Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand weleens iets soortgelijks gehad?

<<

Anoniem50

Bericht 14 Feb 2014 16:08

Iemand weleens iets soortgelijks gehad?

Vanmorgen al met de assistent van de huisarts gebeld en haar voorstel was om het even het weekend af te wachten. Dus dat doe ik ook. Maar ik ben gewoon benieuwd of iemand het ook heeft gehad of misschien weet wat het is?

Gisteren zat ik met mijn moeder achter bij tafel toen mijn spieren tussen de schouderbladen pijn begonnen te doen (leek alsof ze spontaan bekneld waren). Mijn moeder vroeg of ik misschien ergens anders moest zitten, maar iets in mij wist zeker dat het niet aan mijn zithouding/haar stoelen lag. In de middag was het minder en in de avond is het dus doorgetrokken naar mijn schouder/arm met uitstraling naar mijn pols/hand. In de nacht kon ik wel janken van de pijn. Omdat ik nog Naproxen in de kast had even op internet gelezen of ik het kon slikken en het bleek pijnstillend/ontstekingsremmend te zijn, dus dat heb ik geslikt. Vanochtend was het minder. Gelukkig. Maar nu begint het dus opnieuw. Het begint echt tussen de schouderbladen, alsof ik heel verkrampt zit, en straalt op een gegeven moment uit naar de schouders/arm/pols/hand. Ik heb het vorig jaar ook gehad, beide schouders in één keer en ik weet niet meer hoe ik het toen opgelost heb. De assistent wist me in ieder geval te vertellen dat ik er niet voor bij de huisarts geweest.

Ik vermoed spanning, maar zou wederom niet weten waarom. Nou, niet zo erg in ieder geval.
<<

Anoniem38

Bericht 14 Feb 2014 16:55

Re: Iemand weleens iets soortgelijks gehad?

Ik zou hiervoor maandag, als je dan nog erge last hebt, de fysio bellen ipv de huisarts.. Denk dat je daar beter op je plek bent. Je hebt geen verwijzing nodig van de huisarts.

Antwoord op je vraag: ik heb dit nog nooit gehad, wel pijn in mijn spieren door spanning. Dat zakte wel weer af.
Het kan zijn dat er een werveltje scheef dreigde te gaan en je spieren daarop reageerden door heeeeeeel hard aan te spannen. Of er komt toch wat spanning uit bij je.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 14 Feb 2014 20:48

Re: Iemand weleens iets soortgelijks gehad?

Heb je misschien stress?
Bij ons in de familie is dat echt een stress-kwaaltje
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem152

Bericht 14 Feb 2014 20:51

Re: Iemand weleens iets soortgelijks gehad?

Daar heb ik ook last van als ik stress heb.
Helaas de laatste tijd erg veel...
<<

Anoniem50

Bericht 14 Feb 2014 21:04

Re: Iemand weleens iets soortgelijks gehad?

Ik geloof niet dat ik meer stress heb dan anders. Maar ik moet wel bekennen dat de meeste lichamelijke kwaaltjes bij mij te wijten zijn aan spanning/stress. En het is ook net alsof het gedurende de dag erger wordt en dan niet door een zithouding of te weinig beweging. Vannacht was het één schouder met uitstraling naar pols/hand, nu beiden. En ik slik nog wel MetaRelax (Van die reclame met het rode mannetje dat zegt dat de vrouw haar werk sneller moet doen).

Als het wel onbewuste stress is, hoe kan ik dat aanpakken?

Jip, heb ik geen verwijsbrief meer nodig voor de Fysio. Ik mag 8x van mijn verzekering, dus ja.

Ik zit me continu te bedenken hoe het vorig jaar opeens opgehouden is, maar ik weet het niet meer. Het was opeens weg...
<<

Anoniem38

Bericht 14 Feb 2014 22:12

Re: Iemand weleens iets soortgelijks gehad?

Nope, er bestaat tegenwoordig directe toegankelijkheid.
<<

Anoniem50

Bericht 14 Feb 2014 22:52

Re: Iemand weleens iets soortgelijks gehad?

Jip83 schreef:Nope, er bestaat tegenwoordig directe toegankelijkheid.


Ah, dat wist ik niet.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Feb 2014 11:28

Re: Iemand weleens iets soortgelijks gehad?

Op de momenten dat ik veel stress heb word ik vaak wakker met tintelende handen. Ik zorg dat ik het dan goed warm hou en laat mijn vriend of moeder het dan ff los masseren. Mocht het dan niet afzakken bel ik de fysio.
2015 💙
<<

Anoniem87

Bericht 15 Feb 2014 11:39

Re: Iemand weleens iets soortgelijks gehad?

Ik zou het voor nu even insmeren met midalgan warm, dat vind ik zelf altijd wel lekker iig. En maandag, als het nog niet minder is, de fysio bellen. Bij mij is het ook vaak stressgerelateerd en insmeren helpt altijd wel.
<<

Anoniem50

Bericht 15 Feb 2014 15:51

Re: Iemand weleens iets soortgelijks gehad?

Het is een wonder, maar het is zo maar ineens verdwenen. :dance:

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers