 Feb 2014 08:56

Re: Katten Topic <3

Sterkte Nien en Eppie!


Onze jongste kater miauwt heel vroeg in de ochtend heeeeel hard en gaat dan aan de deur krabbelen. Wat is daar tegen te doen? Hij moet nog gecastreerd worden, zou het daar mee te maken hebben?
<<

Anoniem17

Bericht 20 Feb 2014 09:04

Re: Katten Topic <3

Nien, jij ook heel veel sterkte :hug:

Jip, mijn kater van 1,5 doet dat ook en die is al een jaar geleden gecastreerd. Als ik hem wat te eten geef houdt het meestal wel op voor een tijdje, maar eigenlijk wil ik daar niet aan beginnen. Ik probeer hem altijd te negeren, maar het is wel irritant. Vooral omdat Willem dus aan de deur gaat krabben, terwijl de deur gewoon open staat. Dan gaat hij aan de scharnierkant staan krabben. Sukkeltje!
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 20 Feb 2014 11:40

Re: Katten Topic <3

Oh ban Nien, vreselijk! Veel sterkte met het verwerken van dit verlies :hug:
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem38

Bericht 20 Feb 2014 12:17

Re: Katten Topic <3

Wij geven er helemaal geen aandacht aan. Ben bang als ik dat wel doe dat ik hem aanleer dat in de nacht miauwen eten krijgen of aandacht krijgen betekent...
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Feb 2014 13:35

Re: Katten Topic <3

De kat van mijn vader deed het ook heel erg. Mijn vader liep er dan achteraan om te kijken wat ze wilde.....zelfs middenin de nacht. Dan deed 'ie de kraan open en als ze dan niet dronk kreeg ze eten als ze dan niet at gig de deur open zodat ze naar buiten kon. Soms wilde ze dat ook niet en begon de riedel van voor af aan.

Ik ben ontzettend blij dat mijn 2 katten het niet doen! Negeren is lastig want het is zo'n ontzettend rot geluid!! Maar negeren is denk ik wel de enige manier om het te laten stoppen. Of je deuren er uit halen :wink:
30-04-2017
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 20 Feb 2014 13:52

Re: Katten Topic <3

Bah Eppie, dat lijkt mij verschrikkelijk om je kat zo te moeten vinden!
Heel veel sterkte!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 20 Feb 2014 15:05

Re: Katten Topic <3

Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me erg verdrietig. Ik mis de kleine dreutel nu al..
Vanuit gewoonte vanochtend toch gekeken of ze niet toevallig voor de deur stond. Helaas....
Ik ben er ziek van.
Afbeelding
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 20 Feb 2014 16:07

Re: Katten Topic <3

Peyton schreef:
Plien schreef:Onze kat gaf ook steeds over. Eerst kregen we de tip om een anti schrokbak te nemen. Dit effect kun je ook creeren door een steen in het bakje te leggen. Alleen bij ons werd het steeds erger en de dierenarts gaf aan dat ze mogelijk een haarbal had die er niet uit kwam en in de weg zat. We kregen een tube lax-a-past en dat heeft geholpen! Dit middels lost de haarbal op. Ze geeft nooit meer over. Je kan dat spul ook gewoon kopen dus wellicht het proberen waard als hij blijft kotsen.


Dank je wel voor je tip. Hoe vaak geef je dat? Wij hebben ook zo'n soort tegen haarballen en dat kopen we bij de dierenarts. Eerste keer probeerden we het in zijn mondje te smeren maar dat wilde meneer niet. Nu we hem het gewoon laten oplikken vindt hij het fantastisch en is helemaal enthousiast als hij het weer krijgt. Ik weet alleen niet of het dezelfde is of dat onze toch heel anders is, ga het nog opzoeken en anders bestellen we de volgende keer die jij hebt.

Nien_, heel veel sterkte! :hug: Kan me heel goed voorstellen dat je geen zin had om vrolijk te zijn en je verjaardag te vieren. Er zijn veel mensen, zeker mensen zonder katten, die het helaas niet begrijpen. Wat een mooi mannetje was hij trouwens en zo te lezen heeft hij het zo naar zijn zin gehad bij jullie :hug:

Het klinkt een beetje als hetzelfde middeltje peyton. De lax a past geef je 3 dagen na elkaar. Daarna nog 1 keer in de week om nieuwe problemen te voorkomen. Wij hadden dat een tijdje niet meer gedaan en toen begon ze toch weer over te geven. Die van ons likt het ook gewoon op, ze vindt het heerlijk.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Feb 2014 16:54

Re: Katten Topic <3

Oh Eppie, lees het nu pas.......echt heel erg!! Sterkte
30-04-2017
<<

Anoniem273

Bericht 20 Feb 2014 19:10

Re: Katten Topic <3

Eppie, wat vreselijk :( Heel veel sterkte!
<<

Anoniem38

Bericht 20 Feb 2014 21:50

Re: Katten Topic <3

Nee, de deuren kunnen er niet uit, want ze mogen niet op de slaapkamer... Soms stopt het en dan hoort hij ons omdraaien en dan begint ie weer. We hebben al mandarijn schillen voor de deur gelegd. Dat hielp even...
<<

Anoniem291

Bericht 20 Feb 2014 22:28

Re: Katten Topic <3

Jip83 schreef:
Onze jongste kater miauwt heel vroeg in de ochtend heeeeel hard en gaat dan aan de deur krabbelen. Wat is daar tegen te doen? Hij moet nog gecastreerd worden, zou het daar mee te maken hebben?


Brits korthaar heb jij toch? Die van ons ook en die deed precies hetzelfde. Hij is inmiddels bijna 3 en sinds een paar maanden is het nog maar sporadisch daarvoor is het bijna 2 jaar elke ochtend om half 6 prijs geweest. Hij bleef aan die deur krabbelen totdat hij naar binnen mocht. Wij hebben gewoon heel consequent het genegeerd en af en toe als we er echt gek van werden hem in een andere kamer gezet, maar niet bij ons gelaten. Castreren heeft bij ons niks geholpen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Feb 2014 13:07

Re: Katten Topic <3

Vraagje; mijn ene kat gaat opeens erg veel op de kattenbak. We hebben het eigenlijk pas sinds gisteravond ontdekt. We zijn doordeweeks overdag altijd van huis, dus geen idee hoe lang het al gaande is.

We merken verder niks aan haar, alleen dat ze sinds gisteravond zeer regelmatig op de kattenbak zit. Volgens mij alleen om te plassen, in ieder geval niet om te poepen.

Wellicht last van haar blaas? Iemand een idee of een tip? Wil het sowieso aankijken. We zijn dit weekend best wel veel thuis dus dan kunnen we het even aankijken. Anders sowieso maandag even de dierenarts bellen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 24 Feb 2014 19:48

Re: Katten Topic <3

Winegum schreef:Vraagje; mijn ene kat gaat opeens erg veel op de kattenbak. We hebben het eigenlijk pas sinds gisteravond ontdekt. We zijn doordeweeks overdag altijd van huis, dus geen idee hoe lang het al gaande is.

We merken verder niks aan haar, alleen dat ze sinds gisteravond zeer regelmatig op de kattenbak zit. Volgens mij alleen om te plassen, in ieder geval niet om te poepen.

Wellicht last van haar blaas? Iemand een idee of een tip? Wil het sowieso aankijken. We zijn dit weekend best wel veel thuis dus dan kunnen we het even aankijken. Anders sowieso maandag even de dierenarts bellen.


Blaasgruis? probeer even te kijken of ze bloed in haar urine heeft. Zou het zelf wel even laten checken bij de dierenarts.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem75

Bericht 24 Feb 2014 21:12

Re: Katten Topic <3

Oh Eppie wat naar :( Veel sterkte! Jij ook Nien!

Toen wij onze kat in hadden laten slapen heb ik dezelfde dag ook alles weggedaan en nieuw gekocht (we hebben namelijk nog een kat en ik wilde zijn geur gelijk weghebben voor hem) Dezelfde dag heb ik toen nog een nieuwe kattenbak, mand en een deken voor op de bank gekocht voor de ander. Ik heb zelf nog heel wat weken gehad dat ik hem 'zag' of 'hoorde' of dat ik hem zelfs riep. Het is nu ruim een jaar geleden en ik kan er nog steeds niet over praten zonder een brok in m'n keel te krijgen. Het was niet alleen een kat maar hij hoorde gewoon bij ons gezin en het voelde soms echt als m'n kindje.

Winegum ik zou echt maandag een afspraak maken bij de dierenarts en gelijk urine meenemen. Het kan idd zijn dat je kat blaasgruis heeft en dat is heel pijnlijk voor het beestje.
<<

Anoniem58

Bericht 25 Feb 2014 09:52

Re: Katten Topic <3

Oh vreselijk, dat is echt m'n grootste angst dat m'n meisjes worden doodgereden. Sterkte!

Vanmiddag word m'n kleine Liselotje gesteriliseerd. Zie er nu al tegenop haar weg te brengen :(
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 25 Feb 2014 11:33

Re: Katten Topic <3

Het is ook echt vreselijk en onvoorstelbaar dat ze er niet meer is. Ik kijk nog altijd naar buiten om te kijken of ik haar zie. Wat jij schrijft razz komt me heel bekend voor. Ik denk dat dit ook zo blijft.

Bolletje, das niet leuk. Hopelijk is ze snel weer terug. Ik heb toen ook een dag in spanning gezeten.

Ik heb een vraag. We hebben een langharige kat die in de rui is. Ze verliest hele plukken haar en het klit ook heel erg. Nu heeft E een kale plek in haar nek van een centimeter bij twee centimeter. Kan dit door de rui komen? Moet ik me hier zorgen over maken. Ze krabt er ook veel omdat er veel losse haren zitten. Ik denk dat ik voor de zekerheid de dierenarts bel maar ik ben benieuwd naar ervaringen.
Afbeelding
<<

Anoniem58

Bericht 25 Feb 2014 13:13

Re: Katten Topic <3

Volgens mij kan dat wel door de rui komen, maar keer weten doe ik het niet. Ik denk als het erger word dat ik de da zou bellen, of en ieder geval even bellen voor advies.
Ik ga haar zo brengen, ben blij als ze vanavond weer lekker thuis is. Ze is ook echt m'n baby, kan haar gewoon vasthouden als een baby op haar ruggetje op m'n arm, en ze is ontzettend eenkennig, ze vind alleen mij en christian lief.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 25 Feb 2014 21:26

Re: Katten Topic <3

Winegum, 1 van onze katten heeft daar ook last van gehad. Toen ik de da belde moest ik gelijk komen. Er bleek sprake van een blaasontsteking, maar indien dit veroorzaakt wordt door blaasgruis dan is dit erg gevaarlijk. Bij katers kan dan de plasbuis verstopt raken waardoor ze niet meer kunnen plassen. Dit schijnt binnen korte tijd dodelijk te zijn.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 25 Feb 2014 21:32

Re: Katten Topic <3

Eppie, ik lees dit nu pas!! Heel veel sterkte. Wat afschuwelijk.
Onze kat is ook aangereden en heeft het overleefd. Wel was er sprake van dat we haar moesten laten inslapen. Die gedachte van of het allemaal wel op weegt tegen het leed had ik toen ook!!
Wat verschrikkelijk dat jullie je lieve poes moeten missen!! Het lijkt me echt zo afgrijselijk! Nogmaals heel veel sterkte :hug:
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 25 Feb 2014 22:12

Re: Katten Topic <3

Bolletje, hoe is het gegaan?? Heb je je kat inmiddels meer thuis?

Maddie bedankt.. onze kat was waarschijnlijk op slag dood. Die onzekerheid en om voor die keuze te staan lijkt me ook vreselijk.
Afbeelding
<<

Anoniem58

Bericht 25 Feb 2014 22:44

Re: Katten Topic <3

Ik kon haar na twee uurtjes ophalen maar ze was mega suf, en kon niet goed lopen. Heb haar op de badkamer gelaten en na twee uurtjes kwam ze zelf naar onder, heeft ze zich gewassen en daarna weer gaan slapen. Ze is nog steeds suf maar ook actief tussendoor (wassen, eten) en nu ligt ze op het kleedje van de hond te slapen. Ben blij als ze morgen weer een beetje de oude is, toch vreemd je vrolijke en ondernemende beestje zo suffig te zien.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers