Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 19 Jan 2014 13:53

Re: Katten Topic <3

Dubbel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 06 Feb 2014 19:08

Re: Katten Topic <3

Het topic is wel gezakt maar heb een vraagje.

Yuga geeft geregeld over, vaak zijn dat brokjes of stukjes kattenstick, soms een haarbal en soms gewoon slijm (weet niet of het dat is maar daar lijkt het op). We denken dus dat het komt omdat hij schrokt maar kan dat slijm daar ook van zijn? En heeft iemand hier ervaring mee en tips? Bijvoorbeeld tegen het schrokken? Mijn vriend heeft wel zitten googlen en kwam uit op speciale voerbakjes tegen het schrokken en denkspeelgoed (ook soort voerbakjes dus). Zou dat een oplossing zijn? We willen bij zijn volgende controle bij de dierenarts ook bloed laten prikken voor de zekerheid.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 06 Feb 2014 21:58

Re: Katten Topic <3

Mijn katten doen dat ook regelmatig, spugen.
Wij denken ook dat het komt door het te snel eten. Het zijn ook echt periodes dat ze het vaak doen.

Daarnaast eten ze ook vaak dingen die op de grond liggen etc. Dus als we niet zo nauw zijn met stofzuigen, heb ik ook het idee dat het erger is.

Iets er tegen gevonden hebben we niet. Ziek zien ze er namelijk niet uit.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 06 Feb 2014 22:10

Re: Katten Topic <3

Een van m'n katten schrokt ook. Ik geef ze daarom over de dag heen een aantal keer kleine beetjes eten en dus geen voerbak vol.
03/2019
11/2020
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 09 Feb 2014 14:10

Re: Katten Topic <3

Bedankt voor jullie reacties.

Yuga schrokt ook heel erg, hij eet echt snel en denk dat het daardoor komt. Er bestaan wel speciale anti schrok voerbakken en denkspeelgoed waardoor ze minder snel kunnen eten. We doen nu minder brokjes in hun voerbakjes (staan er in totaal 2) en we kijken of dit helpt. Hij ziet er verder ook heel gezond uit en beweegt ook genoeg.

Weet nu wel dat Yuga niet de enige is die zo schrokt en daardoor regelmatig overgeeft.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 11 Feb 2014 10:42

Re: Katten Topic <3

Onze kat gaf ook steeds over. Eerst kregen we de tip om een anti schrokbak te nemen. Dit effect kun je ook creeren door een steen in het bakje te leggen. Alleen bij ons werd het steeds erger en de dierenarts gaf aan dat ze mogelijk een haarbal had die er niet uit kwam en in de weg zat. We kregen een tube lax-a-past en dat heeft geholpen! Dit middels lost de haarbal op. Ze geeft nooit meer over. Je kan dat spul ook gewoon kopen dus wellicht het proberen waard als hij blijft kotsen.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 11 Feb 2014 10:43

Re: Katten Topic <3

J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem280

Bericht 11 Feb 2014 11:59

Re: Katten Topic <3

Vorig jaar juli ben ik met mijn kat naar de dierenarts geweest, omdat hij steeds aan het hoesten was, bleek een luchtweg infectie te zijn. Kreeg daar een kuur voor en hoesten was over.
In december weer met hem naar de dierenarts geweest, omdat hij weer steeds aan het hoesten was, nu zei ze het kunnen wel eens spoelwormen zijn, kreeg een ontwormingskuur mee, dit heeft ook geholpen, hoesten was binnen een week over.
Sinds gister begint hij weer! Word hier zo moedeloos van, hij kijkt me dan aan met zijn grote ogen alsof hij wil zeggen, help mij! Nu heb ik nog wel 1,5 tabl. over van ontwormingskuur, deze geven? Of hier nog mee wachten tot het weekend? Dan krijgt hij ook zijn maandelijkse vlooiendrup.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 11 Feb 2014 15:15

Re: Katten Topic <3

Mijn kat is 13 en hij is mager geworden. Hij eet nauwelijks en is totaal niet zichzelf - hij was een knuffelige kat en echt gek op mensen en nu ligt hij constant onder de tafel. Hij woont bij mijn ouders terwijl ik in Engeland woon en ik word gek van angst. Ze zijn vorige week naar de dierenarts geweest en de dierenarts dacht/hoopte dat hij wormen had. Hij heeft een pil gekregen en een speciaal halsbandje tegen wormen en het zou ondertussen beter moeten worden. Dit is niet het geval. Ze moeten aanstaande woensdag weer terug en dan gaan ze bloed en plas onderzoeken. Mijn vader zei dat we ons op het ergste moeten voorbereiden. Ik moet steeds huilen en voel me zo stom. Mensen die geen katten hebben begrijpen me niet. Ik ga volgende week vrijdag (22ste) als verassing naar huis om mijn moeder te verassen op haar verjaardag maar ik ben bang dat hij er dan niet meer is. Als ze hem moeten laten inslapen dan wil ik de verassing verklappen en vragen of ze kunnen wachten totdat ik er ben (tenminste als hij geen pijn heeft). Natuurlijk heb ik hoop maar ik kan niet stoppen met me zorgen maken.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Feb 2014 11:36

Re: Katten Topic <3

Aww wat naar Nien :(. Niet leuk om je beestje zo te zien veranderen, zeker als je ook nog op afstand bent. Hopelijk is het iets onschuldigs!

Ik ben ook niet helemaal gerust op mijn kat. Hij vecht volgens mij vrij veel en komt met allerlei krassen thuis, en we vermoeden dat hij ook een hapje buiten de deur eet omdat hij niet altijd meer eetlust heeft en soms stinkscheten laat. Dat is helemaal een probleem omdat hij blaasgruis heeft en dus eigenlijk alleen ons speciaalvoer mag eten. Hierdoor is 'ie af en toe ook lusteloos omdat hij weer last heeft van zijn blaas (te zien aan kleine druppeltjes bloed die hij dan verliest).

Hem binnenhouden is niet meer te doen, hij is onwijs sterk en forceert dan gewoon het kattenluikje. Als we er iets voor zetten breekt hij de halve tent af. We houden wel goed in de gaten of zijn plasbuis niet verstopt raakt door vaak aan z'n buik te voelen. En hij krijgt veel liefde op de momenten dat dat stoere beest opeens een knuffelaanval heeft en spinnend tegen je aan komt liggen :). Maar toch maak ik me zorgen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Feb 2014 00:05

Re: Katten Topic <3

Mijn ouders hebben vannacht mijn Felix laten inslapen - ik ben immens verdrietig. Zo'n lief vriendje, altijd knuffelen, kopjes geven, opgetild willen worden, altijd bij ons willen zijn, elke avond op schoot kruipen, bijna veertien jaar deel van ons gezin, ik ga hem zo missen.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Anoniem280

Bericht 14 Feb 2014 00:15

Re: Katten Topic <3

Wat een naar en verdrietig nieuws. Sterkte met het verlies van je poezebeest :hug:
<<

Anoniem273

Bericht 14 Feb 2014 06:14

Re: Katten Topic <3

:( Veel sterkte, Nien_!
<<

Anoniem152

Bericht 14 Feb 2014 09:20

Re: Katten Topic <3

Sterkte, Nien!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 14 Feb 2014 10:21

Re: Katten Topic <3

Wat verdrietig Nien :(. Sterkte!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 14 Feb 2014 10:40

Re: Katten Topic <3

Wat verdrietig, ik voel met je mee. Sterkte Nien! :hug:
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Feb 2014 15:00

Re: Katten Topic <3

Dank jullie wel allemaal - het is zo verdrietig, vooral omdat ik geen afscheid heb kunnen nemen.
Vandaag ben ik jarig (30) en ik moet 'happy' zijn en er zijn allemaal verassingen en kadootjes voor me - vooral omdat mensen zonder katten het niet begrijpen.

Dit is Felix:

Afbeelding
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 14 Feb 2014 19:12

Re: Katten Topic <3

Wat naar zeg, helemaal omdat je er niet bij kon zijn.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Feb 2014 19:58

Re: Katten Topic <3

Wat rot! Sterkte!
Kan me voorstellen dat je dan even minder zin hebt in een verjaardag!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Chocoholic

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Bericht 15 Feb 2014 20:19

Re: Katten Topic <3

Oh Nien, ik leef enorm met je mee. :( Wat een prachtig mannetje was het. Sterkte, wij snappen hoe het voelt.. :hug:
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it
<<

Anoniem273

Bericht 15 Feb 2014 21:27

Re: Katten Topic <3

Wat was Felix een knap beertje, Nien_! Hoe is het nu met je?

Mijn kater Borre lag net zo lief te slapen op m'n schoot, koppie op m'n iPad:

Afbeelding
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 15 Feb 2014 23:59

Re: Katten Topic <3

Dank jullie wel voor het medeleven - echt heel lief. Ik ben zo dankbaar dat we hem 13 jaar lang in ons leven hebben gehad. Hij heeft zo min mogelijk hoeven te lijden. Hij had lever kanker en de kanker viel zijn nieren aan, er was niets meer aan te doen. Hij is heel vredig met zijn hoofdje in mijn moeders hand ingeslapen. Hij zat al dagen onder de tafel en ik denk dat hij gewoon zelf niet meer wilde.

Wat is Borre schattig zeg!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 16 Feb 2014 07:33

Re: Katten Topic <3

Sterkte Nien, wat rot dat je geen afscheid hebt kunnen nemen!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem122

Bericht 16 Feb 2014 08:20

Re: Katten Topic <3

Heel veel sterkte Nien!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 16 Feb 2014 16:09

Re: Katten Topic <3

Plien schreef:Onze kat gaf ook steeds over. Eerst kregen we de tip om een anti schrokbak te nemen. Dit effect kun je ook creeren door een steen in het bakje te leggen. Alleen bij ons werd het steeds erger en de dierenarts gaf aan dat ze mogelijk een haarbal had die er niet uit kwam en in de weg zat. We kregen een tube lax-a-past en dat heeft geholpen! Dit middels lost de haarbal op. Ze geeft nooit meer over. Je kan dat spul ook gewoon kopen dus wellicht het proberen waard als hij blijft kotsen.


Dank je wel voor je tip. Hoe vaak geef je dat? Wij hebben ook zo'n soort tegen haarballen en dat kopen we bij de dierenarts. Eerste keer probeerden we het in zijn mondje te smeren maar dat wilde meneer niet. Nu we hem het gewoon laten oplikken vindt hij het fantastisch en is helemaal enthousiast als hij het weer krijgt. Ik weet alleen niet of het dezelfde is of dat onze toch heel anders is, ga het nog opzoeken en anders bestellen we de volgende keer die jij hebt.

Nien_, heel veel sterkte! :hug: Kan me heel goed voorstellen dat je geen zin had om vrolijk te zijn en je verjaardag te vieren. Er zijn veel mensen, zeker mensen zonder katten, die het helaas niet begrijpen. Wat een mooi mannetje was hij trouwens en zo te lezen heeft hij het zo naar zijn zin gehad bij jullie :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers