Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Feb 2014 19:17

Re: Biechttopic

Dundas schreef:Dat is inderdaad wat ik ook wilde aangeven met mijn berichtje, zo'n praktijkondersteuner is leuk als opstapje, maar als je eens eerder in een GGZ-traject hebt gezeten en je voelt van jezelf dat je weer iets soortgelijks nodig hebt, gaat een praktijkondersteuner niet werken. Momenteel loop ik zelf wel bij een psycholoog van het GGZ trouwens. Ik kan nog niet-echt zeggen of ik er positieve ervaringen mee heb, ben net gestart. Ik heb in elk geval wel een aardige man als psycholoog, maar hoe het eerder gaat kan ik over een paar maanden pas aangeven. Hoe dan ook, sterkte! Hopelijk vind je een behandeltraject wat bij je past.


Bedankt voor je woorden!

Ik heb inmiddels via de email contact gezocht met 'Grip op je dip' of iets dergelijks, ik heb hier vind ik zelf een belachelijke reactie op gehad. Heel kinderachtig, voel me een beetje behandeld als een 12-jarige.
Ik ga gewoon nog steeds verder zoeken naar iets wat wel bij me past.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Feb 2014 19:22

Re: Biechttopic

Dundas schreef:Ik vind het maar een bijzonder vaag verhaal. Je maakt mij niet wijs dat je zonder je erg erg in hebt, haar emailadres intikt, haar geheime vraag beantwoordt en haar wachtwoord wijzigt. Dat zijn al drie grote handelingen (die je waarschijnlijk ook echt niet in drie muisklikken voor elkaar hebt gekregen) waarbij je je bewust had kunnen bedenken dat datgene wat je deed, wel enorm fout is.

Misschien vul ik nu teveel in, maar op mij komt het over alsof je je klasgenoot niet zo mag/vertrouwt, iets in haar mail wilde doen en toen bewust het wachtwoord veranderd hebt, en je jezelf later pas bedacht hebt dat je IP wel eens zichtbaar kon zijn. En als dat daadwerkelijk zo is, dan vind ik het een gevalletje nét goed voor jou.

Ik kan het mis hebben, maar dat vind ik het verhaal te vaag voor, dus ik ga er eigenlijk al niet vanuit dat je het met goede intenties gedaan hebt.


Nee ik dus ook niet. En zeker niet met een klasgenootje dat je nauwelijks nog spreekt. Hoezo weet je daar ook haar geheime vraag van? Of het verhaal is gewoon van een meid die het ww van haar vriend heeft gehackt omdat ze hem niet vertrouwt.

Ik weet niet.. ik blijf het gewoon te onwaarschijnlijk vinden. Ohh.. maar haar ww is nu veranderd, maar volgens mij moet je de geheime vraag ook wederom veranderen. Dus kan zij helemaal niet meer bij haar email.

Dus: geef diegene zijn nieuwe wachtwoord en kom met de billen bloot.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 06 Feb 2014 19:37

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:
Dundas schreef:Dat is inderdaad wat ik ook wilde aangeven met mijn berichtje, zo'n praktijkondersteuner is leuk als opstapje, maar als je eens eerder in een GGZ-traject hebt gezeten en je voelt van jezelf dat je weer iets soortgelijks nodig hebt, gaat een praktijkondersteuner niet werken. Momenteel loop ik zelf wel bij een psycholoog van het GGZ trouwens. Ik kan nog niet-echt zeggen of ik er positieve ervaringen mee heb, ben net gestart. Ik heb in elk geval wel een aardige man als psycholoog, maar hoe het eerder gaat kan ik over een paar maanden pas aangeven. Hoe dan ook, sterkte! Hopelijk vind je een behandeltraject wat bij je past.


Bedankt voor je woorden!

Ik heb inmiddels via de email contact gezocht met 'Grip op je dip' of iets dergelijks, ik heb hier vind ik zelf een belachelijke reactie op gehad. Heel kinderachtig, voel me een beetje behandeld als een 12-jarige.
Ik ga gewoon nog steeds verder zoeken naar iets wat wel bij me past.

Dat kan wel kloppen, grip op je dip is bedoeld voor jongeren/tieners...
Juli 2015
Maart 2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Feb 2014 19:38

Re: Biechttopic

Pure* schreef:
Biechtje schreef:
Dundas schreef:Dat is inderdaad wat ik ook wilde aangeven met mijn berichtje, zo'n praktijkondersteuner is leuk als opstapje, maar als je eens eerder in een GGZ-traject hebt gezeten en je voelt van jezelf dat je weer iets soortgelijks nodig hebt, gaat een praktijkondersteuner niet werken. Momenteel loop ik zelf wel bij een psycholoog van het GGZ trouwens. Ik kan nog niet-echt zeggen of ik er positieve ervaringen mee heb, ben net gestart. Ik heb in elk geval wel een aardige man als psycholoog, maar hoe het eerder gaat kan ik over een paar maanden pas aangeven. Hoe dan ook, sterkte! Hopelijk vind je een behandeltraject wat bij je past.


Bedankt voor je woorden!

Ik heb inmiddels via de email contact gezocht met 'Grip op je dip' of iets dergelijks, ik heb hier vind ik zelf een belachelijke reactie op gehad. Heel kinderachtig, voel me een beetje behandeld als een 12-jarige.
Ik ga gewoon nog steeds verder zoeken naar iets wat wel bij me past.

Dat kan wel kloppen, grip op je dip is bedoeld voor jongeren/tieners...


Bedankt voor je reactie!
Dan heb ik dat vast over het hoofd gelezen.
Weet jij misschien wel iets wat beter aansluit bij een twintiger?
<<

Anoniem38

Bericht 11 Feb 2014 21:26

Re: Biechttopic

Ik ben benieuwd hoe het met het eet-Biechtje gaat!?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Feb 2014 08:36

Re: Biechttopic

Ha Jip, hier het eetbiechtje.
Het intakegesprek staat gepland voor over 2 weken. In de aanloop er naartoe gaat het wat op en neer met mij. Het ene moment denk ik: waarom heb ik hulp gezocht, ik kan het toch wel zelf! En het andere moment voel ik me heel klein en wil ik heel graag dat iemand mij bij de hand neemt.
Ik weet met mijn verstand dat ik hulp nodig heb en aan de ene kant kijk ik er ook naar uit, maar ik vind het ook doodeng.
<<

Anoniem38

Bericht 12 Feb 2014 09:27

Re: Biechttopic

Leuk dat je reageert. Ik snap dat het eng is. Vond ik ook. Maar die mensen hebben het beste met je voor. Zij willen ook graag dat je weer gelukkig bent! Ik herken je gevoel. Ik zit ook nog steeds in de die fase. Ik denk dat ik al heel wat ben en het volgende moment breekt alles mij op en ben ik er letterlijk even ziek van...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Feb 2014 19:40

Re: Biechttopic

Even een update over vriend die mijn vriend verantwoordelijk hiled voor drugsgebruik..
Hij heeft het opgebiecht tegen zijn vrouw en gaat hulp zoeken bij iriszorg.
Hij vond toch dat ie het eerlijk moest vertellen, gelukkig is het nu opgelost en wordt mijn vriend hier niet voor aangekeken..
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 12 Feb 2014 20:51

Re: Biechttopic

Wat fijn!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Feb 2014 19:55

Re: Biechttopic

Ik biecht op dat ik dingen hoor en zie die er niet zijn. En als het nu één voorvalletje was dan was het niet zo erg, maar het worden steeds vreemdere dingen. Mensen zien lopen, schimmen die achter me langs glippen, mensen horen praten, terwijl dat echt niet kan, dingen lezen in een bericht die een ander nooit heeft geschreven etc.

Ik zou het nog kunnen begrijpen als ik medicatie zou hebben o.i.d., maar ik gebruik geen medicatie (meer). Heb soms het idee dat ik gek aan het worden ben of nee, dat ik gek ben.
<<

Anoniem16

Bericht 16 Feb 2014 20:15

Re: Biechttopic

Biechtje, had je dat als kind ook al? Of nu zo opeens? Ik geloof er overigens wel in dat zoiets kan. Is er in je omgeving iets gebeurd wat indruk op je gemaakt heeft? Ben je een dierbare verloren?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Feb 2014 20:20

Re: Biechttopic

Nee, als kind nooit gehad. Ik heb het nu ongeveer twee maanden. Het is begonnen toen ik mijn opa in zijn ogen keek en het voelde alsof de dood terugkeek. Niet veel later kreeg ik een bericht van mijn vader dat mijn opa in het ziekenhuis lag en ik las het bericht drie keer, maar las alleen maar 'Opa is dood'. En ik weet nog dat ik dacht:"Wat bruut om me dat via een bericht te sturen". En toen bedacht ik dat mijn vader zoiets nooit zou doen en las pas toen wat er echt stond. Een maand later is hij overleden en gecremeerd. Ik dacht dat het daarna wel weer zou stoppen, maar het stopt dus niet meer. En dat vind ik knap eng.

En ja, ik weet dat ik door het verhaal over mijn opa aardig herkenbaar ben. Maar ik wil het gewoon niet onder mijn eigen naam vertellen.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 16 Feb 2014 20:31

Re: Biechttopic

Hiermee zou ik absoluut hulp zoeken, het liefst een psychiater. Hoe oud ben je? Komen psychotische stoornissen in je familie voor? Heb je een voorgeschiedenis met angsten of depressies?
<<

Anoniem16

Bericht 16 Feb 2014 20:33

Re: Biechttopic

Ik heb overigens geen idee wie je bent hoor maar heb je het idee dat het ook psychisch kan zijn? Misschien heb je wel gewoon echt deze gave en openbaart zich dit nu? Wanneer dit zo is, en je dus geen stress of iets van angst/ depressief gevoel heb zou ik zelf eerder naar een medium gaan hiermee.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 16 Feb 2014 20:39

Re: Biechttopic

Mijn visie is uiteraard gekleurd door mijn studie en door het feit dat ik ernstige twijfels heb over paranormale gaven, maar ik zou écht écht niet naar een medium gaan. Sluit alsjeblieft eerst uit dat er sprake is van psychotische problematiek, want het is echt heel belangrijk dat, mocht dat het geval zijn, je op tijd hulp inschakelt. Dit zijn namelijk stoornissen die onbehandeld enorm kunnen escaleren, maar die ook goed in de kiem te smoren zijn. Mocht er blijken dat dit in elk geval niet bij je speelt, kun je altijd nog naar een medium gaan. Maar doe dat alsjeblieft niet als eerste, want een psychiater zal de mogelijkheid dat er wel én dat er geen problemen zijn overwegen, maar ik geloof niet dat een medium een stoornis zal overwegen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Feb 2014 20:44

Re: Biechttopic

SG, daar vraag je me iets. Ik weet dat de kant van mijn moeder vol zit met alcoholisten en deze mensen zullen niet zonder reden hebben gedronken, maar nooit iets gehoord over psychotische stoornissen. Mijn vaders kant mankeert psychisch helemaal niets. Ik ben van mijn vaders kant de enige die de geestelijke gezondheidszorg plat loopt. Ik ben nu 31 jaar en heb vele psychische kwalen, maar dit is voor mij helemaal nieuw.

Printje, het zou kunnen. Maar ik ben bang dat ik weer een volgende psychische kwaal heb ontwikkelt. De reden dat ik dat denk heeft te maken met de dingen die ik hoor, die ik niet kan horen. Ik vind dit weer eens zo freaky van mezelf.
<<

Anoniem130

Bericht 16 Feb 2014 20:48

Re: Biechttopic

SuperGrover schreef:Mijn visie is uiteraard gekleurd door mijn studie en door het feit dat ik ernstige twijfels heb over paranormale gaven, maar ik zou écht écht niet naar een medium gaan. Sluit alsjeblieft eerst uit dat er sprake is van psychotische problematiek, want het is echt heel belangrijk dat, mocht dat het geval zijn, je op tijd hulp inschakelt. Dit zijn namelijk stoornissen die onbehandeld enorm kunnen escaleren, maar die ook goed in de kiem te smoren zijn. Mocht er blijken dat dit in elk geval niet bij je speelt, kun je altijd nog naar een medium gaan. Maar doe dat alsjeblieft niet als eerste, want een psychiater zal de mogelijkheid dat er wel én dat er geen problemen zijn overwegen, maar ik geloof niet dat een medium een stoornis zal overwegen.


Couldn't agree more.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Feb 2014 20:51

Re: Biechttopic

Whatever schreef:
SuperGrover schreef:Mijn visie is uiteraard gekleurd door mijn studie en door het feit dat ik ernstige twijfels heb over paranormale gaven, maar ik zou écht écht niet naar een medium gaan. Sluit alsjeblieft eerst uit dat er sprake is van psychotische problematiek, want het is echt heel belangrijk dat, mocht dat het geval zijn, je op tijd hulp inschakelt. Dit zijn namelijk stoornissen die onbehandeld enorm kunnen escaleren, maar die ook goed in de kiem te smoren zijn. Mocht er blijken dat dit in elk geval niet bij je speelt, kun je altijd nog naar een medium gaan. Maar doe dat alsjeblieft niet als eerste, want een psychiater zal de mogelijkheid dat er wel én dat er geen problemen zijn overwegen, maar ik geloof niet dat een medium een stoornis zal overwegen.


Couldn't agree more.

Ja eens.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 16 Feb 2014 20:51

Re: Biechttopic

Wat voor psychische kwalen heb je (gehad)? Heb je nog hulp? Either way, ik zou dit zeker bespreken met een psycholoog en/of psychiater. Dit kan onschuldig en van voorbijgaande aard zijn, zeker als de aanleiding in het overlijden van je opa ligt. Maar een relatief late leeftijd van 'onset' van klachten is, zeker bij vrouwen, kenmerkend voor psychotische problemen. Juist ook als je een verleden van psychische kwalen hebt, zou ik dit serieus nemen, en contact zoeken met een psychiater.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Feb 2014 20:58

Re: Biechttopic

Dit haal ik zo wel weer weg. Want dit is me toch echt te confronterend.
*
Ik vergeet er volgens mij nog een aantal, maar weet het zo even niet meer.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 17 Feb 2014 08:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem130

Bericht 16 Feb 2014 21:08

Re: Biechttopic

Inderdaad. De typische leeftijd voor het ontwikkelen van psychotische stoornissen is tussen de 15 en 30, maar dat wordt grotendeels door mannen bepaalt (bij hen komt het vaker voor). Bij de helft van de vrouwen die een psychotische stoornis ontwikkelt ontstaan de eerste symptomen na hun 30e. En wat betreft het alcoholmisbruik in je familie, er is wel een bijzonder sterke correlatie tussen psychotische stoornissen en alcohol/middelenmisbruik. Dus zou best kunnen dat zoiets meespeelt, er komt ook veel schaamte bij kijken waardoor de stoornis an sich misschien niet bekend is bij naasten en alleen het middelenmisbruik omdat je dat natuurlijk makkelijker ziet.

Het zou best zoiets kunnen zijn en net als SG zou ik je ook adviseren hier echt mee naar een huisarts/psychiater te gaan. Positieve symptomen (zoals dingen zien/horen, hallucinaties/wanen etc.) zijn meestal goed te behandelen en het is echt zonde als je hier lang mee doorloopt en mocht het daadwerkelijk een psychotische stoornis zijn, uiteindelijk onontkoombaar mee vastloopt. Een psychotische stoornis (ik zeg niet dat je het hebt!) kan behoorlijk serieuze consequenties hebben voor je zogenaamde "levenslijn" waarbij je functioneren er onder gaat lijden en je bijna nooit meer terugkomt op je oorspronkelijke lijn van presteren. Ik zou het uit willen sluiten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Feb 2014 21:10

Re: Biechttopic

Ik ben echt doodsbang voor mijn bovenbuurman.
Het is al geen fijn type, de regels die in het complex gelden, gelden niet voor hem bijvoorbeeld.

Nu was ik vanmorgen in mijn hal aan het opruimen en daarbij viel er iets tegen mijn voordeur, dat gaf een dreun.
Geen probleem zou je zeggen, ware het niet dat mijn bovenbuurman op dat moment op de lift (naast mijn voordeur) stond te wachten met een van zijn jengelende kinderen. Anyway... hij heeft toen geprobeerd mijn voordeur in te trappen (2x). En daarbij ook nog tegen me staan schelden.
Hij zal wel gedacht hebben dat die dreun tegen de deur voor hem bedoeld was. Wat geen reden is om zo uit je plaat te gaan, natuurlijk.

Ben zo bang als ik hem straks in levende lijve tegenkom... wie weet waar hij toe in staat is. Zelfs zijn eigen vrouw is niet veilig voor hem... hij staat momenteel ook weer tegen haar te schreeuwen.
Politie bellen durf ik ook niet, dan flipt hij hem helemaal.

Dinsdag heb ik in elk geval even een gesprekje met de voorzitter van het complex.

Geen idee wat ik met deze post wil, ben in elk geval mijn verhaal kwijt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Feb 2014 21:43

Re: Biechttopic

Laatste biechtje, ik zou echt wel naar de politie gaan, dit is niet goed. Zelf heb ik laatst een melding gemaakt van mijn onderbuurman. Naar de politie gaan hoeft niet altijd aangifte te betekenen. Maar je kan ook bezig gaan met dossier opbouw.
2015 💙
<<

Anoniem198

Bericht 16 Feb 2014 21:55

Re: Biechttopic

Helemaal eens met Tulp. Juist wel de politie bellen en ook je angst aangeven bij ze. Daar zijn ze immers voor!
Ik weet niet of hij in een huur of koopwoning woont maar mocht hij huren dan kan hij zijn huis uit worden gezet maar dan moet er wel een dossier zijn. Hij kan natuurlijk niet zomaar op straat gezet worden.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 16 Feb 2014 21:57

Re: Biechttopic

Ik zou in ieder geval melding maken bij de politie,voor dossier en ze kunnen extra rondes houden
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers