Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als iemand niet kan zwijgen...

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Feb 2014 09:38

Als iemand niet kan zwijgen...

Er zit een vrouw in onze klas die niet kan zwijgen. Ze roept te pas en te onpas door de lessen heen, gilt antwoorden, geeft ongevraagd haar eigen mening en ervaringen (ik weet serieus haar financiële situatie, de tienduizend ziektes van haar kinderen, de stoelgang van haar man)financiële, vult de leerkrachten aan (wat vaak nog fout spook),... Het houdt nooit op, ze stoort de les continu, het is niet negeerbaar.

Ik zit hier om te leren, niet omnaar haar gemekker te luisteren. Ik ben niet de enige die zich eraan stoort. Ze is ondertussen door ons al enkele keren aangesproken hierover. Het helpt niet. Wat kunnen we nog doen?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem17

Bericht 19 Feb 2014 09:41

Re: Als iemand niet kan zwijgen...

Als je haar al meerdere keren hebt aangesproken op haar gedrag zonder resultaat zou ik vragen of de docent of een studiebegeleider haar erop aan wil spreken, misschien dat dat meer indruk maakt. Wat vervelend zeg! Bah!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Feb 2014 09:43

Re: Als iemand niet kan zwijgen...

Tja dat zijn lastige dingen. Ik zelf had er ook een handje van, door de ADHD nogal eens wat impulsief zeg maar. Maar ik vond het vervelend dat mensen dat irritant vonden dus wilde ik er wat aan veranderen.
Je kunt er alleen wat aan doen als ze het ook wíl veranderen.
Ik had op een gegeven moment een gesprek met een klasgenoot die zei: "Je bent een hele lieve meid, maar dat wat je doet wekt irritatie op om die en die reden." ik snapte dat heel goed want het wás ook gewoon irritant. Ik kon er alleen niet zo heel erg goed wat aan doen, het gebeurde voor ik er erg in had. Dus heb ik afgesproken met die klasgenote dat ze me dan een elleboogstoot of als ze ergens anders zat even een signaal zou geven en dan wist ik onmiddellijk: 'Oh ja, nu even kappen.'
Het klinkt een beetje gek misschien, maar ik vond het wel heel fijn om op die manier geholpen te worden, het voelde alsof ik het waard was om geholpen te worden in plaats van uitgekotst. En ik heb er veel van geleerd want inmiddels doe ik het meestal niet meer.
<<

Anoniem23

Bericht 19 Feb 2014 09:44

Re: Als iemand niet kan zwijgen...

Er zat bij mij in de werkgroep ook een kerel die echt overal doorheen lulde en ook echt onwijs onbeschoft de docent aan ging vullen en in de reden ging vallen alsof hij het allemaal beter wist. Op een gegeven moment heeft iemand gezegd van joh ik zit hier om van de docent te leren, als jij het allemaal beter weet wat doe je hier dan? Haha! Toen hield hij wel op en op een gegeven moment kwam hij ook niet meer.

Ik zou er dus wel wat van zeggen. Zolang je dat niet doet weet ze ook niet dat ze haar mond moet houden, blijkbaar. Maar als je dat dus al meerdere keren hebt gedaan zou ik naar de docent gaan en even overleggen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Feb 2014 09:44

Re: Als iemand niet kan zwijgen...

Elliot schreef:Als je haar al meerdere keren hebt aangesproken op haar gedrag zonder resultaat zou ik vragen of de docent of een studiebegeleider haar erop aan wil spreken, misschien dat dat meer indruk maakt. Wat vervelend zeg! Bah!


Ik vind dat nogal wat, het is toch niet alsof ze het doet om mensen te pesten mag ik aannemen. Ik zie het eerder als onvermogen om haar mond te houden. Dat kun je wel met de studiebegeleider bespreken, maar dat zou ik pas in hoge nood doen want het resultaat is waarschijnlijk dat ze zich doodongelukkig zal voelen en dat draagt meestal niet bij aan positieve veranderingen.
<<

Anoniem17

Bericht 19 Feb 2014 09:47

Re: Als iemand niet kan zwijgen...

Nou ja, dat weet je dus niet Pompoen. En als Slakje en haar klasgenoten al meerdere keren hebben aangegeven dat ze last hebben van haar drukke gedrag, en zij niets doet met die informatie, dan zou ik toch echt naar een docent stappen. Slakje zit daar om te leren en als een klasgenoot haar daarin belemmert vind ik het niet raar of overdreven om de docent daarbij te betrekken.
<<

Anoniem23

Bericht 19 Feb 2014 09:56

Re: Als iemand niet kan zwijgen...

Pompoen schreef:Tja dat zijn lastige dingen. Ik zelf had er ook een handje van, door de ADHD nogal eens wat impulsief zeg maar. Maar ik vond het vervelend dat mensen dat irritant vonden dus wilde ik er wat aan veranderen.
Je kunt er alleen wat aan doen als ze het ook wíl veranderen.
Ik had op een gegeven moment een gesprek met een klasgenoot die zei: "Je bent een hele lieve meid, maar dat wat je doet wekt irritatie op om die en die reden." ik snapte dat heel goed want het wás ook gewoon irritant. Ik kon er alleen niet zo heel erg goed wat aan doen, het gebeurde voor ik er erg in had. Dus heb ik afgesproken met die klasgenote dat ze me dan een elleboogstoot of als ze ergens anders zat even een signaal zou geven en dan wist ik onmiddellijk: 'Oh ja, nu even kappen.'
Het klinkt een beetje gek misschien, maar ik vond het wel heel fijn om op die manier geholpen te worden, het voelde alsof ik het waard was om geholpen te worden in plaats van uitgekotst. En ik heb er veel van geleerd want inmiddels doe ik het meestal niet meer.

Ik weet niet hoe de mevrouw in Slakje haar verhaal op haar verzoek reageerde maar volgens mij pakte jij het anders op dan die mevrouw doet. Jij staat er ook echt voor open en wil er graag wat aan doen met hulp van je klasgenoten, maar die mevrouw heeft dat volgens mij niet zo..
<<

Anoniem 52

Bericht 19 Feb 2014 10:39

Re: Als iemand niet kan zwijgen...

Verbaal bitchslappen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron