Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem205

Bericht 11 Sep 2013 12:00

Re: Haak&Brei Topic

Ben nu trouwens aan het haken met phildar douce. Zo'n fluffy materiaal. Lekker zacht. Lekker grote naald en op gevoel. De bedoeling is dat het een teddybeer wordt. Of dat gaat lukken weet ik nog niet :) Maar als ie lukt, ga ik er verder mee haken. Bollen zijn alleen wel 3,70 per stuk en maar 50 gram per bol. Voor het patroon heb je ongeveer 250 gram nodig... *oeps*
<<

Anoniem12

Bericht 11 Sep 2013 12:04

Re: Haak&Brei Topic

Douce is zoooo fijn! Ik moet ook een nieuwe bol voor m`n kerststal schaapjes. Het is inderdaad prijzig!

Hoe gaat het met je schouder nu?
<<

Anoniem205

Bericht 11 Sep 2013 12:08

Re: Haak&Brei Topic

schouder is ruk...
maar goed, ik ga niet de hele dag liggen slapen en moet ook eea op de computer doen. Een voedingskussen er onder helpt trouwens enorm. En pijnstillers ok :D
<<

Anoniem205

Bericht 11 Sep 2013 12:37

Re: Haak&Brei Topic

hebben jullie tips/adviezen?
ik wil onderstaand patroon gaan haken, maar met welke garen zal ik dat doen? Catania Grande? Of Drops? Moet wel een groot beest worden natuurlijk en wordt voor op de babykamer bij een vriendin van mij.
http://www.etsy.com/nl/listing/58331994/crochet-pattern-owl-plush-pdf?ref=col_view
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 11 Sep 2013 18:29

Re: Haak&Brei Topic

Bedankt oreo verslikte me zodra ik de foto zag :razz: Fijn dat je toch nog wat jan haken hopelijk gaat het snel beter met je schouder en wat is die uil lief zeg!
En rush ik vrees voor jou.dat ik nog vaak met vragen zal komen. Heb nu en deel proberen te vertalen en het is nog wat lastig.
<<

Anoniem205

Bericht 11 Sep 2013 18:32

Re: Haak&Brei Topic

Siem schreef:Bedankt oreo verslikte me zodra ik de foto zag :razz: .


:lol:
Met recht een mislukte-pinguïn-die-op-een-uil-moet-lijken, toch? :thumbup:
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 11 Sep 2013 19:49

Re: Haak&Brei Topic

Oreo, wat een leuke uil! Ik zou dan voor Catania Grande kiezen want ik vind Drops verschrikkelijk haken.
Balen dat het niet goed met je schouder gaat. Doe voorzichtig! Maar ik snap wel dat je af en toe gewoon wilt haken.

Siem, dat wordt dus wachten tot je bestelling binnen is. Leuk!

Rush, laat je de kerststal hier wel zien? Ik ben benieuwd! :angel:

Hoe gaat het met de projecten van de andere meiden? Kenya, wil heb bij jou al lukken?

Ik ben nu met een aapje bezig! Heb ook nog een rammelaar liggen die ik alleen nog in elkaar moet zetten maar dat lukt door mijn duim nog even niet.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem 63

Bericht 11 Sep 2013 21:12

Re: Haak&Brei Topic

Leuk dat je het vraagt Angela. Helaas schiet het nog niet op hier. Maar ik begin de basis nu wel door te krijgen. Hopelijk binnenkort gewoon eens een lapje foutloos (zonder gaten enzo) haken en dan kan ik eens gaan kijken naar patronen. Al gok ik dat het eerste wat ik voor elkaar ga krijgen een pannelap of iets dergelijks zal zijn, haha.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 11 Sep 2013 21:42

Re: Haak&Brei Topic

Hier bezig met de stoomboot, alleen schiet het ook nog niet geweldig op. Door mijn hersenschudding kan ik mij slecht langere tijd concentreren op iets. Dus haak elke keer kleine stukjes.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 12 Sep 2013 07:01

Re: Haak&Brei Topic

Wat zitten jullie toch allemaal in de lappenmand, niet leuk!

Ik voel me zo'n kluns. Kwam er gister achter dat ik altijd de vaste verkeerd gehaakt heb. Sommige patronen leken al zo uit hun verband en ik maar niet snappen hoe dat kwam! Hoewel de knuffels wel lukten. Raar!
<<

Anoniem12

Bericht 12 Sep 2013 07:33

Re: Haak&Brei Topic

Romie schreef:Wat zitten jullie toch allemaal in de lappenmand, niet leuk!

Ik voel me zo'n kluns. Kwam er gister achter dat ik altijd de vaste verkeerd gehaakt heb. Sommige patronen leken al zo uit hun verband en ik maar niet snappen hoe dat kwam! Hoewel de knuffels wel lukten. Raar!

Wat deed je dan verkeerd?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 12 Sep 2013 07:47

Re: Haak&Brei Topic

Ik heb het even te druk gehad met mn studie om nog te haken :) en ik heb mijn regenboog helemaal uit moeten halen, omdat ik een telfout had gemaakt met mijn kleuren. :thumbdown: was geen heel drama geweest, maar ik wel dan dat ie perfect wordt natuurlijk. Ik denk dat ik em dalijk meeneem in de trein naar mijn werk!

Doe olifant is trouwens echt cute! Volgens mij heb ik daar ook een patroon van liggen...

Bij Pipoos verkopen ze trouwens wel haakkatoen, geen Catania, maar Katia. Het materiaal is hetzelfde, alleen de kleuren zijn iets anders. Maar het combineert prima met Catania.
december 2016
juli 2019
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 12 Sep 2013 11:39

Re: Haak&Brei Topic

Wol is binnen! Ik moet van mezelf eerst naar de UB en dan ga ik vanavond een eerste begin maken met de locomotief
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 12 Sep 2013 12:27

Re: Haak&Brei Topic

Rush schreef:
Romie schreef:Wat zitten jullie toch allemaal in de lappenmand, niet leuk!

Ik voel me zo'n kluns. Kwam er gister achter dat ik altijd de vaste verkeerd gehaakt heb. Sommige patronen leken al zo uit hun verband en ik maar niet snappen hoe dat kwam! Hoewel de knuffels wel lukten. Raar!

Wat deed je dan verkeerd?


Ik haalde de draad eerst door de eerste lus op de naald, daarna sloeg ik opnieuw om en haalde hem door beide lussen. Zo heb ik het ook echt geleerd maar kwam ook nooit uit met het garen dat voorgeschreven stond. Nu doe ik de draad direct door de 2 lussen halen en lijkt het meer op het plaatje uit het boek haha
<<

Anoniem12

Bericht 12 Sep 2013 12:28

Re: Haak&Brei Topic

Ohhhh, en soort van dubbele vaste ofzo? Vreemd! Dan had je ook wel veel werk met 1 steek zeker? haha!

Maar goed dat je er achter gekomen bent! :thumbup:
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 12 Sep 2013 12:57

Re: Haak&Brei Topic

Ja gaat een stuk sneller nu!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 12 Sep 2013 14:04

Re: Haak&Brei Topic

Het gaat lekker loop bij het eerste deel al vast.. Om er een beetje in te komen was ik begonnen met de vertaling van de wielen. En nu wilde ik dus beginnen aan het begin.

Maar wat is nu precies een foundation chain? Heb al op youtube zitten kijken en meerdere keren gezocht op google maar ik 'krijg' verschillende antwoorden. Is het nu een ketting van losse? Of moet je een stokje haken? Of is het een andere steek?

Er staat: work a foundation chain of 15 stitches and on it crochet a rectangle of 35 single crochet rows.
Maar wordt dit dan een lapje?
<<

Anoniem12

Bericht 12 Sep 2013 14:08

Re: Haak&Brei Topic

Een foundation chain is een ketting van losse inderdaad. Dat wordt dan een rechthoekig (rectangle) lapje zoals ik het begrijp.

*Dit zijn toch niet de wielen? Het is de 'base' van de kolenkar.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 12 Sep 2013 14:14

Re: Haak&Brei Topic

Rush schreef:Een foundation chain is een ketting van losse inderdaad. Dat wordt dan een rechthoekig (rectangle) lapje zoals ik het begrijp.


Bedankt! Dan had ik het in eerste instantie toch goed begrepen. Dat leek me ook het meest logische maar youtube en google brachten me aan het twijfelen :razz:
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 12 Sep 2013 20:04

Re: Haak&Brei Topic

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 12 Sep 2013 20:11

Re: Haak&Brei Topic

Wat mooi slakje! Welke naald en welk garen heb je daarvoor gebruikt?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 12 Sep 2013 20:15

Re: Haak&Brei Topic

Dankjewel. Ik heb Cascade met haaknaald 6mm gebruikt. Hij is lekker zacht.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 12 Sep 2013 20:38

Re: Haak&Brei Topic

Ik heb geen idee of en hoe ik hier rechtstreeks een youtube-filmpje kan plaatsen maar dit is de single foundation stitch waarmee je in feite de eerste twee toeren tegelijk haakt. Ik vind het zelf veel fijner dan een ketting van lossen en dan weer terug met een rijtje vasten!

http://www.youtube.com/watch?v=PY6Iy7gdVEM

Edit: al weet ik niet of het geschikt is voor zo'n patroon als deze want het onderste randje komt er iets anders uit te zien dan wanneer je met een ketting van lossen begint...
<<

Anoniem205

Bericht 13 Sep 2013 12:57

Re: Haak&Brei Topic

Mooi, Slakje! Heel schattig! Heb je ook een "aan-foto"? :)

Vandaag (of morgen) komt mijn echtstudio-bestelling! Jeuj! 10 bollen grande, voor de uil. En nog 4 bollen douce <3

Houdt iemand trouwens van heul ouderwetse patronen? :D Ik heb er een heleboel van Ravelry
<<

VeryCherry

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 213

Geregistreerd: 06 Sep 2013 09:55

Bericht 13 Sep 2013 13:36

Re: Haak&Brei Topic

En ook hier meld ik me weer, op verzoek van Rush :D
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers