Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dipje

<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 12 Feb 2014 14:01

Dipje

Hoe gaan jullie om met dipjes, en voorkom je dat het erger wordt? Ik zit de laatste tijd niet helemaal lekker in mijn vel. Er is niet echt een duidelijke aanleiding, en het is ook niet echt een heftig gevoel, meer een soort diep doordringende vermoeidheid. Ik heb geen energie om met mensen af te spreken, geen zin om de kroeg in te gaan. Als ik uit ga of bij vriendinnen ben, wil ik vaak al na een uur of twee weer naar huis. Ik heb de energie niet om (te lang) op hun sores in te gaan. Maar als ik dan weer thuis ben, dan voel ik me zielig en alleen. Ik heb het behoorlijk druk met mijn studie, maar ik gebruik mijn tijd helemaal niet efficiënt. Mijn studeertijd gaat voor zeker de helft op aan doelloos internetgedrag of uit het raam staren. Ik heb het gevoel een passie in mijn leven te missen, ik heb helemaal geen hobby's. En ik mis een normale relatie, maar ondertussen weet ik dat als ik die had, ik er ongetwijfeld niet de energie voor zou hebben (ik heb nu vaak al niet de energie om te whatsappen). Iemand tips om meer energie te krijgen? Geen professionele hulp, haha, daar word ik bijzonder ongelukkig van :angel:
<<

Anoniem108

Bericht 12 Feb 2014 14:27

Re: Dipje

Wat rot dat je je zo voelt. Ik zou proberen de vrije tijd die je hebt/neemt, efficiënter in te plannen. Dus dan ook echt relaxen met iets waar jij rustig(er) van wordt en je fijn bij voelt: filmpje kijken, lezen, sporten, forummen/internetten en de tijd die je per dag kwijt bent aan zelfstudie, bijvoorbeeld werken met een lijstje wat je die dag moet doen. Dan volgt daarna dus waar ik mee begon, in de vorm van een soort beloning.:) Ohja, wandelen helpt bij mij goed tegen m'n gedachten ordenen; hoeft geen halve vierdaagse te zijn, maar gewoon een stukje lopen iedere dag.

Verder denk ik dat iedereen wel eens een periode heeft dat je onrust voelt terwijl je juist sociale dingen doet en meestal laat ik zo'n periode maar gewoon even zijn zoals het is. Op een gegeven moment merk ik aan mezelf dat ik vanzelf weer meer zin krijg in leuke dingen doen met anderen.

Hoop voor je dat je je snel weer happy voelt!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Feb 2014 14:28

Re: Dipje

He wat balen SG! Heb je vaker een dipje in de winter, of herken je het niet? Zelf heb ik de laatste maanden ook een drang tot overmatig piekeren, in cirkeltjes denken en heb ik weinig energie. Wat me helpt is om af en toe even lekker uit te waaien, gewoon naar buiten gaan en een stuk wandelen. Ik probeer mijn energie ook op peil te houden door gezond en regelmatig te eten en genoeg te slapen. En in bad gaan helpt, en lezen in plaats van tv kijken of forummen.

Geen rocket science, hier heb je vast ook al aan gedacht en als je studeert is een vast ritme krijgen ook weer minder makkelijk dan als je werkt. Misschien een beetje eraan toegeven nu? Je hoeft ook niet altijd op scherp te staan en je fabulous self te zijn natuurlijk!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem23

Bericht 12 Feb 2014 14:40

Re: Dipje

Ohh echt zo herkenbaar. Behalve dan die relatie. Ik weet ook niet echt wat ik er aan moet doen. Ik heb geprobeerd een week niks 's avonds te doen; hielp niet. Ik heb geprobeerd gewoon elke dag wat leuks te doen; hielp ook niet.
Ik wijt het maar aan de winter en hoop dat het snel voorbij is.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Feb 2014 14:45

Re: Dipje

Als ik een dipje heb, merk ik vaak dat ik vooral de deur uit moet. Eigenlijk als ik thuis blijf en weinig doe wordt het alleen maar erger. Juist omdat je dan meer kan piekeren. Misschien een idee om een vaste avond in de week met vriendinnen o.i.d. af te spreken. Samen eten en gewoon die avond het huis uit.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 12 Feb 2014 16:09

Re: Dipje

Hier merk ik dat ik vooral de deur uit moet op dat soort momenten, echt even tijd voor mezelf. Naar vriendinnen ed. te gaan en leuke dingen te doen. Het kost me wel veel moeite/ energie om te gaan, ik heb dus eigenlijk het omgekeerde. Als ik er eenmaal ben heb ik het leuk en vooral gezellig. Bij mij is het een kwestie van schouders eronder en gewoon gaan en doen.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 12 Feb 2014 18:29

Re: Dipje

Harrison schreef:Ohh echt zo herkenbaar. Behalve dan die relatie. Ik weet ook niet echt wat ik er aan moet doen. Ik heb geprobeerd een week niks 's avonds te doen; hielp niet. Ik heb geprobeerd gewoon elke dag wat leuks te doen; hielp ook niet.
Ik wijt het maar aan de winter en hoop dat het snel voorbij is.


Ik heb ook precies hetzelfde. Heb het gevoel dat ik niet vooruit te branden ben en als ik energie heb dan is dat na een uur op en word ik chagerijnig :snik: Als ik om 9 uur naar bed ga kan ik slapen tot 10 uur de volgende ochtend en sta ik nog steeds niet springend naast mijn bed. Ik zou gewoon zo graag weer eens lekker buiten willen fietsen in het zonnetje in een wapperend jurkje met de wind door mijn haren en ijsjes eten en picknicken en pfffff ik mis de zon en de zomer.
2019
2022
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 12 Feb 2014 18:33

Re: Dipje

Lekker naar buiten gaan inderdaad! Pak de kaart van NL en prik blind een plaats. Ga je daar lekker op ontdekking. Zulke dingen doen me altijd goed als ik niet lekker in mijn vel zit. Of een beautybehandeling? Lekker relaxen?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 12 Feb 2014 18:35

Re: Dipje

Ik had het de voorgaande jaren, maar dit jaar niet. Ik denk dat het komt doordat ik nu zoveel hardloop. 3x per week kom ik buiten in de natuur en de laatste tijd schijnt heel regelmatig de zon. Dat werkt echt goed, de beweging gecombineerd met buiten zijn, dat is zo belangrijk! Dus ik zou je aanraden om lekker uit te waaien en een stevige wandeling te maken door het bos, zeker op momenten dat de zon schijnt, of natuurlijk te beginnen met hardlopen, maar daar heeft niet iedereen zin in.
<<

Anoniem23

Bericht 12 Feb 2014 18:43

Re: Dipje

Ja is ook zo ED na hardlopen voel ik me ook altijd beter.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 14 Feb 2014 01:02

Re: Dipje

Bedankt voor alle reacties! Ik kan bepaalde tips inderdaad wel gebruiken, zoals voor het effectiever indelen van mijn studietijd. Hardlopen is helaas niets voor mij, dat vind ik echt niets aan, maar genoeg naar buiten en actief zijn is wel een goede.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron