Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2012 mama's

<<

Anoniem166

Bericht 11 Nov 2013 20:58

Re: Voorjaar 2012 mama's

Hey leuk, het topic is weer ge-upt! Lana, wat een ukkies haha, mijn H. is 11 kilo en ongeveer 88 cm denk ik. Ze draagt meestal maat 92, dat zit nog wel ruim.

Earane, je hebt de naam van je dochter ook paar keer voluit geschreven, ik weet niet of je dat wel wil. Wat leuk dat ze ook al zo praat en lichaamsdelen benoemt.

Clapperdie, jij bent alweer bijna 10 weken, gaat best hard! Gaat alles goed?

Hier gaat het z'n gangetje, wij gaan van fase naar fase, met altijd een paar makkelijke weken tussendoor haha.
H. praat ook echt veel nu. Ik heb gisteren alle woordjes verzameld die ze zeggen kan en kwam voorlopig (lijst is nog niet compleet) op 130 woorden uit. Zo leuk dat ze zich al echt verstaanbaar kan maken. Ik versta ook steeds meer van wat ze zegt. Ze zingt ook veel liedjes mee nu. Van alle liedjes op alle cd's zingt ze woorden mee en soms ook al kleine zinnetjes. Zojuist las ik een boekje voor van Dikkie Dik en van elke zin zei ik het laatste woord niet, en dat vult zij dan aan, echt grappig.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Nov 2013 21:25

Re: Voorjaar 2012 mama's

Op 130 woorden? Woooooooooooooooooooooooooooooooooowwwwwwwwwwww!

Ik maak me daar best wel zorgen om :( B komt nu tot papa, mama, poes, dag, hallo/haai, bah, ah oh, zo.. Nog niet eens tot 10 dus.. :nopompom: En als ik dan hoor hoeveel woordjes andere kinderen al kunnen zeggen.
Wel begrijpt ze al heel veel. Ze kan heel veel lichaamsdelen aanwijzen, en bijna alles wat we aan haar vragen kan ze uitvoeren.
Heb het idee dat ze daarom ook soms zo driftig is, ze kan gewoon niet duidelijk maken wat ze wil.

Clapperdie, hoe was de termijn echo?

Earane, fijn dat ze zo goed slaapt!

All, hier gaat het met ups en downs. B is de laatste 3 weken onwijs aan het kwakkelen, slecht inslapen, slecht doorslapen, prikkelbaar overdag, iedere keer verhoging 's avonds enz.
Gister hebben we haar maar eens laten krijsen (man wat is dat moeilijk), en na een half uur viel ze eindelijk in slaap. Vanavond huilde ze 5 minuten en toen was het al stil.
De 19e moeten we naar de KNO arts met haar om haar even door te laten lichten, kijken of het niets lichamelijks is.
Weet wel dat het doodvermoeiend is :(
<<

Anoniem26

Bericht 11 Nov 2013 21:33

Re: Voorjaar 2012 mama's

Wat fijn dat ze het zo goed doen lana. En ondeugend is ze hier ook hoor maar leuk hè.

Clapperdie, nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

Lejow, dat komt heus wel goed hoor. De ene is gewoon wat sneller als de ander met dingen. En fijn dat je naar de arts kan hopelijk gaat het jullie helpen.

Hier gaat alles goed. L. Is alweer 16,5 maand. Ze zegt wat kleine dingen maar ook nog niet veel. Ze loopt nu aan een hand mee maar gaat nog niet heel soepel. Ze is niet zo snel ermee maar dat komt wel.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 11 Nov 2013 22:38

Re: Voorjaar 2012 mama's

Leuk om te lezen hoe het met alle kindjes gaat.
Lejow, hopelijk is B weer snel de oude. T zegt ook nog niet zoveel (mama, papa en 'hoppa', 'miauw' als ze een poes ziet) ze zegt wel eens wat na maar dat is dan altijd eenmalig. Wel begrijpt ze net zoals B eigenlijk alles wat ik vraag/zeg. Zorgen maken doe ik me daarom ook niet. T weet wel heel goed duidelijk te maken wat ze wil, volgens mij vindt ze het wel makkelijk zo ;)

Los van het praten gaat alles hier heel goed. T is een heerlijk vrolijk kind. In de zomer had ze een pittige fase, het ontdekken van haar eigen wil met enorme driftbuien, maar dat duurde gelukkig maar een paar weken. Ik hoop weleens dat dat de peuterpuberteit was, maar dat zal wel niet. Ze krijgt echte peuterstreken, waarbij ik maar naar haar hoef te kijken of ze gedraagt zich weer bijzonder braaf met een enorm ondeugend gezicht (om weer verder te gaan met ondeugend doen als ik me durf om te draaien). Ik geniet echt van deze leeftijd. Ben wel heeel benieuwd wanneer ze gaat praten, ook dat lijkt me enorm leuk.
februari 2012
november 2015
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 11 Nov 2013 23:33

Re: Voorjaar 2012 mama's

-
Laatst gewijzigd door CCC op 19 Nov 2013 14:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 12 Nov 2013 14:07

Re: Voorjaar 2012 mama's

Lang geleden inderdaad!

Zwangeren: van harte gefeliciteerd! Spannend weer, lijkt me heel bijzonder om nog een keer zwanger te zijn. Nu moet ik er echter nog helemaal niet aan denken. Mijn nichtje is ook zwanger, haar zoontje scheelt 3 maanden met B. en zo jaloers als ik de eerste keer op haar zwangerschap was zo blij ben ik nu voor haar en ontzettend niet jaloers.

B. is een vrolijk en opgewekt mannetje, wel een handenbinder. Hij loopt nu een maand denk ik, wel grappig want hij kon het ineens en heeft sindsdien ook niet meer anders gedaan. Kruipend is echt nog sneller maar hij kiest steeds toch voor lopen. Spijkerbroeken gaan weer langer mee, hiephoi! Hij wil alles vastpakken, voelen, open doen, dicht doen, ervaren, gooien, knuffelen etc. Thuis kan dit prima, op visite is dat soms wat minder makkelijk. Vanmorgen stond hij met een poppenborstel van zijn nichtje in de bloemenvaas van schoonzus te roeren... Eten/drinken gaat allemaal prima, op kaas na lust hij eigenlijk alles en eet ook alles. Slapen gaat overdag super, snachts gaat het niet altijd zo geweldig. Praten, dat hoeft voor hem niet zo. Hij "kletst" echt de oren van je hoofd, het lijkt op een mengeling tussen russisch en Turks. Ook telefoneren gaat hem op deze manier goed af. Effectief zegt hij mama, papa, die, daar, nee en ja. Hij kent de betekenis van heel veel woorden wel, glunderend hobbelt hij naar de trap als ik zeg dat we in bad gaan. Lief!
Van ons krijgt hij voor sinterklaas twee boeken, de speeltent van ikea, ikea treinbaan, megabloks bouwtafel, een toettoet auto en een knikkerbaan. Mooi zat, alles al in huis. Van mijn schoonouders krijgt hij ook nog iets, geen idee wat.

Hebben jullie de kindjes al ingeschreven op een basisschool of peuterspeelzaal? Wij hebben dit vorige week al geregeld, lekker vroeg maar nodig!
Kunnen jullie kindjes al ( netjes) uit een gewone beker drinken?
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 16 Feb 2014 20:43

Re: Voorjaar 2012 mama's

Ha dames, tijd voor een update! Hoe gaat het met iedereen? En de kinderen natuurlijk.

Hier gaat het erg goed, al hebben we de laatste dagen een erg stoute dreumes in huis. Volgens mij nadert ze nu echt de peuterpuberteit. Ze kan echt tekeer gaan, niet normaal. Uit frustratie begint ze ook te slaan. Dat wordt nog wat :wink:. Verder ontwikkelt ze zich zo snel ineens! Ze praat vaak in zinnen en we kunnen gewoon echte gesprekken met haar voeren, zo leuk! Ze maakt grapjes en kan erg hard om zichzelf lachen, haha. Wij hebben ook echt de grootste lol met haar. Echt leuk deze leeftijd! A. is ineens erg geïnteresseerd in kleuren en benoemt ze ook. Het blijft een drukke dame met veel energie. Wel is ze ontzettend naar mij toe gericht de laatste weken, dat is soms wel wat vervelend en ook sneu voor mijn man. Hij kan soms niks goed doen bij haar. Hopelijk is het gewoon een fase.
Als alles goed blijft gaan krijgen we in september een tweede kindje. Wel spannend, hoor! Ben benieuwd hoe dat is, twee kinderen.

Oh ja, ik ben wel erg benieuwd of er al kinderen in een groot bed slapen? Ik zat eerder te denken aan 2,5 jaar, maar rond die tijd komt de baby, dus dat is wel teveel. Misschien als ze 2 wordt, maar dat lijkt me nog zo jong. Lastig!

Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Maart 2012 September 2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Feb 2014 20:51

Re: Voorjaar 2012 mama's

Soooooooo das lang geleden :)

Wat goed dat ze al zo in zinnen praat! Ik zag jullie foto voorbij komen op FB en wat een mooi poppetje is het ook, die haren! :love:
B vindt de kleuren ook erg leuk, en tellen ook!
Ze gaat gelukkig ook steeds meer kletsen, per dag leert ze meer woordjes. Ze noemt zichzelf nu ook bij haar eigen naam :D

B slaapt nog wel in een ledikant, en zolang ze dat niet vervelend vindt wil ik het eigenlijk lekker zo laten.

Wel ga ik morgen de kinderarts bellen, want B is al een maand praktisch continu ziek. Van de KNO arts heeft ze eind vorig jaar 6 wkn antibiotica gekregen. Met oud en nieuw was dit op, en sinds half januari is het weer huilen met de pet op.
Eerst een oorontsteking, en nu weer iedere keer 's avonds verhoging, met vorig weekend en dit weekend zelfs weer koorts boven de 39.
Ze slaapt daardoor ook vaak slecht.
Dus eigenlijk ben ik er gewoon een beetje klaar mee :( :12:
<<

Anoniem57

Bericht 16 Feb 2014 20:54

Re: Voorjaar 2012 mama's

Lejow door de antibiotica is haar immuunsysteem waarschijnlijk flink beschadigd, hier hielp orthiflor junior heel goed, ze heeft 2 potten 'op' en ze is nu nagenoeg een jaar niet meer ziek of verkouden geweest.

Tip; bij bol.com is hij 10 euro goedkoper dan bij de drogist of de natuurwinkel.

Edit; dat is trouwens probiotica.
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 16 Feb 2014 21:02

Re: Voorjaar 2012 mama's

Lejow, wat lief, dank je! Ik ben zo benieuwd of haar haren zo blijven. Maar B. heeft ook mooi, lang haar! Zij wordt ook echt groot. Wat leuk is dat he, als ze zichzelf bij de naam noemen. Zo schattig! En ook meer kletsen, super! Dan gaat het ineens zo hard.
Wat vervelend dat B. zoveel ziek is de laatste tijd, dat lijkt me ook erg vermoeiend. Logisch dat je er klaar mee bent, voor haar is het erg vervelend, maar voor jullie ook natuurlijk. Ik heb verder geen tips, maar de tip van Parel klinkt wel hoopgevend! Hopelijk gaat het snel beter en krijgen jullie wat meer rust.
Maart 2012 September 2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Feb 2014 21:28

Re: Voorjaar 2012 mama's

Parel schreef:Lejow door de antibiotica is haar immuunsysteem waarschijnlijk flink beschadigd, hier hielp orthiflor junior heel goed, ze heeft 2 potten 'op' en ze is nu nagenoeg een jaar niet meer ziek of verkouden geweest.

Tip; bij bol.com is hij 10 euro goedkoper dan bij de drogist of de natuurwinkel.

Edit; dat is trouwens probiotica.


Die heeft ze juist gekregen van de KNO om er voor te zorgen dat alles een keer goed tot rust kon komen, omdat ze ieder virus ongeveer oppikte en haar lijf geen kans had te genezen.
Er hebben al meerdere mensen gezegd dat ze goede kandidaat is voor buisjes/amandelknippen/pellen/enz, dus daar ga ik morgen maar eens naar vragen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 16 Feb 2014 21:52

Re: Voorjaar 2012 mama's

Wow! Dat is inderdaad lang geleden!

Wat leuk Earane, gefeliciteerd! Wat spannend, september klinkt al zo dichtbij voor mij, vind echt dat we snel door de eerste maanden dit jaar gaan. Hoe voel je je?
Ik zag de foto ook op FB, wat een leuke foto! Mooi meisje hebben jullie! Ik vind dit ook zo'n leuke leeftijd. Wat gaat ze trouwens hard met kleuren enz. N. heeft dat nog niet zo.

Lejow , wat sneu voor B. Zou haar wel even goed laten checken, ook haar bloed evt. zodat je echt een goed beeld krijgt wat er nou gebeurd in haar lichaampje. Snap ook wel dat je er klaar mee bent ja, niks vermoeiender dan onrustige nachten en een ziek meisje.

N. is momenteel ook een draakje, maar wel een hele leuke en lieve :love: :) Ze is momenteel zo ondeugend, klimt overal op als je even niet oplet en weet alles maar al te goed zelf. En de driftbuien, ja die zijn hier ook zeer aanwezig. Gaat vast wel weer over :) N. is nu heel erg bezig met tellen, ze telde van de week uitzichzelf van 1 tot 5 en ze praat meestal in zinnetjes van 3-4 woordjes nu.

Hier slaapt ze ook nog in haar ledikant, ze heeft al een poging gedaan om eruit te klimmen. Van de zomer gaat ze denk ik over naar een groot bed. Gaat me best snel allemaal, heb nog geen idee wat ik wil met haar kamer ed.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Feb 2014 21:58

Re: Voorjaar 2012 mama's

De driftbuien zijn hier zowaar ieeeeeeeeeeeeetsie aan het afnemen trouwens!
<<

Anoniem16

Bericht 16 Feb 2014 22:04

Re: Voorjaar 2012 mama's

Lejow schreef:De driftbuien zijn hier zowaar ieeeeeeeeeeeeetsie aan het afnemen trouwens!



ssssssssssssssssssssst zoiets moet je NOOIT zeggen hahahaha.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 16 Feb 2014 22:31

Re: Voorjaar 2012 mama's

Lejow, wat balen dat ze zo lang al aan het kwakkelen is. Heb je ook het gevoel dat ze echt vol zit? Dus niet snotterig, maar echt snurken enzo? Wat fijn dat haar driftbuien wat minder worden.
Ik heb ook hele goede ervaring met orthiflor trouwens.
Heel veel succes, want het is wel heel vervelend.

Earane, wat leuk dat je dit topic weer even omhoog gooit :). Helemaal met Lejow eens, je hebt echt een heel mooi meisje. En prachtige haren! Ja de peuterpubertijd zal ook jouw richting wel opkomen ;), ze is ook alweer bijna 2! Wat gaat het toch snel hè.
In jouw geval kan ik me wel voorstellen dat je dochter naar een groter bed gaat als de baby komt ( of het liefst ervoor inderdaad, vanwege de veranderingen ). Het is wel jong, maar ik lees hier wel veel succesverhalen. Ik hou die van mij zo lang mogelijk in het ledikant, haha, ben bang dat die boefjes anders hun bed uitkomen en gaan spoken.
Hoe voel je je?

CCC, ook al zo'n kleine ondeugd, haha, hier ook twee kleine boefjes hoor! Maar ze zijn ook zooo leuk! Wat goed dat ze ook al tot 5 telt.

All: Hier gaat het ook heel erg goed. Ik vind dit ook zo'n geweldige leeftijd ( okee dat zeg ik elke keer, maar dit is echt heeel leuk, haha ). Ze zijn hier ook erg ondeugend en weten dondersgoed wat wel en niet mag. Maarja een beetje uitproberen is het leukst natuurlijk hè ;). Stiekem vind ik het wel heel erg grappig.
Ze zijn nu ook zo enorm lief voor elkaar, knuffelen en kusjes geven. Maar ook dingen van elkaar afpakken natuurlijk en elkaar een beetje pesten.
Verder zijn ze zooooo verschillend. Echt bijzonder dat die 2 broer en zus zijn en zelfs een tweeling!!
Ze praten ook erg goed en vooral dochter maakt hele zinnen. Zoon is meer van alles benoemen wat hij ziet.
Verder moeten we helaas wel met dochter terug naar de KA, omdat ze niet zo goed groeit. Haar lijntje boog af en dat is een reden om haar door te sturen. Ik vind het niet nodig om naar de diëtist te gaan met haar, maar ze willen uitsluiten dat ze geen allergie ( en dan met name glutenallergie ) heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Feb 2014 08:21

Re: Voorjaar 2012 mama's

Alleen bij mezelf Lana!
Het onderzoek dan. Het kan met bloedprikken, of door een hapje uit de darm te nemen. Ik bleek 'alleen' lactose intolerant te zijn.
eet ze verder wel goed, en zou je daar iets in kunnen veranderen? Meer volle producten ofzo?


B is nu ook weer snot verkouden. Slapen met haar mond open, snurken, en maar snot snot snot. Soms ook hoesten, em nog steeds koorts..
Maar moet ik dan nu de KNO bellen, die ik moest bellen als t erger werd... of moet ik de KA bellen, die vandaag als t goed is belt omdat ze soms ook zo last heeft van maagzuur...
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 17 Feb 2014 12:39

Re: Voorjaar 2012 mama's

Lejow, wat balen zeg!! Ik zou het eerst even overleggen met de KA, aangezien je die toevallig ook al spreekt?
Alhoewel, als de KNO arts heeft aangegeven dat je moet bellen als het erger wordt en je hebt dat gevoel, dan kun je ook meteen bellen natuurlijk. Dan geven ze vanzelf wel aan of je een afspraak moet maken of iets.
Erg naar dat ze steeds niet lekker is. En dan nog koorts ook :(.
Succes! En laat je even weten wat de arts zei?

Ja wat betreft de allergie zullen ze wel gaan bloedprikken, gok ik, in eerste instantie.
Ik maakte me er eerder nooit zorgen over, omdat ze goed at en ze is gewoon heel erg levendig. Maar ineens maak ik me een beetje zorgen ( niet om iets ernstigs hoor, maar meer dat ze voedingsstoffen niet opneemt ofzo ), ze heeft ook zo'n wit koppie. Aan de andere kant is ze heeeeeel erg bewegelijk, dus het is niet zo gek dat ze niet zo hard groeit.
Nou ja, we zullen het zien.
Helaas eet ze nu ook niet zo goed meer. 's Ochtends pap ( met extra scheppen ), 's middags niet eens 1 broodje en de laatste tijd eet ze 's avonds 2 happen gemiddeld. Ze drinkt wel karnemelk en na het eten griekse yoghurt. En alles volle producten. Tussendoor eet ze gelukkig wel appel en een paar happen volkorenbiscuit. En ik probeer haar vaker iets te geven, bijv. rozijnen, cracotte enz.
Dat eten zal wel weer goedkomen hoor, mijn zoon heeft het nu ook. Dat is ook de leeftijd. Alleen kan zij het niet missen en hij wel.
Afbeelding
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 18 Feb 2014 19:47

Re: Voorjaar 2012 mama's

CCC: Dank je wel! Ik voel me goed, mag niet klagen! Ah, jij ook een ondeugend meisje met driftbuien. Wat doet ze het goed qua praten en tellen! A. telt ook al een tijdje, maar meer: 1,2,3,7,10 :wink: Ja, het is weer een beste stap als ze overgaat naar een gewoon bedje. Gaat ook veel te snel inderdaad!

Lana: Fijn dat het zo goed gaat! Haha, je zegt inderdaad bij elke periode dat het een geweldige leeftijd is :smile: Maar het is ook echt zo, het wordt en is steeds leuker. Lijkt me zo bijzonder he, een tweeling te zien opgroeien. Wat vervelend dat je dochter niet zo goed groeit. Kan me voorstellen dat je je nu wel wat zorgen begint te maken, vooral nu ze ook wat minder gaat eten. Hopelijk is dit een korte fase en eet ze snel weer wat meer.

Lejow: Ach, wat vervelend dat B. weer zo verkouden is. Echt sneu! Las net even snel dat haar trommelvlies wordt doorgeprikt en haar neusamandelen eruit worden gehaald. Hopelijk gaat dat een beetje werken en zal ze daarna minder vaak ziek zijn. Zou erg fijn zijn voor jullie!

Hoe gaat het met de andere dames?
Maart 2012 September 2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Feb 2014 21:02

Re: Voorjaar 2012 mama's

B vindt tellen ook zo leuk, het lukt haar al regelmatig van 1 tot 10.
En ze herkent en benoemd de raarste vormen (ster, ovaal, hart). Waar twee Bumba boekjes al niet goed voor zijn :laughcry:

Door het vocht achter haar trommelvliezen kan ze ons dus ook gewoon niet goed horen, ik hoop dus dat er snel wat verbetering in haar spraak komt als ze eenmaal doorgeprikt zijn.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 18 Feb 2014 22:27

Re: Voorjaar 2012 mama's

Dat is lang geleden zeg! Leuk om weer even wat te horen van jullie. Hou het wel kort, zit op de tablet nu, vind ik niet zo handig reageren.
Maar hier alles goed hoor, S. is een lekker ondernemend meisje geworden. Gelukkig nog niet zulke extreme driftbuien als ik die verhalen van jullie soms hoor! Ze kletst er heerlijk op los, moet zo om haar lachen soms. Maar wel een echte kattekop soms, dan pakt ze wat af van haar broer en rent dan heel hard weg, zo gemeen. Of gewoon heel hard gillen en huilen als ze haar zin niet krijgt.

Lejow, ik hoop dat het gaat helpen als ze bij B. buisjes gaan doen. Mijn zoon heeft toen hij anderhalf was buisjes gekregen en meteen zijn de neusamandelen geknipt. Zo'n verschil, nergens meer last van gehad daarna.
2010 2012 2015 2017
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 18 Feb 2014 22:35

Re: Voorjaar 2012 mama's

Earane , mijn dochter slaapt nog wel in een ledikant , maar zoon os toen met 20 maanden al overgegaan naar een groot bed en dat ging meteen goed. Maar zou het nu met S. nog niet aandurven, die slaapt soms nog zo onrustig? Hangt heel erg van je kind af, denk je zelf dat ze zal blijven liggen?

Lana , vervelend dat je dochter niet zo goed groeit. Maar ze eet iig niet minder dan mijn dochter;-) Die eet ook zo slecht, pfff. Maar ik hoop voor je dat er niks vreemds uit komt, daar ben je ook niet bang voor toch?
2010 2012 2015 2017
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 09 Apr 2014 08:01

Re: Voorjaar 2012 mama's

Hoi allemaal, even dit topic uppen :).

Hoe is het met iedereen?
Alle kinderen lekker aan het peuterpuberen?? ;)
Hier valt het nog wel mee, geen driftbuien in ieder geval, maar dat zal vast nog wel komen. Wel echt een eigen willetje en het woordje 'nee' is heel favoriet op het moment, haha.

'Kom je even lekker bij mama zitten?'
'nee'.
Vind je het gezellig bij oma?
'nee'.
Kom, gaan we even de schoenen aandoen.
'nee'.
Haha en ga zo maar door.
Ze bedoel overigens geen nee hoor, maar het is gewoon het favoriete woordje.
Ze kunnen tegenwoordig heel lief zijn voor elkaar en gaan steeds meer samen spelen ( als ik ze een beetje op weg geholpen heb ;) ). Soms zitten ze nog wel echt in elkaars vaarwater, maar het lijkt steeds minder te worden.
Zoon heeft wel eens momenten dat hij de hele ochtend achter zijn zus aanloopt en haar pop uit de kinderwagen pakt, het flesje uit de mond van de pop pakt, zus een duw geeft of krabt. Het lijkt wel een beetje frustratie ofzo.
Maar hij is ook weer heeeel erg lief, zus veel kusjes geven en veel knuffelen.
En wat gaan ze kletsen joh, haha. Dochter is echt een kletskous en maakt hele zinnen. Zoon ook, maar dat is gewoon minder een kletskop, haha.
We zijn nu bezig om dochter zindelijk te krijgen, want ze had er heel veel interesse in. En nu de laatste dagen was ze echt droog. We hebben haar om de zoveel tijd op het potje gezet en dan ging ze plassen. Voor de rest liep ze zonder luier. Ik ben zelfs met haar weggeweest zonder luier, spannend hoor, haha. En ze bleef droog. Dus ze houdt haar plas wel goed op. Ze moet alleen nog wel elk plasje aangeven, maar dat gaat steeds beter. Maar goed, we zijn er net 2 dagen mee bezig.

Gisteren zijn we ook naar de KA geweest met dochter, vanwege haar groei.
Met de lengte zit ze op de -1 lijn en met haar gewicht een stuk onder de -2 lijn. Ze was nu ook niet veel gegroeid en was 9,6 kilo en 85 cm.
Ze wilden misschien uitsluiten of ze glutenallergie zou hebben.
Maar de KA was daar niet zo bang voor. Ze is heel erg levendig en een heel erg blij kind. En haar lengte loopt wel goed door. En kinderen met glutenallergie groeien ook niet zo goed in de lengte.
Ze wil het nog aankijken ( en wij ook ) en als we willen mogen we het altijd laten controleren. Voor nu gaan we naar de dietist. Maar goed, we geven haar ( en zoon ook ) altijd volle producten, dus volle melk, boter, griekse yoghurt enz. En mijn man doet al meer dan 3 maanden roomboter door haar pap. Daar was ik in eerste instantie niet zo blij mee. Maar de KA vond dat wel een hele goede. Bij de dietiste wil ik graag de balans weten, omdat je wel eens hoort dat dat soort kinderen dan juist te dik worden later.
We moeten in ieder geval over 3 maanden terug komen bij de KA. Als ze dan weer niet zo goed gegroeid is, dan moeten we wel bloed laten prikken.

Nou dames sorry voor mijn lange ( ego ) verhaal ;).
Hoe is het met alle zwangere dames?
En Sanne, hoe voel je je nu je geen BV meer geeft? Heb je er vrede mee uiteindelijk? En dochter? Is alles nu weer op gang gekomen?
Ik hoop het voor je! Ik gun het je zo!
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 09 Apr 2014 08:53

Re: Voorjaar 2012 mama's

Hi wat leuk dat je dit topic weer omhoog wordt gehaald!

Wat goed dat jullie al bezig zijn met zindelijk worden Lana! Meisjes schijnen veelal vlotter te zijn dan jongens met dit soort dingen begreep ik.

Nee is hier ook favoriet, vooral in combinatie met “nee, niet eten” “nee, niet lekker” “nee, niet slapen” “neehee!”
Oh en dan soms als ik al drie keer heb geroepen maar geen reactie heb gekregen is het ineens “jahaaaaaaaa!” Ohh om moedeloos van de worden af en toe haha.

Goed dat jullie de groei nog even aankijken van jullie dochtertje. Ze is altijd al een klein poppetje geweest toch? En met die volle producten die jullie al geven komt dat vast wel goed. Tips van een diëtiste zijn altijd fijn.

Hier dus wel een peuterpubertje.. Eten gaat ook dramatisch de laatste weken. Hij weigert zijn groente te eten. Op een gegeven moment hebben we alleen maar zijn groente op zijn bord gedaan en het vlees niet. Maar ook dan weigert hij. En geen vlees of toetje interesseert hem helemaal niets. Hij is dus al regelmatig met een lege maag naar bed gegaan. Maar hij slaapt gewoon goed en de volgende ochtend eet hij een bord vol pap op. Dus als hij echt honger heeft dan lukt het wel. Ik denk dat het echt bij het uitproberen hoort.

Met de zwangerschap gaat het goed. Nog drie weken werken en dan lekker verlof! Maandag heb ik een extra groeiecho en een controle van de placenta. Kindje loopt twee weken voor op groei en de placenta zit heel dicht bij de baarmoedermond. Dus nog even spannend wat er maandag uit de echo komt. Misschien dat ik overgedragen moet worden aan de gyn en dat een ks noodzakelijk is.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 10 Apr 2014 08:46

Re: Voorjaar 2012 mama's

Even snel, maar Earane, ik las dat jullie een jongen krijgen, wat leuk!!

Weet jij al wat je krijgt Clapperdie?
Ik reageer later weer even hoor.
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 10 Apr 2014 10:11

Re: Voorjaar 2012 mama's

Wat leuk Earane!

Wij krijgen ook een jongentje! 2 boefjes zometeen die het huis onveilig maken :thumbup:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers