Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flesvoeding vanaf de geboorte

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 13 Feb 2014 15:26

Flesvoeding vanaf de geboorte

Waar begon jij mee?
Vond je dat hier voor- of nadelen aan zaten?
Heb je gekeken naar de voeding in het ziekenhuis (als je daar bevallen bent) of heb je gewoon zelf een keuze gemaakt?

Ik ben alvast wat aan het rondkijken, wel handig om al wat op voorraad te hebben staan.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 13 Feb 2014 15:39

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Ik wilde dan wel bv geven, maar ik had bij beide fv nodig voor erbij. Bij de eerste namen we hetzelfde als het ziekenhuis, dat was nutrilon standaard. Bij de tweede een doos friso standaard gehaald. Daar zit de voeding in 2 zakken ipv de hele bus zoals bij nutrilon.
Maar als jij geen bv gaat geven maakt dat niet uit. Bij de tweede hebben we trouwens maar 6 schepjes gebruikt, de rest heb ik weggegeven.

Ik zou wel kijken naar de datum, het zou zonde zijn om het weg te gooien. Ik zou trouwens geen voorraad halen, straks blijkt je kindje het toch beter te doen op hypo allergeen ofzo en zit jij met veel voorraad.
M:21072011
J :08012014
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 13 Feb 2014 15:43

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Ik bedoelde met voorraad ook niet een hele kast vol haha. Gewoon dat je iets hebt staan voor het geval het kindje eerder komt.

Bedankt voor je reactie!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 13 Feb 2014 15:50

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Ik heb bij de oudste flesvoeding vanaf de geboorte gegeven, en bij de (nu nog) jongste flesvoeding vanaf de 2e dag.

Van tevoren had ik bedacht om borstvoeding te gaan geven, maar ik had me er verder niet echt in verdiept en dacht ik zie wel waar het schip strandt. Uiteindelijk heb ik niet zo’n leuke bevalling bij de oudste gehad. Ik ben 2 dagen bezig geweest en de bevalling is met dikke paniek geëindigd in een spoedkeizersnede onder algehele narcose. Toen ik bijkwam uit de narcose moest ik beslissen wat ik wilde, fles- of borstvoeding. Ik was nog zo wazig van de narcose en van al het gebeuren er omheen, dat ik gelijk gezegd heb dat ik flesvoeding wou geven. Ik kon in het ziekenhuis kiezen welk merk ik wilde, Friso of Nutrilon en heb voor Nutrilon gekozen omdat dat bekender voor kwam qua naam. In het ziekenhuis hoefden we niet zelf te zorgen voor flessen en voeding, dit kregen we vanuit hun. Ik moest een aantal dagen in het ziekenhuis blijven en in de tussentijd heeft mijn man alle spullen die we nodig hadden in huis gehaald.

Bij de tweede heb ik een slag om de arm gehouden. Zij is gewoon normaal geboren na een vlotte bevalling. Na de bevalling heeft ze ruim 1,5 uur bij mij gelegen voordat ze werd gewogen en aangekleed. Je leest/ziet dan zo vaak dat baby’s zelf naar de borst bewegen en aanhappen, nou die van ons niet. Ze lag in coma en had totaal geen interesse om ook maar iets te eten. Ook in de uren daarna werd ze niet wakker. Paar keer geprobeerd aan te leggen zonder resultaat. Mijn dochter was vrij klein bij de geboorte en het was wel belangrijk dat ze iets binnen ging krijgen om niet teveel af te vallen. Midden in de nacht kwam de verpleegster, ze maakte mij wakker met dat ze zich toch wat zorgen maakten dat ze nog niets binnen had gekregen en of ze haar een fles mochten geven. Ik heb hier mee ingestemd omdat ik ook wel bang was dat ze teveel af zou vallen, ze was al zo klein. Daarna heeft ze de verdere nacht weer in coma gelegen. De ochtend daarna nog een paar keer geprobeerd aan te leggen maar nog steeds geen interesse. Het was druk op de kraamafdeling waardoor ze ook weinig tijd hadden om mij te helpen met aanleggen, wat resulteerde in bloedende tepelkloven 24 uur na de bevalling. En dat deed Zeer, heel veel pijn! Vlak voordat ik naar huis mocht kwamen ze nogmaals met de vraag of ik haar in de tussentijd geen fles wilde geven zodat ze toch wat binnenkreeg. Ik heb haar die fles gegeven en toen was ik om, deze dronk ze leeg en het ging zo makkelijk. Dus op de terugweg van het ziekenhuis heeft man nog een pitstop bij de Kruitvat gemaakt om snel een fles en voeding te halen en vanaf toen heeft ze flesvoeding gehad.

Nu wil ik toch weer proberen om borstvoeding te gaan geven, drie keer is scheepsrecht toch? Maar ik ga er niet alle mogelijke moeite voor doen, de fles is in mijn ogen ook prima en ze zijn er beiden al heel groot mee geworden. Ook zijn ze nauwelijks ziek en hebben geen allergieën ed. Maar het lijkt me wel mooi om zelf je kindje te kunnen voeden
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 13 Feb 2014 15:57

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Als je eventueel twijfelt over BV dan zou ik Friso halen, dat schijnt qua smaak het meest overeen te komen met BV. Wij hadden een pak hypoallergene voeding gekocht van Kruidvat eigen merk. Achteraf geen handige keuze omdat die ver weg zit en met peuter en baby zonder auto niet makelijk te bereiken is. Ook waren er toen ineens leveringsproblemen waardoor het hier en in de omgeving meerdere weken niet te krijgen was. We zijn toen gedwongen overgestapt op Friso. Ik zou dus vooral kijken naar welke voeding je makkelijk op meerdere plekken kunt kopen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 13 Feb 2014 16:08

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Er is geen twijfel over borstvoeding dus dan kan geloof ik alles. De jumbo zit hier het dichtste bij maar we hebben ook een winkelcentrum in de buurt dus wat dat betreft kan ik op veel plekken terecht.

Zijn er ook bekende merken die in het buitenland bijvoorbeeld ook te koop zijn?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 13 Feb 2014 16:13

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Nestlé en Friso is ook in het buitenland te koop. Nutrilon heb ik in Duitsland ook gezien. De merken zijn daar dus gewoon te koop.

Het is wel handig om het zelf te halen.
Bij mijn oudste ging mijn vriend het halen en kwam terug met voeding voor hongerige baby,s :palm:
M:21072011
J :08012014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Feb 2014 16:17

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Ik ben een paar weken begonnen met borstvoeding en daarna ben ik overgestapt op Albert Heijn Hypoallergeen. Dit omdat ik zelf dacht niet zo lekker te reageren op koemelk, ik wilde geen risico lopen en m'n zoontje heeft het eerste jaar dus ook alleen hypoallergeen gedronken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem255

Bericht 13 Feb 2014 16:24

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Bij de oudste zijn wij begonnen met Nutrilon standaard.
Daarna moesten we over op Nutramigen vanwege een vermeende koemelk allergie.
Uit voorzorg zijn we daar toen bij de jongste ook mee begonnen alleen had hij daar niet genoeg aan.
We zijn toen met 7 weken overgestapt op Nutrilon Forte voor de hongerige baby.
<<

Anoniem26

Bericht 13 Feb 2014 17:19

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Vanaf de geboorte begonnen met fv. Nutrilon standaard. Dit kreeg ze ook in het ziekenhuis. Is verser altijd goed gegaan dus heb nooit een ander merk geprobeerd.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 13 Feb 2014 17:21

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Hier ook gelijk fv gegeven. In het ziekenhuis geloof ik nutrilon. Thuis hadden we kv standaar. Die krijgt hij nu nog steeds. Nooit problemen mee gehad.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem75

Bericht 13 Feb 2014 17:30

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Ik ga eerst proberen bv te geven. Mocht dat niet lukken heb ik hier al 2 kleine verpakkingen Nutrilon klaar staan.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 13 Feb 2014 17:33

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Venzje schreef:Hier ook gelijk fv gegeven. In het ziekenhuis geloof ik nutrilon. Thuis hadden we kv standaard. Die krijgt hij nu nog steeds. Nooit problemen mee gehad.


+1 en kruidvat is precies hetzelfde als jumbo, dus is ook wel handig. En goedkoop.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem168

Bericht 13 Feb 2014 18:03

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Ik gaf en geef flesvoeding. Eerst wilde ik wel borstvoeding geven, maar het lukte niet, want pas de dag nadat ik uit coma en wakker was, kon ik proberen om te gaan kolven. Maar het wilde echt niet, ik was ook nog echt te ziek ervoor.
Na een aantal keer proberen was ik zo gefrustreerd dat ik het had opgegeven, vond het de beste keus die ik maar had kunnen maken en zelfs de verpleging gaf me groot gelijk, maar ja ik zat ook in een speciale situatie en had dat kolven er niet bij kunnen hebben. Ik sta nog steeds achter mijn keus dat ik was gestopt met proberen.

In het ziekenhuis kreeg ze Nutrilon en toen ze naar huis mocht zeiden ze ook dat we Nutrilon moesten geven. Ze hadden dat zelfs op een briefje geschreven. Maar vond dat onzin, ik bepaal uiteindelijk zelf wat ik geef en mijn dochter kreeg bovendien veel krampjes ervan en moest ze veel scheten laten. Dus meteen bij thuiskomst begonnen met Kruidvat en daarna Etos en AH, omdat er bijna geen voeding te verkrijgen was. En ze had sindsdien ook echt weinig tot geen krampjes meer.

Ik had trouwens ook al voor de geboorte al een pak kruidvatvoeding (standaard 1) gehaald voor de zekerheid. Dus ik hoefde niets meer te halen toen ze naar huis mocht.
<<

Anoniem85

Bericht 13 Feb 2014 20:48

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Ons ziekenhuis had 2 merken, nutrilon en Friso, van allebei hadden ze standaard en hypo allergeen. Zoon kreeg op ons verzoek nutrilon standaard. Na een aantal weken zijn we overgestapt op kruidvat en later bleek hij KMA te hebben en gingen we over op Friso pep.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 13 Feb 2014 20:58

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

begonnen met friso, in combinatie met bv, omdat de smaak het meest overeen zou komen, vanaf nr 3 voeding overgestapt op etos Eigen merk
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 13 Feb 2014 22:05

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Ik had in mijn zwangerschap nog niets gehaald wat voeding betreft. Ik wilde eigenlijk graag borstvoeding geven, dit is niet gelukt. De jongens zijn met 35.4 weken geboren en hebben nog 13 dagen in het ziekenhuis gelegen daar kregen ze nutrilon.
Thuis nog 2 blikken daarvan gehad en toen ben ik over gegaan naar Kruidvat.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem16

Bericht 13 Feb 2014 22:24

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Waar begon jij mee?
Bij R met Nutrilon en bij N met Kruidvat eigen merk. (ivm de kosten en het toch vrijwel hetzelfde is allemaal)

Vond je dat hier voor- of nadelen aan zaten?
Bij R: de prijs
Bij N: ze bleek er niet tegen te kunnen dus moesten we kijken naar andere voeding. Hebben toen de Friso gebruikt en daarna AH eigen merk.

Heb je gekeken naar de voeding in het ziekenhuis (als je daar bevallen bent) of heb je gewoon zelf een keuze gemaakt?
Zelf keuze gemaakt.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Feb 2014 22:31

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

De eerste kreeg tot ze een jaar was Nutrilon. Ook omdat ze dat in het ziekenhuis kreeg de eerste week, en deels ook omdat ik te onwetend was, en een jaar lang heb gedacht dat ik niet over kon stappen.
De tweede heeft altijd Jumbo eigenmerk gehad. Was altijd op voorraad, en scheelde de helft in de prijs.

Ik zou er ook echt naar kijken waar je het makkelijk kunt verkrijgen. En dat schijnt soms best lastig te zijn, met al die lege schappen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 16 Feb 2014 13:23

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Ik heb afgelopen week een pak standaard voeding van de Jumbo gekocht. Mocht het niet werken dan zien we wel verder maar vond hem qua prijs wel heel aantrekkelijk.
<<

Anoniem16

Bericht 16 Feb 2014 20:59

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

hahaha je bent er al op tijd bij! Ik zou niet teveel kopen trouwens. Wanneer je kindje er niet tegen kan, zoals N dus tegen de Kruidvat voeding, zit je met al die voeding.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 17 Feb 2014 01:25

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Ik houd het hier ook bij :-)
<<

Anoniem123

Bericht 17 Feb 2014 09:40

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte

Ik was helemaal niet van plan om flesvoeding te geven dus ik had niets in huis.
Tot de bv niet lukte, de verloskundige kwam met een pak voeding aan gezet en dat was nutrilon.

Wij hebben S dat tot een half jaar gegeven en toen overgestapt op kruidvat eigen merk.

Bij dit kindje ben ik meteen van plan om fv te geven dus van te voren zorg ik ervoor dat er 1 pak nutrilon in huis aanwezig is. 1 pak is ook genoeg want daar doe je al een week mee.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers