Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Anoniem16

Bericht 06 Feb 2014 20:12

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mwah.... afgelopen dinsdag ging iets beter al is het afscheid nog enorm moeilijk voor hem. Morgen mag hij weer, en dan moet ik ook zelf werken, ben benieuwd.

Spannend meisje! Er was trouwens vandaag een stagiaire bij ons op school die normaal bij jullie op school staat.
<<

Anoniem91

Bericht 06 Feb 2014 20:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mas heeft een vrij lastige start gehad voor de kerstvakantie, hij vond het echt niet leuk en veel te druk!
Maar we zijn nu verder en hij vindt het afscheid nog steeds wel lastig, maar niet omdat hij me mist of omdat hij niet naar school wil, maar hij vindt het allemaal spannend. Ik heb er wel wat moeite mee dat hij zo hard gaat en zijn juffen hebben het ook door, want ook de werkjes van groep 2 slaat ie op, elke dag komt hij thuis en heeft een nieuwe letter geleerd en hij kan ze ook zo stempelen, zo stempelde hij vanavond papa en mama en zijn eigen naam stempelde hij al na de kerstvakantie, toen zat hij er nog maar even want hij is half december pas begonnen op de basisschool. Ik heb zijn juffen ook al gesproken hierover en zij zien het ook dat hij alles opneemt en onthoudt, nu hebben ze een stagiair die na de voorjaarsvakantie volledig de klas gaat draaien voor haar afstuderen en hebben ze besloten om Mas en nog een paar kindjes die veel last hebben van de drukte af en toe apart in een ander lokaal te nemen zodat hij wat meer rust krijgt en op zijn tempo zijn dingen kan doen en toch wat meer rust heeft want er zitten nu al 27 kindjes in de klas. Vandaag heeft hij voor het eerst een poppetje getekend, dus ik ben hartstikke trots op hem want hij vond tekenen echt niet leuk en hij vertikte het ook om te doen. We weten het dat hij zo gevoelig is dus letten er wel heel erg op, want ik vind het ook wel zielig, dat arme hoofdje maakt echt overuren!
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 06 Feb 2014 20:20

Re: Schoolgaande kinderen topic

Printje schreef:Mwah.... afgelopen dinsdag ging iets beter al is het afscheid nog enorm moeilijk voor hem. Morgen mag hij weer, en dan moet ik ook zelf werken, ben benieuwd.

Spannend meisje! Er was trouwens vandaag een stagiaire bij ons op school die normaal bij jullie op school staat.

Jammer printje dat R. nog wat moeite met het afscheid heeft.
Ow echt? Wie? Pm eventueel!
💜💜💙💙
<<

Anoniem16

Bericht 06 Feb 2014 20:20

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik pm je even;)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 06 Feb 2014 20:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fijne oplossing Weetjewel, dat hij af en toe in een rustiger groepje kan spelen/werken. En hij gaat inderdaad snel met de letters en stempelen.
En voor de kerstvakantie is het natuurlijk altijd druk op school ivm kerst/sinterklaas, fijn dat dat nu voorbij is, is er ook wat meer rust in de klas waarschijnlijk.

Meisje, spannend hoor, inderdaad een hele nieuwe fase. Ik vond het in het begin ook erg spannend, maar het is me zo meegevallen. En nu vind ik het zo leuk dat ze naar school gaat, ze leert veel en het is wel een hele leuke tijd.

Amaryllis, wat sneu dat het afspreken niet zo makkelijk gaat en dat ze daar zo verdrietig over is. Leuk voor het eerst een ouderavond! (had jij eerst een andere naam?).

Printje, lastig dat hij het moeilijk heeft met afscheid, moet hij huilen bij het afscheid nemen? En hoe vindt N. het om alleen met je thuis te zijn als R. aan het oefenen is op school?
<<

Anoniem272

Bericht 07 Feb 2014 06:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier een trotse moeder. De juffen vinden T. een vrolijke, sociale jongen. Hij heeft meer dan andere kinderen behoefte aan structuur. Daarom, en omdat hij goed mee kan komen qua werkjes, lijkt het ze goed als hij na de zomervakantie meegaat naar groep 3. Daar zijn wij het mee eens. Maar vooral blij dat hij het zo naar zijn zin heeft op school :)
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 07 Feb 2014 13:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Weetjewel zeker een snelle jongen. Mijn dochter toont daar echt helemaal nog geen interesse in! Fijn dat de juf daar rekening ee houdt.

Filoria dat vind ik zelf ook het belangrijkste dat ze het fijn op school hebben. Ook zeker leuk om een ander zonover je kind te horen praten.

Printje wat jammer dat hij echt duidelijk moet wennen aan de grote school en alles wat er bij komt kijken. Hopelijk gaat hii het wel naar zijn zin krijgen.

meisje Ik vond het ook al gek om ze naar school toe te brengen en zeker in het begin moesten we thuis ook wennen. Het was in ene zo stil thuis..

Liandan nee ik ben helemaal nieuw. Ik lees wel al jaren mee. Heb op het oude forum wel geprobeerd meer te gaan plaatsen maar nu doe ik een goede poging 2.

Gisteravond 10 minuten gesprek gehad en het viel me alles mee. Ze heeft het enorm naar haar zin, is erg enthousiast en gaat overal vol voor. Als haar iets niet lukt dan strikt ze een ander wel om haar te helpen. Ze is zelf nu de jongste maar ze helpt ook anderen en heeft haar mondje wel klaar staan. Ze wil alles weten en is erg leergierig. De juffen voorzien geen probleem dat ze straks een vroege leerling voor groep 3 gaat zijn. Die komt er wel zeiden ze. Daar werden wij als ouders natuurlijk ook trots van!
Laatst gewijzigd door Amaryllis op 07 Feb 2014 13:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 07 Feb 2014 13:21

Re: Schoolgaande kinderen topic

Filoria, fijn is het om van z'n juffen te horen dat het goed gaat met T. in de klas en ook mooi om nu al te weten dat hij naar groep 3 kan na de zomervakantie.

Amaryllis, wanneer is jouw dochter 4 geworden? Fijn dat ze goed in haar vel zit in de klas en zich overal vol voor in zet. En ook mooi dat ze haar mannetje wel staat en iemand anders vraagt als het haar zelf niet lukt.

Mijn dochter is gaan spelen, ze had met 2 vriendinnetjes afgesproken en ze zijn naar 1 van die 2 toe gegaan. Dus ik leg mijn zoon zo in bed en ga dan op de bank zitten:-)
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 07 Feb 2014 13:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liandan mijn dochter is in november 4 geworden. Vond ik zelf wel sneu ze kwam meteen in de gekte van sinterklaas en kerst maar ze heeft zich daar goed doorheen geslagen.
Ze kiest ook vaak de oudere meisjes uit om mee te spelen en die hebben al een heel vriendinnen groepje. Er staat voor dinsdag nu wel al wat afgesproken dus ben benieuwd hoe dat gaat.. Voor het eerst bij ons thuis. Ze wil overal maar heen om te spelen. Ook interessant natuurlijk hoe een ander woont.
Geniet van je rustige middag!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Feb 2014 13:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

-
Laatst gewijzigd door Liadan op 13 Mrt 2014 13:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Feb 2014 13:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Voor degenen hier met een kind in groep 3:
Wat vonden jullie kinderen van de overgang van groep 2 naar groep 3? Hadden ze er moeite mee? Ging het vanzelf? En hoe hebben jullie dit zelf ervaren?
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 12 Feb 2014 15:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Moeilijke keus Liaden,
M is van 8 dec die is zonder twijfel een jaar langer blijven kleuteren. Voor hem is dat echt heel goed geweest.
Hij zag er wel tegenop om naar groep 3 te gaan, want dan mocht hij niet meer spelen. Maar de overstap is wel goed gegaan en hier spelen ze ook geregeld samen buiten met de kleuters.
C is van 2 jan, dus die gaat gewoon naar groep 2 na de vakantie. Echt geen idee wat ik gedaan zou hebben als hij van eind dec was geweest
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 12 Feb 2014 15:28

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier hebben we morgen 10 min gesprek, ben erg benieuwd.
C wil tegenwoordig ook letters leren.
M had op zijn rapport wel een onvoldoende voor woordenschat, terwijl hij bij de logopediste daar ook getest is en dan is het voldoende. Dus de logopediste zou ook nog contact met juf opnemen.
Ook een onvoldoende voor schrijfhouding en actief meedoen met muziek, nou daar maak ik me niet zo druk om.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem16

Bericht 12 Feb 2014 20:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan... als ze nog dingen samen doen met groep 2, wanneer ze dus in groep 3 zitten, lijkt me de stap wel iets makkelijker. Het is dan een minder grote overgang.

De overgang van 2-3 is vrijwel altijd toch erg groot. Van ook kunnen spelen etc is het nu toch meer leren, meer moeten en ze komen gewoon een beetje in een andere wereld terecht. Dat is tenminste wat ik van ouders terug hoor. Dat ze enorm moeten wennen aan het hele groep 3 gebeuren. OOk al bereiden we ze er goed op voor, gaan ze meerdere keren kijken de overgang is erg groot.
<<

Anoniem16

Bericht 12 Feb 2014 20:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dit is trouwens de traktatie voor de opvang morgen.. laatste keertje voor R

Afbeelding
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Feb 2014 21:33

Re: Schoolgaande kinderen topic

Leuke traktatie printje! Hier gaat S morgen voor het laatste naar de psz, ook trakteren, ik maak een mini chocolade cupcake met een snoepje erop geprikt dmv een vlaggetje Waar S.tijn 4 op staat.

S is nu 2 keer wezen wennen op de basisschool, hij vond het echt helemaal geweldig, kwam super enthousiast naar buiten en heeft geen traan gelaten bij het weggaan, trotse mama hier dus :love: Morgen nog een ochtendje wennen, en s'middags afscheid psz.. daarna voorjaarsvakantie en de 24ste gaat het echt beginnen voor hem.. Zal wel vreemd zijn, 2 schoolgaande kinderen!!

Liadan, Hier is C van februari, dus extra gekleuterd.. Ik vond het heel fijn, had hem echt niet een jaar eerder naar groep 3 willen hebben.. Ik en hij vinden het een hele overgang, van de hele dag spelen en af en toe een opdrachtje maken, naar de hele dag aan een tafel, en de hele dag leren en opdrachten maken.. Hij ging er enthousiast heen, maar heeft het echt even pittig gehad, nu heeft hij z'n draai wel gevonden gelukkig! Maar het is zo verschillend per kind...
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem115

Bericht 19 Feb 2014 09:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem115 op 25 Jul 2015 23:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem91

Bericht 19 Feb 2014 10:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik kan me voorstellen dat het even balen is Randal, maar ik denk dat het wel fijn is dat ze er nu mee komen in plaats van het op deze manier zo doorlaten gaan.

Mas heeft gister zijn lievelingsboek voorgelezen aan zijn hele klas. De juf was erg verbaasd en de kinderen zaten met open monden te luisteren hoorde ik van zijn juf. Toch een stap vooruit in zijn "faalangst" en het geeft hem ook weer vertrouwen.
<<

Anoniem135

Bericht 19 Feb 2014 10:25

Re: Schoolgaande kinderen topic

Moeilijke keuze Liadan!

Maandag heb ik ook het 10 minuten gesprek gehad. Geen bijzonderheden eigenlijk en ze doet het prima.
Op alles scoorde dochter een A,hoogste van alles,ze gaat dan ook door naar groep 3 omdat de uitdaging nu helemaal weg is.

Ze begint steeds meer vriendjes te maken,zo leuk!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 13 Mrt 2014 08:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hallo,
ik moet even wat kwijt.
M heeft het erg leuk op school en veel vriendjes en vriendinnetjes en ze leert zo veel. Dus vind het zo leuk dat ze naar school gaat. Maar er is sinds twee weken wel iets wat me dwars zit.

Twee weken geleden was ze aan het spelen en tijdens haar spel zei ze: k*nkeridioot. Mijn man en ik schrokken maar dachten dat we het vast niet goed hadden verstaan, en het dus genegeerd.
De dag erna kreeg ze een kaart van een vriendinnetje van haar. Er stond in: Sorry ik zal het nooit meer doen wil je me vriendinnentje weer zijn. Dus ik liep er met M naar toe en haar vader stond er ook bij. Die legde me uit dat ze de dag ervoor ruzie hadden gehad en dat dat meisje M had uitgescholden voor een heel erg woord. Dus we zaten even te praten en toen bleek dat dat woord dus k*nkeridioot was. De juf vind ons gesprek op en riep ons even bij haar voor een gesprekje. De vader van het meisje vond het ook heel erg en dat woord kwam ook absoluut niet van bij hun thuis.
De juf vertelde dat er een jongentje sinds kort in de klas zit en die heeft nogal wat problemen. Die gebruikt heel veel van dat taalgebruik in de klas en ze proberen met zn alle dat wel goed aan te pakken en het gaat al beter.
Ik vond dit heel erg om te horen want ik vind het nogal een taalgebruik. De juf vertelde het te negeren of anders uitleggen dat je er verdrietig van word. (mijn man vind het ook echt heel erg. Zijn vader is hieraan overleden en hij vind het een erg rottig woord)
Gelukkig heeft ze het daarna nooit meer gezegd.
Tot vandaag. Ze wilde op haar fiets naar school maar we gingen lopen en daar had ze geen zit in. Zegt ze tegen me:
K*nkerjood. Jeetje wat word ik hier verdrietig van. Dus dat ook heel goed proberen uit te leggen dat ik er verdrietig van word als ze zulke dingen zegt. (ze heeft echt geen idee wat ze zegt hoor. Maar dat maakt het niet minder erg)

Ik weet wel dat ze brutaler en vervelende worden leren op school. Maar ik vind deze woorden zooo erg.
Is dit iets waar ik maar gewoon aan moet wennen? Of is dit wel uitzonderlijk voor een kleuterklas?
En hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan?
Ik zou het zo erg vinden als ze dit bijvoorbeeld tegen vriendinnetjes en vriendjes gaat zeggen ofzo.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 13 Mrt 2014 08:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat zijn wel heftige woorden ieniemienie, dat is zeker niet iets waar je aan moet wennen of dat normaal is voor een kleuterklas. Hier niet in ieder geval. Ik denk dat je er al goed mee omgaat, misschien kan je M. nog uitleggen waarom jij en je man verdrietig worden van die woorden.
Hoe gaan ze er in de klas mee om als dat jongetje dat soort woorden zegt? De juf zegt tegen jullie dat je het het best kan negeren of zeggen dat het je verdrietig maakt. Doet ze dat zelf in de klas ook?
Ik denk dat ik zelf vooral bang zou zijn dat T. het ook over gaat nemen en die snapt er natuurlijk nog minder van.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Mrt 2014 09:12

Re: Schoolgaande kinderen topic

Heftig Ienie! Doet pijn hè, als ze ineens met zulk taalgebruik thuiskomen. Zeker bij jullie gezien je schoonvader! Verder sluit ik me aan bij Liadan. Ik zou denk ik ook benoemen waarom jullie er verdrietig van worden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 13 Mrt 2014 21:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Jeetje heftig ieniemienie, ik vond 'hou je bek' al behoorlijk schokkend maar zou in jou geval ook behoorlijk van mijn apropo zijn.

Liadan, je twijfel aan groep 3 las ik? Heb je al een keuze kunnen maken? N gaat nog een jaar kleuteren. Qua vaardigheden zou hij groep 3 denk ik prima kunnen maar het is echt nog een kleutertje en geniet nog erg van het spelen. Er is nog genoeg uitdaging voor hem. Ook de kinderen met wie hij optrekt doen (nog) een jaar groep twee.
Mother of 3 adorable children
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 13 Mrt 2014 22:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dank jullie voor het advies.
Ja op school hebben ze de afspraak dat ze met zn alle X helpen. Als hij iets lelijks zegt moeten ze hem helpen door naar de juf te gaan. Die lost het dan op. Maar vraag me wel af hoevaak er van zulke dingen door hem gesegd word aangezien M ze ook kent zal het vast regelmatig gebeuren.
Vind het lastig om aan haar uit te leggen waarom we het zo erg en verdrietig vinden die woorden. Ze is erg bezig met de dood en bang ervoor. Ben bang als we er teveel op ingaan ze nog banger wordt. Pfff. En als het nog eens gebeurd ga ik nog maar eens i gesprek met de juf hoe we dit goed aan kunnen pakken. Want ik word er zelf echt verdrietig van dat mijn dochter zulke dingen zegt. Doe je zelf zo je best haar op te voeden. Schopt een zon aso jochie(sorry mag natuurlijk niet te snel oordelen) alles door de war.

Liadan hebben jullie al een keus gemaakt of ze nog een jaar gaat kleuteren??
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 14 Mrt 2014 07:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dan zou ik er idd nog even voorzichtig mee zijn Ienie. Ik snap dat je haar denkt banger te maken. Misschien nu even op zijn beloop laten, maar wel elke keer vragen hoe het op school ging, met die regel.

S. laten we nog een jaar in groep 1. Hij doet het goed, maar is nog niet vaardig genoeg. Niet erh, ik had er al rekening mee gehouden. Hij is toch 'anders' wat dat betreft. T. is wederom een twijfel geval, maar laten we waarschijnlijk ook nog een jaar in groep 4. We hebben heftige situaties achter de rug, maar zitten er ook nog middenin door de foute operatie bij mij. De kinderen hebben er 'last' van.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers