Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 11 Feb 2014 12:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik moet halverwege maart weer werken, wanneer begonnen jullie met het aanleggen van een voorraad?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Feb 2014 12:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben ongeveer een maand van tevoren begonnen met elke dag een borst kolven, maar we hebben nu eigenlijk veel te veel voorraad :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 11 Feb 2014 12:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

Steep schreef:Ik moet halverwege maart weer werken, wanneer begonnen jullie met het aanleggen van een voorraad?


Ik ga deze week beginnen, heb nu 300 cc in de vriezer maar ik ga volgende week naar de 9 maandenbeurs zonder J dus er moet wel melk thuisblijven.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem315

Bericht 11 Feb 2014 14:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Carool, ik geef haar zelf de fles niet; dat doet mijn man. Het ging steeds goed, tot vorige week. Misschien moeten we vaker oefenen, want de laatste weken hebben we haar niet veel uit de fles laten drinken. Het doekje is wel een goede tip!

Suus, volgende week is het zo ver ja. Ik hoop dat ze gauw went. Aan de borst wil ze, evenals jouw dochter, ook wel elke minuut, maar op de fles is ze niet zo happig. Eigenwijze drollies.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 15 Feb 2014 20:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn toeschietreflex werkt te goed. Het is pijnlijk en ik heb het ook als ik niet voed. Alleen met kolven voel ik het niet.
Ik herken het niet van de eerste. Iemand die het ook had?
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem 45

Bericht 15 Feb 2014 20:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja ik heb er ook last van wel een paar keer per dag. Met kolven voel ik het ook niet.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 15 Feb 2014 20:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

@helena, gelukkig ben dus niet de enige.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem315

Bericht 15 Feb 2014 21:05

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bij mij prikkelt het. Voornamelijk wanneer N. aan de ene borst begint, dan begint de andere te prikkelen en weet ik dat het toeschiet.
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 15 Feb 2014 21:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb dat ook een poos gehad. Echt steken in beide borsten als de tsr er was. Nu nog voel ik het wel, maar niet meer zo heftig als in het begin. Met kolven heb ik ook niet zo'n sterke tsr. Vaak zie ik daar de melk stromen zonder het te voelen. Maar het is wel echt minder pijnlijk geworden.
augustus 2013
<<

Anoniem 45

Bericht 15 Feb 2014 21:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik hoop dat hier ook afneemt soms voelt het alsof er hard in mijn tepels wordt geknepen niet prettig in ieder geval. Krijg ook op de gekste momenten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Feb 2014 21:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had het ook, maar nu al tijden nauwelijks meer. Alleen als ik bijna moet kolven en ik hoor een baby huilen.
R. 2013
D. 2016
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Feb 2014 21:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh dat heb ik ook! My god!! Het lijkt wel alsof er dan teveel uit een te klein gaatje wil! Fijn dat ik niet de enige ben haha.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 16 Feb 2014 00:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb daar ook last van. Vooral als het bijna weer tijd is voor een voeding. Dan prikkelt het ineens (ook als dochter nog gewoon rustig slaapt of niet id buurt is)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Feb 2014 10:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben sinds gisteren de bv met kv aan het combineren. Dit gaat eigenlijk heel goed, maar nu heeft ze vanochtend een dikke vieze groene poep luier gehad. Welke kleur is nu normaal?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem166

Bericht 19 Feb 2014 10:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik denk wel dat groen normaal is, Steep. Volgens mij kan groen, bruinig, mosterdgeel.
<<

Anoniem97

Bericht 21 Feb 2014 13:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Kan borstvoeding je slimmer maken?
http://www.universiteitvannederland.nl/ ... mer-maken/

Vooral het laatste stuk gaat over de voeding maar hele 16 min is wel het kijken waard.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 24 Feb 2014 15:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik wilde even uitgebreid mijn ervaring delen, in de hoop dat iemand er misschien wat aan heeft.

Liam is nu bijna 7 weken. Ik ben niet echt uit principe gaan borstvoeden. Mijn redenatie was dat ik het ontzettend bijzonder vind dat een vrouwenlijf dat kan en ik wilde dat graag ervaren. Daarbuiten lijkt me het 't beste wat ik ons kind kon bieden. We hebben hier nooit discussie over gehad, mijn man staat finaal achter me - ook als ik had gezegd dat ik voor flesvoeding wilde gaan.

Toen Liam werd geboren, was hij doodop en hebben we hem aangelegd. Het was heel bijzonder. 'S Nachts ben ik zelf aan de slag gegaan en alles ging prima. Mijn man en ik aten een stuk chocola om de geboorte te vieren en grapten dat Liam een choco milkshake zou krijgen, zongen Kelis' Milkshake liedje. Grappig genoeg was datzelfde nummer op de radio in de auto toen we het ziekenhuis verlieten.

Ondanks mijn eigen moeilijkheden, waren Liam en ik natuurtalenten volgens de kraamhulp en ging het voeden zonder veel hulp gewoon goed. Op dag 7 zat Liam al bóven het geboortegewicht! Natuurlijk moest ik ook wennen, maar het ging gewoon.

Pas nadat de kraamhulp weg was, kreeg ik last van pijnlijke tepels, vooral rechts. Ik heb veel Purelan gesmeerd en dat hielp echt goed. Borstvoeding vind ik wel vermoeiend - héél vermoeiend. Liam zat op 9 à 10 voedingen op een dag, buiten het clusteren. Ik heb ook echt wel zitten huilen van vermoeidheid, want de voedingen duurden ook echt lang.

Sinds vorige week doen mijn tepels geen pijn meer, is Liam naar 7 à 8 voedingen per dag gegaan en duurt het ook minder lang. Ook al komt hij nog zeker 2x per nacht, de tijd die ertussen zit, wordt steeds langer. Ik vind het ook echt niet erg, want Liam laat 's nachts zijn breedste lach zien en dat maakt het alles waard! Ik heb geen moment spijt dat ik door heb gezet en ik geniet er steeds meer van!

Ik had vooraf geen verwachtingen, geen doelen, ik heb aangegeven dat ik niet over mijn eigen grenzen zou gaan. Nu wil ik tot 6 maanden gaan, maar mocht er iets zijn waardoor ik me niet meer prettig voel, stop ik ermee. Ik verwacht alleen niet dat er nog een probleem ontstaat.

Edit: oh ja, ik vind het ook heel fijn om de grootste noob-vragen hier kwijt te kunnen, zonder al te strakke richtlijnen. Met name Rejoy en Pompoen hebben naar mijn gevoel heel geduldig uitgebreide antwoorden gegeven, maar ik kan de andere meiden natuurlijk niet laten onderdoen. Ik heb het boek van Stefan Kleintjes opzij gedonderd en volg mijn eigen gevoel met steun van man, vrienden en forum. Dus THANKS! :banaan:
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 24 Feb 2014 15:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mooi verteld!
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 24 Feb 2014 15:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat fijn om te horen!
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem166

Bericht 24 Feb 2014 20:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Leuk om te lezen, MzCharlotte! Fijn dat het zo goed gaat.
<<

Anoniem28

Bericht 24 Feb 2014 21:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

MzCarlotte, wat goed om te lezen dat je advies van o.a. mij hebt gewaardeerd! Super dat het voeden zo goed gaat, hopelijk maakt je die zes maanden zonder problemen vol!
<<

Anoniem75

Bericht 24 Feb 2014 21:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben eigenlijk een beetje blij :redface: Ik heb sinds gisteren een beetje last van vochtverlies uit 1 tepel. Toch een teken dat er iets in werking is gezet wbt melkproductie toch? Ik had het bij S. al veel eerder en erger en na de ks (van te voren wel 24 uur weeën achter de rug) had ik toen gelijk goede productie. Ik hoop dat ik dat nu weer ga krijgen ondanks ik een geplande ks krijg. Iemand anders nog tips om het nu al te stimuleren dmv masseren of een bepaalde voeding? Of kan dat niet? Ik hoop echt zo dat de bv deze keer goed mag gaan.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 24 Feb 2014 22:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

@razz, eerste zwangerschap drupte ik ook, 2de zwangerschap niet. ik heb me daar niet druk over gemaakt, ondanks 2 ks geef ik gewoon bv. Ik heb wel beide bevallingen weeën gehad.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem315

Bericht 25 Feb 2014 13:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Razz, ik heb tijdens m'n zwangerschap nauwelijks melk geproduceerd. Heel soms kreeg ik er een klein druppeltje uit. Dat werd niet meer naarmate de bevalling naderde, ondanks stimulatie met mijn handen. Bij mij kwam het (na de bevalling) pas na een dag of twee echt goed op gang. Ik denk dat je er weinig invloed op kunt uitoefenen.

All, hier loopt het nog steeds lekker. N. drinkt nu nog maar zo'n 5 of 6 voedingen per etmaal. Ze drinkt over het algemeen goed door en produceert veel plasluiers. Ze poept minder vaak, nog maar zo'n 2 keer per dag, terwijl dat eerst wel zo'n 6 keer gebeurde. Is dat normaal?
<<

Anoniem97

Bericht 25 Feb 2014 13:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja dat is normaal, kan zelfs zo zijn dat ze straks er dagen tussen gaat laten, dat is helemaal prima!

@ Razz, hier nooit gelekt voor de bevalling en 2 dagen na de bevalling had ik stuwing, dus kwam prima op gang.
Als je wilt dan kan je alvast beginnen met kolven, wat je kolft dan bewaren in de vriezer, dat kan je dan de eerste dagen geven.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron