Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Feb 2014 22:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gizmo schreef:
Linnie schreef:Voedings bh's moet je pas aanschaffen als je bijna moet bevallen. Ik heb groei bh's aangeschaft bij de hema, en ze zitten heerlijk. Ze kosten ongeveer 12 euro.


Ah, groei bh's, ik wist niet eens dat die bestonden, dacht dat dat hetzelfde was als voedingsbh's. :D
Ik zal er eens naar gaan kijken, dank je!


Dat van die voedingsbh's kreeg ik van een medewerkster van de Hema te horen. Ik wist het ook niet hoor.
Ik heb een aantal jaar geleden een borstvergroting laten doen, en aangezien mijn moeder niks had voor ze zwanger was van mij en in de zwangerschap wel wat meer borst kreeg, merk ik dat ik erg op mijn moeder lijk. Ik zie al in de spiegel dat ze wat gegroeid zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem15

Bericht 16 Feb 2014 12:24

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik ben vandaag precies 10 weken zwanger en nog hartstikke onzeker, helaas.

Vind het stiekem een beetje irritant hoeveel mensen er spullen aan mij willen verkopen. Berichtjes via facebook van collega's, via schoonouders waar mensen het aanbieden, familie + verdere familie, vrienden. Allemaal willen ze hun kinderkamers kwijt, hebben ze kinderwagens te koop, eventuele kleertjes + andere spullen.
Dit is echt irritant om de hele tijd af te wimpelen want ik wil dat allemaal niet overkopen. Ik wil straks over een tijdje samen met mijn man op onderzoek uit dat heeft toch charme? Hoeft dan ook echt niet duur! Iemand wilde ook al van een cadeaubon af. En allemaal willen ze er geld voor.

Hadden jullie dit ook zo erg ? Het is nog zo pril allemaal.

Of denk ik nu overdreven? Vind het echt wel vriendelijk hoor.

Kleertjes zou ik straks best over willen nemen over een tijdje als ik weet wat het geslacht is van goede bekenden.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 16 Feb 2014 12:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hahaha, Rituals, dat van die spullen herken ik. Allemaal hartstikke lief bedoeld maar vervelend om alles af te wimpelen als je er geen interesse in hebt. Het meeste wat ik voorbij zie komen is ook totaal mijn smaak niet dus meestal zeg ik dat ik al iets op het oog heb of al iets gekocht of besteld heb.
<<

Anoniem15

Bericht 16 Feb 2014 12:40

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik vind het gewoon nog veels te vroeg ook haha..

Een zus van schoonmoeder het eerste wat ze zei in 1 berichtje was proficiat en huppeldepup heeft nog een nieuwe kinderwagen te koop, interesse? Ik was pas 8 weken :-S meteen de prijs erbij ook.

En van collega's voelt het zo ongemakkelijk die berichtjes soms denk ik had ik het nog maar niet vertelt !!

En ik wil zelf uitzoeken met mijn man! Haha..
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 16 Feb 2014 13:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dat lijkt me erg lastig Rituals. Ik heb dit gelukkig niet meegemaakt!! Ik zou er ook een beetje gek van worden denk ik!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 16 Feb 2014 17:29

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@Pluis, fijn dat de sollicitatie goed ging! Voor 6/7 maanden zou inderdaad goed uitkomen qua tijd. Hopelijk krijg je goed nieuws deze week.
Heb nog geen idee hoe stuwing voelt, maar had vandaag zelfs pijn in mn borsten toen we met de auto over een paar drempels gingen. Bh's zitten ook echt niet lekker meer, heb een bh bij de Hema besteld, hopelijk snel binnen.

@Leda, ben nog steeds misselijk helaas ja. Niet constant hoor, moet echt om het uur wat eten, dan hou ik het 'op peil' zeg maar dat het niet erger wordt.
Wij hebben de zwangerschap met 6,5 week aan de ouders/zussen verteld, kon niet langer wachten :D De reacties zijn inderdaad erg leuk! De rest krijgt het pas na een goede echo of 12 weken te horen.
Ik herken je twijfel heel erg! Dacht ook wel dat ik er aardig nuchter onder kon blijven, not...

@Muppetje, hopelijk is je zoon inmiddels wat opgeknapt en hebben jullie wat meer kunnen slapen?

@SarahKey; Ik kijk van niks meer op wat zwangeren lekker vinden om te eten ;)

@Rituals: Heb niet zo heel veel mensen met kleine kinderen om me heen. Maar toen ik mn zus vertelde van mn zwangerschap mocht ik het liefst al haar spul meteen de dag erop komen halen :D Nou liep ze al twee jaar elke keer te zeggen dat ze van alles voor me bewaard, dus ik had ook niet anders verwacht ;)
Inderdaad wel erg snel, ik heb het ook nog beetje afgehouden dat we eerst de eerste periode willen afwachten. En inderdaad, man en ik willen ook gewoon lekker zelf shoppen voor het één en ander.
Gewoon afwimpelen hoor!
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 16 Feb 2014 20:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

SarahKey: Fijn dat je leidinggevende goed reageerde! Wat betreft eten heb ik niet echt zin in iets speciaals. Meer dat ik niet meer zo'n zin heb in aardappels/groente/vlees als avondeten. Meer zin in rijst- en pastagerechten. Oh ja, heb wel steeds zin in pindakaas op brood.

Gaia: Wat leuk, gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom! Had jij niet ook in het voorjaar 2012 topic meegeschreven? Als ik de goede voor me heb.

Zwilling: Wat een rare reactie had je gekregen, echt stom.

Pluis: Wat spannend, hopelijk hoor je snel of je aangenomen bent.

Leda: FIjn dat het goed gaat! Herkenbaar, geen kwaaltjes hebben kan ook onzeker zijn. Wij hebben het met 7 weken verteld aan onze ouders en broers/zus. Twee vriendinnen weten het ook en met 12 weken mag de rest het weten.

Muppetje: Wat naar van je zoontje, hopelijk gaat het snel beter. Logisch dat je zo moe bent.

Rituals: Tenminste, uit de andere reacties kan ik opmaken dat jij dit was, nieuwe naam? Vervelend dat je je zo onzeker voelt. Ah, lijkt me best irritant inderdaad, al die mensen die je dingen willen verkopen. Hier gelukkig geen last van.

All: Ik ben echt ontzettend vergeetachtig geworden... ik kom niet meer op veel woorden en mijn geheugen laat me in de steek. Erg irritant, maar soms ook best grappig. Hopelijk komt dit goed na de bevalling, al ben ik er na de geboorte van mijn dochter nooit helemaal vanaf gekomen. Nog even en ik ben alweer 12 weken zwanger! Donderdag hebben we de termijnecho, toch wel spannend. Al zal het vast wel goed zijn!
Maart 2012 September 2014
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 16 Feb 2014 21:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Earane het blijft toch spannend he! Dat vind ik tenminste wel! Ik lijk het nog wel spannender te vinden als bij de eerste :s
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem97

Bericht 17 Feb 2014 07:19

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@earane, ja dat klopt!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Feb 2014 07:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gaia, ik vraag me al het hele weekend af wie jij eerst was...

Earane, spannend de termijnecho!

All, met Lars gaat het gelukkig weer een stukje beter. Nog wel erg verkouden en benauwd, maar hij slaapt weer door, scheelt n wereld, haha
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem70

Bericht 17 Feb 2014 12:10

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Whaah ik krijg mijn ticker niet geplaatst zo irritant :redface:
Wel gemaakt en kopiëren/ plakken maar hij komt niet mooi te voorschijn.

En avatar is telkens te groot.

Wat doe ik fout?
<<

Anoniem275

Bericht 17 Feb 2014 12:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Muppetje schreef:Gaia, ik vraag me al het hele weekend af wie jij eerst was...

Ik vraag het me nog steeds af.. :nerd:
<<

Anoniem97

Bericht 17 Feb 2014 13:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

bubble schreef:
Muppetje schreef:Gaia, ik vraag me al het hele weekend af wie jij eerst was...

Ik vraag het me nog steeds af.. :nerd:



Hahaha, ik was eerst ponyo en daarvoor snoepy87.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Feb 2014 13:39

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ahhhh, kwartje, leuk!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Leda

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 14 Nov 2013 10:53

Bericht 17 Feb 2014 16:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Oh handig om te weten van die groei bh's. Ik weet dat soort dingen allemaal (nog) niet, haha. En mensen die spullen willen verkopen heb ik nog niet gehad, omdat nog niemand het weet. Maar kan me voorstellen dat het niet leuk is de hele tijd nee te moeten verkopen.

Gizmo, balen van je misselijkheid! De hele dag goed blijven eten dus. Leuk dat jullie het aan mensen die dichtbij staan bij 6,5 week verteld hebben. Dat wil ik eigenlijk ook doen, want ik kan het nu al bijna niet meer voor me houden!

Earane, wauw al bijna 12 weken! Kan me voorstellen dat de echo toch even spannend is. Is je vergeetachtigheid erger nu dan bij je vorige zwangerschap? Of een beetje vergelijkbaar? Lijkt me wel lastig (en ook wel grappig soms ja, haha).

Muppetje, wat heftig van je misser abortion! Ik kan me heel goed voorstellen dat je de echo dan extra spannend vindt. Al helemaal als het allemaal vervelend gegaan is. En fijn dat het weer wat beter gaat met je zoontje!

Gisteren op een feestje kregen een vriendin en ik (weer) allebei de vraag of we nog niet zwanger waren. Best irritant, om steeds die vraag te krijgen van dezelfde mensen. Ik heb gezegd dat ze die vraag niet steeds hoeven te stellen en dat ze het wel horen als het zover is (en bij mezelf dacht ik: jullie moesten eens weten!). Toen ik naar de wc ging kwam ik die vriendin aan wie die vraag ook gesteld werd weer tegen en toen vertelde ze ineens dat ze al een hele tijd aan het proberen is om zwanger te worden, maar dat het niet lukt. Ze loopt nu ook in het ziekenhuis en gaat beginnen met medicatie. Ze vindt het (natuurlijk!) heel moeilijk dat mensen constant vragen of het niet eens tijd wordt voor een kindje. Ik vind het zo erg voor haar! Moet er de hele dag al aan denken. En dat mensen dan constant die vraag blijven stellen... Ook al beseffen ze zich niet dat dit erg pijnlijk kan zijn, ik was/ben er echt een beetje boos om.
<<

Anoniem121

Bericht 17 Feb 2014 17:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gaia, hier valt ook een kwartje. Ik was ekjir@M maar ik was toen nog niet echt actief meer een meelezer.

Vandaag gebeld dat ik door ben naar een tweede gesprek aanstaande donderdag. Heel erg blij mee!
<<

Anoniem112

Bericht 17 Feb 2014 17:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ah pluis er valt hier ook een kwartje! Leuk weer zwanger, gefeliciteerd!
<<

Anoniem275

Bericht 17 Feb 2014 17:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gaia en pluis, dat zegt me beiden wel wat inderdaad..
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Feb 2014 08:42

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Muppetje, wat fijn dat L weer doorslaapt en zich wat beter voelt.

Leda, lastig is dat hè als je zelf weet dat je zwanger bent en je krijgt zo'n verhaal te horen van iemand die dichtbij je staat!

Pluis wat fijn dat je door bent naar de tweede ronde! Succes alvast!

Hoe is het met iedereen? Ik ben weer beter gelukkig! Voel me ook weer wat energieker, hopelijk blijft dit zo! Ik heb om 11.30 uur de echo. Erg spannend!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem123

Bericht 18 Feb 2014 09:03

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Maddie: heel veel succes straks!
<<

Anoniem97

Bericht 18 Feb 2014 09:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Leuk pluis, je naam zegt me wel wat!

Ik heb 7 maart de echo, spannend!

@maddie, succes!
<<

Anoniem121

Bericht 18 Feb 2014 09:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Maddie Succes straks. Wat fijn dat je je weer wat beter voelt!

Hier heeft dochter de griep weer eens te pakken. Steeds overgeven, huilen, rillen van de koorts en hangerig. Zo zielig. Dan ben ik ook nog niet erg fit dus het gaat lekker hier ;-)

Onze eerste afspraak/echo is vervroegd naar aankomende donderdag. M'n vriend gaat weer voor twee weken weg en hij wilde er graag bij zijn.
<<

Anoniem70

Bericht 18 Feb 2014 09:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Konden jullie met mijn termijn het hartje al horen met een dop tone?
Ik heb vanavond een afspraak bij mijn praktijk om te luisteren, de vrouw aan de telefoon vond dit de beste oplossing.

Ik heb vanochtend weer gebeld dat ik me zo druk maakte en slecht sliep en me echt ongerust maak. Dit allemaal door de lichte zwangerschapstest van moeders voor moeders vorige week had ik die maar nooit hoeven doen!! Ze probeerde mij wel gerust te stellen met het hcg dat zegt niks vorige week maar raak er niet gerust op, de ongerustheid blijft de kop opsteken. Heb daarna weekje later zelf nog 2 kruidvat testen gedaan om te kijken of het aan die test van moeders voor moeders lag maar die waren ook echt licht terwijl ze eerst echt knalde.

Ik krijg vanavond geen echo dat doen ze niet zo snel omdat ik die volgende week gewoon heb. Hoop dat ik na vanavond wat gerust gesteld ben en ze het hartje kunnen horen en me niet nog meer zorgen maak. Ben er bang voor dat ze niks kunnen horen en ik nog niet gerust ben.

Ik ken mezelf zo echt niet dat druk maken ben best wel nuchter normaal.
Voel me ook echt een aansteller nu.
<<

Anoniem123

Bericht 18 Feb 2014 09:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

pluis: wat sneu dat je dochter ziek is geworden. Beterschap met haar en met jezelf. En spannend over een paar dagen al een echo.

Rituals: ik snap je onzekerheid helemaal en ik hoop echt dat je vanavond een hartje krijgt te horen. Ik heb geen ervaring met zo het hartje luisteren dus daarbij kan ik je niet helpen.

Gaia: ping hier valt ook een kwartje! Leuk zeg.

Ik ben momenteel ook erg onzeker. Gisterenochtend een klein ini mini stolseltje met wat bloed gezien bij het afvegen dus maakte mij meteen druk. Volgens de vk gebeurt dit vaker (al hoort het niet natuurlijk) en ik moet in de gaten houden of ik geen buikpijn of meer bloedverlies krijg. Ik heb daarna geen bloedverlies meer gehad en ook geen buikpijn. Volop misselijk vandaag weer en zere borsten dus ik mag van mezelf niet meer negatief denken. :palm: Al is dat makkelijker dan gedacht. Kon ik de komende weken maar een winterslaap doen en wakker worden op 6 maart na een goede echo :redface:
<<

Anoniem97

Bericht 18 Feb 2014 10:41

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Herkenbaar sarahkey, die onzekerheid. Maar je lichaam zegt gelukkig wat anders :)

@ rituals, ik hoop dat je wat hoort vanavond! Sterktet
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers