Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 10 Feb 2014 10:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik kan nog steeds mijn normale kleding aan, maar heb zeker in de avond echt wel een buik. Ik schrik er steeds een beetje van :smile:
We hebben een tweede echo gehad en daar was alles goed, ik ben 3 dagen terug gezet. Ik kan er niet erg mee zitten want de baby komt wanneer die er klaar voor is.

Qua kwaaltjes gaat het prima, soms misselijk en buikpijn maar voornamelijk erg moe.

Ik heb het al op mijn werk verteld zodat ik meteen mijn rechten heb, er werd enthousiast gereageerd, gelukkig want de band met mijn werk is niet zo heel best. Ik was dus erg zenuwachtig, maar gelukkig maar één rare opmerking

Ben benieuwd hoe het met jullie is!
Afbeelding
<<

Anoniem121

Bericht 10 Feb 2014 10:59

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hier gaat het goed. Wel erg moe maar verder niet echt misselijk gelukkig. Af en toe na een bak koffie. Ik kan trouwens wel eten als een dijkwerker, we waren gisteren met schoonfamilie naar de wok en een tante van vriend zei al wat kan jij eten. Ik heb wijselijk m'n mond gehouden.

Ik hoef weinig bij te kopen denk ik. Misschien nog een broek, ik vind de broeken van Miss Etam niet zo lekker zitten. Heb er een keer een hele leuke broek gekocht maar nooit aangehad door het elastiek aan de bovenkant van de band. Bij mamalicious zit het elastiek in de broekband dat vond mijn maag lekkerder
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 10 Feb 2014 12:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik denk dat ik ook voorzichtig mee kom kletsen. Kan alleen nu niet uitgebreid reageren, er moet ook gewerkt worden vandaag :)
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 10 Feb 2014 13:36

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Oh Muppetje, wat ontzettend leuk zeg! Gefeliciteerd!!!! :D
2012 & 2016
<<

Anoniem15

Bericht 10 Feb 2014 13:50

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik ben vandaag precies 9 weken zwanger.

Ik heb me toch een rot kwaaltje. Heb ook al naar een praktijk gebeld maar die vrouw reageerde erg kortaf en zei dat het normaal was.

Ik heb constant links van mijn navel een beetje richting mijn zij een mes steek gevoel. Hoesten doet pijn, op staan doet pijn en als ik moet niezen ( al aantal keer gehad vandaag) verga ik echt van de mes steken en kan ik wel door de grond gaan. Voelt echt heel gemeen en blijft even aanhouden nu zakt het niet meer omdat ik al een aantal keer heb geniest. Doet echt echt pijn. Heb nergens anders last alleen maar van dat plekje.

Herkent iemand dit ?
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 10 Feb 2014 13:59

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dankje Snoes
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 10 Feb 2014 14:01

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Rituals: Volgens mij is dat bandenpijn. Ik herken het van mijn dochter, maar ik had dat wel later in de zwangerschap. Wel vervelend dat je zo'n pijn hebt!

Muppetje: Welkom, leuk dat je ook mee komt kletsen!

Pluis: Fijn dat het goed gaat. Dat van het eten is erg herkenbaar, al probeer ik me wel in te houden, haha.

Zwilling: Fijn dat de echo goed was!!

SarahKey: Fijn, die leuke reacties! Balen van je misselijkheid, hopelijk wordt dat snel minder.

All: Hier gaat het op zich goed. Gisteren zat ik mezelf behoorlijk in de weg. Was emotioneel en erg prikkelbaar. Maar vandaag gaat het weer beter, gelukkig! Die hormonen zijn niet altijd een pretje :wink:
Alweer over de 10 weken, gaat zo hard! Heb verder nog steeds weinig last van kwaaltjes, op de moeheid en stemmingswisselingen na.
Maart 2012 September 2014
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Feb 2014 18:51

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Muppetje welkom!

Sk leuk die reacties! Die misselijkheid had ik ook en wordt nu wat minder!

Earane fijn dat je weinig klachten hebt!

Zwilling, fijn een goede echo! Leuk die positieve reacties.

Rituals ik herken die klachten niet. Jammer dat je werd afgesnauwd aan de telefoon.

Pluis fijn dat alles gewoon goed gaat!

All, hier nog steeds erg vermoeid! Hele weekend bijtanken elke keer. En mijn weerstand is slecht. Nu weer zwaar verkouden. Gaat lekker!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 10 Feb 2014 20:39

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Weer ff bijlezen hier :)

@Maddie: Wachten duurt inderdaad lang! Ben maar vast begonnen met aftellen ;)

@SK: veel leuke en lieve reacties gekregen dus, helemaal super!
Ik herken je twijfel bij het afwezig zijn van de kwaaltjes heel erg! Denk dat die twijfel wellicht nooit helemaal weggaat tijdens een zwangerschap.

@ Pluis, inderdaad wel leuk om het voor de beurs te vertellen, dan hoef je ook niet moeilijk/omslachtig te gaan doen. En natuurlijk superleuk om samen ook voor jezelf te kunnen rondneuzen.

@ Fender: Ben benieuwd wat je overmorgen al allemaal kan zien op de echo!

@ Pinkel: :hug:

@Zwilling, Fijn dat er enthousiast werd gereageerd op je werk! Naar wel dat er ook een rare opmerking was, ik snap dat echt niet van mensen af en toe. Maar je had daar al een beetje op gerekend?

@Muppetje: Gefeliciteerd!!

@Rituals: ik herken je kwaaltje een beetje, alleen niet zo heftig als jij en op een andere plek. Zit bij mij wat lager, en inderdaad met niezen. Ik heb het ook soms als ik opsta. Paar weken terug had ik het veel heftiger dat het een aanhoudende pijn was. De verloskundige zei bij mij dat het bandenpijn is. Jammer dat die vrouw zo bot deed. Had je misschien per ongeluk het spoednummer gebeld? (En dan zou ik het stom vinden hoor als er zo wordt gereageerd).

Hier is de weerstand ook niet denderend. Blijf toch met vlagen nog steeds beetje grieperig/niet lekker. Ik gooi het inmiddels maar op de zwangerschap ;) Vind het alleen wel vervelend voor mn man dat ik constant niet lekker ben, dan weer dit, dan weer dat. Niet zo gezellig voor hem af en toe.
Vandaag voor het eerst overgeven. Alles er volledig uitgegooid. Erna was de misselijkheid ook weg. Cracker vanmiddag en avondeten net blijven tot nu toe normaal binnen :) Wellicht was het eenmalig, ik hoop het!
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Leda

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 14 Nov 2013 11:53

Bericht 11 Feb 2014 12:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dames, mag ik met jullie meeschrijven? Ik heb vorige week positief getest en ik ben nu denk ik iets langer dan 4 weken zwanger! Erg pril dus nog. Ik heb een stuk teruggelezen en ga het proberen bij te houden vanaf nu. Nu weer snel verder werken!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Feb 2014 17:45

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Leda welkom! En gefeliciteerd!

Gizmo, vervelend dat je elke keer wat te pakken hebt! Hier dus heel herkenbaar!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem15

Bericht 11 Feb 2014 21:12

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nog meer meiden bij wie de moeders voor moeders test een stuk lichter was?

Vandaag bij 9 weken 1 dag is die test lichter dan mijn eigen testen in het begin. Had nu wel veel gedronken maar dat moet niet meer uit maken.

Maak me nu toch wel klein beetje zorgen terwijl donderdag bij de echo alles goed was. Heb ook al 1,5 week minder gevoelige borsten en niet meer misselijk.
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 11 Feb 2014 21:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Rituals: Vaak worden testen wat lichter als het hCG hormoon te hoog is voor de test. Ik had dit ook bij de zwangerschap van mijn dochter. Had nog een test liggen en schrok me rot toen ik zag dat het streepje een stuk lichter was dan mijn eerdere testen. Maar logisch dat je je een beetje zorgen maakt. Hopelijk ben je nu wat gerustgesteld.

Leda: Welkom en gefeliciteerd je zwangerschap!

Gizmo: Balen van je verminderde weerstand! En het overgeven, hopelijk blijft het bij 1 keer.

Maddie: Jij ook last van verminderde weerstand, vervelend! Hopelijk ben je ook snel minder vermoeid.
Maart 2012 September 2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 11 Feb 2014 21:28

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Rituals schreef:Nog meer meiden bij wie de moeders voor moeders test een stuk lichter was?

Vandaag bij 9 weken 1 dag is die test lichter dan mijn eigen testen in het begin. Had nu wel veel gedronken maar dat moet niet meer uit maken.

Maak me nu toch wel klein beetje zorgen terwijl donderdag bij de echo alles goed was. Heb ook al 1,5 week minder gevoelige borsten en niet meer misselijk.


Die van mij was ook heel licht. nog een 2e test gedaan en ook die bleef licht. Ze vertelde me dat het waarschijnlijk kwam omdat het uit een koude auto kwam. Ze had bij een andere vrouw 5 testen gedaan en die bleven ook allemaal licht. En kijk morgen alweer 17 weken zwanger en gisteren en vandaag bij de geslachtsbepaling een levendig ukkie op de echo gezien. As zaterdag weer een geslachtsbepaling omdat de kleine uk niet echt meewerkt :thumbdown:.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Leda

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 14 Nov 2013 11:53

Bericht 12 Feb 2014 15:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bedankt voor het welkom heten!

Rituals, ik kan me voorstellen dat je daar even van schrikt, een lichtere test. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar zo te lezen is er niks om je zorgen om te maken!

Linnie, balen dat jullie kleintje niet meewerkt met het showen van zijn/haar geslacht! Maar wel leuk om weer een echo te krijgen toch? :)

Ik heb gisteren de verloskundige gebeld. Ik heb volgende week al een afspraak staan voor een intake met echo. Degene aan de telefoon is uitgegaan van mijn laatste menstruatie (ze zei dat ze de afspraak met 8 weken inplannen), maar omdat ik een lange cyclus had, ben ik dan nog niet zo ver. Ik heb aangegeven dat ik dan volgens mij pas net 6 weken ben, maar ze heeft toch de afspraak ingepland. Ik vind het prima om al naar de verloskundige te gaan hoor, wel leuk juist :) Ik vraag me alleen af of er dan al echt iets te zien is op een echo. Iemand ervaring met een echo rond die tijd?
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 12 Feb 2014 15:40

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Leda, fijn dat je al zo snel terecht kan! Ik heb zelf bij deze zwangerschap ook een echo gehad met 6 weken. Er was een klein vruchtje te zien met kloppend hartje. Met 6 weken zulen ze wel iets moeten zien, maar het kan goed zijn dat het hartje nog niet klopt.
Maart 2012 September 2014
<<

Anoniem121

Bericht 13 Feb 2014 11:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Pfff... Zijn jullie ook zooo moe? Ik ben blij dat ik op het moment geen werk heb want ik ben echt om 10 uur al op zoek naar de luciferstokjes om m'n ogen open te houden... Gisteravond lag ik om 22 uur tot vanochtend 8 uur maar manoman ik kan nog wel 50 uur slapen...

Morgenochtend een sollicitatiegesprek om 9.30. Ik hoop dat ik dan een betere dag heb.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Feb 2014 11:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Slopend hè Pluis! Bij mij begint het nu iets minder te worden. Maar lag weken lang elke dag om 20.30 uur op bed! Succes morgen met je gesprek.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem123

Bericht 13 Feb 2014 11:50

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

rituals: dat klinkt idd als bandenpijn. Ik heb er de laatste week ook geregeld last van, erg pijnlijk.
Ik heb geen ervaring met een licht streepje bij mvm. De twee keren dat ik zo'n test mocht doen waren beide streepjes even duidelijk. Maar een streep is een streep dus hcg heb je genoeg.

Zwilling: wat voor rare reactie kreeg je op je werk? Wel fijn als ze het weten, wat voor werk doe je? fijn een goede tweede echo! :love:

Gizmo: ben je alweer wat opgeknapt?

Leda en muppetje: welkom! Leuk dat jullie mee mogen schrijven :love: Muppetje: heb je al wat kwaaltjes?

Pluis: vervelend he die moeheid. Ik heb er ook nog steeds last van. Als ik overdag geen middagdut kan doen (en van de week duurde dat dutje 3 uur :redface: ) dan lig ik rond gtst al voor pampus op de bank. Heel gezellig :nerd: Komt vanzelf wel weer goed met onze energie!

Maddie: wanneer heb jij nou de echo? Ben jij ook alweer wat opgeknapt qua verkoudheid?

Ik heb dinsdag mijn leidinggevende op de hoogte gesteld, want ja wie verzint er nou om midden in de bouwvak zwangerschapsverlof te krijgen... maar ze vind het alleen maar leuk en de vervanging komt ook wel goed :ja: :wink:
De rest van mijn collega's horen het pas na 6 maart. Als ik het zo lang verborgen kan houden... mijn buik is de laatste dagen echt gegroeid. Moet telkens goed kijken wat ik wel aankan naar mijn werk zonder dat mensen vragen gaan stellen.

Hebben jullie nu ook zin in bepaald eten? Ik vind de laatste tijd vooral pistoletjes met pasta erg lekker.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Feb 2014 13:00

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Sk, wat een positieve reactie op je werk! Ik ben nog steeds erg verkouden en had gister zelfs verhoging! Vandaag een uitziekdagje! I is bij mijn schoonmoeder.
Ik heb de echo pas volgende week dinsdag. Eerder kom niet!
Leuk dat je al een buikje krijgt. Hier valt het mee, maar in de avond merk ik wel verschil.

Ik heb deze zwangerschap trek in zoute drop. Maar moet er maar niet te veel van eten ivm bloeddruk. De vk is die trouwens vergeten te meten tijdens de intake. Dus weet niet eens of ie goed is.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem123

Bericht 13 Feb 2014 13:51

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

spannend!!! dinsdag de echo, het is nu echt aftellen. :banaan: :banaan: :banaan:

en idd niet teveel drop eten, al is het vervelend als je er zo'n trek in hebt.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 13 Feb 2014 13:55

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb wel wat kwaaltjes ja SK, ben erg moe, soms wat misselijk. En mn broeken zitten echt niet lekker, ze passen prima, maar het irriteert me enorm :(

Ik heb ook contact gehad met het ziekenhuis inmiddels en heb 4 maart een echo. Vind het door de miskraam best eng, maarja, we zien wel. Heb er op zich n goed gevoel bij
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem97

Bericht 13 Feb 2014 14:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hai meiden!

Ik kom mee kletsen met jullie, vind dat toch wel fijn.
Ik heb vanmorgen positief getest, afgelopen zondag was mijn NOD, maar ik had wat bloedverlies dus ging er niet van uit dat ik zwanger was. Maar het bloedverlies bleef minimaal en stopte zelfs dus toch een test gedaan.
Het blijft afwachten.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Feb 2014 14:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk Gaia!! Gefeliciteerd!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem123

Bericht 13 Feb 2014 14:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gaia: welkom en gefeliciteerd! Leuk!

Muppetje: goed teken dat je al wat kwaaltjes hebt :banaan: :smile: En nog 3 weken voor je echo, spannend. We tellen met je mee af. En de angst voor een miskraam zal toch blijven, al was het je 10de zwangerschap (denk ik)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985