Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Feb 2014 19:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Anna, wat heftig moet dit zijn, tranen in mn ogen. Nogmaals, sterkte! :hug:
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Feb 2014 20:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

AnnaK; kijk anders een op stilverlangen.nl en meerdangewenst.nl
Dat zijn 2 site waar je eventueel (tegen een kleine vergoeding dacht ik) een oproep kunt plaatsen.
Daar hebben wij dus bv onze donor gevonden.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 15 Feb 2014 20:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik ben zeker niet totaal ontmoedigd, maar het zet me weer even op m'n plek. Maakt me er weer van bewust dat het niet hoeft te gaan lukken. En dat is goed, want zelfbescherming is belangrijk. Het kan bij mij nog 2 kanten op, maar ik vrees voor wat ik niet wil gaan meemaken.
Het stuk over draagmoeders is herkenbaar. Ook ik zou het nooit van iemand durven vragen. Het idee dat er een gezin ontwricht kan worden voor ons geluk is onverdraagbaar. Al is die kans klein, het is wel aanwezig. Maar als iemand het aanbied zou ik het wel willen overwegen, denk ik.
En dat stukje wat je schrijft over de afstoting van gezonde vruchtjes. Ook dit is iets wat me steeds zwaarder valt. Het idee dat al die vruchtjes gezond waren en konden uitgroeien tot een kindje. Ik hou mezelf overeind door niet te denken aan wat het had kunnen worden. Praat ook over de vruchtjes alsof het nog niks was, anders is het niet vol te houden.
De vragen die ik je stelde waren mijn wanhoop vragen. Hoe kan je in hemelsnaam dit gaan loslaten en aanvaarden? Hier mee om gaan. Blijf je niet piekeren.. Ik was naïef te denken dat jij hier misschien al ver in was. Maar het moet voor jou ook nog gaan beginnen.
Als je dingen kwijt wilt, of gewoon wil spuien, mag je me altijd pm'en. Ik blijf hier mijn weg nog beschrijven, misschien blijf je dat volgen. Of niet, ook heel begrijpelijk. Mocht dat zo zijn, wil ik je best op de hoogte houden van een wondermiddel wat hopelijk nog gevonden gaat worden.
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem117

Bericht 15 Feb 2014 20:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ze doen me goed. Weegschaal ik stuur je een pb.
<<

Anoniem117

Bericht 15 Feb 2014 21:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Mijn pb staat niet in mijn verzonden berichten, dus ik vraag je af of je hem wel hebt ontvangen. Ik heb je iig wel een pb gestuurd.
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 15 Feb 2014 21:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Het bericht is aangekomen!
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 16 Feb 2014 02:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Eigenlijk post ik in dit topic nooit iets maar ik wil graag AnnaK veel sterkte wensen met een ontzettend moeilijk besluit. Ik wens je al het goeds voor de toekomst. Dat je er vrede mee kunt hebben, een wonder gebeurd of iets anders waar je achter staat. Maar jeetje wat heftig. Wish you luck!!
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Feb 2014 07:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Lieve Anna, :hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem328

Bericht 17 Feb 2014 13:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoi Shally hoe was je echo? Hopelijk heeft de groei van je eitje(s) goed doorgezet!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 17 Feb 2014 14:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja ik mag vanavond pregnyl zetten. Volgens mij is er maar 1 doorgegroeid maar dat maakt niet uit,heb weer een kans. Vind het alleen altijd zo lastig wanneer we nou het beste kunnen vrijen. Op een ander forum had ik bij iemand gelezen dat je het beste 12 uur na de pregnyl en dan de volgende dag,36 uur na pregnyl. Maar dat is dus allebei 's morgens :(.. Mn vriend ziet me al aankomen dat ik de wekker ervoor zet. Haha..

Hoe gaat het met jou? Is het wachten nog te doen?
<<

Anoniem328

Bericht 17 Feb 2014 15:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Mij wordt altijd geadviseerd om sowieso de avond van pregnyl zetten te vrijen. Maar goed ik heb dan wel altijd 36 uur later de inseminatie. Als ik jou was zou ik vanavond vrijen en dan overmorgen nog een keer 's ochtends of 's avonds. Dan zit je sowieso goed aangezien je eisprong vaak 36-48 uur na je pregnyl is.

Met mij gaat het wel goed. Ben er zeker van dat het deze keer een verloren ronde is dus kan eigenlijk niet wachten tot ik weer ongesteld word ergens eind deze week en dan weer verder.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 17 Feb 2014 15:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Even een dikke knuffel voor alle meiden hier die dat zo hard kunnen gebruiken.

Kan ik hier iemand 'blij' maken met het boek: mijn fertiliteitsdagboek. Tegen een kleine vergoeding stuur ik het op. Het is nog helemaal nieuw. Pm me maar, ik wil dit topic hier verder niet mee vervuilen en zal dit berichtje later verwijderen.
<<

Anoniem328

Bericht 17 Feb 2014 15:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Lief van je Ella. Ik zie dat het een boek is voor meiden die met ivf of icsi bezig zijn. Dit is voor mij gelukkig sowieso het komende half jaar (nog) niet van toepassing. Hopelijk kun je er iemand anders hier 'blij' mee maken!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 17 Feb 2014 19:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic

AnnaK, wat verschrikkelijk dat voor jullie het boek nu dicht zit, kippenvel en tranen in m'n ogen. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe om dit te verwerken. :hug:

Ik heb al jullie berichten gelezen en ben weer redelijk op de hoogte. Wat jammer dat er nog van niemand goed nieuws is.

Ik heb de uitslag van het bloedonderzoek inmiddels binnen. De AMH waarde is lager dan 0,10 :snik:. Het positieve nieuws is dat ik vorige week wel een eisprong heb gehad, nu maar weer afwachten. En als ik niet zwanger ben, waar ik vanuit ga, dan maar weer afwachten wat mijn lichaam voor aankomende maand in petto heeft.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 17 Feb 2014 19:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally na het zetten van de Pregnyl hadden wij de avond zelf en de 2/3 avonden erna sex, gewoon om geen kans te missen zeg maar. Fijn dat de medicijnen aanslaan!

AnnaK heel veel sterkte, wat moet dit verschrikkelijk hard en moeilijk zijn. :hug:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 17 Feb 2014 20:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bisq: wat houdt die AMH waarde in? In ieder geval geen goed nieuws.
Wel positief dat je wel een eisprong hebt gehad. Is dat doormidden van echo's vast gesteld of moest je ovulatietesten doen?

Knillis: thnx, doen wij eigenlijk ook altijd wel hoor maar vraag me nu weer af of we iets verkeerds doen, of eigenlijk meer op het verkeerde moment omdat het 'nog' niet gelukt is. Maar goed, het is gewoon geluk hebben en alles moet mee zitten. En als ik dan kijk naar vorige keer, zat het me niet bepaald mee.

Olijfje: jij ook bedankt voor je antwoord.
Waarom denk je dat het niet raak kan zijn? Ik blijf voor je duimen!

Vorige keer was ik na de eerste keer menopur spuiten zwanger. Nu is dit de eerste ronde met gonal-f. Hopelijk val ik in herhaling.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 18 Feb 2014 10:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hier even een kort berichtje van mij. Ik ben naar de huisarts geweest en nu even aan de pil. Geeft toch wel een beetje rust. Wel een beetje dubbel gevoel het weekend, want toen eigenlijk mijn eisprong. Wel een fijne gedachte dat ik over 1,5 week weer niet de erge buikpijn heb.
Vorige week ook bij de uroloog geweest en moest een ct scan. Hij had er spoed achter gezet en heb hem vanmorgen al gehad. Volgende week de uitslag. Donderdag belt de gyn ga toch is vragen wanneer ze willen opereren, want ben er helemaal klaar mee.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem328

Bericht 18 Feb 2014 11:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje wat zal dat dubbel zijn inderdaad. Je wilt zo graag verder maar het kan nu gewoon even niet. Heel moeilijk. Hopelijk hoor je snel van je gyn wanneer je geopereerd kunt worden.

Shally omdat ik waarschijnlijk te laat de inseminatie heb gehad. Vrijdagochtend was dat namelijk en ik denk donderdagmiddag m'n eisprong al te hebben gevoeld. We hebben zelf wel gevreeën de avond voor m'n eisprong, maar daar heb ik niet meer zo veel vertrouwen in, aangezien het al bijna 2 jaar zelf niet lukt.

Hopelijk ben jij inderdaad meteen weer zwanger deze ronde!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Feb 2014 07:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik lees nog mee hier, maar reageer weinig, omdat er weinig nieuws was en zal zijn. Gisteren zijn we naar de gynaecoloog geweest. Ze heeft naar mijn baarmoeder gekeken en eierstokken, dat zag er goed uit. Ze zag zelfs een eitje, dus ook fijn. Alleen dat was het, nu moeten we tot september wachten (=2 jaar) voor verdere onderzoeken, zoals HSG. Daar ben ik best teleurgesteld over. Ik had gehoopt toch al meer onderzoeken te krijgen, zodat er meer uitgesloten kan worden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 19 Feb 2014 08:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda, goed nieuws dat alles er goed uit ziet. Maar wat een domper en grote teleurstelling dat ze nu nog eens ruim een half jaar wil wachten met verder onderzoek :nopompom:
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Feb 2014 08:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, de AMH waarde zegt iets over je voorraad eicellen. De waarde geeft aan dat mijn voorraad echt op z'n eind loopt, de waarde past bij de postmenopauze. We hebben door middel van echo's en ovulatietesten de eisprong in de gaten gehouden. De gynaecoloog wil ons daar heel goed in ondersteunen en laat ons altijd aan het eind van z'n werkdag nog even langs komen als het nodig is. Top!
Ik duim heel hard dat je deze ronde zwanger bent.

Taeda, wat een domper zeg weer een half jaar wachten.
Wel fijn dat je baarmoeder en eierstokken er wel goed uit zien.

Sabje, wat jammer dat je nu toch aan de pil moet om de pijn tegen te gaan. Waar moet je aan geopereerd worden? Hopelijk komt er snel duidelijkheid voor je.

Olijfje, ik duim heel hard dat het toch anders is dan je verwacht.
Insta: je_ei_kwijt
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 19 Feb 2014 08:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Bisq; Nu je nog een eisprong hebt en dus nog wel een aantal eicellen, willen ze deze dan niet sneller laten rijpen zodat er ivf gedaan kan worden? Of zeg ik nu iets heel doms en doen ze dit niet omdat je ook nog spontaan zwanger worden? Heftig en confronterend dat die waarde zo aan het dalen is..

@ Taeda; Waarom willen ze nog zolang wachten? Is dat omdat er verder geen oorzaken bij jullie zijn gevonden? Snap dat je hier heel teleurgesteld over bent.

@ Olijfje; Ik duim toch ook echt voor je!

@ ShallY; Wie weet, zou zo geweldig zijn!

@ Sabje; Heel dubbel idd. Spannend de uitslag van de scan. Ik hoop dat er snel stappen ondernomen mogen worden zodat je verder kan!

Ik ga morgen naar de 9 maanden beurs met mijn zusje. Het is mijn idee, maar wel dubbel. Maar wil toch ook haar zwangerschappen meemaken en beleven zoals ik ook had gedaan als er geen onvervulde kinderwens was geweest.
Verder krijgen we gezinsuitbreiding; er komt een pup! We mogen haar over 5 weken ophalen. Ik wilde hier altijd mee wachten tot mijn gezin compleet was. Maar na 3 jaar wachten zijn we toch wel toe aan een volgende stap.
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Merel

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:26

Bericht 19 Feb 2014 16:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda: wat raar dat ze je nog langer laten wachten. Als jij dit niet prettig vind kan je misschien wat aandringen op eerdere onderzoeken. Ik heb in de afgelopen 4,5 jaar wel geleerd dat de regie vooral bij jezelf ligt en dat je echt voor jezelf op moet komen als iets niet goed voelt. Twee jaar wachten op een kindje dat zo gewenst is, is echt lang!

Wij zijn deze week voor een eerste afspraak bij ons "nieuwe" ziekenhuis geweest. Ik ben echt stomverbaasd over het verschil in aanpak. In het streekziekenhuis waar ik eerst onder behandeling was, hebben ze altijd alleen maar naar mij gekeken. Zelfs na aandringen van onze kant op meer onderzoeken bij mijn man kwamen ze met het antwoord dat er geen verder onderzoek mogelijk was. We hebben in het universitaire ziekenhuis waar we nu naar toe gaan een heel prettig en lang gesprek gehad met onze nieuwe behandelend arts, en zij kwam tot mijn grote verbazing uit zichzelf met verschillende voorstellen van onderzoeken bij mijn man waaronder een echo en een zeer uitgebreid bloedonderzoek. Ook was de lichamelijke check bij mij veel uitgebreider dan dat ik gewend was van eerdere onderzoeken. We hebben dus erg veel vertrouwen in het derde ICSI-traject dat we in zullen gaan. Over twee weken hebben we een vervolggesprek n.a.v. de resultaten van de onderzoeken. Spannend!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Feb 2014 21:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sabje: fijn dat er spoed gezet is wbt de Fr.-scan. Wel balen dat je volgende week pas de uitslag krijgt.
Sterkte!

Olijfje: maar dan is er toch wel een kans ondanks dat de IUI later is geweest dan je eisprong? Begrijpelijk dat je er geen vertrouwen meer in hebt. Maar wel proberen hoor!!

Taeda: Fijn dat het er goed uitzag maar wat moeilijk moet dat zijn dat ze je gewoon nog tot september laten lopen. Je zegt dat het dan 2 jaar is? Waarom zo lang? Want meestal is het toch na een jaar dat ze iets gaan ondernemen? Heb je al een bloedonderzoek gehad (sorry, ben ik even kwijt of je dat al eerder gemeld heb).

bisq: fijn dat je zo'n gynaecoloog hebt. Maar het krijgen van een eisprong kan ook zo afgelopen zijn? Wat oneerlijk is het allemaal..

Weegschaal: knap van je dat je met je zus naar de 9 maanden beurs gaat.
En wat leuk een pup!! Wat voor 1?

Merel: wat raar van je 'oude ziekenhuis' dat ze alleen maar naar jouw gekeken hebben. Vroeg je je nooit af of dat wel 'normaal' was nu je weet dat het ook anders kan in het ziekenhuis waar je nu zit?
Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad en dat je vriend nu ook goed onderzocht wordt.

Mijn zus zit ook maar in een streekziekenhuis en als ik dan hoor wat ze wel of juist niet doen, snap het echt niet. Zo wordt ze na 8 dagen al ongesteld na de pregnyl en als ze dit aangeeft zeggen ze dat het normaal is.
Ze doet nu ovulatie inductie (ik ook, en als dit niet lukt IUI) maar de volgende stap voor m'n zus is alleen nog IVF.

Wat ik daar mee zeggen wil is dat ze zo achterlopen en heb het idee dat ze niet van alles op de hoogte zijn.

Ik heb helemaal niks gevoeld van een groeiende follikel of een eisprong dus ben benieuwd. Ga proberen me de komende 2 weken er niet over na te denken en veel afleiding te zoeken.
Overweeg om de volgende ronde m'n eileiders te laten doorspuiten..liever niet maar zal toch een keer moeten.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 19 Feb 2014 21:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda schreef:Ik lees nog mee hier, maar reageer weinig, omdat er weinig nieuws was en zal zijn. Gisteren zijn we naar de gynaecoloog geweest. Ze heeft naar mijn baarmoeder gekeken en eierstokken, dat zag er goed uit. Ze zag zelfs een eitje, dus ook fijn. Alleen dat was het, nu moeten we tot september wachten (=2 jaar) voor verdere onderzoeken, zoals HSG. Daar ben ik best teleurgesteld over. Ik had gehoopt toch al meer onderzoeken te krijgen, zodat er meer uitgesloten kan worden.


Jeetje wat word je geduld op de proef gesteld.
Heeft je man wel eens een onderzoek gehad? Anders zou ik daar eerst eens naar vragen.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers