Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweelingen topic

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Okt 2013 14:27

Re: Tweelingen topic

Lana, ik doe wel heel veel alleen met ze ja. Ik moet ook wel natuurlijk. Ik ga alleen niet alleen met ze zwemmen omdat ik dat te gevaarlijk vind. En laatst ging ik naar het circus dan ga ik ook niet alleen. Peuterdans ga ik idd ook alleen, laatst was de eerste keer en mijn vriend was toevallig thuis dus toen is hij even mee gaan kijken.

Maar ik ga alleen naar ballorig/kinderboerderij/speeltuin en dat soort dingen. Ook alleen op visite idd. Bij ballorig lopen ze idd heen en weer maar dat mag ook gewoon, ik ga altijd ergens zitten waar ik ze kan zien maar vaak loop ik er wel even achteraan even kijken of het goed gaat. Kinderboederij is verder afgesloten dus kunnen ze niet uit weg lopen. Dus dan laat ik ze vaak maar gaan, ik kan ze zien en eigenlijk is het altijd wel goed gekomen. Maar het is ook niet zo dat ze bewust bij me wegrennen en niet meer terug willen komen.
:heart: :heart: 2011
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Dec 2013 21:59

Re: Tweelingen topic

Even up voor Romie
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 16 Dec 2013 19:31

Re: Tweelingen topic

Oh dankje Dora, had dit topic met de zoekfunctie opgezocht en had hem helemaal doorgelezen toen ik jou upje pas zag!

Hier meld zich een (als het allemaal goed mag gaan) nieuwe tweelingmama. We hebben al een zoontje van net 2. Ben nu ongeveer 8,5 week. Morgen hebben we de eerste afspraak bij de gynaecoloog, erg spannend. We zijn ons, misschien wat vroeg, aan het oriënteren op duowagens, maar ze zijn zo duur! We kijken al wel 2de hands, maar we komen er niet echt uit! Welke wagen hebben jullie, wat zouden jullie aanraden?
<<

Anoniem64

Bericht 16 Dec 2013 20:54

Re: Tweelingen topic

Wij hebben de urban jungle, aanrader, erg fijn. Wel tweedehands gekocht. Onze mag weg dus als je toevallig in overijssel woont? ;)
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 16 Dec 2013 21:00

Re: Tweelingen topic

Nee, woon in Limburg helaas. Heeft de urban jungle 2 reiswiegjes of van die babynestjes?
<<

Anoniem124

Bericht 16 Dec 2013 21:10

Re: Tweelingen topic

Wij hebben de koelstra duowagen. Woon ook inlimburg, maar mijn tweeling is nog klein dus verkoop m nog niet. Woon je in noord, midden of zuid?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 16 Dec 2013 21:19

Re: Tweelingen topic

Ik woon in noord-limburg. Heb nu gemaild op een urban jungle met duoreiswieg via marktplaats, ben benieuwd. We gaan proberen alles een beetje in etappes te kopen, want ook al hebben we al 1 kindje, er moet toch nog het een en ander aangeschaft worden!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Dec 2013 21:23

Re: Tweelingen topic

Wij hebben easywalker bevalt ook goed!

Ook nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Zit het bij jullie in de familie?
:heart: :heart: 2011
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 16 Dec 2013 21:37

Re: Tweelingen topic

Oh ik wil natuurlijk helemaal bij dit groepje horen en tegelijkertijd ben ik vreselijk slecht in dit soort praat topics.
Ik ga m'n best doen!
Met terugwerkende kracht in versnelde vorm;

M-train; jaaaa ik heb tot 2,5 alle visite overgeslagen. Vreselijk. Met zweet op m'n hoofd en klotsende oksels achter die boeven aan. Geen normaal gesprek mogelijk en maar blijven lachen. Vreselijk. De jongens voelde mijn onrust en werden nóg erger.
Tweelingen hebben idd veel meer drang naar het bepalen van een eigen plekje. Ik heb er veel over opgezocht en ben naar conferenties geweest van het NVOM. Is bekend, en ontzettend lastig. Aan ons de schone zaak je aandacht zoveel mogelijk te verdelen!

Ook hier een urban jungle....

En wat zag ik nog meer....... Oja taaltje! De mijne lopen nog steeds bij logopedie omdat zij een eigen taal hanteren. Ze begrepen elkaar en hebben daardoor klanken niet helemaal goed overgenomen. Ze zijn sinds een klein jaar pas goed verstaanbaar.

Zo, mijn kick off., nu ga ik mijn best doen! :razz:
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 16 Dec 2013 21:50

Re: Tweelingen topic

Studiebol, dankje! Het zit bij ons niet in de familie, vorig jaar is mijn schoonzus wel even zwanger geweest van een tweeling maar dat is met 6 weken al misgegaan met 1 kindje helaas. Wel heel erg toevallig dat ik nu ook een tweeling verwacht.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 16 Dec 2013 23:00

Re: Tweelingen topic

Haha Happinaz, je bent weer helemaal bij ;).

Romie, gefeliciteerd!! Wat een verrassing!
Wij hebben de Bugaboo Donkey, maar ik weet niet of die al tweedehands te krijgen is. Ik vind het echt een geweldige wagen en zijn geld dubbel en dwars waard.
Afbeelding
<<

Anoniem124

Bericht 16 Dec 2013 23:10

Re: Tweelingen topic

Happinaz schreef:Oh ik wil natuurlijk helemaal bij dit groepje horen en tegelijkertijd ben ik vreselijk slecht in dit soort praat topics.
Ik ga m'n best doen!
Met terugwerkende kracht in versnelde vorm;

M-train; jaaaa ik heb tot 2,5 alle visite overgeslagen. Vreselijk. Met zweet op m'n hoofd en klotsende oksels achter die boeven aan. Geen normaal gesprek mogelijk en maar blijven lachen. Vreselijk. De jongens voelde mijn onrust en werden nóg erger.
Tweelingen hebben idd veel meer drang naar het bepalen van een eigen plekje. Ik heb er veel over opgezocht en ben naar conferenties geweest van het NVOM. Is bekend, en ontzettend lastig. Aan ons de schone zaak je aandacht zoveel mogelijk te verdelen!

Ook hier een urban jungle....

En wat zag ik nog meer....... Oja taaltje! De mijne lopen nog steeds bij logopedie omdat zij een eigen taal hanteren. Ze begrepen elkaar en hebben daardoor klanken niet helemaal goed overgenomen. Ze zijn sinds een klein jaar pas goed verstaanbaar.

Zo, mijn kick off., nu ga ik mijn best doen! :razz:


Ok ik ben niet up to date! Wat is nvom? En heb je daar toevallig nog literatuur van?
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 16 Dec 2013 23:19

Re: Tweelingen topic

Nederlandse vereniging voor ouders van meerlingen.
Er is een uitgebreide website maar ook een tijdschrift.
Beetje suf wel, maar soms ook wel fijne artikelen voor erkenning enzo.
Kost geloof ik 20 euro per jaar, prima vind ik.
<<

Anoniem64

Bericht 16 Dec 2013 23:41

Re: Tweelingen topic

Ik ben ook lid van de NVOM.

Vind het blad qua foto's en sommige verhalen best leuk, maat de column 1, 2, 3-ling hangt me de keel uit. Hockey, zeilen, vioolles, scouting, noem maar op. Beetje over the top. Weinig nuttigs over ervaringen, mijn mening dan.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 16 Dec 2013 23:45

Re: Tweelingen topic

Sterrin_ schreef:Ik ben ook lid van de NVOM.

Vind het blad qua foto's en sommige verhalen best leuk, maat de column 1, 2, 3-ling hangt me de keel uit. Hockey, zeilen, vioolles, scouting, noem maar op. Beetje over the top. Weinig nuttigs over ervaringen, mijn mening dan.


Klopt hoor, ben ik helemaal met je eens!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 17 Dec 2013 00:12

Re: Tweelingen topic

Er is 19 januari ook een informatieve meerlingendag van het NVOM, in Amsterdam.
Is iemand hier wel eens geweest?
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Feb 2014 20:35

Re: Tweelingen topic

Lana zie het nu pas, maar ben jij er nog geweest?

Hoe gaat het met de tweelingen en hun mama's?

Hier is het wisselend van twee enorme monsters tot twee super lieve goed luisterende dames :)
Lastige vind ik soms wel dat ze echt vaak het zelfde willen, de een heeft laatst gespuugd dus bed verwisseld dan wilde ander dat ook ja jemig dat hoeft toch niet, daar hebben we dan wel wat discussies over.

Verder vind ik het zo leuk dat ze steeds meer gaan praten, ze kunnen al voor kleine stukjes vertellen wat ze op een dag gedaan hadden en onder het eten hadden ze een discussie samen want ze waren op pad geweest en zij zaten in de bolderkar en volgens de een zat een ander jongentje er ook bij in, maar volgens de ander was de kar vol en zat hij in de kinderwagen :)

Ze willen ook graag veel zelf doen, zelf broek uit doen, en de sokken, zelf toetje eten, erg leuk om te zien!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem64

Bericht 17 Feb 2014 22:10

Re: Tweelingen topic

Hier gaat het goed buiten de omstandigheden om.
We krijgen door dit alles wel een dna-test, dus dan weten we meteen of ze 1-of 2-eiig zijn. Ben zeer benieuwd. Ze vonden dit toch wel belangrijk en we zitten daarvoor in het juiste ziekenhuis. :)

Hier zijn ze ineens gaan praten, het heeft even geduurd maar ze gaan hard nu. Verder zijn ze zo lief voor elkaar. De jongste heeft echt steun aan de oudste, bij handelingen houdt ze haar handje vast. Erg schattig en in het ziekenhuis zijn ze ook elke keer ontroerd. :) Blijft bijzonder om te zien die speciale band.
<<

Anoniem18

Bericht 17 Feb 2014 22:25

Re: Tweelingen topic

Ah, wat lief Sterrin! Ik zit hier echt even met een brok in mijn keel. :hug:
<<

Anoniem64

Bericht 17 Feb 2014 22:34

Re: Tweelingen topic

Darius schreef:Ah, wat lief Sterrin! Ik zit hier echt even met een brok in mijn keel. :hug:


Ja het is ook echt elke keer weer ontroerend. Ze vraagt er ook om en ze staat klaar. Net ook weer met temperaturen en daarna een zetpil. Maar de andere 2 staan ook direct voor haar klaar om haar hand vast te houden trouwens.
Vanmiddag moest ik haar oogje schoonmaken, dus toen riep ze om haar broer. Dat mocht tweelingzus even niet. En ze doen het alledrie direct voor haar, zonder gezeur. Erg lief.

Bij de prothesemaker kregen we zelfs te horen dat ze dit nog nooit zo had meegemaakt. Ze vond het heel warm, en het liet zien dat de ziekte en de prothese echt iets is wat bij ons gezin hoort, volgens haar.
Voor ons was het heel gewoon dat ze haar zo erdoor helpen, maar toch doet zo'n compliment je dan goed.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 17 Feb 2014 23:46

Re: Tweelingen topic

Wat bijzonder Sterrin. Ook 'fijn' voor alle kids, dat ze hun zusje zo bij kunnen en willen staan. Lijkt me ook goed en fijn voor hun verwerking, en voor jullie als ouders ook mooi om te zien, dat soort momentjes, tussen alle ellende door. Hoe gaat het nu met haar, en met jullie?
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 18 Feb 2014 00:11

Re: Tweelingen topic

Wat ontzettend mooi om te lezen Sterrin, dat jullie zoveel steun bij jullie gezinnetje vinden en de kinderen op hun manier bij elkaar. Klinkt heel erg liefdevol.
Ik gok dat je meiden 1 eiig zijn en wat denk je zelf?

Studiebol: Hier helemaal hetzelfde. Het zijn hele leuke, lieve kinderen met hun ondeugende streken erbij, haha. Stiekem vind ik het wel heel grappig ( wat ik natuurlijk niet laat merken ;) ). Voorheen konden ze nog wel regelmatig in elkaars vaarwater zitten, maar tegenwoordig zijn ze heel leuk en lief met elkaar ( niet altijd hè, het blijven broer en zus!! ). Knuffelen en kusjes geven. En dochter ontfermt zich regelmatig over haar broertje, haha. Kom maar 'naam', dat mag niet 'naam', kom maar zitten bij 'eigen naam', haha. Soms geeft ze hem ook hapjes eten of als hij even naar de gang moet, dan regelt zij het wel even, haha. Ik zeg dus ook regelmatig dat 'naam zoon' dat zelf wel redt en dat mama het alleen wel redt ;).
Ze praten ook erg goed hier, ik verbaas me erover wat ze weten en kunnen zeggen en hoe duidelijk het al is. Vooral dochter heeft hele verhalen. Heel erg leuk!

Verder zijn we net terug van een midweekje weg. Daar liepen trouwens 2 gezinnen met een 1 eiige meisjesdrieling. Heel bijzonder om te zien.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Feb 2014 21:18

Re: Tweelingen topic

Sterrin, wat bijzonder! Wat lief en geweldig om te lezen dat jullie kids elkaar ook zo steunen, ontroerend!

Lana, leuk midweekje weg gehad?
Leuk dat ze bij jou ook zo kletsen! Het is soms om gek van te worden vind ik maar ik vind het ook wel heel gezellig.
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers