Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is dit normaal ofzo?

<<

Anoniem321

Bericht 28 Jan 2014 15:08

Re: Is dit normaal ofzo?

Ik verkoop ook wel eens iets via marktplaats, kleding of boeken. Ik zet er bieden bij, maar vaak verlang ik niet eens veel meer dan de verzendkosten.Ik ben al blij als iemand het van me wil overnemen. Misschien is het een idee om dan gewoon een prijs er bij te zetten.
<<

Anoniem122

Bericht 28 Jan 2014 15:12

Re: Is dit normaal ofzo?

Susan schreef:Ja, maar dat zijn volgens mij verzamelobjecten waarbij het het idee is dat ze meer waard (kunnen) worden, dat vind ik wat anders dan iets wat wordt verkocht met het doel de consument een voordeeltje of buitenkansje te bieden en wat dan vervolgens door dat soort handelaartjes wordt weggesnaaid om er een eigen handeltje van te maken.



Ja het zijn wel verzamelobjecten idd, maar ook die worden door handelaren opgekocht om zelf zoveel mogelijk er aan te verdienen.

Zelf heb ik ook wel eens een badmintonracket verkocht bijvoorbeeld, 3x gebruikt, maar die was nieuw maar 5 euro.. Ik had er bij gezet dat mensen mochten bieden, ik kreeg 1 bod er op, en dat was een bod van 15 euro. Dan ga ik ook niet zeggen "oh nee 5 euro is voldoende".
Ik vind het overigens ook wel iets anders als iemand tientallen van die treinkaartjes opkoopt en dan doorverkoopt, maar als iemand die kaart gekocht heeft met de intentie te gebruiken, maar diegene gebruikt hem niet dan ga je hem ook voor een gangbare prijs verkopen op MP, en als dat het dubbele is als de nieuwprijs zou je wel gek zijn om enkel de nieuwprijs te vragen.
<<

Anoniem23

Bericht 28 Jan 2014 15:14

Re: Is dit normaal ofzo?

Nou dan zal ik wel gek zijn maar ik verkoop nooit dingen voor meer dan ik er zelf voor betaald heb haha.. Gewoon omdat ik het zelf ook arelax vind als ik iets graag wil en het kost opeens het driedubbele.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 28 Jan 2014 15:15

Re: Is dit normaal ofzo?

Het is mijn hobby om spullen in te kopen en dan duurder te verkopen op marktplaats. Ik doe dit echter alleen met dingen die ik vind in de kringloopwinkel of soms ook bij spullen die ik in de winkel koop. Het gaat mij niet zozeer om het geld, maar meer om de spanning en de kick om winst te maken, al is het maar een euro. Ik houd er alleen niet van als mensen bepaalde acties voor een ander verpesten, dus ik koop geen treinkaarten en concertkaarten op om die duurder te verkopen. Maar mocht ik toevallig een kaartje op marktplaats zetten en iemand biedt meer dan de vraagprijs, dan sla ik dat niet af. Dat zie ik dan als een mooi voordeeltje voor mezelf. Ik vind het dus ook niet zo netjes, maar wel heel herkenbaar. Als er een designercollectie bij H&M wordt gelanceerd, staat heel marktplaats dezelfde dag vol met die kleding, maar dan voor de dubbele prijs.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jan 2014 15:18

Re: Is dit normaal ofzo?

Applegreen schreef:De blokker dagkaart voor de NS kost 15,50. Kun je de hele dag in Nederland met de trein reizen in de daluren. Nu wil ik deze kaart graag van iemand over kopen, vraagt diegene er 25 euro voor. Ben ik nou gek dat ik dit echt raar vind? Hij kost toch gewoon 15,50, moet ik er dan meer voor gaan betalen? Wat vinden jullie hiervan?


Bij Kruidvat hebben ze zulke aanbiedingen ook vaak. Ik heb er laatst een gekocht, maar op is op. Je kan het daar proberen, maar geef je weinig kans. Of je wacht af totdat ze het weer hebben.
<<

Anoniem27

Bericht 28 Jan 2014 16:22

Re: Is dit normaal ofzo?

Heb nu een Hema kaartje gekocht. Die zijn 2 euro duurder maar de verkoopster vroeg gewoon de normale prijs. Dus ik ben blij :D!
<<

Anoniem73

Bericht 28 Jan 2014 16:40

Re: Is dit normaal ofzo?

Harrison schreef:Nou dan zal ik wel gek zijn maar ik verkoop nooit dingen voor meer dan ik er zelf voor betaald heb haha.. Gewoon omdat ik het zelf ook arelax vind als ik iets graag wil en het kost opeens het driedubbele.


Ja dat ligt er wel een beetje aan. Mijn man heeft in een cristeanse winkel gewerkt (exclusive speelgoed) die winkel werd opgeheven en kon heel veel steiff beren kopen voor een prikkie. Zo heeft hij een beer gekocht met een waarde van 800 euro voor 25 euro..no way dat wij die verkopen voor 25 euro!
<<

Anoniem23

Bericht 28 Jan 2014 16:45

Re: Is dit normaal ofzo?

Haha! Nee dat kan ik me voorstellen. Maar toch zou ik ze dan goedkoper verkopen dan ze in de winkel zijn.. Dan heeft iedereen er voordeel van.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jan 2014 16:48

Re: Is dit normaal ofzo?

Dat vind ik een ander verhaal, dan is dat een buitenkansje alleen voor je man, niet iets wat bedoeld is als buitenkansje voor iedereen en waar dan een paar personen mee aan de haal gaan puur met het doel om er winst op te maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Feb 2014 21:36

Re: Is dit normaal ofzo?

Applegreen schreef:De blokker dagkaart voor de NS kost 15,50. Kun je de hele dag in Nederland met de trein reizen in de daluren. Nu wil ik deze kaart graag van iemand over kopen, vraagt diegene er 25 euro voor. Ben ik nou gek dat ik dit echt raar vind? Hij kost toch gewoon 15,50, moet ik er dan meer voor gaan betalen? Wat vinden jullie hiervan?



Ze hebben nu weer van die voordeelkaarten van de NS bij het Kruidvat. Misschien heb je er wat aan?
<<

Anoniem27

Bericht 11 Feb 2014 15:04

Re: Is dit normaal ofzo?

Ik zag het al, dankje :).
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Feb 2014 15:09

Re: Is dit normaal ofzo?

Hier over is ook ieder jaar een hele ophef met de elfstedentocht (fiets) kaarten.
Ik had vorig jaar ook 2 kaarten te koop en heb ze voor de normale prijs (+ evt verzendkosten) te koop aangeboden, een kaart heb ik met 5 euro 'winst' verkocht. Dit was niet mijn bedoeling, ik had staan vraagprijs 15 euro en die persoon bood direct 20. Tsjah, daar kan ik dan niks aan doen vind ik. Als mensen bij zo'n evenement winst proberen te maken (doelbewust, dus extra kaarten inkopen om te verkopen met winst) vind ik dat wel een beetje triest. Iedereen zou moeten kunnen meedoen, niet alleen de mensen met het meeste geld (vooral startgroep 1 kaarten werden absurd duur aangeboden).
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Feb 2014 19:59

Re: Is dit normaal ofzo?

Wij hebben laatst ook kaartjes proberen te bemachtigen voor Tomorrowland, niet gelukt maar even later verschenen ze wel voor veel hogere prijzen op de zwarte markt. Echt belachelijk.
Ik verkocht laatst een treinkaartje maar wilde en hoefde er echt geen winst mee te maken. Ben al blij als ik het voor de prijs waar ik het voor gekocht heb kan verkopen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron