Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


PVC vloer schoonmaken

<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 09 Feb 2014 20:21

PVC vloer schoonmaken

Voor de dames met een PVC vloer: waar maken jullie hem mee schoon? Ik heb een spulletje van het bedrijf gehad die de vloer gelegd heeft, maar ik ben er niet tevreden over en dus op zoek naar iets anders....
Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 09 Feb 2014 21:12

Re: PVC vloer schoonmaken

Meestal alleen met lauwwarm water. Ik gebruik zo'n swifferwisser waar je zo'n statisch doekje aan moet doen, maar ipv een statisch doekje, doe ik daar een microvezeldoekje aan.
<<

Anoniem75

Bericht 09 Feb 2014 21:17

Re: PVC vloer schoonmaken

Wij krijgen ook een pvc vloer in ons nieuwe huis. De man die het aan ons verkocht zei dat je er gewoon alles voor kon gebruiken zoals Ajax allesreiniger. Als je er maar niet te veel in deed en niet te nat deed dweilen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 09 Feb 2014 21:44

Re: PVC vloer schoonmaken

Ik vind van alles op internet. Het probleem wat wij hebben is dat je vlekken blijft zien. Mijn vader heeft bijvoorbeeld snel zweetvoeten. Als die hier in huis is geweest zie je overal voetstappen op de vloer. Als ik dan ga dweilen met dat spul en het is opgedroogd zie je het nog steeds, zelfs na het handmatig poetsen van de vloer met een katoenen doek.

Nadat we er wat overheen lopen in het dagelijks leven trekt het wel weer weg, maar ik wil gewoon een mooie vloer zonder vlekken na het dweilen. Tegen de tijd dat de oudere vlekken weg zijn, zijn er al weer nieuwe.

Op internet lees ik dat het blijven zien van vlekken komt doordat er een vettig laagje op de vloer ligt. Dit zou komen door het gebruik van gewone schoonmaakmiddelen. Met 'speciale' schoonmaakmiddelen geschikt voor een pvc vloer zou je geen vettig laagje achter laten en dus geen last hebben van die vlekken, maar blijkbaar werkt het bij het middeltje wat ik heb niet zo :laughcry:
Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 09 Feb 2014 21:57

Re: PVC vloer schoonmaken

Anders eens kijken of het beter gaat als je er bijv wat afwasmiddel bij in doet? Dat ontvet heel goed. Ik herken dat vette laagje trouwens niet, bij onze vloer zie je echt nauwelijks vlekken (gelukkig)
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 09 Feb 2014 22:03

Re: PVC vloer schoonmaken

Ik ga het van de week eerst eens zonder iets proberen denk ik. Oja...ik heb inmiddels ook al 3 dweilen gekocht haha :palm:

Het vervelende is dat de woonkamer aan de zonkant ligt en de ramen over de hele breedte/hoogte van het huis lopen. Als de zon niet schijnt zie je er niets van, maar zodra de zon schijnt, schijnt hij dus ten alle tijden de woonkamer in en dan erger ik me dood. :ja:
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 09 Feb 2014 22:09

Re: PVC vloer schoonmaken

Misschien moet het vettige laagje er nog af 'slijten' ongeacht welk schoonmaakmiddel je (hebt) gebruikt?

Wat voor kleur vloer heb je? En laten lijmen of click?
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 09 Feb 2014 23:18

Re: PVC vloer schoonmaken

Dat 'probleem' hebben wij ook een beetje!

Wij doen het nu ook 'gewoon' met alles reiniger (geloof momentele Ajax ook) maar je blijft toch vlekken zien. Ook hier precies op het stuk waar de zon schijnt. Ik heb zelf al zitten denken aan schoonmaak azijn, maar die geur ga ik écht niet trekken :eyes:

Dus ik lees even mee ;-)

Wij hebben overigens Looselay pvc. Ligt zeg maar en soort van los, maar dat moet niet uitmaken, toch? met soort van houtprint.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 10 Feb 2014 08:30

Re: PVC vloer schoonmaken

We hebben grijs/zwarte tegels die gelijmd op de vloer liggen.

Ik zal de leverancier straks in mijn pauze eens mailen, kijken wat die zegt.
Afbeelding
<<

Anoniem128

Bericht 10 Feb 2014 10:46

Re: PVC vloer schoonmaken

Ik maak het schoon met water en een beetje schoonmaakazijn.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 11 Feb 2014 20:09

Re: PVC vloer schoonmaken

Ik heb vandaag de verhouding water/schoonmaakspul wat anders gedaan (lees: heeeeeeel weinig schoonmaakspul) en............het heeft geholpen! Na het opdrogen zag de vloer er uit om door een ringetje te halen :banaan: Nu nog kijken hoe het zich de komende dagen gaat ontwikkelen....
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 11 Feb 2014 20:35

Re: PVC vloer schoonmaken

Ik gebruik bijna niks alleen voor de geur aan schoonmaak spul en doe meestal de grote vlekken even voorpoetsen met een doekje(bijv onder de kinderstoel van m'n dochter)

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers