Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verse bieten

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 16 Feb 2014 23:42

Verse bieten

Ik zat te denken om eens verse bietjes te kopen i.p.v. uit een potje. Hoe maken jullie dat klaar?

Ik had dit recept gevonden, maar ik twijfel door de reactie over het aluminiumfolie en de vitamines.

http://koken.blogo.nl/2009/12/02/rode-b ... dummies-2/
<<

Anoniem186

Bericht 16 Feb 2014 23:54

Re: Verse bieten

Ik kook ze gewoon. Eerst schoon schrobben en dan een uur of wat koken. Je kan ze dan zo uit hun vel floepen en dan lekker raspen. Heerlijk, ik ben gek op bietjes.
<<

Anoniem331

Bericht 16 Feb 2014 23:55

Re: Verse bieten

Ik vind ze het lekkerst met
Gesnipperde ui
Appel
Kruidnagel
Laurierblaadje
Suiker
Azijn
Door de geraspte bietjes, en dan lekker even laten pruttelen
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 17 Feb 2014 00:23

Re: Verse bieten

Jans schreef:Ik kook ze gewoon. Eerst schoon schrobben en dan een uur of wat koken. Je kan ze dan zo uit hun vel floepen en dan lekker raspen. Heerlijk, ik ben gek op bietjes.
Ja, dat lijkt wel een beetje op het recept wat ik heb gevonden. Ik vond het alleen wel makkelijk dat het dan in de oven gaat, dan hoef ik er niet op te letten. Ik vraag me alleen af of dat wel slim is i.v.m. het aluminium en het verlies van de vitamines.
<<

Anoniem91

Bericht 17 Feb 2014 00:33

Re: Verse bieten

Echt rauwe bieten moet je eerst koken inderdaad. Bieten die al voorgekookt zitten in een pakje en hoef je alleen maar te raspen/snijden en op te warmen :) Wel even het kontje en eventueel bruinige schil eraf halen. Ik snijd dan nog een uitje en klaar.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Feb 2014 08:11

Re: Verse bieten

De bieten die je meestal ziet in de supermarkt, de vacuum verpakte, zijn voorgekookt.

Ik vind het ook lekker om er een salade van te maken, zo nodig dus nog koken en vervolgens in kleine blokjes snijden en dan met lente-ui, rucola, feta, pijnboompitjes en balsamicodressing. Recept komt van internet, dus als je even googled dan vind je het wel!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 17 Feb 2014 12:27

Re: Verse bieten

Niemand die ze in de oven zou stoppen? Ik bedoel idd de rauwe bietjes, niet de voorgekookte.
<<

Anoniem17

Bericht 17 Feb 2014 13:27

Re: Verse bieten

Rauwe bieten in de oven? Daar heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord. Ik doe het op dezelfde manier als Jans, gewoon een paar uur koken (als je de plaat niet te hoog zet hoef je daar ook echt niet de hele tijd bij te blijven staan hoor) en dan raspen. Of in blokjes snijden en dan door de salade doen, ook heerlijk.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Feb 2014 13:40

Re: Verse bieten

girli schreef:Niemand die ze in de oven zou stoppen? Ik bedoel idd de rauwe bietjes, niet de voorgekookte.


Dat zit ik me dus ook af te vragen (heb niet gegoogeld op recept nog). Ik kreeg laatst in een restaurant gegrilde groente: pastinaak, wortel en diverse kleuren bietjes. Pastinaak en wortel doe je ook rauw in de oven. Met je die bietjes dan wel eerst koken?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 17 Feb 2014 14:47

Re: Verse bieten

In het recept uit de openingspost is het een kwestie van schoonmaken en in de oven zetten. Dus je hoeft ze niet voor te koken.
<<

Anoniem17

Bericht 17 Feb 2014 16:38

Re: Verse bieten

Ik zie nu die reactie waar jij op doelt, over vitamineverlies en opwarmen in aluminiumfolie. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gehoord, ik rooster ook wel eens zo aardappels in de oven en ik heb er nog nooit iets van opgelopen. En dat vitamineverlies, tja, dat heb je ook als je andere groente kookt, er zullen altijd wat vitamientjes verdampen. Maar rauwe bieten lijken me echt niet te eten, dat is echt knijterhard!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers