Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cursus ' u woont nu hier'

<<

Anoniem331

Bericht 10 Feb 2014 22:05

Cursus ' u woont nu hier'

Aangezien hier veel zorg en welzijnmedewerkers zijn, ben ik benieuwd of iemand van jullie deze cursus (al) heeft gehad?

Ik heb vandaag de eerste informatiedag gehad, en maak in Maart de start van de e-learning. Ik vond het echt een heldere kijk op de zaak, en ben echt benieuwd wat deze cursus ons brengt.
Deze cursus is geheel gericht op werken met mensen met dementie, en daar ligt voor ons de toekomst. Ik begreep dat er ruim 5500 mensen bezig, of al klaar zijn met de studie. Wellicht dat er hier iemand zit die er ook mee is of heeft gehad, en we zo wat informatie uit kunnen wisselen?

Het gaat om de cursus ' U woont nu hier' en die word gegeven door Gerke de Boer. www.gerkedeboer.nl
<<

Anoniem185

Bericht 10 Feb 2014 23:03

Re: Cursus ' u woont nu hier'

Ik heb er nog niets over gehoord, maar zie het wel als een nuttige bijdrage voor bijscholing op mijn weekendwerk, een kleinschalige woonvorm voor PG. Jammer dat het zo duur is, anders zou ik het nog wel interessant vinden om zelf aan te schaffen. Omdat mijn toekomst ook niet echt bij PG (en het kleinschalig wonen) ligt, is het voor mij niet echt van belang om de cursus te doen, maar ik denk wel dat het heel nuttig is als je dat werk doet.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Feb 2014 23:09

Re: Cursus ' u woont nu hier'

Wij krijgen de cursus stichting breed aangeboden. En dan alle werknemers van alle disciplines. Dus ook het keukenpersoneel, de rest van de facilitaire dienst, linnenkamer personeel, echt iedereen! Ik ben echt benieuwd wat het dus teweeg brengt. Zoals het vandaag uitgelegd werd, klonk het heel logisch.
<<

Anoniem185

Bericht 10 Feb 2014 23:10

Re: Cursus ' u woont nu hier'

Ik denk dat het iets heel positiefs kan teweegbrengen. Het lijkt mij ook fijn als onze stichting het zou aanbieden en dan zou ik er graag aan deelnemen!
<<

Anoniem331

Bericht 10 Feb 2014 23:19

Re: Cursus ' u woont nu hier'

Het is heel bijzonder om te gaan ervaren hoe de dementerende mens nu eigenlijk werkelijk in elkaar steekt.
Ik werd gewezen op de documentaire 'Berber' die ik binnenkort zal gaan kijken. Dat gaat over een dochter die haar dementerende moeder blijft verzorgen op de boerderij waar haar moeder altijd heeft gewoond. Deze documentaire laat schijnbaar duidelijk zien waarom het zo belangrijk is dat we kennis hebben van de achtergrond van onze bewoners/cliënten/patiënten.
<<

Anoniem 49

Bericht 13 Feb 2014 10:15

Re: Cursus ' u woont nu hier'

Het klinkt interessant!
<<

Anoniem331

Bericht 13 Feb 2014 10:23

Re: Cursus ' u woont nu hier'

Is het ook :)

Jammer dat we pas in Maart starten met de eerste module. Wel logisch op zich, omdat iedereen eerst de basisdag moet hebben gehad. Maar als je zo in de flow zit, is het leuker om gelijk door te gaan.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 14 Feb 2014 20:22

Re: Cursus ' u woont nu hier'

Ik kende het ook nog niet maar heb het boek net gedownload, als ik wat meer ruimte in mijn hoofd en agenda heb dan wil ik het wel eens lezen. Klinkt interessant!

De documentaire klinkt ook interessant. Persoonlijk vind ik ook dat er te weinig aandacht is voor het verleden van cliënten, ik hoef niet alles van A tot Z te weten maar achtergrondinformatie kan erg waardevol zijn, vooral wanneer er sprake is van (lichte) dementie of andere psychische problematiek. Het verklaart vaak een deel van het gedrag.
In onze ZLP's staat een heleboel informatie waarvan ik denk "wat moet ik er in hemelsnaam mee, is dit nou echt nuttig om te weten??" en andere dingen, zoals dus achtergrondinformatie, mis ik. Paar jaar geleden is een werkgroep hier druk mee bezig geweest, had daar graag aan deelgenomen maar helaas.

Succes met de cursus!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem 41

Bericht 18 Feb 2014 12:50

Re: Cursus ' u woont nu hier'

Angela schreef:Ik kende het ook nog niet maar heb het boek net gedownload, als ik wat meer ruimte in mijn hoofd en agenda heb dan wil ik het wel eens lezen. Klinkt interessant!

De documentaire klinkt ook interessant. Persoonlijk vind ik ook dat er te weinig aandacht is voor het verleden van cliënten, ik hoef niet alles van A tot Z te weten maar achtergrondinformatie kan erg waardevol zijn, vooral wanneer er sprake is van (lichte) dementie of andere psychische problematiek. Het verklaart vaak een deel van het gedrag.
In onze ZLP's staat een heleboel informatie waarvan ik denk "wat moet ik er in hemelsnaam mee, is dit nou echt nuttig om te weten??" en andere dingen, zoals dus achtergrondinformatie, mis ik. Paar jaar geleden is een werkgroep hier druk mee bezig geweest, had daar graag aan deelgenomen maar helaas.

Succes met de cursus!


Waar heb jij het boek gedownload?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers