Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eens of oneens?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 15 Feb 2014 16:34

Re: Eens of oneens?

Eerlijk is eerlijk, ik heb nog geen 6wk ervaring. Er komt vast wel een moment dat ik hem eventjes laat huilen, maar zo ver ben ik echt nog niet.
L2014 & H2017
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 16 Feb 2014 13:20

Re: Eens of oneens?

Ik denk dat er best een kern van waarheid in zit en ik zal ook zeker een moeder zijn die niet bij elk kikje of elk huiltje dat ik hoor gaat kijken/troosten. Ik heb voorbeelden in mijn omgeving gezien die continue met kinderen heen en weer liepen omdat ze vonden dat een kindje niet hoorde te huilen maar als ik daar naar keek vond ik dat ze er wel een beetje overdreven mee omgingen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 16 Feb 2014 14:22

Re: Eens of oneens?

Ilovethe90s schreef:Ik denk dat er best een kern van waarheid in zit en ik zal ook zeker een moeder zijn die niet bij elk kikje of elk huiltje dat ik hoor gaat kijken/troosten. Ik heb voorbeelden in mijn omgeving gezien die continue met kinderen heen en weer liepen omdat ze vonden dat een kindje niet hoorde te huilen maar als ik daar naar keek vond ik dat ze er wel een beetje overdreven mee omgingen.


Ik dacht dat ik ook zo'n moeder zou zijn die niet bij het eerste het beste kikje zou kijken. Totdat ik kinderen kreeg haha.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 16 Feb 2014 14:56

Re: Eens of oneens?

Ook hier alleen eens met punt 1. Als je kindje alleen kan communiceren door te huilen, ga je het toch niet negeren? Maar eerlijk is eerlijk, sommige babies hebben het ook nodig. Wat m-train zegt vind ik heel treffend, elk kind is anders.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Feb 2014 15:09

Re: Eens of oneens?

Volgens mij wordt die zin dat alle baby's uiteindelijk stoppen met huilen wel erg negatief geïnterpreteerd. Ik denk niet dat zij bedoelen dat alle baby's stoppen met huilen als ze uitgeput zijn of genegeerd worden of zoiets dergelijks, maar gewoon omdat ze op een gegeven moment in een fase komen waarin ze niet meer zoveel huilen, dus met andere woorden, deze zware fase gaat een keer voorbij. Dat is gewoon een hart onder de riem, ik snap niet wat daar zo verkeerd aan is. Ze bedoelen echt niet: laat maar brullen, die stembanden zijn wel een keer versleten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem255

Bericht 16 Feb 2014 16:00

Re: Eens of oneens?

Ik denk dat de tips niet zo letterlijk opgepakt moeten worden als dat ze omschreven staan.
Denk dat iedereen de voordelen van ritme, rust en regelmaat wel weet en dat dit voor een baby en zelfs voor wat oudere kindjes vaak het beste is.

Ik denk niet dat ze hier bedoelen dat je een baby maar moet laten huilen en lekker je eigen plan moet trekken. En dit gaat zeker niet op voor een kindje dat is een keertje huilt. Onze jongste huilde uuuuuuren op een dag. Tot ik de wanhoop nabij was. Niks was goed. Eten niet, op de arm niet, wandelen niet, in bed niet, de box niet... Niks.
Nou, ik heb weleens 5 minuten onder de douche gestaan en gedaan alsof ik hem niet hoorde hoor.
En daar mag iedereen van vinden wat hij/zij wil. Onze dochter had ook aandacht nodig en onze zoon was serieus nog geen 10 minuten stil overdag. Hij werd rond 5u in de ochtend wakker en sliep niet voor 15.30/16.00 en dan sliep hij tot 18.00 (natuurlijk van uitputting, niet omdat wij hem al die tijd lieten huilen alleen maar een baby kan gewoon niet op zijn van 5 in de ochtend tot 4 in de middag) en na 18.00 begon het hele riedeltje weer van voren af aan. Tot 22.00 en daarna werd hij elk uur wakker. Wij hebben hem toen in het ziekenhuis na laten kijken zodat we wisten dat er niks lichamelijks was. Ik wist dat hij geen pijn had en dus liet ik hem weleens huilen. Als dochter in de douche moest of ook een keer verdriet had.

Zoals het hier omschreven staat vind ik het wel heel bruut maar ik ben het er niet per definitie mee oneens (of eens).
Iemand zei het hier ook al, Sanne volgens mij, dat je naar je eigen gevoel en je eigen kindje moet kijken. Ik denk dat dat heel belangrijk is.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 16 Feb 2014 16:46

Re: Eens of oneens?

Deze tips heb ik wel eens eerder gezien in een dergelijk blad. Ik kreeg er direct jeuk van, ik geloof er gewoon niet zo in. Een kindje heeft behoefte aan menselijk contact, kan slechts door huilen duidelijk maken wat hij wil en is verder volkomen afhankelijk. Er zal een kern van waarheid in zitten, ik zie hem zoals het hier staat echter helemaal niet. Ieder kind is anders, niet ieder kind reageert op dezelfde regels op dezelfde manier.

Steep schreef:
Ilovethe90s schreef:Ik denk dat er best een kern van waarheid in zit en ik zal ook zeker een moeder zijn die niet bij elk kikje of elk huiltje dat ik hoor gaat kijken/troosten. Ik heb voorbeelden in mijn omgeving gezien die continue met kinderen heen en weer liepen omdat ze vonden dat een kindje niet hoorde te huilen maar als ik daar naar keek vond ik dat ze er wel een beetje overdreven mee omgingen.


Ik dacht dat ik ook zo'n moeder zou zijn die niet bij het eerste het beste kikje zou kijken. Totdat ik kinderen kreeg haha.


Dat dacht ik ook... Ik "predikte" het ook, kindjes mogen best even huilen! Wij hebben uiteindelijk gekozen voor niet laten huilen in zijn eentje, inmiddels hanteren we het "we volgen ons gevoel" principe. Soms mag hij best even pruttelen of mopperen, overigens doet hij dit niet/nauwelijks.
<<

No. 3

Bericht 16 Feb 2014 17:40

Re: Eens of oneens?

Steep schreef:Ik dacht dat ik ook zo'n moeder zou zijn die niet bij het eerste het beste kikje zou kijken. Totdat ik kinderen kreeg haha.
En dus? Wordt Il90's ook zo?

Wat is het toch dat niemand die 'wacht maar tot...'-opmerking wil hóren, maar 'm wel mag plaatsen als het om anderen gaat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Feb 2014 17:47

Re: Eens of oneens?

Ik weet niet of dit echt als een 'wacht maar tot' opmerking bedoeld is of dat ze gewoon vertelt dat het bij haar anders heeft uitgepakt. Er zullen ook zat vrouwen zijn bij wie het andersom is, dus die zich voornemen dat ze hun kind nooooit zullen laten huilen, om er dan achter te komen dat dat voor hun kind beter werkt. Of vrouwen die zich iets voornemen en dat ook inderdaad zo doen. Ik lees er niet in dat Steep bedoelt dat Ilovethe90s er zeker op terug gaat komen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

No. 3

Bericht 16 Feb 2014 17:53

Re: Eens of oneens?

Misschien interpreteer ik het te suggestief ja, maar ik krijg jeuk van dat soort opmerkingen. Krijg daar het gevoel van alsof je, als het om kinderen en ouderschap gaat, geen voornemens mag maken of ze houden. Ik vraag me echt af waarom Steep zoiets nou wil zeggen. Als Il90's dit voorneemt, moet ze dat toch vooral lekker doen? Ik zou d'r juist stimuleren. In plaats daarvan komt er een ontmoedigende opmerking. Waarom?

Ik kap ermee, moet me hier helemaal niet druk om maken, haha.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Feb 2014 17:57

Re: Eens of oneens?

Nou ja, het gaat natuurlijk bij Ilovethe90s ook wel verder dan een persoonlijk voornemen, zij vindt iets van anderen die te snel reageren als hun kinderen huilen. Dus ze is zelf ook niet echt vrij van oordelen, dan kun je dat ook niet van een ander verwachten. Want als ik ook bij iemand anders lees dat ze nota bene PREDIKTE (en ja, het staat tussen aanhalingstekens, maar ik stel me daarbij voor dat je dan erg nadrukkelijk je mening ventileert) dat je kinderen best even mag laten huilen dan denk ik ook: waarom in vredesnaam? Dan vraag je ook wel een beetje op zo'n tegenreactie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 16 Feb 2014 19:32

Re: Eens of oneens?

No. 3 schreef:Ik kap ermee, moet me hier helemaal niet druk om maken, haha.
Niet doen idd, doe ik ook niet ;-)
<<

Anoniem16

Bericht 16 Feb 2014 20:55

Re: Eens of oneens?

Ik ben het eens met M-train. Ik heb R ook wel laten huilen maar dat was zijn manier om in slaap te vallen en prima dus. N huilt echt nooit en wanneer ze huilt hoor ik ook meteen of ze aan het oefenen is voor haar toneelstuk of dat het serieus is. Ik ben trouwens nooit bij de eerste kik gaan kijken, vooral bij R niet dus. Hij had dat huilen echt even nodig om de dag te verwerken. En je hebt huilen en huilen natuurlijk. Je hoort als moeder het beste of je er wel/niet naar toe moet gaan.
<<

Anoniem16

Bericht 16 Feb 2014 20:56

Re: Eens of oneens?

Ilovethe90s schreef:Ik denk dat er best een kern van waarheid in zit en ik zal ook zeker een moeder zijn die niet bij elk kikje of elk huiltje dat ik hoor gaat kijken/troosten. Ik heb voorbeelden in mijn omgeving gezien die continue met kinderen heen en weer liepen omdat ze vonden dat een kindje niet hoorde te huilen maar als ik daar naar keek vond ik dat ze er wel een beetje overdreven mee omgingen.



Ik ben het met je eens hoor. Ik ga/ging dus ook echt niet bij iedere kik kijken. Maar je leert je kindje dus kennen en dan weet je vanzelf wanneer je er wel/niet naar toe moet gaan.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 16 Feb 2014 21:07

Re: Eens of oneens?

No. 3 schreef:
Steep schreef:Ik dacht dat ik ook zo'n moeder zou zijn die niet bij het eerste het beste kikje zou kijken. Totdat ik kinderen kreeg haha.
En dus? Wordt Il90's ook zo?

Wat is het toch dat niemand die 'wacht maar tot...'-opmerking wil hóren, maar 'm wel mag plaatsen als het om anderen gaat.


Miauw! Dat staat er toch niet? God ik wist gewoon dat ik erbij had moeten zeggen dat ik het niet op die manier bedoelde. Het was gewoon een opmerking, een constatering over mezelf. Echt jammer dat iets wat gewoon als opmerking was bedoeld weer zo wordt geïnterpreteerd.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron