Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Havermout met...

<<

Anoniem100

Bericht 23 Jan 2014 14:39

Re: Havermout met...

Ik heb vanmorgen ook havermout in huis gehaald om te proberen. Heb zojuist een smoothie van rood fruit, karnemelk en 2 eetlepels havermout gemaakt. Was erg lekker :)
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 24 Jan 2014 17:49

Re: Havermout met...

Sterre schreef:Dit zijn de havermout-bosbessen muffins die ik gisteren heb gemaakt:
Afbeelding
Dit is het recept, ik heb sojamelk gebruikt en er een beetje honing doorgedaan. Ze zijn lekker!

http://www.uitpaulineskeuken.nl/2013/09 ... rmout.html


Ik heb deze net gemaakt, ze zien er van buiten supermooi uit, maar blijven van binnen nat, ook als ik ze nog wat langer in de oven heb gedaan. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
<<

Anoniem 53

Bericht 24 Jan 2014 19:12

Re: Havermout met...

Ik had wat hele rijpe bananen liggen, die had ik in de blender gegooid met mandarijn en havermout, dat was best lekker!

Heb cacao niks en gojibessen gehaald vanmiddag, morgen maar weer eens proberen als ontbijt.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 24 Jan 2014 22:58

Re: Havermout met...

Lauren schreef:Heb cacao niks en gojibessen gehaald vanmiddag, morgen maar weer eens proberen als ontbijt.


Wordt een karig ontbijt dan!
<<

Anoniem 53

Bericht 27 Jan 2014 03:29

Re: Havermout met...

Ooooh die autocorrect ook af en toe :palm:
<<

Anoniem75

Bericht 27 Jan 2014 18:03

Re: Havermout met...

Ik eet het altijd warm en dan met stukjes banaan, honing en een beetje pure hagelslag. Ik zit na een half kommetje ook altijd wel vol want het vult enorm.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Jan 2014 17:01

Re: Havermout met...

Kowalski schreef:Ik heb deze net gemaakt, ze zien er van buiten supermooi uit, maar blijven van binnen nat, ook als ik ze nog wat langer in de oven heb gedaan. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?


O ik zie dit nu pas. Mijne bleven niet echt nat maar wel een beetje smeuig. In elk geval niet droog, maar dat vond ik alleen maar lekker. Heb je de sateprikker-test gedaan toen je ze uit de oven haalde?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem273

Bericht 29 Jan 2014 17:10

Re: Havermout met...

Ik heb hetzelfde recept gebruikt, hele lekkere muffins! Ik heb er banaan, blauwe bessen, amandelschaafsel, kokos en een klein beetje rijstemeel door gedaan. Niet te droog of te nat, precies goed! Komen ook mooi uit de cakevormpjes.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 29 Jan 2014 17:33

Re: Havermout met...

Hmm, dan heb ik toch iets verkeerd gedaan. Ik heb ook hetzelfde recept gebruikt en inderdaad de sateprikkertest gedaan. Die sateprikker bleef nog een beetje nat, maar ik kon ze wel een uur in de oven doen en toen waren ze nog nat :thumbdown:
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 01 Feb 2014 18:49

Re: Havermout met...

Ik ben sinds van de week ook gaan uitproberen wat ik met havermout kan. Heb er sowieso al een paar keer pap van gemaakt met appel, rozijnen en kaneel als ontbijt. Ook heb ik van de week bananenbrood ermee gemaakt, bevalt tot nu toe erg goed!
<<

Anoniem287

Bericht 11 Feb 2014 15:09

Re: Havermout met...

Waar kopen jullie Overnight Oats? Ik kan het nergens vinden in de supermarkt? Of gebruiken jullie daar gewoon normale Havermout voor maar wordt het 'proces' gewoon overnight oats genoemd? Ikke niet snappen…. :confused:
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Feb 2014 15:11

Re: Havermout met...

Overnight Oats is havermout wat je een nacht laat weken in de koelkast.
Oats = haver en Overnight = 's nachts
<<

Anoniem287

Bericht 11 Feb 2014 15:14

Re: Havermout met...

Ja ik snap wat die woorden betekenen, maar ik vroeg me af of je daar speciale havermout voor nodig hebt met de naam 'Overnight Oats', snap je? Maar oké, het is dus gewoon normale havermout? Het leek me al echt zo'n typische marketing iets, een pak verkopen met 'Overnight Oats' erop, want havermout blijft havermout.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Feb 2014 15:17

Re: Havermout met...

Oh zo bedoel je het. Volgens mij is het gewone havermout ja. Ik heb het nog maar 1 keer gemaakt, dus ben ook niet echt een kenner ;)
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers