Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 11 Feb 2014 19:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Kaas schreef:Ik heb net voor het eerst patroontjes via Etsy gekocht, dat ging echt razendsnel! Ze hebben ook een hele hoop leuke patronen, verslavend...


Leuk!! Welke heb je gekocht?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 11 Feb 2014 20:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:
Kaas schreef:Ik heb net voor het eerst patroontjes via Etsy gekocht, dat ging echt razendsnel! Ze hebben ook een hele hoop leuke patronen, verslavend...


Leuk!! Welke heb je gekocht?

Ik ben met verschillende newborn mutsjes bezig, opdracht voor mijn nicht. Daar heb ik op Etsy aantal patroontjes van gekocht.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 11 Feb 2014 20:36

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk, ik heb daar toen de trein gekocht. En ben nu nog aan het twijfelen welke knuffel ik nu wil kopen!
<<

Rennebol85

Bericht 11 Feb 2014 20:53

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb vanmiddag het ijsbeertje uit het boekje Kleine knuffels haken van Christel Krukkert in elkaar gezet. Erg leuk alleen zien de pootjes aan het lijfje er wat raar uit.
<<

Anoniem21

Bericht 11 Feb 2014 21:19

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja dat is het!

Dank dank dank :hulde:
<<

Anoniem304

Bericht 11 Feb 2014 21:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ohjaaa, de trein zou ik ook nog eens maken. Ik kan echt niet kiezen wat ik nu weer wil gaan haken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Feb 2014 22:38

Re: HaakBrei&Borduur Topic

King schreef:Ja dat is het!

Dank dank dank :hulde:


Heb je die eerste toeren wel goed gedaan? Anders komt het straks nog niet lekker uit denk ik.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 12 Feb 2014 01:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:Ohjaaa, de trein zou ik ook nog eens maken. Ik kan echt niet kiezen wat ik nu weer wil gaan haken.


Haha ja dat blijft lastig kiezen. Ik ben nu bezig met de ooievaar, een stapelslak en een babydeken. En ik denk dat ik de olifant van etsy ga kopen die vind ik namelijk zo leuk! Maar moet van mezelf eerst deze projecten afmaken.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Feb 2014 08:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Welke olifant van welke shop in Etsy Siem?

Etsy is een verzamelwebsite van allemaal verschillende webshops/verkopers he, geen opzichzelf staande winkel. :wink:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 12 Feb 2014 11:50

Re: HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem260

Bericht 14 Feb 2014 11:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Gebruiken jullie veel engelse patronen voor jullie haaksels? Ik heb net een hele schattige gevonden voor een beer en wilde de vertaling van de afkortingen opzoeken, maar kom er niet helemaal uit... (zowel de USA als de UK-engels)

De volgende steken worden gebruikt in het patroon:

1. ch = chain
2. sc = single crochet
3. st = stitch
4. sl = slip
5. rnd = round
6. tog = together

Nummertje 1, 2 en 4 (als 4 een halve vaste moet betekenen in ieder geval...)

Maar wat wordt er bedoeld met 3, 5 en 6?
<<

Anoniem304

Bericht 14 Feb 2014 11:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

3 wordt volgens mij alleen gebruikt in combinatie met 4. Dan krijg je een slip stitch wat een halve vaste betekend.

5 is een round, de vertaling van toer. Dus round 1 of rnd 1 is toer 1. Soms wordt er ook wel row gebruikt.
6 is together, dat betekend samenhaken. Dus sc2tog betekend haak 2 vasten samen.
<<

Anoniem260

Bericht 14 Feb 2014 11:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Top, thanks!

Pfff, dit wordt toch wel een beetje een uitdaging... Twijfel of ik niet gewoon eerst nog maar eens een patroontje in het Nederlands moet maken... :angel:


Edit: net per ongeluk het patroon in het Nederlands gevonden van dezelfde beer :banaan:

Afbeelding

Dit gaat 'm worden :dance:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Feb 2014 11:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Schattig! Maar dan kan je ook meteen kijken wat wat is, voor als je nog eens een Engels of Amerikaans patroon hebt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem260

Bericht 14 Feb 2014 11:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jep, had ik ook al bedacht! :D
<<

Anoniem304

Bericht 14 Feb 2014 12:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry dat moet wel goedkomen hoor. Het klinkt moeilijker dan het is! Lief beertje! :heart:
<<

Rennebol85

Bericht 14 Feb 2014 12:30

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuke beer!
<<

Anoniem260

Bericht 14 Feb 2014 12:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hmm... Vraag me af of ik de Nederlandse versie wel snap... Je moet in rondes haken, zodat je mooi de kleuren kunt wisselen, maar dan krijg ik altijd een naadje (weet niet of dat normaal is..?). En als ik dat snuitje zo zie, die is helemaal afgeplat aan het begin...

Nouja, daar zijn we nog niet. Bij het begin beginnen... :angel:
<<

Anoniem304

Bericht 14 Feb 2014 12:44

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Amigurumi's haak je altijd in doorgaande rondes, daarom moet je ook altijd een steekmarkeerder of een gekleurd draadje aan het begin van iedere toer leggen, anders kan je het niet bijhouden. Je krijgt geen naadjes op die manier.

Of bedoel je dit niet?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Feb 2014 12:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Misschien wordt er juist bedoeld dat je elke toer afsluit en dan weer een nieuwe toer begint!
<<

Anoniem260

Bericht 14 Feb 2014 12:51

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik bedoelde inderdaad dat je iedere toer moet sluiten, daarna eerst een losse voor de hoogte en zo doorgaan. Dan krijg ik wel altijd een naadje...
Laatst gewijzigd door Anoniem260 op 14 Feb 2014 12:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Feb 2014 12:51

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Pompoen schreef:Misschien wordt er juist bedoeld dat je elke toer afsluit en dan weer een nieuwe toer begint!

Scherp, dat is het misschien inderdaad wel. Dat vind ik echt verschrikkelijk. Op 1 of andere manier komt zoiets bij mij nooit uit, hoe goed ik ook tel. Maar ook daar hoort geen naadje in te komen haha.

Kleur wisselen kan in doorgaande toeren ook heel goed en die wisselingen kan je altijd aan de achterkant/binnenkant van het werk laten uitkomen.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Feb 2014 12:51

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry heb je een link naar het Amerikaanse patroon? Zit het sluiten met hv en beginnen met een losse daar ook in?
<<

Anoniem260

Bericht 14 Feb 2014 13:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem304

Bericht 14 Feb 2014 13:13

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik zie het inderdaad. Ook sluiten met een hv en dan weer met een losse opzetten. Ik zou het persoonlijk niet doen en gewoon doorhaken. Zeker als jij last hebt van naadjes op die andere manier. :ja:
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers