Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Feb 2014 08:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik zal het laten weten!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 13 Feb 2014 10:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Voor de havermoutfans: weken jullie de havermout van te voren?

Hier een interessante link:
http://www.groenevrouw.nl/fytinezuur-2- ... verhelpen/


Ja ik zet de avond van tevoren al een pannetje in de koelkast met de havermout en melk. Dan hoeft het ook minder lang te koken.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Feb 2014 10:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jules schreef:
Jans schreef:Voor de havermoutfans: weken jullie de havermout van te voren?

Hier een interessante link:
http://www.groenevrouw.nl/fytinezuur-2- ... verhelpen/


Ja ik zet de avond van tevoren al een pannetje in de koelkast met de havermout en melk. Dan hoeft het ook minder lang te koken.


Maar er moet dus ook iets zuurs bij? Of iets met fytase?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Feb 2014 11:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

De taart is goed gelukt! Lekker ook, alleen had er iets meer chocoladesmaak aan gemogen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:26

Bericht 13 Feb 2014 19:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er goed uit, die taart.

Jans: Eigenlijk is het wel zonde, maar ik wou wat gaan bakken met kokosmeel, vond dit recept en had geen gewone cacao in huis. Ze waren wel lekker! Mijn dochter vond ze ook heel erg lekker.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:25

Bericht 13 Feb 2014 21:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mijn vader heeft vanavond speltpannenkoeken gebakken, maar hij vond ze erg plakkerig. Als in moeilijk van de bodem van de pan los te krijgen, bij de eerste keer omdraaien zeg maar. Is dat normaal? Of heeft er iemand tips?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Feb 2014 07:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

PlugInBaby schreef:Mijn vader heeft vanavond speltpannenkoeken gebakken, maar hij vond ze erg plakkerig. Als in moeilijk van de bodem van de pan los te krijgen, bij de eerste keer omdraaien zeg maar. Is dat normaal? Of heeft er iemand tips?

Geen tips, maar ik had hetzelfde met m'n havermoutpannenkoekjes. Wat word je dáár chagrijnig van zeg.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 14 Feb 2014 10:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

PlugInBaby schreef:Mijn vader heeft vanavond speltpannenkoeken gebakken, maar hij vond ze erg plakkerig. Als in moeilijk van de bodem van de pan los te krijgen, bij de eerste keer omdraaien zeg maar. Is dat normaal? Of heeft er iemand tips?


Oh dat is vreemd. Bij mij lukt het gewoon. Ik gebruik 250 gram gezeefde speltmeel, 3 eieren en een halve liter melk.

Of deze als ik voor vegan ga:
http://voedzo.nl/recepten/de-perfecte-v ... annenkoek/

Je pan moet trouwens wel echt goed heet zijn voordat je het beslag er in doet.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 14 Feb 2014 12:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:
Jules schreef:
Jans schreef:Voor de havermoutfans: weken jullie de havermout van te voren?

Hier een interessante link:
http://www.groenevrouw.nl/fytinezuur-2- ... verhelpen/


Ja ik zet de avond van tevoren al een pannetje in de koelkast met de havermout en melk. Dan hoeft het ook minder lang te koken.


Maar er moet dus ook iets zuurs bij? Of iets met fytase?


Ik had er nog nooit van gehoord en doe er dus ook niet iets zuurs bij. Het houd voor mij wel ergens op met zo gezond mogelijk doen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Feb 2014 13:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Je pan moet trouwens wel echt goed heet zijn voordat je het beslag er in doet.

Hmm ok ik moet zeggen dat ik met iets meer geduld net wel verder ben gekomen. Ik had beslag gemaakt van amandelmelk, havermoutmeel (havermout in de keukenmachine verpulverd), lijnzaad, 2 eieren. Pan loeiheet laten worden, beetje kokosolie er in en belangrijkste: de pannenkoek echt lang laten bakken voor het omdraaien. Bovenkant moet echt he-le-maal droog zijn, en dan kan hij pas omgedraaid zonder in stukken te vallen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem152

Bericht 15 Feb 2014 13:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb zelf chocolaatjes gemaakt van kokosolie, rauwe cacao en een klein beetje honing.
Als vulling witte amandelen en dadels.

Ze staan nu nog in de koelkast om hard te worden.
Ben benieuwd!
<<

Anoniem29

Bericht 15 Feb 2014 19:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mijn vriend heeft net super lekkere gevulde paprika's gemaakt.

Cashews roosteren, rijst met steranijs, kaneel en een beetje kurkuma gekookt. Ui en knoflook aangefruit. Vervolgens wat komijn, koriander en chilipoeder, bllikje tomatenpuree erbij. Cashews fijnhakken. Wat verse peterselie fijn gesneden, cherrytomaatjes halveren. Allemaal bij elkaar mixen, in de paprika stoppen en 20 minuten in de oven op 180 graden.

Echt jummie jummie. Ben zo blij met een vent die heerlijk kookt :D
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 16 Feb 2014 10:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Een lekker en heel simpel recept van zoete aardappel:

schil en snij de zoete aardappel in blokjes, doe ze in een grote ovenschaal, wat (olijf)olie erover sprenkelen, ik gebruik zelf vaak olie met chili/knoflook voor wat extra pit, kruiden (peper, zeezout, grove paprika (snippers) en bijvoorbeeld wat Italiaanse kruiden en pompoenpitten. Af en toe doe ik er ook nog wat teentjes knoflook bij, is echt super lekker als ze eenmaal gepoft zijn.

Voor de variatie zou je er ook wat gewone aardappels bij kunnen doen.
<<

Anoniem44

Bericht 16 Feb 2014 10:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat maak ik ook vaak Jasmina, is echt ontzettend lekker!! Ik doe er vaak ook pompoen bij, dan heb je in de ovenschaal, zowel aardappels als je groente, heel makkelijk!
<<

Anoniem29

Bericht 16 Feb 2014 10:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja jummie! Ik hou van zoete aardappel. Ik gooi inderdaad ook groentes tussen mijn zoete aardappel. Vaak pompoen, pastinaak of stukjes wortel.
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 16 Feb 2014 10:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

ja, ik vind het ook erg lekker!

Inderdaad, wortel doe ik er ook vaak bij, ook omdat het gewoon zo makkelijk is. ;-)
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 16 Feb 2014 11:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

@Jans: je pitabroodje ziet er lekker uit! Volgend week zaterdag maar eens maken, falafel en pitabroodjes met chia.

Heb nog een emmertje chiazaad staan, ik gebruik het de laatste tijd alleen een stuk minder. Of beter gezegd, helemaal niet. Ik heb er een tijd geleden een artikel over gelezen dat het helemaal niet zo gezond is, als men denkt.
Laatst gewijzigd door Jasmina op 16 Feb 2014 11:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Feb 2014 11:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jasmina schreef:@Jans: je pita ziet er lekker uit! Volgend week zaterdag maar eens maken, falafel en pita met chia.

Heb nog een emmertje chiazaad staan, ik gebruik het de laatste tijd alleen een stuk minder. Of beter gezegd, helemaal niet. Ik heb er een tijd geleden een artikel over gelezen dat het helemaal niet zo gezond is, als men denkt.


Ik heb er inderdaad ook m'n twijfels bij. Ik heb sowieso ook van mezelf altijd een lage bloeddruk en dan is chiazaad niet zo'n slimme keus. Mijn emmertje stond dus ook onaangeroerd in de kast. De pita's waren een leuke oplossing, erg lekker.

Ik ben ook gek op zoete aardappel! Binnenkort maar weer eens wat mee maken.
Lauwe zoete aardappel salade met pijnboompitjes en rucola is ook zo lekker!
<<

Anoniem29

Bericht 16 Feb 2014 19:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ga deze week ook weer flink posten. Heb net mijn verjaardag gevierd, klein stukje taart op en wat stukjes brood. Maar had al besloten dat ik vanaf morgen weer 100% clean wilde gaan eten, dus had niet zoveel zin in al die slechte troep :D

Heb de laatste boodschapjes ook gehaald vanmiddag. Ik ga heel veel salades eten, lekker alles biologisch gehaald (komkommer, cherrytomaatjes), verder een keer een broccoli soepje, eitjes, biologische kip die ik zelf wil kruiden voor in de sla. Verder een aantal Granny Smith appels en wat bevroren aardbeien en frambozen voor in mijn smoothies.

Heb er onwijs veel zin in. Ga ook weer beginnen met hardlopen. Vanmorgen een nieuwe hardloop short besteld voor het als het mooier weer wordt, eerst maar eens in lange broek beginnen haha. Heb de weegschaal hoog in de kast gelegd omdat ik obsederen wil voorkomen. Mag er pas zaterdag weer op.

Ik wil er een kg of 4 af om weer op mijn zomergewicht uit te komen. Wil dat zo rond mei bereiken. Ja, ben echt blij met deze frisse moed haha.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 17 Feb 2014 20:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mijn vriend en ik waren lekker aan het koken (chili con carne), hij moest het afmaken.

Lekker gegeten, meldt hij daarna dat hij lekker wat scheppen suiker door het eten heeft gedaan (dat doet zijn moeder meestal met pastasauzen :palm: ) Ik ben daar echt een beetje pissig over, hij weet dat ik veel waarde hecht aan gezond eten, gaat hij daar een beetje mee zitten rotzooien. Echt Niet leuk.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 17 Feb 2014 21:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ooh dat zou ik ook echt niet kunnen waarderen Sogood!

Ik heb net de bootcamp betaald (verteld in het andere topic ik haal ze de hele tijd door elkaar), nu moet ik wel! Bent benieuwd naar mijn maten (en gewicht) en de progressie die ik in 8 weken kan maken. Ik denk nu dat ik het een eitje is qua conditie en ik zei net al tegen m'n vriend dat ik hoopte dat het niveau niet te laag is. Toen lachte hij me uit en zou me de ochtend erna nog wel eens spreken, want meer dan een rondje 'huppelen' in het weekend doe ik niet :12: Haha we gaan het zien, over 3 weken begint het.
Laatst gewijzigd door Lavendel op 18 Feb 2014 07:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smile, it's free!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Feb 2014 21:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jij had hem toch ook een keer vlees gegeven wat hij eigenlijk niet wilde eten SoGood? Snap dat je het vervelend vind maar zelf heb je dan toch ook een keer met het eten zitten 'rotzooien'.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 17 Feb 2014 21:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lot schreef:Jij had hem toch ook een keer vlees gegeven wat hij eigenlijk niet wilde eten SoGood? Snap dat je het vervelend vind maar zelf heb je dan toch ook een keer met het eten zitten 'rotzooien'.


Haha, ja! Dat is waar ook! Zeg, bemoei je er eens niet mee joh. :wink:

Maar hij eet het omdat ie het zogenaamd niet lekker vind.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 17 Feb 2014 21:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Busted! :D
Smile, it's free!
<<

Anoniem29

Bericht 18 Feb 2014 09:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hahahaha lavendel! Huppelen :D

Ik denk niet dat het niveau te laag ligt hoor. Die bootcamps zijn volgens mij hartstikke zwaar en je traint natuurlijk ook veel meer dan met hardlopen. IK ga het binnenkort ook doen met een vriendin en mijn vriend. Wil nog even wachten tot het iets mooier weer is maar ze hebben hier inderdaad ook 8 week fabulous e.t.c.

Wel posten hoe het gaat he!


@ SoGood, ohhh ik zou ook echt not amused zijn haha. Nou ja, nu hebben jullie elkaar voor de gek gehouden ;) No hard feelings toch haha.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers