Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

<<

Anoniem186

Bericht 10 Feb 2014 11:19

Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Ik heb alleen in de woonkamer stroom, voor de rest ligt alles eruit. Alle schakelaars staan omhoog, alleen de aardlekschakelaar staat naar beneden. Die knalt gelijk weer omlaag als ik hem omhoog doe.
Ergens kortsluiting dus? Maar waar? Ik heb boven overal alle stekkers eruit getrokken, maar dat helpt niet. En nu?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 10 Feb 2014 11:30

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Ik zou alle schakelaars omlaag zetten en dan de aardlekschakelaar omhoog. Als het goed is blijft hij dan wel staan. Vervolgens kan je 1 voor 1 de schakelaars omhoog zetten. Tot dat de aardlek er weer uit knalt, dan weet je waar het probleem zit!
<<

Anoniem186

Bericht 10 Feb 2014 11:33

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Dat heb ik inderdaad gedaan. Het ligt aan groep 5. Dat is de cv, badkamer (niet de wasmachine die zit op groep 2) en alle slaapkamers. En nu...?
<<

Anoniem186

Bericht 10 Feb 2014 11:35

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Ik heb op de 1e verdieping alle stekkers eruit gehaald, daar ligt het niet aan. Misschien de cv.. Klote zooi
<<

Anoniem186

Bericht 10 Feb 2014 11:39

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Wel de cv dus...
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 10 Feb 2014 11:41

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Een CV trekt wel veel stroom denk ik?, dus grote kan dat die het is.
Weet niet of het ook kan zijn dat het aan de schakelaar ligt? Dus dat daar een nieuwe zekering in moet?
Maar verder dan dat kom ik niet....misschien een electricien bellen, of iemand die je kent die daar verstand van heeft?
Ieder geval weet je nu dat zolang je de schakelaar van groep 5 uit laat, je tenminste wel stroom op de andere groepen hebt!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 10 Feb 2014 11:43

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

<<

Anoniem186

Bericht 10 Feb 2014 11:52

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Het is de cv. Er lekt iets. Net de monteur gebeld, morgen komt er iemand. Tot die tijd geen warm water en in de kou. Kut zooi.
<<

Anoniem17

Bericht 10 Feb 2014 11:54

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Ohh bah, vervelend Jans! Wel fijn dat je hebt kunnen vinden waar het aan ligt. Ik hoop dat het probleem morgen opgelost wordt.
<<

Anoniem193

Bericht 10 Feb 2014 11:55

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Je kunt nog wel water koken in een pan op het gasstel, dan heb je warm water om met een washandje iig te kunnen wassen.
Heel veel succes, wij hebben een paar jaar geleden zonder CV gezeten op 1e en 2e kerstdag. Gelukkig hadden wij nog een gaskachel in de woonkamer.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 10 Feb 2014 13:05

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Wat balen zeg!
Misschien van iemand een elektrisch kacheltje lenen voor in de woonkamer? Of de oven aanzetten met het deurtje open (kost wel veel stroom, maar geeft wel warmte)?
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 10 Feb 2014 13:33

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Waar woon je? Als je in de regio Hilversum/Utrecht woont weet ik iemand die je waarschijnlijk vandaag nog kan helpen... Anders heb ik eventueel ook een elektrisch kacheltje te leen.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Feb 2014 14:45

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Pleun schreef:Waar woon je? Als je in de regio Hilversum/Utrecht woont weet ik iemand die je waarschijnlijk vandaag nog kan helpen... Anders heb ik eventueel ook een elektrisch kacheltje te leen.


Oh dank je, dat is lief! Helaas woon ik daar ver weg van.

De temperatuur valt mee. Het is nu 19 graden, het zakt gelukkig niet heel snel. Het enige jammere is dat we niet kunnen douchen. We hebben wel een kleine boiler in de keuken, dus wel wat warm water.
<<

dream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 161

Geregistreerd: 04 Sep 2013 15:43

Bericht 10 Feb 2014 14:55

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

heb je geen monteur die vandaag nog wil komen ? ik zou verder bellen
Afbeelding

Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Feb 2014 14:59

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Mocht je het nu koud krijgen, het is niet heel erg energie zuinig maar je gasfornuis aanzetten werkt ook wel even iig! Ik heb het laatst ook gehad :-|. Niet tof.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 10 Feb 2014 16:00

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Wat jammer! Inderdaad wat dream zegt, een ander bedrijf bellen? Ik heb het hier thuis ook gehad met een kleintje in huis midden in de winter... Wat was ik ongelukkig, dat weet ik nog goed. Uiteindelijk ben ik lekker bij mijn ouders gaan douchen, mijn vriend mocht bij de buren douchen. Een klein kacheltje in de slaapkamer van mijn zoontje en twee kacheltjes bij ons in de woonkamer hebben ook nog wat geholpen. Gelukkig is het nu niet zo heel koud buiten dus zal de temperatuur in huis niet heel snel heel erg zakken. Aangenaam is het echter helemaal niet! Succes hoor! Hopelijk valt de reparatie morgen mee, qua kosten in ieder geval!
<<

Anoniem 42

Bericht 10 Feb 2014 16:12

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Is het al opgelost? Hier ook CV ellende.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Feb 2014 16:47

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Twellie schreef:Is het al opgelost? Hier ook CV ellende.


Bij jullie ook al, vervelend!
Nee, ze komen morgen tussen 09.00 en 12.00.

Als ik nu een ander bedrijf bel dan zal ik nog meer moeten betalen, omdat het nu al laat is. We kruipen vanavond maar lekker tegen elkaar in bed. Dochter is bij m'n schoonouders slapen.
<<

Anoniem 42

Bericht 10 Feb 2014 20:15

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Succes, hopelijk is het niet te koud! Hier is het inmiddels alweer 17 graden, probleem is opgelost. Was heel goedkoop, hopelijk bij jou ook.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Feb 2014 08:39

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Twellie schreef:Succes, hopelijk is het niet te koud! Hier is het inmiddels alweer 17 graden, probleem is opgelost. Was heel goedkoop, hopelijk bij jou ook.


We hebben de ketel gewoon weer aangezet. Hij doet het wel, alleen lekt tie een hoop water. De monteur komt tussen 09.00 en 12.00.
Waarschijnlijk moet het expansievat vervangen worden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 11 Feb 2014 14:11

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

En wat was het??
30-04-2017
<<

Anoniem186

Bericht 11 Feb 2014 15:08

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Hij stond stipt om 09.00 voor de deur. Echt fijn!
Er moest een onderdeel vervangen worden wat bij de drukmeter zit. Was zo gepiept. En ik hoefde er gelukkig niet veel voor te betalen. Ik heb nu wel maar een onderhoudsabonnement afgesloten. Leek me handig.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 11 Feb 2014 18:15

Re: Aardlekschakelaar knalt er uit! Help!

Altijd slim idd. Dan heb je iig voorrang als er iets is en de gebruikelijke controles. Fijn dat het meeviel!
30-04-2017

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers