Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoenen uit doen bij een ander

<<

Anoniem124

Bericht 11 Feb 2014 15:15

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik vraag mensen nooit hun schoenen uit te doen. Ik vind dat op de een of andere manier ongastvrij. Maarrrrr...betekent dit nu dat er mensen zijn die mij en mijn huis smerig vinden? We hebben een deurmat en we hebben een trap naar de woon-etage, die maak ik altijd heel intensief schoon. Verder hebben we houten vloeren en steen en een kleed in de woonkamer waar men met schoenen niet op komt.

Mensen die denken dat ze de bacteriën tackelen door schoenen uit de laten doen, hebben het nog mis ook. Die zitten óveral en die van buiten zijn niet viezer dan die aan het toetsenbord van je laptop of je portemonnee. Dat zit in je hoofd. Ja tenzij je dagelijks door de poep stampt en door de afval rolt.

Vinden mensen mij nu sumerig?
<<

Anoniem23

Bericht 11 Feb 2014 15:19

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik vraag nooit of mensen hun schoenen uit willen doen maar ik loop dan zelf ook gewoon met mijn schoenen door huis haha. Tenzij ze herrie maken, dan doe ik ze uit voor de onderburen.

Als iemand het aan me zou vragen zou ik het overigens helemaal niet erg vinden. Ik vraag het soms zelf ook wel eens als ik bij mensen binnenkom en het is baggerweer buiten. Om te voorkomen dat ik een heel spoor modder meeneem (ook al veeg ik gewoon mijn voeten).
<<

Anoniem58

Bericht 11 Feb 2014 15:21

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Vraag ik mij ook af inderdaad, ik snap best dat als je modder aan je schoenen hebt of poep, dat je dan je schoenen uit doet. Maar ik zou mij echt ongemakkelijk voelen als ik mijn schoenen uit zou moeten doen als ik ergens op bezoek ga, zelfs bij mijn ouders doe ik dat niet. Ik loop helemaal niet graag op mijn sokken en schoenen horen ook bij mijn outfit, ik ga ook niet mijn shirt uit doen, schoenen is voor mij hetzelfde.
<<

Anoniem 52

Bericht 11 Feb 2014 15:32

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Als er om gevraagd wordt, doe ik gewoon m'n schoenen uit, heb er geen moeite mee. Maar ik moet wel zeggen dat ik een briefje vervelender zou vinden dan wanneer 't gewoon gezegd wordt. Echt een reden heb ik daarvoor niet, gewoon gevoelsmatig ;)
<<

Anoniem301

Bericht 11 Feb 2014 15:40

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Siamsa schreef:Nee ik bedoel ook niet te zeggen dat mensen weigeren (het staat er misschien een beetje onduidelijk), maar ik dacht gelezen te hebben dat mensen het raar of ongastvrij vinden dat mensen dat verwachten/verlangen van hun bezoek. Terwijl dat dan niet gedacht wordt als het om een moslimhuishouden gaat.


Jawel hoor, ik maar daar geen onderscheid in, in mijn hoofd :) Edit: ik vind het niet raar maar wel vervelend.
<<

Anoniem40

Bericht 11 Feb 2014 15:43

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik vind het niet vies om binnen schoenen aan te hebben, ik vind het zelf gewoon niet fijn om met schoenen binnen te lopen. Anderen mogen bij mij wel met schoenen naar binnen, maar aangezien we nogal veel sneeuw hebben is het gewoon een gewoonte om schoenen uit te doen.
Meerdere keren per dag stofzuigen vind ik ook veel, ik haal 1 keer per week niet eens denk ik, maar het wordt hier naar mijn idee ook niet echt heel vies.
<<

Anoniem287

Bericht 11 Feb 2014 15:48

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Nee hoor M-Train, ik vind je niet smerig. En je zegt zelf al dat mensen niet met hun schoenen op je kleed komen. Ik weet niet, maar ik vind het gewoon niet fris als mensen met hun schoenen op vloerbedekking of kleden lopen. Het gaat me ook niet om de bacteriën, het is gewoon het idee, kan ik niet zo goed uitleggen. Een paar weken geleden kwam er iemand hier foto's maken van de muren ivm rioolwerkzaamheden, en ik vond het vreselijk dat hij met zijn schoenen op mijn witte vloerbedekking in de slaapkamer rond liep te stampen. Heb er niets van gezegd, maar ik vond het wel echt vreselijk haha.

Maar nogmaals, bezoek mag van mij gewoon naar binnen met schoenen aan, op een enkele keer uitgezonderd (zoals toen met mijn ouders en het keihard regende en ik net de vloer had gestofzuigd en gedweild. Daarna ging het pas regenen :palm: )
<<

Anoniem58

Bericht 11 Feb 2014 15:51

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ja maar het is toch jouw keuze een wit vloerkleed in de kamer te leggen? Ik vind het raar om mensen om die reden te verplichten hun schoenen uit te doen. Ik had ook een wit kleed, ten eerste had ik zelf geen zin om mijn schoenen iedere keer uit te doen en ten tweede, zoiets word ook smerig als je er met schoenen of sokken overheen loopt. Zoals M-train zei, bactierien zitten overal.
<<

Anoniem287

Bericht 11 Feb 2014 15:54

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Het is geen kleed maar witte vloerbedekking. En het was de slaapkamer en niet de woonkamer, daar komt normaal gesproken niemand behalve mijn vriendin en ik. En ik heb hem toch ook niet zijn schoenen uit laten doen? Ik zou never nooit voor vloerbedekking in de woonkamer kiezen en zou ook never nooit in een huis gaan wonen waar dat verplicht is, zoals ik al eerder zei.
<<

No. 3

Bericht 11 Feb 2014 15:57

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Pfoe, als ik witte vloerbedekking had, zou ik ook liever de schoenen uit zien. Daar moet je voorzichtig mee zijn, jatog!

Zelf vind ik het geen probleem om mijn schoenen uit te zien, tenzij ik echt op visite visíte ben. Bij vriendinnen doe ik ze vaak zelf al uit, omdat we dan gaan chillen, voeten op de bank etc.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Feb 2014 18:21

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Het lijkt me trouwens ook een vrij knullig gezicht als bijv. op een verjaardag iedereen met sokken aan zit.
❤ 7 juni 2018
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers