Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem44

Bericht 15 Feb 2014 19:22

Re: Het hardlooptopic

Jip: Ik weet niet meer precies in welke schema's dat allemaal stond, ik heb de laatste maanden zoveel schema's doorgenomen, omdat ik meer wilde weten over de overeenkomsten tussen al die verschillende opbouwen. Volgens mij zeggen zowel Evy als Renate het in elk geval wel eens tijdens een intervaltraining. Verder moet ik toegeven dat het ook gewoon soms heel lekker voelt om echt even die kracht in je benen te voelen en te ervaren hoe snel je eigenlijk kunt lopen.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 16 Feb 2014 11:01

Re: Het hardlooptopic

Ik heb net een rondje hardgelopen, maar ik kreeg steken in mijn zij en ik werd misselijk, dus ik heb minder ver gelopen dan ik wilde. Jammer, maar volgende keer beter.

Het is wel heerlijk weer om te lopen met dat zonnetje.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 16 Feb 2014 11:16

Re: Het hardlooptopic

Zonnetje> dat is vervelend dat je last kreeg. Heb je van te voren wat gegeten en gedronken?

Hier gaat het hardlopen al 2 dagen niet. Wel flink stuk lekker gewandeld. Ik heb bij rennen last van onderbeen. Vrijdag merkte ik op het werk met bepaalde beweging dat ik last had. Gisteren en vandaag toch geprobeerd maar nee ik ben dus maar gaan wandelen. Dan heb ik geen last.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Feb 2014 11:33

Re: Het hardlooptopic

Ik ga het weer proberen op te pakken. Ik mis het niet echt, maar wel variatie in bewegen. Dus ga er weer bij hardlopen.
Het viel me net vies tegen. Ik moet weer een nieuw rondje zoeken omdat ik verhuist ben en ik begon gelijk met vals plat omhoog. Gevolg binnen 1 nummer al een behoorlijk hoge ademhaling en daar niet meer uit gekomen.
Uiteindelijk een rondje van 3 km gelopen in 20 minuten. Dus niet zo heel slecht als ik bedenk dat ik al 3 maanden minimaal niet meer heb gelopen. Hopelijk dinsdag of woensdag beter. Afhankelijk of ik moet werken.

Het was verder wel leuk leuk omdat ik nu ook stukken door het bos kan lopen, woon daar echt ongeveer tegen aan. Ik moet zeggen, het liep wel een stuk prettiger op het bospad. Behalve dan de blubber hier en daar.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 16 Feb 2014 11:38

Re: Het hardlooptopic

Heerlijk om zo in het zonnetje te lopen!
Mijn bedachte rondje van 11km werd er eentje van 5.
Erg veel last van de harde wind en kon mn koppie er niet naar zetten om nog door te lopen.
Volgende keer beter :).
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 16 Feb 2014 11:56

Re: Het hardlooptopic

@Ibbel: Ik ging meteen na het ontbijt, dus ik denk dat dat niet zo'n slimme keuze was. Nu had ik niet heel veel gegeten, maar ik had denk ik toch beter even kunnen wachten.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 16 Feb 2014 12:06

Re: Het hardlooptopic

Zonnetje schreef:@Ibbel: Ik ging meteen na het ontbijt, dus ik denk dat dat niet zo'n slimme keuze was. Nu had ik niet heel veel gegeten, maar ik had denk ik toch beter even kunnen wachten.


Oh ja dat kan heel goed daar aan liggen dan idd. Dan ben je te snel gegaan.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Feb 2014 13:34

Re: Het hardlooptopic

Gisteren heb ik op aanraden van de fysio voor het eerst sinds bijna 2 maanden weer hardgelopen (3 x 3 minuten).
Het gaat de goede kant op met mijn blessure, ik had geen pijn tijdens en na het hardlopen, alleen ik merk wel dat mijn conditie erg achteruit gegaan is.
Ik heb nog wel de podcasts van Evy liggen, dus die pak ik er eerst wel weer even bij om weer op te bouwen.
Deze week nog een afspraak bij de fysio. Wellicht dat ze me nog wat tips mee kan geven en dan hoop ik dat ik weer kan opbouwen met hardlopen.
Wel een lekker gevoel dat ik nu weer 'los' kan.
<<

Anoniem24

Bericht 17 Feb 2014 15:41

Re: Het hardlooptopic

Wat fijn dat je eindelijk weer mag gaan hardlopen. Wat voor blessure had je?

Ik ben vandaag voor de eerste keer bij de fysio geweest. Zij heeft bevestigd waar ik al bang voor was. Er zit te veel spanning in de spieren en het bindweefsel van mijn onderbenen waardoor ik al vanaf jonge leeftijd snel last heb van mijn onderbenen na lang lopen etc. en door het hardlopen van de afgelopen weken is het zo geïrriteerd geraakt dat ik nu continu pijn heb. Ook knikken mijn knieën wat naar binnen als ik hurk wat volgens haar aangeeft dat de spieren aan de binnenkant van mijn schenen te kort/gespannen zijn. Er is gelukkig wel wat aan te doen en volgens haar moet ik uiteindelijk ook 'gewoon' kunnen hardlopen zonder pijn maar dan moet er wel iets aan gedaan worden. De pijn kan met alleen rust wel weg gaan maar als ik er verder niks mee doe zal het bij de eerste keer hardlopen weer meteen terug zijn.
Ik mag minimaal 6 weken niet hardlopen om de irritatie die er nu zit helemaal te laten herstellen, ik mag/moet wel pijnvrij bewegen (dus gelukkig wel zwemmen, fietsen en yoga maar niet te lang wandelen, niet springen etc.) en ik moet zorgen dat mijn onderbenen ten alle tijden goed warm blijven (wat min of meer betekend dat ik vanaf nu continu met beenwarmers rondloop). Vanaf volgende week gaat ze me oefeningen aanleren om mijn spieren te verstevigen en op te rekken en gaat ze een poging doen om het bindweefsel wat losser te krijgen door massage (en daar zie ik nog het meeste tegenop want vandaag deed ze me al gruwelijk pijn met alleen voelen hoe ver het vast zat).
En als de pijn helemaal weg is en de oefeningen plus massage hebben gewerkt dan gaat ze me begeleiden met opnieuw opbouwen van hardlopen.

Ergens niet fijn om te horen dat ik de komende tijd weinig mag doen, maar aan de andere kant wel fijn dat ze er nagenoeg van overtuigd is dat het iets is wat verholpen kan worden en dat ik uiteindelijk moet kunnen hardlopen zonder pijn.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Feb 2014 20:45

Re: Het hardlooptopic

Jeetje Fiwen, wat vervelend! Echt een tegenvaller zeg. Wel goed nieuws dat het waarschijnlijk verholpen kan worden maar ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. Jammer dat je voorlopig niet meer mag hardlopen maar gelukkig mag je nog wel anders bewegen. Op wat voor termijn kan het verbeteren? Wek goed dat je daarna begeleiding krijgt bij het opbouwen van het hardlopen.

Net terug van hardlopen, het was er perfect weer voor en het ging erg goed! Zo goed dat ik nu overweeg met de ladiesrun mee te doen. Het is voor mij alleen erg ver weg dus hopen dat ik wat hardlopende vriendinnen zover kan krijgen om mee te gaan. Denk dat ik dan wel voor de 5 km ga, dat vind ik eerst wel pittig genoeg.
<<

Anoniem38

Bericht 17 Feb 2014 20:50

Re: Het hardlooptopic

Die schenen zijn heel vervelend en hardnekkig! Toen ik begon met lopen kreeg ik er last van. Toen had ik er nog geen verstand van en liep ik van de ene sportarts naar de andere, van podoloog naar weer een paar nieuwe schoenen. Niks hielp. Uiteindelijk tijdens mijn opleiding zeer gepijnigd door een docent en sindsdien nooit meer last gehad!
<<

Anoniem44

Bericht 19 Feb 2014 13:01

Re: Het hardlooptopic

Ik heb vanochtend 19 km gelopen in iets meer dan 2 uur. Dit was de laatste lange duurloop voor mijn halve marathon over 2 weken. Nu ga ik twee weken taperen, dat betekent dat ik de omvang van mijn trainingen verminder, maar wel de intensiteit hoog houd. Ik vind het wel fijn om even een stap terug te doen, want vond het wel heftig deze afgelopen vier weken. Zoveel hardgelopen!

Gelukkig gaat het wel heel goed, dus die halve marathon ga ik sowieso uitlopen, het is alleen afwachten of ik een snellere tijd kan neerzetten dan afgelopen keer. De vorige keer liep ik 2:20, nu zou ik graag onder de 2:10 duiken. Het liefst gewoon een vlakke race met een snelheid van 10 km per uur, dan kom ik uit op 2:06, maargoed je bent altijd wel tijd kwijt met drinken en misschien even naar de wc gaan.

Jip, denk je dat dit haalbaar is, of heb je nog goede tips voor me?
<<

Anoniem38

Bericht 19 Feb 2014 13:10

Re: Het hardlooptopic

Geen idee of het haalbaar is voor jou..
<<

Anoniem301

Bericht 19 Feb 2014 13:46

Re: Het hardlooptopic

Urban Naked schreef:Ik zit dus in m'n eentje op RunKeeper :(

Nietes!
<<

Anoniem301

Bericht 19 Feb 2014 13:47

Re: Het hardlooptopic

Ik ben dus ook weer begonnen. In de winter ren ik nauwelijks tot niet. Vind het erg saai om hard te lopen in het donker. Tweede Kerstdag was de laatste keer. Zondag weer voor het eerst gerend, 35 minuten. En gisteren 42. Ging lekker! Het is nog wel donker als ik ga rennen, maar ik weet dat dat niet lang meer duurt.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Feb 2014 08:32

Re: Het hardlooptopic

Lopen jullie graag op harde of zachte grond? Ik had het er van de week met een vriendin over. Zij zei dat ze graag op zachte grond loopt. Dus gister een stuk over houtsnippers gelopen, maar ik vond het een stuk zwaarder.
Is het 1 ook beter voor bijv je knieën? Of maakt dat niet uit.

Gister les 16 van Evy gelopen. Was echt pittig! Moest nu opeens 2 x 7 minuten lopen ipv 5.

Ik vraag me af of het me lukt om voor 1 juni 7,5 km te kunnen lopen. Heb er een hard hoofd over in.
<<

Anoniem44

Bericht 22 Feb 2014 12:47

Re: Het hardlooptopic

@Carrie: Wat goed dat je het weer hebt opgepakt en ook dat je gelijk alweer 42 minuten heb kunnen lopen! Dan moet je wel een aardige basisconditie hebben, of ben je wel andere sporten blijven doen?

@Jans: Ik loop zelf het liefste op harde grond, maar het schijnt ook goed te zijn om soms even op zachtere ondergrond te lopen, daar wordt je sterker van. Het is inderdaad zwaarder (tenminste dat vind ik). Ik heb wel eens gelezen dat zachtere grond beter is voor je knieën omdat het de schokbelasting zou verkleinen. Toch kan ik me voorstellen dat houtsnippers ook zwaar kunnen zijn voor je knieën, omdat je steeds kleine aanpassingen moet maken en je dus ook je kniegewricht anders gebruikt.

Ik ben nu lekker wat rustiger aan, aan het doen. Ik voel wel dat mijn lichaam behoefte heeft aan wat rust. Ik doe nog wel kortere loopjes van een minuut of 30-45, maar niet meer dat hele lange werk.
<<

Anoniem38

Bericht 22 Feb 2014 15:57

Re: Het hardlooptopic

Offroad vraagt in sommige gevallen meer coördinatie en kracht. Het is ook fijn voor mensen met scheenbeenklachten. Maar dan moet je een gewoon bospad hebben en niet zoals bij mij dikke drek.

Morgen heb ik weer een lange duurloop van 1:45 staan. Vandaag 3uur gemountainbiked
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 22 Feb 2014 16:17

Re: Het hardlooptopic

Vanmiddag weer gelopen. Hetzelfde rondje als dinsdagavond (ong 6 kilometer), maar men, ik had het zoo zwaar. Na 25 minuten moest ik stoppen voor de spoorwegovergang en ik was blij dat ik even kon uitpuffen. Hopelijk gaat het volgende week weer beter, want dit was echt niet fijn.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Feb 2014 21:47

Re: Het hardlooptopic

-ED- schreef:@Carrie: Wat goed dat je het weer hebt opgepakt en ook dat je gelijk alweer 42 minuten heb kunnen lopen! Dan moet je wel een aardige basisconditie hebben, of ben je wel andere sporten blijven doen?
.


Nee doe verder geen andere sporten, het valt me zelf ook elke keer weer mee, na een 'winterstop'. Wel doe ik alles op de fiets.

@Jans, het liefst ren ik op een fietspad, asfalt dus.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 23 Feb 2014 21:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 23 Feb 2014 20:57

Re: Het hardlooptopic

Ik ren ook altijd op asfalt, misschien later nog eens op zachtere grond proberen.

Jans, dat is ook mijn volgende les volgens mij. Het wordt nu wel steeds langer en soms ook pittig maar wel heel fijn dat het steeds weer lukt.

Zag net dat er in april hier in de buurt een hardloopwedstrijd wordt georganiseerd, 5 en 10 km. Denk dat ik wel mee ga doen (5 km), dat moet tegen die tijd wel lukken. Heb niet de illusie dat ik ga winnen hoor, doe puur mee om het meedoen (kans is groter dat ik laatste word).
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 23 Feb 2014 21:07

Re: Het hardlooptopic

Ook ik ren het liefst op een harde ondergrond. Ik heb vanochtend 5,5 km interval training gedaan: 1 minuut flink versnellen, 2 minuten rustig joggen. Het was echt heel vermoeiend, maar wel fijn.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2014 21:17

Re: Het hardlooptopic

Haha doet me denken aan mijn moeder Loekie. Ik zei dat ik mee ging doen met een 10k hardloopwedstrijd. Zei ze "ik hoop dat je wint!"
<<

Anoniem38

Bericht 23 Feb 2014 22:00

Re: Het hardlooptopic

Daarom noem ik het voor mezelf nooit een wedstrijd ;)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Feb 2014 10:53

Re: Het hardlooptopic

Zo ik heb er weer 6,8 km op zitten in 45 minuten. Ik was dit weekend weg maar had m'n hardloopschoenen meegenomen want er zat een fitnessruimte in m'n hotel. Maar zo'n loopband is dus niet te vergelijken met écht hardlopen :) Ik bakte er niets van op die band, vond het ook heel stom.
Maar nu net dus even goed gelopen, ging lekker ook.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers