Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Feb 2014 14:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

[quote="Sterrin_]
Niet quoten. Haal het weer weg.
.[/quote]

Als kinderen op jonge leeftijd moeite hebben met rijmen is het vaak een teken dat er sprake zou kunnen zijn van dyslexie. Heeft jou oudste daar in de kleuterklas moeite mee gehad dan is het een punt om aandacht aan te besteden.
Verder kan het zijn dat ze nu door alles thuis het allemaal minder goed opneemt. Eigenlijk is het maken van leeskilometers dan het belangrijkst. Ga met haar op een leuke manier dan spelen met de taal en ze zal het zo oppakken.
Een jaar verliezen zal ze niet doen, want ze kan in dat jaar een hoop leren, waardoor ze er later beter grip op heeft.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem97

Bericht 12 Feb 2014 14:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

@ Sanne, dank je.
<<

Anoniem64

Bericht 12 Feb 2014 14:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem64 op 12 Feb 2014 14:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Feb 2014 14:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Laat je niet van de waps brengen door eventueel dyslexie. Er is mee te leven en heel goed zelfs. Bij mij is het pas in de brugklas onderzocht, terwijl mijn ouders het al vanaf groep 2 hebben geroepen ( ik kan totaal niet rijmen, nooit gekund en ik zal het nooit leren). Ieder kind ontwikkeld zich op haar eigen manier en door jullie thuis situatie is het heel logische dat bepaalde ontwikkelingen minder gaan of dat ze een stapje terug doet. Maar vergeet niet dat er een hoop is gebeurd bij jullie. Er zijn voor haar een hoop veranderingen geweest die echt wel een rol spelen.
Ik denk dat het voor jullie nu veel belangrijk is alles in kleine stappen te zien. Geen grote sprongen verwachten, maar vooral haar sociale ontwikkeling in de gaten te houden.

Op de site van steunpunt dyslexie staat het volgende, misschien dat je nog wat dingen kan afstrepen van het lijstje. Ik hoop het voor je, alhoewel een eventuele diagnose wel meer rust kan geven.

Signalen op kleuterleeftijd

Op de kleuterleetijd (groep 1 en 2) is dyslexie nog niet vast te stellen. Wel kunnen er een aantal signalen zijn die aanleiding geven om het kind extra in de gaten te houden. Bijvoorbeeld wanneer het kind:

een algemeen zwak taalniveau heeft
slecht versjes kan onthouden en slecht kan rijmen
moeite heeft met het aanleren van willekeurige afspraken, zoals de begrippen 'links' en 'rechts' en de namen van kleuren.

Niet alle kinderen met deze problemen ontwikkelen echter dyslexie. Een vertraagde spraak-/taalontwikkeling en dyslexie in de familie heeft wel een zekere voorspellende waarde.
Signalen onderbouw basisonderwijs

Signalen voor dyslexie in groep 3 kunnen zijn:

lang spellend lezen of vroeg radend lezen
moeite met aandacht voor verbale informatie
moeite om het verschil te horen tussen klanken als m en n, t en k, ba en da, met ritme, klemtoon en de betekenis van woorden
moeite om verschil te zien tussen bijvoorbeeld p en q, b en d, en met volgorde in woorden (zodat omkeringen en weglatingen het gevolg zijn)
moeite met het inprenten van reeksen (bijv. tafels), met het onthouden van woordcombinaties, uitdrukkingen en gezegdes
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Feb 2014 14:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sterrin: fijn dat het met de jongste goed gaat. Hopelijk brengt het gesprek morgen goed nieuws. Wat betreft je oudste sluit ik me helemaal aan bij Gaia. :hug:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem64

Bericht 12 Feb 2014 14:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem64 op 12 Feb 2014 23:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem97

Bericht 12 Feb 2014 14:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Begrijpelijk, je gaat ook door een rot periode ( zacht uitgedrukt) het is niet niks allemaal!
Je verhaal van je oudste komt heel erg overeen met een kindje van vrienden van ons, moeite met kleuren benoemen, moeite met lezen enzv. Hij is getest en idd dyslexie, toen extra begeleiding gekregen en gaat ontzettend goed nu met hem met lezen. Komt goed! :hug:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Feb 2014 16:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier het biechtje van vorige week over de voege eho. We hebben vanochtend een kloppend hartje gezien! Gewoon korter zwanger dan gedacht dus. We zijn heel blij! Wel erg gek, het vruchtje heeft ergens drie dagen vertraging opgelopen, maar dat komt blijkbaar vaker voor. Over 4 weken de termijnecho!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 12 Feb 2014 16:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ah, heel erg fijn biechtje.
2012 & 2016
<<

Anoniem123

Bericht 12 Feb 2014 18:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

gaia: spannend hoor! Ik zou over een paar dagen weer testen, kijken of het tweede streepje donkerder word.

Biechtje met echo: fijn een kloppend hartje! En 3 dagen vertraging is heel normaal. Ik ben ook bij de eerste echo 3 dagen terug gezet. Ze hoeven ook maar een mm naast te zitten met de meting en het scheelt zo 3-4 dagen.
<<

Anoniem97

Bericht 13 Feb 2014 09:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb vanmorgen weer getest en deze was al donkerder, dus ik ben zwanger :)
Ik vind t weer spannend!
<<

Anoniem106

Bericht 13 Feb 2014 10:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gefeliciteerd Gaia!
<<

Anoniem97

Bericht 13 Feb 2014 10:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dank je, ik heb helaas wel af en toe bloed verlies :(
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Feb 2014 11:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Leuk Gaia! Van harte.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem106

Bericht 13 Feb 2014 11:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het hoeft niets te betekenen, maar het wordt daardoor wel spannender. Ik hoop dat het goed gaat.
<<

Anoniem97

Bericht 13 Feb 2014 12:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ja idd wat je zegt maakt het spannender. Zag dat 1 op de 5 vrouwen bloedverlies heeft. Het is echt minimaal maar ik word er onzeker van. Het is gewoon afwachten nu :)
<<

Anoniem112

Bericht 13 Feb 2014 12:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nogmaals gefeliciteerd Gaia! Super leuk!
<<

Anoniem97

Bericht 13 Feb 2014 12:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dank je!
<<

Anoniem123

Bericht 13 Feb 2014 12:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gefeliciteerd! Leuk zeg :banaan:
<<

Anoniem97

Bericht 13 Feb 2014 12:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dank je!!
<<

Anoniem75

Bericht 13 Feb 2014 13:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gaia wat leuk! Gefeliciteerd en hopelijk wordt het bloedverlies minder.

Had je dat ook bij S. en P. ?
<<

Anoniem97

Bericht 13 Feb 2014 13:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dank je! Nee niet dat ik meer weet, iig niet zo als nu.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Feb 2014 15:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gaia, gefeliciteerd!
2012 & 2016
<<

Anoniem97

Bericht 13 Feb 2014 15:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dank je!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Feb 2014 14:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier ongeduldig en zwanger gebleken biechtje weer. Ik vind het zwaar irritant dat ik maar tegen een beperkt aantal mensen kan zeuren over mijn misselijkheid en zin in alles wat slecht is. En kan zeggen hoe blij en ook een beetje onzeker ik ben. Maar ja, ik wil toch echt minstens wachten totdat ik een kloppend hartje heb gezien (nog een week wachten - en ik ben nog steeds ongeduldig :bounce: ).

Gaia, gefeliciteerd!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers