Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Feb 2014 16:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben er dan weer totaal geen fan van. Vind het ook een prepy naam en ook een Y zie ik niet graag. Maar het gaat vooral om wat jij mooi vindt!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 02 Feb 2014 17:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind het wel een mooie naam.
2012 & 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 03 Feb 2014 22:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben al ruim een jaar gestopt met de pil op aanraden van de gynaeloog. We hebben vanaf dat ik gestopt ben geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt omdat als ik spontaam zwanger zou zijn dit helemaal geen probleem zou zijn. Nu zijn we sinds 3 maanden bewust bezig met onze kinderwens. Het enige wat er door mijn hoofd gaat is: wat als het niet lukt? Ik ben namelijk in het afgelopen jaar ook niet zwanger geworden terwijl we niet voorzichtig zijn geweest.
Zouden jullie weer contact opnemen met de gynaeloog of hier nog mee wachten? Ik word namelijk super onzeker over deze gedachten
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Feb 2014 22:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik weet niet met welke termijn het gebruikelijk is om naar de gynaecoloog te gaan, maar ik zou tellen vanaf het moment dat jullie geen anticonceptie meer gebruiken, niet vanaf het moment dat jullie er bewust mee bezig zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 04 Feb 2014 15:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eens met Susan. Ik zou ook beginnen tellen vanaf het moment dat jullie gestopt zijn met anticonceptie, aangezien je aangeeft dat jullie het sindsdien al niet meer veilig deden.
2012 & 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Feb 2014 15:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dan moet ik nu uitgaan van ruim een jaar. Zouden jullie nog een aantal maanden afwachten of nu al langs de dokter gaan?
Sowieso wacht ik deze maand nog even af, zit nu op dag 15 van me cyclus.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 04 Feb 2014 15:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat ligt eraan hoe (on)geduldig je zelf bent. Als je zelf liever nog een paar maanden afwacht en nog niet de behoefte voelt om naar een gynaecoloog te gaan, dan zou ik nog even wachten. Maar als je geen vertrouwen hebt in je lichaam en bang bent dat er ergens iets mis is, dan zou ik wel een afspraak maken.

Zelf was ik 3 jaar geleden in januari met de pil gestopt en ben ik in september naar mijn gynaecoloog gegaan voor een onderzoek. Daarvoor had ik wel al een paar keer contact met hem gehad en voorschriften gekregen om mijn medicatie op te wekken omdat ik maar niet ongesteld werd elke keer (en ook niet zwanger was). Ik had denk ik na 5 maanden al contact met mijn gynaecoloog, maar 'pas' na 9 maanden durfde ik de stap te zetten om me te laten onderzoeken.
2012 & 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Feb 2014 15:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eigenlijk ben ik erg ongeduldig! Wil gewoon weten of het goed zit van binnen en het mogelijk is om gewoon normaal zwanger te worden.
Vorig jaar januari heb ik bij de gynaeloog een onderzoek gehad omdat ik 7 maanden lang niet ongesteld was geworden, toen werd mijn baarmoederslijmvlies niet goed/voldoende aangemaakt. Toen moest ik stoppen met de pil en als ik na 3 maanden niet ongesteld was terug komen. Ik werd toen na een maand ongesteld dus nooit verder naar laten kijken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 05 Feb 2014 14:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb niet echt een biecht, maar wil wel graag even mijn verhaal kwijt. Anderhalve week geleden heb ik positief getest, maar door bloedverlies en een onregelmatige cyclusafgelopen week een echo gehad. Hierop was alleen een vruchtzakje te zien. De laatste keer dat we seks hebben gehad voor mijn eisprong is alleen al wat weken geleden, dus volgens mij kan het bijna niet goed zijn. Of ik moet zwanger zijn van vier dagen voor mijn eisprong en dan heeft die bevruchting nog een dag of drie langer geduurd (is dat mogelijk?). Over een week moeten we terugkomen om te kijken of er inmiddels wel een hartje is gaan kloppen. Maar ik heb geen goede hoop, voel mij alsof ik elk moment ongesteld word. Zijn er meer meiden die in een soortgelijke situatie hebben gezeten?
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 05 Feb 2014 17:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten alleen zonder bloedverlies.
Met 8 weken haddenn we onze eerste echo. Op de buik zagen ze niks, dus een interne echo gekregen. Ook toen zagen ze geen vruchtje, wel iets wat leek op een vruchtzakje. Ik zou dus veel minder ver zijn. In mijn berekeningen kon dit helemaal niet, dus ik had er een slecht gevoel bij. Een week later weer een inwendige echo. Toen hebben ze veel dieper gejeken. Toen was er ineens een vruchtje te zien van 8 weken met een kloppend hartje. Nu ben ik alweer 31 weken zwanger.
Hopelijk voor jou ook goed nieuws volgende week. Een erg spannende tijd!
Afbeelding
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 05 Feb 2014 21:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb ook zoiets meegemaakt.

en helaas is dat wel slecht afgelopen. Ik had een test gedaan een paar weken later had ik een echo en ik had van het testmoment berekend dat ik op het moment van de echo 7-8 weken moest zijn.
Er was alleen een vruchtzakje te zien van ongeveer 5 weken. Maar ik had 4 weken daarvoor al positief getest dus dat vond ik al vreemd. Maar volgens de gynaecoloog kon het best nog.
Twee weken later had ik weer een echo en daarop was het vruchtzakje nog te zien maar dan gebroken.

Ik had ook bloedverlies...

Hopelijk is er voor jou wel goed nieuws!
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 10 Feb 2014 17:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Laatste biechtje hoe gaat het met je? Heb je alweer een evho gehad?
Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 10 Feb 2014 21:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Feb 2014 07:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben benieuwd naar het laatste biechtje, maar haar post heeft ze weer weggehaald?
2012 & 2016
<<

Anoniem123

Bericht 12 Feb 2014 12:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

dat was dan wel een heel spannende biecht.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Feb 2014 13:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk dat dat biechtje een antwoord was op de vraag boven haar. En daar ben ik ook wel benieuwd naar, of ze nog een echo heeft gehad.
2012 & 2016
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 12 Feb 2014 14:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het was een op zich zelf staande biecht van een redelijk bekende forumster, die het bericht niet te lang wilde laten staan.
Tegen dit biechtje wil ik dan ook zeggen: ik kan me best voorstellen dat je ermee zit. Hopelijk blijkt het toch mee te vallen allemaal!
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem97

Bericht 12 Feb 2014 15:02

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ok niet helemaal een biecht maar een topic voor openen hoeft ook niet.
Wij zijn afgelopen maand begonnen voor een 3de, nu mocht ik zondag testen maar kon mij niet inhouden en heb 1 dag voor mijn NOD getest, die was negatief ( bij mijn vorige zwangerschappen teste ik pas een paar dagen overtijd)
Maar die avond dacht ik ongesteld te worden, minimaal bloedverlies 2 dagen toen een dag niet en vandaag een beetje ik vond het vreemd dus net toch een testje gedaan daar staat een streep, hij knalt niet maar wel te zien zonder turen ( weet niet hoe ik een foto anonomiem kan plaatsen)
Nu ga ik morgenochtend nog wel een test doen.
Maar ben wel benieuwd of er meerdere zijn die dat hadden? Ik vind het zo raar en durf eigenlijk niet van uit te gaan ondanks dat te test positief was.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Feb 2014 15:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Negatief kan nog positief worden maar positief testen terwijl je niet zwanger bent lijkt me niet hoor. Een voorzichtige gefeliciteerd!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem64

Bericht 12 Feb 2014 15:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem64 op 12 Feb 2014 16:07, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 12 Feb 2014 15:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat lijkt me gewoon een positieve test, Gaia! Ook alvast voorzichtig gefeliciteerd.
Misschien heb je een innestelingsbloeding gehad.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Feb 2014 15:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sterrin, ik heb er verder geen verstand van maar ik wil er ook niet niet op reageren.. Kan je je zorgen over de dyslectie niet met de juf bespreken?

Oke, mijn biecht. R zit hier naast de bank in zijn kinderstoel te eten omdat ik geen zin heb om aan tafel te eten. En dat is echt zwaar tegen mijn principes.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 12 Feb 2014 15:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sterrin, kun je met de juf praten om juist deze zorgen te benoemen? Misschien is er toch een mogelijkheid om je dochter te testen of ze dyslectisch is. Wat rot dat ook deze zorgen op je pad komen. Heb je zelf ook het gevoel dat het niet echt lekker gaat je je oudste dochter of zegt jouw gevoel dat het meer komt door de situatie nu?

Hoe gaat het met je jongste nu? Wat zit jij in een zware en heftige tijd :hug:
<<

Anoniem97

Bericht 12 Feb 2014 15:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

@Sterrin, wat rot dat je daar nu ook zorgen over hebt. Op dyslexsie zou ze zeker getest kunnen worden, soms al in groep 3.
Dan zal ze waarschijnlijk extra begeleiding krijgen wat alleen maar fijn is. Ik heb alleen maar succes verhalen wat betreft dyslexie. En ik denk dat de thuissituatie ook zeker niet helpt. Sneu voor je dochter. :hug:

@ Carool, ja dat is ook zo maar arrg word zo onzeker van het bloedverlies haha.
<<

Anoniem64

Bericht 12 Feb 2014 15:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem64 op 12 Feb 2014 16:07, in totaal 2 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers