Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


thee drinken

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 11 Sep 2013 08:37

thee drinken

R. heeft de laatste dagen behoorlijk harde ontlasting, dus wil ik haar meer vocht geven. Aan het begin dronk ze prima water, maar nu speelt ze alleen met het flesje. lastig dus!

Ik doe al extra water bij de flesvoeding (en giet dan weer af), maar dit heeft niet genoeg effect.

Nu wil ik slappe thee gaan aanbieden, maar mag dit al? Welke thee kan ik hier het beste voor gebruiken? Gisteren heb ik mango-thee meegenomen uit de supermarkt, maar ik begin ineens te twijfelen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 11 Sep 2013 09:02

Re: thee drinken

Je hebt van het merk hipp, babythee.
Maar eerlijk gezegd vind ik 4 maanden wel jong en ik zou gaan kijken naar andere oplossingen voor de obstipatie.
M:21072011
J :08012014
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 11 Sep 2013 09:30

Re: thee drinken

Jade schreef:R. heeft de laatste dagen behoorlijk harde ontlasting, dus wil ik haar meer vocht geven. Aan het begin dronk ze prima water, maar nu speelt ze alleen met het flesje. lastig dus!

Ik doe al extra water bij de flesvoeding (en giet dan weer af), maar dit heeft niet genoeg effect.

Nu wil ik slappe thee gaan aanbieden, maar mag dit al? Welke thee kan ik hier het beste voor gebruiken? Gisteren heb ik mango-thee meegenomen uit de supermarkt, maar ik begin ineens te twijfelen.


Ik zou zowiezo kiezen voor thee zonder theeine. Rooibos mag volgens mij vanaf de geboorte.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 11 Sep 2013 09:36

Re: thee drinken

Inderdaad kies voor thee zonder theeine. Volgens mij is kamillethee ook prettig (als ik het me goed herinner is het ook nog goed tegen buik krampjes).
Make happy memories
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 11 Sep 2013 11:12

Re: thee drinken

Rooibos zou ik doen, vervelend zeg die harde ontlasting. Heb je meer water in de fles ook al geprobeerd?
Afbeelding


Afbeelding
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 11 Sep 2013 11:12

Re: thee drinken

Oh sorry ik lees niet goed ;-) en een beetje olijfolie door de bijvoeding?
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 11 Sep 2013 11:17

Re: thee drinken

Je zou venkelthee kunnen gebruiken van Hipp maar dat is eigenlijk voor ouder dan 6 maanden. Geef je al bijvoeding? Dan zou je pruimen kunnen geven, vers of in een potje (hipp, vanaf 4 maanden) (indien dat ook niet helpt zou ik eigenlijk even contact opnemen met de arts en vragen naar lactulose, dat kan geen kwaad in de zin van luie darmen e.d. en helpt meestal goed.)
<<

Anoniem33

Bericht 11 Sep 2013 14:27

Re: thee drinken

Ik snap niet hoe je bedoeld dat je meer water bij de fles doet en het dan weer afgiet?
<<

Anoniem286

Bericht 11 Sep 2013 15:01

Re: thee drinken

Dan is de verhouding minder sterk maar krijgt ze niet meer water binnen. ik doe meestal gewoon 10cc extra overigens, drinkt ze gewoon op
<<

Anoniem73

Bericht 11 Sep 2013 15:03

Re: thee drinken

Venkelthee mag volgens mij wel. Gewoon een klein beetje.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat