Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 08 Sep 2013 16:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wij zijn ook begonnen met clean eten. Nu heb ik gisteren boodschappen gedaan bij ah en c1000, maar ik kon de zoeteaardappelen niet vinden.... Kun je dat alleen bij degroenteboer halen? Ben echt zo bleu op dat gebied. Gister ook voor het eerst een biowinkel binnengestapt, nou er ging een wereld voor mij open.
<<

Anoniem193

Bericht 08 Sep 2013 17:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bedankt voor de quinoa tips!
<<

Anoniem128

Bericht 08 Sep 2013 17:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb zoete aardappel van de week nog bij de plus gehaald, maar ook wel eens bij de AH.
<<

Anoniem273

Bericht 08 Sep 2013 17:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lidl heeft ook vaak zoete aardappels.
<<

Anoniem29

Bericht 08 Sep 2013 18:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Iemand al wel eens chocolademousse gemaakt van avocado, banaan en cocaopoeder?

Sowieso echt een geweldige blog. The simple veganista. Ik weet niet of hij hier al heeft gestaan, maar ik ben mijn eetlijstje voor deze week aan het maken en my! Wat een inspiratie!

http://thesimpleveganista.blogspot.nl/2 ... -ways.html
<<

Anoniem186

Bericht 08 Sep 2013 18:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, ik had het onlangs ook gemaakt en geplaatst.
Het was erg lekker, maar wel vreselijk machtig! Ik had het eventjes in de vriezer gezet. En ik had er trouwens ook nog 2 dadels doorheen gemixt.
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 24 Jul 2015 08:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem29

Bericht 08 Sep 2013 19:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aahh het lijkt zo op echte chocomousse. Ben echt benieuwd.

Ga ook zelf Humus maken en Cashewpasta. Had een recept gevonden voor gevulde zoete aardappel met avocado en brocolli waar dan dat sausje overheen moet.

Wordt trouwens de eerste keer dat ik zelf humus ga maken. Wilde het al vaker doen maar steeds schoof ik het voor mij uit. Nu heb ik afgelopen weekend bij een biologisch tentje een broodje met verse humus en paprika gegeten en ik vond het zo lekker! Het leek gewoon een snack.. Ik zei ook echt tegen mijn vriend, whoo ik kan dit gewoon snacken.

Dus nu komt het eindelijk zover haha.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Sep 2013 19:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Humus is heeeeerlijk! Ik ben er echt gek op. Helaas mag het nu even niet (geen tahin ivm allergie van zoon). Maar ik kan niet wachten tot ik het weer kan eten.

Die mouse was lekker, wel machtig hoor! En je proeft wel heel duidelijk de banaan. Maakte mij niet uit, ik vind banaan wel lekker. Ik had er alleen teveel van gegeten, haha, toen was ik er misselijk van. :laughcry:
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 08 Sep 2013 19:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Iemand al wel eens chocolademousse gemaakt van avocado, banaan en cocaopoeder?


Ja die is echt heerlijk! Erg machtig dat wel. En ook zo makkelijk te maken, even met de staafmixer en klaar is kees.
Ik zie dat in dit recept nog meer toegevoegd wordt, ik maak het alleen met avocado, banaan en cacaopoeder.
Laatst gewijzigd door Pomsky op 08 Sep 2013 19:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 08 Sep 2013 19:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik wil morgen trouwens eens baba ganoush maken (zonder de tahin dan). Ik heb nog een aubergine liggen die op moet. Ben benieuwd hoe dat smaakt.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 09 Sep 2013 09:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oeh azi die klinkt lekker!

Goedemorgen allemaal! Wat een leuke recepten er bij zeg.
Ik heb dit weekend echt ontzettend clean en healthy gegeten haha.

Zaterdag een enorme brownie, heel veel bier en patat. En zondag pizza en een milka Oreo (met dank aan Lucy van t forum *kijkt boos*)
Maar goed, in t weekend wil ik ook niet te streng voor mijzelf zijn, ik hou t denk ik langer vol als ik doordeweeks gezond bezig ben en in t weekend wat wil zondigen. Ik wil wel stoppen met alcohol drinken. Ik voelde me zo beroerd gisterochtend... mijn vriend en ik hebben nu besloten voorlopig niet te drinken.

Vanmorgen weer goed begonnen, met een heeeeerlijke smoothie van komkommer, bleekselderij, peer en mandarijn. Met kokoswater.
En nu net 2 speltcrackers van ekoplaza met een gekookt eitje.
<<

Anoniem273

Bericht 09 Sep 2013 09:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb dit weekend ook heul clean gegeten hoor, Blij. Ongeveer hetzelfde als jij ;) Daar is het weekend voor!

Ik maak zo nog een smoothie. Ik heb een moestuintje en wilde misschien broccolibladeren proberen maar ik durf toch niet zo goed. Ik lees namelijk ook dat mensen maagkrampen ervan krijgen en daar heb ik geen zin in. Ik heb nog we wat spinazie in de moestuin, dat lijkt me veiliger. Al wil ik liever afwisselen, want alleen maar spinazie is ook niet gezond. Ik haal vanmiddag misschien nog even wat boerenkool op voor de smoothie. Bleekselderij lust ik namelijk echt niet.
Heeft iemand nog tips voor lekkere groene smoothies?

Ik ga zo bij m'n schoonmoeder lunchen, dat wordt vast verre van clean ;) Al kookt ze meestal wel een eitje, lekker!
<<

Anoniem193

Bericht 09 Sep 2013 10:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Helaas hier geen groene smoothie tip. In de meesten zit inderdaad bleekselderij en dat vind ik ook echt niet lekker.

Vanmorgen ontbeten met banaan, mandarijn, kiwi, yoghurt, muesli, cacaonibs en lijnzaad. Alles in de blender gedaan;)
Net tussendoor een Spelt/dinkel cracker met kaas.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 09 Sep 2013 11:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

op www.ellemiekevermolen.nl staan heel veel lekkere smoothies! Met avocado is ook heeeel lekker :)
Ik ben zo healthy bezig joh. Zit nu aan de quinoa met een bosuitje en bruine bonen. Met wat peper en zout heel erg lekker!
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 09 Sep 2013 13:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier vh weekend een heerlijk speltbrood gebakken met rozijnen. En ook koekjes van havermout, haverzemelen, crambaries en pure chocolade. Gisteravond hadden we speltpannekoeken en het restje hebben we net tussen de middag opgegeten en ik had er nog een groene smoothie bij.
Ik gooi ook wel ijsbergsla of komkommer door de smoothie.
Advocade toetje heb ik ook genoteerd, gaan we vh weekend maar eens testen.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem186

Bericht 09 Sep 2013 13:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

Blij, je link klopte niet. Dus ik ging even googlen.
http://ellemiekevermolen.com/category/power-shakes/
Erg leuke site! Die kon ik nog niet.

Woezel, goed bezig! Heb je het recept van de koekjes?

Ik heb vandaag ook een goede start gemaakt.
Vanmorgen een paar zelfgebakken speltboterhammetjes met aardbeienspread. En vanmiddag quinoapap van rijstemelk met blauwe bessen, geraspte kokos, chiazaad en cacao nibs.
Afbeelding

Voor vanavond heb ik in ieder geval verse bietjes gekookt. Waren hele grote dus dat duurde heel lang. Maar wel lekker. M'n man lust dat niet, dus ik eet alles alleen, haha.
Nog wat biologische sperzieboontjes erbij. En even kijken wat we er verder bij eten.
<<

Kitty

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:59

Bericht 09 Sep 2013 15:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hallo allemaal,

Ook al reageer ik niet veel... Ik lees wel heel veel.
Ik lees bijna elke dag wel eventjes mee. Maar vaak heb ik geen zin of tijd om (uitgebreid) te reageren. Daarbij studeer ik ook nog dus ik hou weinig tijd over naast het huishouden/man/kinderen en studie dus.
Over het algemeen ben ik best goed bezig al zeg ik het zelf.
Lastig vind ik het wel omdat mijn man het allemaal maar onzin vindt.
Dus dat maakt het soms wel lastig. Bijvoorbeeld als hij chocola of chips eet dan moet ik echt de motivatie uit mijn tenen halen om een gezond maaltje te maken of pakken.

De avondmaaltijden aten wij sowieso al wel redelijk gezond. Veel groente en weinig pakjes of zakjes.
De afgelopen dagen heb ik havermout als ontbijt gehad. Wel met gewone melk is dat erg slecht? Ik heb nog langhoudbare pakken die moeten eerst op. Als is verse neem is dat gezond of kan ik beter rijst/haver/amandelmelk nemen?
Als lunch een keer spruitjes gegeten van de avond ervoor. En fruit tussendoor of een cracker. Het snoepen kan ik best laten. Al moet ik wel een goede voorraad in huis hebben anders wordt het wat lastig merk ik.

Veel lekkere recepten hier trouwens. Ga van de week zeker nog wat dingen uitproberen. Zoals avocado en dat chocotoetje :^^:
<<

Kitty

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:59

Bericht 09 Sep 2013 15:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er trouwens lekker uit Jans. Kan je chiazaad en cacao nibs gewoon bij de AH halen?
Ik zag ergens dat je met chiazaad heel goed pudding kunt maken dat wil ik ook eens gaan proberen.
<<

Anoniem29

Bericht 09 Sep 2013 16:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik gebruik zelf gewoon biologische volle melk. Voor pannekoeken vaak die langhoudbare. Verder gebruik ik geen melk.

Ik heb wel eens voor amandelmelk gekeken maar daar zat alsnog suiker in en bij de biologische winkel, kostte een pak zonder suiker echt iets van 4 euro. Dat vond ik gewoon te gek.

Maar goed, ik gebruik dus niet elke dag melk.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Sep 2013 07:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hoe gaat het hier?

Heeft er iemand al een mailtje van Giel gehad met de inhoud van deze week? Ik vind het zo irritant dat hij vaak niet op tijd meer mailt. Ik wil weten wat er morgen in m'n pakket zit.
Ik heb hem net maar even een mail gestuurd.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 11 Sep 2013 10:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

De zoete aardappel gevonden bij onze groenteboer en het recept staat voor vanavond op de planning.
Gister ook bakmix voor speltbrood gekocht en een stuk 85% chocola. Kun je speltbrood trouwens goed invriezen? Ik ga het zaterdag maken, maar denk niet dat we het hele brood opeten dan.... ;-)

Heb deze week trouwens wel wat meer moeite met suikervrij. Heb 's avonds de ongelofelijke behoefte om zoet te eten! Druiven, nectarines enz. zijn dan niet zaligmakend. Zijn dit de afkickverschijnselen? Ik geef er niet aan toe, maar ik heb het wel moeilijk! Wat snacken jullie voor "zoetigheid"?
<<

Anoniem166

Bericht 11 Sep 2013 10:33

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Hoe gaat het hier?

Heeft er iemand al een mailtje van Giel gehad met de inhoud van deze week? Ik vind het zo irritant dat hij vaak niet op tijd meer mailt. Ik wil weten wat er morgen in m'n pakket zit.
Ik heb hem net maar even een mail gestuurd.


Inmiddels heb je het mailtje wel binnen denk ik, want ik heb hem vanmorgen ook gekregen.
Al heb ik het proefabonnement opgezegd, ik krijg nog wel iedere keer e-mails.
<<

Anoniem29

Bericht 11 Sep 2013 10:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet 's avonds na 19:00 uur niets. Of anders een granny appel (die vind ik zo lekker!).

Qua zoetigheid is het echt gewoon afkicken. Ik had (omdat het tweede pak gratis was) een pak biologische vanille yoghurt gehaald. Ik had een beetje in een bakje gedaan en nam een klein hapje.. Whoooo zoet! Echt mijn gezicht vertrok er gewoon van. Ik heb er 3 dikke eetlepels griekse yoghurt doorheen gegooid om het zuurder te maken haha. En die biologische vanille yoghurt is niet eens absurd zoet (vroeger at ik echt die foute, cemische slagroomvla van campina en die vond ik nog niet zoet genoeg ;) )

Ik blijf het echt een kwestie van afkicken vinden en op zoek gaan naar andere voedingsmiddelen die je ook die voldoening geven die je voorheen van 'zoetigheid' had.


Ik heb afgelopen maandag de 4 bonen chili van the veganista gemaakt. Was echt heel erg lekker!

Gisteren heb ik zelf zitten freewheelen met een Curry. Uitje, knoflook, paprika, biologische kip, allermaal kruiden, kokosmelk zonder E nummers, een pot biologische kikkerewten, een hele paksoi (bladeren en stengels), een mango en basmatirijst. Whoooa was echt heerlijk. Ik had er wel een koriander naanbrood bij welke natuurlijk niet echt goed is. Ik zou wel eens zelf een knoflook brood o.i.d. willen maken, zodat ik die voorverpakte koriander/knoflook naanbroden niet meer hoef te kopen.
<<

Anoniem29

Bericht 11 Sep 2013 10:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Had er trouwens een foto van gemaakt haha. Dit is wel zonder rijst, die had ik apart in een pannetje.

Afbeelding
<<

litllejoy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:58

Bericht 11 Sep 2013 10:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated:
http://kvzkookblog.blogspot.nl/2009/03/ ... llpan.html

Ik heb deze wel eens gemaakt, maar dan met speltbloem in plaats van gewone bloem.

Hier gaat het verder eigenlijk heel erg goed .
S'ochtends lekker een bakje griekse yoghurt met fruit en lijnzaad, tussendoor fruit of een gekookt eitje en als lunch bijvoorbeeld geroosterd speltbrood met knoflook/tomaat prutje, een gebakken omeletje met allerlei groente, geroosterd speltbrood besmeerd met pesto, wat sla en kipfilet gemarineerd in limoen en sambal of speltbrood met tartaar, gebakken ei, komkommer en tomaat. Heerlijk!

Met het diner gaat het ook goed al ben ik af en toe wel op zoek naar inspiratie. Dusss als jullie nog leuke lekkere recepten hebben, kom maar op!
Mijn Blog: JoY over Eten, Reizen, Huisje'Boompje'Beestje, Sporten, DIY
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers