Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem44

Bericht 11 Feb 2014 22:21

Re: Het hardlooptopic

Ze zegt de laatste 30 sec van de interval.
<<

Anoniem38

Bericht 11 Feb 2014 22:34

Re: Het hardlooptopic

Klopt had ik niet goed gelezen, maar dat heeft ook niet veel nut als je nog in de opbouw bent.. Als er meer verschil komt in snelheid dan is sprinten (ik zie sowieso het nut niet van sprinten als dat niet je doel is)beter om te doen.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Feb 2014 22:37

Re: Het hardlooptopic

Is dat niet goed om te doen? Ik vind het altijd wel lekker om nog even het laatste beetje eruit te knallen. En daarna wandel ik weer 2 à 3 minuten.
<<

Anoniem44

Bericht 11 Feb 2014 22:45

Re: Het hardlooptopic

Is wel goed hoor, vind ik zelf ook altijd lekker en je benen zijn dan lekker los. Het enige is dat je als beginnende loper sneller blessures kan oplopen door te gaan sprinten, dus ik zou het wel nog enigszins gecontroleerd doen, maar even lekker wat harder, dat is alleen maar goed, lijkt me.
<<

Anoniem38

Bericht 11 Feb 2014 22:50

Re: Het hardlooptopic

Er is een verschil tussen intervallen en dan nog iets harder gaan in die interval en intervallen en dat tempo vasthouden.

Vanuit de Trainingsleer is het echt beter om de interval op dezelfde snelheid te houden ivm hartslag en energie die verbruikt wordt. Als je ineens gaat sprinten dan boor je net weer een ander systeempje aan waardoor je lichaam van slag raakt en niet meer goed weet wat je nu getraind hebt.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 12 Feb 2014 22:08

Re: Het hardlooptopic

Oké, wist ik niet maar ik ga er rekening mee houden.

Vandaag weer even hardgelopen. Pittig lesje, en natuurlijk zat het weer niet bepaald mee dus het was echt wel zwaar. Tegen de wind in werd ik behoorlijk duizelig. Maar het is weer gelukt en dat geeft dan toch weer een voldaan gevoel.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 13 Feb 2014 08:42

Re: Het hardlooptopic

Lookie> goed gedaan! Duizelig is niet fijn alleen. Maar goed je hebt het wel weer gedaan! :)

Ik moet even kijken of ik morgenavond (ik ga eigenlijk nooit na mijn werk de avonden) nog ga...ik loop zo lekker de laatste tijd en mis het doordat ik nu deze week weer veel werk. Anders wordt het zaterdag en/of iig zondag wel.
<<

Anoniem44

Bericht 14 Feb 2014 09:53

Re: Het hardlooptopic

Jip, ik heb ook wel eens gelezen dat het in sommige schema;s juist wordt aangeraden. Niet dat je echt gaat sprinten (want daar loop je makkelijk blessures bij op), maar wel dat je bijvoorbeeld het laatste minuutje van iedere interval nog even wat versneld.
<<

Anoniem38

Bericht 14 Feb 2014 10:07

Re: Het hardlooptopic

Wat voor schema's zijn dat dan met welke bron?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Feb 2014 14:36

Re: Het hardlooptopic

Evy adviseert ook af en toe een steigerung aan het einde van een hardloopsessie. Zij heeft het dan over 30 seconden flink versnellen, met als doel spierkracht geloof ik.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Feb 2014 14:37

Re: Het hardlooptopic

Mijn ouders komen straks oppassen en dan kan ik EINDELIJK weer hardlopen. Laatste keer was zondag. Heb er zin in.
#teammaple🍁
<<

Anoniem24

Bericht 14 Feb 2014 14:45

Re: Het hardlooptopic

Pfff ik had gehoopt dat ik nu toch wel weer zou kunnen gaan hardlopen maar gisteren tijdens de yoga en later toen ik achter J aan wilde rennen had ik meteen weer steken in mijn schenen en knieën. Tijdens gewoon lopen, traplopen, fietsen etc. heb ik gelukkig geen pijn meer, maar ik heb nu toch maar een afspraak gemaakt bij een sport fysio. Ik kan maandag al terecht, dus het weekend nog maar even rustig aan doen en afwachten wat ze maandag gaan zeggen.
<<

Anoniem260

Bericht 14 Feb 2014 14:48

Re: Het hardlooptopic

Fiwen schreef:Pfff ik had gehoopt dat ik nu toch wel weer zou kunnen gaan hardlopen maar gisteren tijdens de yoga en later toen ik achter J aan wilde rennen had ik meteen weer steken in mijn schenen en knieën. Tijdens gewoon lopen, traplopen, fietsen etc. heb ik gelukkig geen pijn meer, maar ik heb nu toch maar een afspraak gemaakt bij een sport fysio. Ik kan maandag al terecht, dus het weekend nog maar even rustig aan doen en afwachten wat ze maandag gaan zeggen.


Komt dit door je doorgezakte enkels, of heb je scheenbeenvliesonsteking? In dat geval zouden compressiekousen voor jou misschien kunnen helpen..!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 14 Feb 2014 15:08

Re: Het hardlooptopic

Oei, vervelend Fiwen. Maar rustig aan doen en inderdaad afwachten wat ze ervan zeggen maandag. Hopen dat je je training niet te lang hoeft te onderbreken!
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 14 Feb 2014 15:21

Re: Het hardlooptopic

Ik heb het topic verder niet doorgelezen, maar welke app gebruiken jullie? Ik weet niet welke nou het beste/fijnste is voor een ontzettende beginner als ik.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Feb 2014 15:37

Re: Het hardlooptopic

Ik gebruik Runkeeper. Die bevalt me goed.
Ik zou even checken welke app de meeste van je vrienden gebruiken want het is wel leuk als je je vrienden een beetje kunt volgen in zo'n app, en zij jou, dat stimuleert wel.

Ik zit dus in m'n eentje op RunKeeper :(
#teammaple🍁
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 14 Feb 2014 15:42

Re: Het hardlooptopic

Awwww, UN!
Je mag mij ook wel als vriend op RunKeeper hoor, haha!
Moet inderdaad zeggen at ik het wel leuk vind als anderen ook mijn loopjes kunnen zien en daar iets over zeggen.

Tuurlijk doe je het voor jezelf, maar een complimentje is altijd mooi meegenomen!

Ik heb woensdagavond nog een klein rondje gelopen (3 km) en ga zondag een rondje van 11 km lopen!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 14 Feb 2014 15:49

Re: Het hardlooptopic

Ik loop met mijn oude iPod, dus niet met mijn telefoon.

Gisteravond met een vriendin gelopen. Zij bouwt nog op en we hebben haar programma gevolgd, les 20 van Start to Run (4x 8 min lopen). Ging prima :). Dinsdag komt ze bij mij en gaan we weer samen lopen. Over 2 maanden gaan we ook samen voor een 5 km loop.

En ik heb net nieuwe hardloopschoenen gekocht, jeej! Ben benieuwd of ik daar weer prettiger mee ga lopen.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Feb 2014 21:51

Re: Het hardlooptopic

Ik heb net m'n ticket voor de ladiesrun besteld! :cheering:
Je kon ipv alleen 5 en 10 km ook voor 7,5 km kiezen. Ik wilde in eerste instantie voor de 5 gaan. Maar nu heb ik toch maar voor de 7,5 km gekozen. Mooi streven dus! Ik heb er zin in!
<<

Anoniem24

Bericht 15 Feb 2014 12:26

Re: Het hardlooptopic

Jerry schreef:Komt dit door je doorgezakte enkels, of heb je scheenbeenvliesonsteking? In dat geval zouden compressiekousen voor jou misschien kunnen helpen..!


Geen idee, de zooltjes gaven in ieder geval totaal geen verlichting en heb ik ook weer teruggestuurd. Rust houden lijkt nu wel te helpen maar ik durf het nog niet te testen. Eerst maandag maar eens afwachten. Ik ben me in ieder geval aan het verdiepen in verschillende looptechnieken en loopschoenen om te kijken of ik daar nog wat mee kan. Is heel interessant om te ontdekken hoe je voeten gebouwd zijn en dat de 'moderne' hardloopschoen pas iets van de afgelopen 40-50 jaar is en dat de meeste hardloop gerelateerde blessures ook iets van de laatste 40-50 jaar is...
<<

Anoniem38

Bericht 15 Feb 2014 12:43

Re: Het hardlooptopic

Hoe lang heb je de zolen gebruikt en was de klacht wel helemaal over toen je weer begon?
natural running ben ik van. Ik heb ook een natural running schoen en sindsdien eigenlijk geen blessure meer die door de loopbelasting verzoorzaakt is (door een misstap vorig jaar is een botje in mijn enkel verschoven en heb ik een tijd last gehAd van mijn knie).
<<

Anoniem24

Bericht 15 Feb 2014 13:19

Re: Het hardlooptopic

Heb de zooltjes alleen gebruikt tijdens gewoon lopen maar kreeg alleen maar meer last en ook ineens in mijn knieën en rug. Ik was er al sceptisch over omdat je naar mijn idee niet het algemene probleem oplost met zooltjes, maar enkel een symptoom bestrijd. En na het lezen van 'born to run' heb ik ze terug gestuurd (ook omdat ik ze binnen 14 dagen mocht ruilen en ze vrij prijzig waren). Ik heb sinds een week een paar natural running shoes (Merrell pace glove) maar tot nu toe nog enkel kunnen lopen (en dat loopt heerlijk) maar nog niet kunnen rennen helaas. Ben me wel meer aan het verdiepen in natural running en Chi running en hoe meer ik er over lees hoe logischer het voor me is dus wil het straks wel echt een kans geven.
<<

Anoniem38

Bericht 15 Feb 2014 13:35

Re: Het hardlooptopic

Je moet het ook tijd geven. Hebben ze niet gezegd dat je ook van j knieën en je rug last kunt krijgen in het begin? Voor sporten kun je ook niet de zolen gebruiken die je voor het dagelijks leven gebruikt.

Chi running is ongeveer hetzelfde als naturalrunning.. Pas op met die schoen, bouw het langzaam op.
<<

Anoniem24

Bericht 15 Feb 2014 17:41

Re: Het hardlooptopic

Een goede vriendin van mij is podotherapeut en adviseerde me deze zooltjes voor zowel gewone schoenen als sportschoenen dus ben er vanuit gegaan dat ze er voldoende verstand van heeft.
Last van mijn rug is iets waar ik aan gewend ben, heb een dubbele wervel inzakking door een ongeluk en heb altijd wel iets last van mijn rug. Dit was pijn die vergelijkbaar was met net na mijn ongeluk en dat voelde echt fout. Ik heb de zooltjes uit de schoenen gehaald en binnen een paar uur was de pijn weer nagenoeg weg.

Op advies van de verkoper ben ik schoenen die ik nu heb al aan het dragen en doe ik oefeningen om mijn voeten te verstevigen. Voor als de pijn weer weg is heb ik een opbouwschema gekregen waar ik me netjes aan ga houden (in 12 weken opbouwen tot 15 minuten hardlopen).
<<

Anoniem38

Bericht 15 Feb 2014 17:44

Re: Het hardlooptopic

Oké! Dat klinkt goed!

Ik heb zelf een heel licht ondersteunend zooltje via een sportzolenmaker.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers