Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rommelende maag

<<

Anoniem170

Bericht 05 Feb 2014 20:04

Rommelende maag

Sinds een tijdje heb ik een rommelende maag. S'ochtends gaat het meestal goed, maar smiddags constant gerommel. Ik werk op kantoor en vind het best genant worden constant die geluidjes.. Het is ook niet dat ik altijd honger heb, ik eet verder ook genoeg. Iemand tip aan wat het kan liggen misschien? Wat ik beter wel en niet kan eten bijv?
<<

Anoniem168

Bericht 05 Feb 2014 20:21

Re: Rommelende maag

Eet je wel verspreid? Dus niet maar 3x per dag? Je kan namelijk beter elke twee uur iets eten dan in één keer heel veel.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 06 Feb 2014 08:53

Re: Rommelende maag

Vervelend! Ik heb het ook weleens als ik in bed lig op op de bank tv zit te kijken. Vroeger had ik het tijdens tentamens. Vreselijk, in zo'n stil lokaal. Het waren dan vaak gewoon mijn darmen die aan het werk zijn. Heb geen tips.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 09 Feb 2014 13:59

Re: Rommelende maag

Oh ik ken het echt..sinds ik meer kleinere porties eet heb ik het niet meer.
2016
<<

Anoniem 63

Bericht 17 Feb 2014 21:35

Re: Rommelende maag

Ik ken het, maar ik heb dan ook PDS. Het is overigens niet je maag die rommelt, maar je darmen. Het kan zijn dat er veel lucht in zit (wat betekent dat rustiger eten en vermijden van voedsel en drank dat gasontwikkeling bevorderd zou kunnen helpen). Het kan ook zijn dat je inderdaad teveel tegelijk of juist te weinig hebt gegeten. Het kan dan inderdaad helpen om elk uur iets te eten, bijna continu je darmen aan het werk houden dus. Je kunt ook uitzoeken of het samenhangt met bepaald voedsel. Ik krijg soms rommelende darmen van pittig eten, suiker en van teveel drinken achter elkaar.

Dit zijn overigens allemaal eigen ervaringen hoor, ben natuurlijk geen dokter ;)
<<

Anoniem280

Bericht 17 Feb 2014 22:11

Re: Rommelende maag

Mijn darmen rommelen de laatstetijd ook veel, geen idee wat het kan zijn, morgen eerst maar de ct scan afwachten, komt vast wel iets uitrollen.
<<

Anoniem36

Bericht 17 Feb 2014 22:49

Re: Rommelende maag

Dit is herkenbaar! Heb het de laatste tijd ook, maar ik heb geen honger. Vaak gaat het na wat water drinken wel weer over. Ik ben bezig met afvallen en dacht eerst dat het daaraan lag, omdat mijn lijf wende aan het nieuwe etenspatroon. Maar dat doe ik nu alweer een paar maanden, dus dan zou m'n maag toch wel gewend moeten zijn?

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers