Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wintersporten!

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 11 Feb 2014 23:22

Wintersporten!

Wie hebben 'm nog meer in het vooruitzicht?

Onze reis gaat dit keer naar Vaujany, bij Alpe d'Huez. 15e jaar op rij, heb er zin in!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Feb 2014 00:55

Re: Wintersporten!

Wij zijn met de jaarwisseling al geweest. Het was mijn eerste keer maar ik vond het fantastisch!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Feb 2014 08:36

Re: Wintersporten!

Ik ga dit jaar helaas niet. Ik heb het geld er gewoon niet voor. Hopelijk kan ik volgend jaar meer werken en dan wel gaan.
De afgelopen jaren ben ik in Saalbach geweest. Ik vind dat een super leuk gebied, maar het gaat wel iets nieuws worden als we weer gaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 12 Feb 2014 09:48

Re: Wintersporten!

Wij zouden eigenlijk ook niet gaan, moeten toch echt sparen voor ons huwelijk.

Echter, nu gaan we over 1,5 week toch nog een weekendje naar Winterberg met een bevriend stel.
Kijk er echt naar uit.
Is waarschijnlijk voor geen meter te vergelijken met de vakanties die ik heb gehad in Oostenrijk en Frankrijk. Maar het feit dát we gaan, vind ik al helemaal geweldig :D
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 12 Feb 2014 09:51

Re: Wintersporten!

Wij gaan helaas niet omdat we een huis gekocht hebben en midden in de verbouwing zitten. Volgend jaar hopelijk wel weer!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 12 Feb 2014 09:59

Re: Wintersporten!

Ook hier dit jaar geen skivakantie, omdat we ff rustig aan doen na een nieuwe auto en omdat ik wat minder verdien. Ik vind het wel super leuk en ik hoop dat we volgend jaar weer kunnen gaan.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 12 Feb 2014 11:08

Re: Wintersporten!

Snirp schreef:Wij zouden eigenlijk ook niet gaan, moeten toch echt sparen voor ons huwelijk.

Echter, nu gaan we over 1,5 week toch nog een weekendje naar Winterberg met een bevriend stel.
Kijk er echt naar uit.
Is waarschijnlijk voor geen meter te vergelijken met de vakanties die ik heb gehad in Oostenrijk en Frankrijk. Maar het feit dát we gaan, vind ik al helemaal geweldig :D


Gaan jullie naar dat nederlandse hotel?

Ik ben nog nooit op wintersport geweest, maar t lijkt me heel leuk ooit.
<<

Anoniem91

Bericht 12 Feb 2014 11:32

Re: Wintersporten!

Ik zou heel graag weer willen, maar het is amper te betalen met een gezin van vijf personen.
<<

Anoniem 43

Bericht 12 Feb 2014 11:53

Re: Wintersporten!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 15:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Feb 2014 11:55

Re: Wintersporten!

Ik ging altijd met mijn ouders en zus later gingen mijn vriend en zwager ook mee. De laatste paar keer alleen met mijn ouders en vriend. We gingen altijd naar Tsjechië. Maar mijn moeder heeft 3 jaar geleden haar heup gebroken en nu gaan we niet meer. Aangezien ik niet een skiër ben is het met z'n tweeën niet zo leuk. Nu waren we gevraagd om met anderen mee te gaan. Maar nu ik zwanger ben lijkt mij dat niet zo verstandig en we kunnen het geld wel beter gebruiken.
2014 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Feb 2014 12:03

Re: Wintersporten!

De afgelopen twee jaar ben ik wel geweest, maar dit jaar zit het er niet in vanwege onze reis naar de USA komende lente.

Volgend jaar wil ik wel weer gaan als het even kan, ik begon het net wat beter onde de knie te krijgen en vind het heerlijk om me zo'n week buiten uit te leven. Het is echt verslavend!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem38

Bericht 12 Feb 2014 20:57

Re: Wintersporten!

Mag je naar winterberg zonder winterbanden?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 12 Feb 2014 21:10

Re: Wintersporten!

Jip83 schreef:Mag je naar winterberg zonder winterbanden?


Volgens mij moet je in Duitsland verplicht winterbanden hebben, dus ik denk het niet.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 12 Feb 2014 21:14

Re: Wintersporten!

Green_Pepper schreef:
Jip83 schreef:Mag je naar winterberg zonder winterbanden?


Volgens mij moet je in Duitsland verplicht winterbanden hebben, dus ik denk het niet.


Inderdaad.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Feb 2014 21:32

Re: Wintersporten!

Over de winterbanden is een leuk puntje.

Op de site van de ANWB staat het volgende.
Wanneer

Het is in Duitsland verplicht de auto-uitrusting aan te passen aan de weersomstandigheden. Dat betekent dat u winterbanden voert als u rijdt in winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.

Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is.

Dus, in hoeverre is het dan echt verplicht. De boetes zijn alleen niet leuk om te betalen als je een ongeluk maakt of je zorgt dat het verkeer vast staat doordat je geen juiste banden hebt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 12 Feb 2014 21:37

Re: Wintersporten!

Silly-One schreef:Over de winterbanden is een leuk puntje.

Op de site van de ANWB staat het volgende.
Wanneer

Het is in Duitsland verplicht de auto-uitrusting aan te passen aan de weersomstandigheden. Dat betekent dat u winterbanden voert als u rijdt in winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.

Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is.

Dus, in hoeverre is het dan echt verplicht. De boetes zijn alleen niet leuk om te betalen als je een ongeluk maakt of je zorgt dat het verkeer vast staat doordat je geen juiste banden hebt.


Ja oke, maar als je naar Winterberg gaat is de kans op winterse omstandigheden natuurlijk wel groot.
<<

Anoniem38

Bericht 12 Feb 2014 22:08

Re: Wintersporten!

Het al ontdekt dat een bustocht niet zo duur is!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 13 Feb 2014 09:26

Re: Wintersporten!

Banana schreef:
Snirp schreef:Wij zouden eigenlijk ook niet gaan, moeten toch echt sparen voor ons huwelijk.

Echter, nu gaan we over 1,5 week toch nog een weekendje naar Winterberg met een bevriend stel.
Kijk er echt naar uit.
Is waarschijnlijk voor geen meter te vergelijken met de vakanties die ik heb gehad in Oostenrijk en Frankrijk. Maar het feit dát we gaan, vind ik al helemaal geweldig :D


Gaan jullie naar dat nederlandse hotel?

Ik ben nog nooit op wintersport geweest, maar t lijkt me heel leuk ooit.


Nee, we gaan naar een appartement, 'Winterberg City Appartments'.
Er was er nog eentje over dat weekend...
Heb er zin in!

En inderdaad, als je niet in de problemen komt, kan je prima zonder winterbanden rijden.
Maar als je een ongeluk o.i.d. veroorzaakt en ze zien dat je geen winterbanden hebt, ben je wel de sjaak!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 13 Feb 2014 12:05

Re: Wintersporten!

Wij zijn dit jaar voor het eerst op wintersport geweest en ik vond het fantastisch. Zo leuk dat we volgend weekend nog een weekend terug rijden. Naar zell am see.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem129

Bericht 13 Feb 2014 18:02

Re: Wintersporten!

Wij gaan dit jaar niet, ik moet verhuizen en we sparen voor onze bruiloft en de verbouwing van ons nieuwe huis!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Feb 2014 10:48

Re: Wintersporten!

Plien schreef:Wij zijn dit jaar voor het eerst op wintersport geweest en ik vond het fantastisch. Zo leuk dat we volgend weekend nog een weekend terug rijden. Naar zell am see.


Jeetje, voor een weekend helemaal terug? Pfffff. Zell am See is wel een mooi gebied!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Feb 2014 15:26

Re: Wintersporten!

Jazeker! Over twee weken zit ik lekker in de Franse alpen :-)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Feb 2014 16:14

Re: Wintersporten!

Caro schreef:Jazeker! Over twee weken zit ik lekker in de Franse alpen :-)


Waar ga je precies heen? En dus eerste week maart?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 15 Feb 2014 17:25

Re: Wintersporten!

Ja helix, ik vind het ook bizar. Maar mijn vriend is zo impulsief en dan moet ik gewoon mee;)
J: 7-16💙 & C: 6-19💟

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers